بخشی از متن پاورپوینت
هدف کلی:
تامین سلامت و ایمنی مواد غذایی در مراکزتهیه، توزیع فروش و حمل ونقل و عرضه مواد غذایی
اهداف اختصاصی:
تولید فرورده های ایمن
تهیه شواهدی مبنی بر تولید و عرضه در زمانهای بازرسی و بروز شکایات
بر آورده ساختن نیاز های مشتری و سازگاری با دستورالعملها
مشارکت بخش خصوصی و متصدیان مراکز عرضه مواد غذایی
استفاده بهینه از منابع موجود
ابزار:
حمایت مدیران
قانون
حمایت کننده
استیک هلدرها
مشتریان
نهاد های قانونی
اجرای صحیح قوانین و دستورالعمل ها و آئین نامه ها
سوالات:
درک درست و مشابهی از انگیزه ایجاد سیستم
احساس تعهد نسبت به یک سیستم کارامد
با صرفه بودن
کنترل کننده بر مبنای پیشگیری و توانایی به دام انداختن خطر در سیستم
تاریخچه در دنیا:
سال 1969 میلادی،شرکت پیلسبوری به سفارش سازمان فضانوردی آمریکا(ناسا)،کار بر روی سامانۀHACCP بمنظور تضمین ایمنی میکروبی مواد غذائی مورداستفادۀ فضانوردان را شروع کرد.
سال 1971 میلادی،برای نخستین بار مفهوم HACCP درکنفرانس ملی حفاظت موادغذائی آمریکا بطور رسمی ارائه گردید.
فهرست مطالب :
اهداف اختصاصی
ابزار
سوالات
تاریخچه در دنیا
تاریخچه در ایران
اصول سیستم
آموزش اعضای تیم HACCP
تشکیل تیم HACCP
تهیّه نمودار جریان کار (فلودیاگرام)
نمودار کلی تهیه مواد غذایی (خرده فروشی)
تایید نمودار جریان کار(فلودیاگرام)در محل
شناسایی و ارزیابی خطر وارائه راههای پیشگیری از آنها
شناسایی و ارزیابی مخاطرات وارائه راههای پیشگیری از آنها
تعیین نقاط کنترل بحرانی
درخت تصمیم گیری
تعیین حدود بحرانی برای هرCCP
برقراری یک سیستم نظارت وپایش برهرCCP
پایه ریزی روشهای نظارت وپایش برهرCCP
روشهای نظارت وپایش
تعیین اقدامات اصلاحی
برقرار کردن روشهای تایید
برقراری روشهای تایید
بر قراری سیستم بایگانی و ثبت اطلاعات مستند سازی
سیستم یک پارچه مدیریتی مواد غذایی در زنجیره تامین مواد غذایی
بخشی از متن پاورپوینت
آشنایی با نرم افزار Vensim:
مقدماتی
تعاریف اولیه
متغیر حالت
نرخ یا جریان
Arrowhead
متغیر کمکی یا تبدیل کننده
فلش یا اتصال
حذف کردن
رابطه ها و مقادیر اولیه
تنظیم دوره زمانی
Doc
Comments
اجرای شبیه سازی
مقدماتی
تعاریف اولیه
متغیر حالت: اسم، چیزی که جمع می شود.
نرخ یا جریان: فعل، فعالیتی که اندازه متغیر حالت را تغییر می دهد.
متغیر کمکی یا تبدیل کننده: تبدیل می کند، رابطه یا عدد ثابتی را نگهداری می کند ، جمع نمی شود.
فلش یا اتصال:ورودی ها و اطلاعات را انتقال می دهد.
چگونه یک مدل بسازیم:
اهداف را تعریف نمایید.
سیستمی که می خواهید مدل کنید را تعریف نمایید.
متغیرهای کلیدی مدل را تعریف نمایید.
رفتار متغیرهای کلیدی را تشریح کنید
متغیرهای حالت و جریان را در سیستم خود تعریف نمایید.
مدل متغیرهای حالت و جریان را در Vemsim رسم کنید.
جریانها را تعریف کنید
معادلات، داده های اولیه و گرافها را وارد نمایید.
مدل را اجرا کنید
مدل را ارزیابی کنید.
مدل را اصلاح کنید
فهرست مطالب :
آشنایی با نرم افزار Vensim
چگونه یک مدل بسازیم؟
مثالی از یک سیستم زیستی(مدل جمعیتی پنگوئن ها)
مثالی از یک سیستم گرمایشی/سرمایشی
فهرست مطالب :
احکام میم ساکنه
ادغام
اخفاء
اظهار
موارد حکم غنه
بخشی از متن پاورپوینت
انرژی حرارتی که در پوسته جامد زمین وجود دارد، انرژی زمین گرمایی نامیده میشود. قدمت انرژی زمین گرمایی به اندازه عمر زمین است. (geo) به معنی «زمین» و «Thermal» به معنی «گرما» است. بنابراین Geothermal (ژئوترمال) به معنی زمین – گرما میباشد.
تاریخ اولین استفاده از انرژی زمین گرمایی به شاهزاده پیروگینوری در ایتالیا بازمیگردد. در سال ۱۹۰۴ میلادی برای اولین بار استفاده تجاری از انرژی زمین گرمایی به عنوان یک منبع تولید برق در ایتالیا شروع شد و سپس در سال ۱۹۵۸ نیروگاه زمین گرمایی وایراکی در نیوزیلند و در دهه ۱۹۶۰ نیروگاهی در منطقه آتشفشانی آبفشانها (The Geysers) در ایالت کالیفرنیای آمریکا ساخته شد که امروزه بزرگترین نیروگاه زمین گرمایی به شمار میرود
فهرست مطالب :
انرژی زمین گرمایی در کشور ایسلند
جایگاه انرژی زمین گرمایی در جهان
زمین گرمای و کاربرد آن در کشاورزی
زمین گرمای و چشمه های اب درمانی و آب معدنی
انرژی زمین گرمایی در ایالات متحده آمریکا
نیروگاه زمین گرمایی در ایران
بخشی از متن پاورپوینت
روزی روزگاری در ده قشنگی مکتب خانه ای بود و بچه هایی که همیشه دعا می کردند که
معلمشان برای یک روز هم که شده به مکتب نیاید معلم مکتب خانه صبح که از خانه بیرون می آمد به زنش می گفت:
-لازم نیست غذایی اماده کنی زیرا امید دارم که مادر یکی از کودکان مثل روزهای قبل برایمان غذا بیاورد آن روز که کودکان لحظه ای فراغت یافته بودند سر از کتاب برداشتند و به ترس و بیم از معلم، نگاه به در مکتبخانه دوختند.
مثل هر روز دیگر ، مادر یکی ازآانها غذا فرستاده بود؛ آن هم چه غذایی ! سینی غذا را جلو معلم گذاشتند . معلم آب دهانش را قورت داد وبا چوب دستی خودش که مخصوص ادب کردن کودکان بود. سرپوش پارچه ای سینی را کنار زد و زیرچشم به داخل سینی نگاه کرد : بشقابی پر ازپلو زعفران زده؛ یک مقدارزیاد زرشک سرخ کرده ؛ یک بشقاب پر از سینه و ران بریان شده مرغ و عطر روغن اعلا که در یک لحظه توی مکتبخانه پیچیده بود . در گوشه دیگر سینی ، یک ظرف بلور گذاشته شده بود، که داخل آن پر از شربت به لیمو بود.
بچه هاکه زمزمه شیطنت آمیزی سر داده بودند ، مشغول پچ پچ کردن با یکدیگر شدند ؛ معلم پا شد و بری رفع خستگی ، دور خودش چرخی زدو بعد که روی زمین نشست ، وگفت :
- این فضولی ها به شما نیا مده است !
- برویم سر درس خودمان . اما قبل از این که درس را ادامه دهد ، چشم به بچه ها انداخت . او می خواست مطمئن ترین وزرنگ ترین کو دکان را انتخاب کند تا غذا را به خانه اش برساند.عا قبت دو تا از کودکان انتخاب شدند . بعد معلم سینی غذا را بر سر یکی از دو کودک گذاشت وظرف شربت را به دیگری داد و گفت بروید به سلامت !
کودکان دو – سه قدم بیشتر از مکتب خانه دور نشده بودند که معلم دنبالشان دوید او میخاست ترس و هراس عظیمی در دل کو دکان بیندازد پس به انها گفت : بدانید که اگر در راه، دست یکی از شما به مرغ برسد ، فوری پر در می آورد وپرواز میکند! در این شیشهی شربت هم ، زهری ریخته شده که اگر کسی یک جرعه از آن را بنوشد، جان خود را از دست خواهد داد .