خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه بازخورد و اصول اساسی در ارائه آن با فرمت docx در قالب 43 صفحه ورد
تعداد صفحات | 43 |
حجم | 101/764 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
چندین مساله به هنگام ارائه ی بازخورد معلم بعد از انجام ارزیابی های تکوینی وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد: اول این که؛ انجام ارزیابی های تکوینی به طور خاص در دست معلم است چرا که فهمیدن این مطلب که دانش آموز درزمینه یادگیری چقدر پیشرفت داشته است و این که چقدر توانسته بر یادگیری خودنظارت و کنترل داشته باشد بیشتر از طریق این ارزیابی ها مشخص می شود، حتی برای تشخیص عملکرد و یادگیری نیازمند به اجرای چنین ارزشیابی هایی در سرتاسر زندگی هستیم(باود،2000). دوم این که؛ یکی از مفروضه های پذیرفته شده این است که هنگام انتقال پیام از جانب معلم به دانش آموز او می تواند پیام را رمزگشایی کرده ومعنی پیام را بفهمد و متقابلا واکنشی نشان دهد؛ حال آن که برخی پیامها دارای محتوای پیچیده و دشواری هستند که فهمیدن و درک آن ها نیازمند زمان کافی و همچنین بحث و گفتگوی بین دانش آموز و معلم هستند(هایگینس،هارتلی،واسکلتون2001؛ ایوانیک،کلارک و ریمر شاو ،2000). سوم این که؛ پنداشتن بازخورد به عنوان یک فرایند شناختی تنها شامل انتقال اطلاعاتی بین معلم و دانش آموز به طور متقابل و تعاملی در قالب انگیزه ها و باورها است. پژوهش ها نشان داده است که بازخوردها از طریق باورهای انگیزشی معلم نظم داده می شوند و بازخورد های بیرونی (معلم) درباره این که دانش آموز چه احساسی (مثبت یا منفی ) نسبت به خود پیدا کند و این که چگونه یادگیری خود را نظم بخشد،بسیار موثر هستند (دیک،1999).
فهرست مطالب
بازخورد
انواع بازخورد
جمع بندی نظری
مدل ارائۀ بازخورد
هفت اصل اساسی در ارائۀ بازخورد
پیشینۀ پژوهشی هفت اصل در ارائۀ بازخورد
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه بهداشت روانی در سازمان هواپیمایی با فرمت docx در قالب 24 صفحه ورد
تعداد صفحات | 24 |
حجم | 41/799 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
در زمان جنگ جهانی دوم، جهت انتخاب خلبان، علم روانشناسی به کمک صنعت هوانوردی آمد. از آن زمان به بعد این علم در بخش های مختلف کارائی بسیار مطلوبی داشته است. حضور روانشناسی در این صنعت می تواند کمک به بررسی بهداشت روانی کارکنان، اقدام به شناخت و پیش بینی رفتار گروه خلبانان، مهمانداران، مهندسین، مکانیک های پرواز، کنترل ترافیک هوائی و کارکنان زمینی و سایر افراد درگیر با صنعت هوائی کند )بور، 2004 ). همچنین روانشناسان در بخش هوانوردی مسائل مربوط به مسافران، به خصوص مسائلی که بر بهداشت روانی آنها تأثیر گذار است و راه های بهبود و مداوای آنان را مد نظر قرار می دهند، عواملی چون تأثیر پرواز زدگی و راه های خنثی کردن آن، ترس از پرواز و رفتارهای روانشناختی مرتبط با آن، گذرهراسی و ترس از قرار گرفتن در مکان های بسته کمک به مسافران برای کنترل هیجانات و احساسات این پدیده، کمک به کارکنان شرکت های هواپیمائی برای مدیریت کردن مسائل مرتبط با صنعت به منظور کاهش استرس، افزایش عملکرد و ضریب ایمنی بهتر پرواز و در نهایت، مشاوره و کمک برای انتخاب خدمه پرواز است
فهرست مطالب
سازمان هواپیمایی
بهداشت روانی خدمه پروازی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه پرخاشگری و انواع آن با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 48/621 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
پرخاشگری از مسائل مبتلا به دوران نوجوانی است. همه روزه در مدارس و خیابان ها نوجوانانی مشاهده می شوند که به زد و خورد، دعوا و رفتارهای پرخاشگرانه می پردازند و به همین علت مورد تنبیه انضباطی چه در مدارس و چه در خانه قرار می گیرند. نوجوانان پرخاشگر معمولا قدرت مهار رفتار خود را ندارند و رسوم و اخلاق جامعه ای که در آن زندگی می کنند را زیر پا می گذارند، در اغلب موارد والدین و اولیای مدارس با آنها درگیری پیدا می کنند و حرکات آنها گاهی به حدی باعث آزار و اذیت اطرافیان می شود که به اخراج آنها از مدرسه می انجامد. آنچه که باعث توجه محققان به رفتار پرخاشگرانه شده است اثرات نامطلوب آن بر رفتار بین فردی و همچنین اثر ناخوشایند آن بر حالات درونی و روانی افراد است. عدم مهار رفتار پرخاشگرانه علاوه بر اینکه می تواند باعث ایجاد مشکلات بین فردی و جرم، بزه و تجاوز به حقوق دیگران شود، می تواند درون ریزی شده و باعث انواع مشکلات جسمانی و روانی مانند زخم معده، سردردهای میگرنی و افسردگی گردد (الیس، 1999). برخی از مشکلات جدی اجتماعی مانند کودک/ همسرآزاری و اشکال مختلف کشمکش بین گروهی به روشنی ریشه در خشم و ناتوانی مهار برانگیختگی خشم دارد (نواکو، وهمتاب، 1998؛ به نقل از ابوالمعالی و همکاران، 1388).
فهرست مطالب
2-6-پرخاشگری
2-6-1-تعریف پرخاشگری
2-6-2-انواع پرخاشگری
2-6-2-1نظریه های پرخاشگری
2-6-2-1-1-نظریه فردیت زدایی پرخاشگری زیمباردو
2-6-2-1-2-نظریه انسانیت زدایی- پرخاشگری فشباخ
2-6-2-1-3-نظریه انتقال برانگیختگی
2-6-2-1-4-نظریه درونگرایی- برونگرایی آیزنک
2-6-2-1-5-مدل شرمساری- پرخاشگری تانگنی
2-6-2-1-6-مدل پرخاشگری- پرخاشگری
2-6-2-1-7-رفتار پرخاشگرانه در مراحل رشد کودکی و نوجوانی
2-6-3-عوامل خطر ساز پرخاشگری
2-6-3-1-عوامل خطرساز موثر در پرخاشگری از جانب کودک
2-6-4-عوامل خطرساز موثر در پرخاشگری از جانب والدین
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه تولبد رب گوجه فرنگی با فرمت docx در قالب 66 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات | 66 |
حجم | 481/36 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
گوجه فرنگی مناسب برای تولید رب باید درشت، دارای پوست نازک، توپر، بافت نرم، محتوی مواد جامد محلول بالا، رنگ قرمز تند در پوسته و گوشت، طعم خوب، سالم، عاری از آلودگی به کپک و آفات، بدون حفره های آبکی در داخل، بدون هسته درشت و زیاد، محتوی منو و دی ساکارید بالا، اسیدیته پایین، مقاوم در برابر رشد کپکها باشد و هنگام برداشت باید رسیده باشد اما نه زیاد از حد. برای جابه جایی گوجه فرنگی ظروف کوچک مناسب تر است تا از له شدن و ترک برداشتن گوجه ها جلوگیری شده و در نتیجه دچار کپک زدگی و فساد نگردد. (پایان، 1386)برای جلوگیری از فساد کپکی و آلودگی به گرد و خاک می توان گوجه را در مزرعه شستشو داد. آب شستشو باید محتوی نوعی ماده ضد میکروب باشد. گاهی گوجه فرنگی در مزرعة آلوده به لارو مگس سرکه می شود که باید کنترل شود. بهترین راه مبارزه با مگس سرکه مبارزه دز مزرعه است، در فاصلة برداشت تا خط تولید، گوجه باید به حالت خشک و خنک (تا حد امکان) و بدون آسیب بافتی حفظ شود. (پایان، 1386؛فلاحی، 1384؛مظاهری وهمکاران، 1386)
2-3-2-شستشو
عمل شستشو برای جدا کردن و حذف ذرات گل و خاک انجام می گیرد، برای این منظور محصول را مدت 6-4 دقیقه در آب خیسانده و در حین این عمل هوای فشرده وارد ظرف می کنند تا گوجه ها به همدیگر مالیده شده و به صورت معلق به نحو مؤثرتری تمیز شوند. پس از این مرحله محصول در مسیر انتقال به مرحلة بعد با آب تمیز و با فشار زیاد اسپری شده تا آلودگیهای حوضچه شستشو به میزان بیشتری حذف گردد. (پایان، 1386)
2-3-3-بازرسی روی نوار
در این مرحله گوجه ها به وسیلة بالابر روی نوار نقاله ویژه بازرسی منتقل شده و مورد بازرسی قرار می گیرد تا گوجه های آسیب دیده کلی، کپک زده، آفت زده، نارس، بقایای گیاه و دمچه و ناخالصیهای دیگر حذف شوند. گوجه های نارس برای مدت کوتاهی نگهداری می شوند تا رسیده و مورد مصرف قرار گیرند.(پایان، 1386)
2-3-4-درجه بندی
در مورد کنسرو گوجه فرنگی درسته لازم است درجه بندی صورت گیرد تا گوجه های یکدست و با اندازة مناسب جدا شوند اما برای تولید رب گوجه فرنگی این امر ضرورتی ندارد.
2-3-5-خرد کردن و له کردن
برای له کردن گوجه ها از طرحهای گوناگونی به اسامی کراشر، چاپر، بریکر و پالپر استفاده می شود. بیشتر از مارپیچ حلزونی که حین انتقال گوجه ها را له می کند و یا طرح استوانه مانندی که در داخل آن محوری میله دار قرار گرفته استفاده می شود این عمل به دو صورت خرد کردن داغ یا خرد کردن سرد انجام می گیرد. در روش خرد کردن داغ، پیش از پالپ کردن گوجه ها یا بلافاصله پس از له کردن آنها، برای عقیم نمودن آنزیم پکتاز دما داده می شوند تا این آنزیم نتواند روی پکتین اثر کند. بعلاوه ماده صمغی اطراف هسته وارد آب شده و طعم و مزه و ویسکوزیته بهتری حاصل شده و هسته نیز جدا شود. برای این منظور گوجة له شده از مخازن استوانه ای دو جداره که بین آنها آب گرم قرار دارد یا از بین مارپیچهای آب گرم عبور کرده، دمای آن به حدود 75- 70 درجه سانتیگراد رسیده مدت 30 ثانیه در این دما قرار گرفته و پس از این مرحله وارد مخازن ذخیره می شود. در روش خردکردن سرد گوجه ها به صورت سرد له می شوند و پس از جدا شدن پوسته و هسته ها عمل بلانچینگ برای عقیم کردن آنزیم پکتین استراز صورت می گیرد. (پایان، 1386؛آنتونلی همکاران، 2004؛ بارت وهمکاران، 1988)
فهرست مطالب
2-1- گوجه فرنگی و واریته های مناسب برای تولید رب 8
2-1-1- تاریخچه و اهمیت تولید رب گوجه فرنگی 9
2-1-2-ترکیبات مغذی گوجه فرنگی 10
2-2- فراورده های گوجه فرنگی12
2-2- 1- سس گوجه فرنگی12
2-2-2- رب گوجه فرنگی13
2-2-3- آب گوجه فرنگی 13
2-2-4- پودر گوجه فرنگی13
2- 2-5- گوجه فرنگی خشک14
2-3- کنسرو رب گوجه فرنگی14
2-3-1- مشخصات گوجه فرنگی دریافتی14
2-3-2- شستشو15
2-3-3-بازرسی روی نوار 15
2-3-4-درجه بندی 15
2-3-5-خرد کردن و له کردن15
2-3-6-جدا کردن هسته و پوسته 16
2-3-7-تغلیظ در خلأ16
2-3-8-فرمولاسیون 17
2-3-9-گرم کردن مقدماتی17
2-3-10- بسته بندی کنسرو رب 18
2-3-11- پر کردن در بسته18
2-3-12- خارج کردن هوا و گازها 18
2-3-13-پاستوریزاسیون 18
2-3-14-سرد کردن قوطی19
2-4-رنگ رب گوجه فرنگی 19
2-4-1-ترکیبات ایجاد کننده ی رنگ20
2-4-2-عوامل مؤثر بر رنگ 22
2-5-قهوه ای شدن غیر آنزیمی27
2-6-لیکوپن29
2-7—ویتامین E29
2-8-شاخص رنگ a/b 29
2-9-کلروفیل 29
2-10-کاروتن و گزانتوفیل30
2-11-آنتوسیانین 30
2-12-روش های سنجش رنگ گوجه فرنگی 30
2-12-1-استنباط رنگ30
2-12-2- نور و روشنایی31
2-12-3-سنجش فیزیکی رنگ 32
2-12-4-سیستم رنگی مانسل33
2-13-روش های فیزیکی اندازه گیری رنگ رب34
2-13-1-ارزیابی با روش های سوبژکتیو34
2-13-2-رنگ سنج مانسل34
2-13-3-سیستم رنگ CIE 36
2-13-4-سنجش رنگ با روش ابژکتیو36
2-13-5-رنگ سنچ آگترون36
2-13-6-دستگاه رنگ سنج هانترلب 37
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رویکردها و دیدگاه های مختلف درباره استرس با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 33/142 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
نخستین بررسیهای عمده در زمینه استرس در حوزه دانش پزشکی انجام شده است. در اثری از کلودبرنارد متعلق به سال 1860 چنین اظهار شده است که به رغم تغییراتی که در محیط خارجی فرد رخ میدهد، دستگاه داخلی بدن باید پیوسته در وضعیت مطلوبی بماند. بعدها در اواسط قرن 19، معنای استرس گسترش یافت و به عنوان تنش بر روی اعضای بدن یا نیروی ذهنی مطرح گردید. در سال 1935 «والترکلانن » نظریه برنارد را تکامل بخشید و در قالب مفهوم تازهای به نام همئوستاری به آن اشاره کرد. (رأس والتمایر ،1998). وی در تلاش برای آماده کردن یک الگوی زیستی برای هیجان بر نقش سیم عصبی مرکزی تأکید کرد و هیجان را با توجه به تغییرات زیست شیمیایی و فعالیتهای سیسستم اعصاب مرکزی توجیه نمود. گرانش کلانن به تبیین زیستی پدیده هیجان ما الگوی معروفی را شکل داد که به الگوی واکنش «جنگ یا گریز » مشهور شد.
فهرست مطالب
استرس
تعاریف استرس
مفهوم استرس
نظریههای استرس
رویکردها و دیدگاههای مختلف در مورد استرس
نشانههای استرس در نوجوانی
علل
منابع استرس
عوامل ایجاد کننده استرس
منابع