خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مفاهیم هوش و انواع آن با فرمت docx در قالب 16 صفحه ورد
تعداد صفحات | 16 |
حجم | 74/177 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
امروزه همگی ما بر این باوریم که میزان توانایی ذهنی فرد یعنی آن چه که ما به عنوان هوش می شناسیم و مقدار آن را توسط تست های هوش می سنجیم. البته باید توجه داشت که هیچ تضمینی برای موفقیت و خوشبختی فرد وجود ندارد. تا چند سال اخیر روانشناسان پاسخ روشنی برای این سئوال که چه عاملی می تواند تاحد زیادی موفقیت و خوشبختی فرد را پیش بینی کند، نداشتند. پس از تحقیقات زیاد معلوم شد که توانایی احساسی فرد، نه تنها مهم تر از توانایی ذهنی او است، بلکه نقش بسزایی نیز در موفقیت، کار، روابط با دیگران و حتی سلامت جسمی فرد دارد )گلمن، 1998).
فهرست مطالب
مفاهیم هوش
هوش
تعریف هوش
انواع هوش
هوش بدنی (PQ)
هوش عقلانی (IQ)
هوش هیجانی (EQ)
هوش معنوی
عوامل تعیین کننده هوش
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه هوش معنوی و مولفه های آن از دیدگاه های مختلف با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد
تعداد صفحات | 26 |
حجم | 90/781 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
هوش معنوی عبارت است از مجموعه توانایی ها و شایستگی های فرد که اساس دانش شخصی و مهارت های او می باشد؛ بر این اساس، هوش معنوی چارچوبی است برای تشخیص و سازماندهی توانایی ها و مهارت های مورد نیاز برای تطبیق و استفاده از معنویت. واگان چارچوب متفاوتی از هوش معنوی را ارائه می دهد، او هوش معنوی را به صورت زیر تعریف می کند : هوش معنوی ظرفیتی برای فهم عمیق سؤالات وجودی و بیشتر در جهت سطوح چندگانه هوشیاری است که دلالت دارد برآگاهی های ما از روابط با دیگران، جهانماورای زمین و موجودات دیگر (واگان، 2002).
فهرست مطالب
تعاریف هوش معنوی
ابعاد هوش معنوی
مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه های مختلف
مؤلفه های هوش معنوی در اسلام
مدل های هوش معنوی
ارزش های بنیادین
فضایل بنیادین
تجارب بنیادین
ارتباط کامل، متقابل و مستقیم به شیوهای عقلانی
اجزای هوش معنوی
زندگی همراه با هوش معنوی مطلوب
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه استرس و عوامل ایجاد کننده آن با فرمت docx در قالب 58 صفحه ورد
تعداد صفحات | 58 |
حجم | 147/166 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
در فیزیک استرس عبارت از فشار یا نیرویی است که بر ارگانیزم وارد می شود. خروارها سنگ که بر روی زمین سنگینی میکند، اتومبیلی که با اتومبیل دیگر تصادف میکند و پلاستیکی که کشیده میشود همه از نوع استرس فیزیکی به حساب می آیند. فشارهای روانی یا استرسها نیز سنگینی می کنند،فشار می دهند و میکشند و ممکن است این احساس به ما دست دهد که در اثر سنگینی یک تصمیم گیری خرد می شویم. به علت گرفتاریهای زندگی تحت فشار هستیم یا در اثر تنش، استخوان هایمان قرچ و قروچ می کنند.از نظر واژه شناسی، استرس کلمه یونانی است که در قرن هفدهم میلادی بسیار متداول بود که به معنی سختی ، دشواری و محنت به کار رفته است. در اواخر قرن هجدهم معنی آن به نیرو و زور و تلاش تغییر یافته و منظور از آن در وهله نخست نیروهای ذهنی و جسمی فرد یا افراد بود(قراچه داغی و شریعت زاده،1373).
فهرست مطالب
نظریه های استرس
میانجی های پاسخ به تنش
طبیعت و منابع استرس
منابع یا علت های استرس
عوامل ایجاد کننده استرس
علائم و نشانه های استرس
آثار استرس بر دستگاه ایمنی
استرس و بیماری های روان تنی
تاثیر عوامل استرس زا بر فرد
عوامل موثر در ارزیابی رخدادهای فشار زا
انواع روش های مقابله
شیوه های مقابله
روش های کنار آمدن با استرس
تفاوت های جنسی در پاسخ به استرس
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه انگیزش تحصیلی و مولفه های مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 29 صفحه ورد
تعداد صفحات | 29 |
حجم | 49/706 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
انگیزه به صورت آمادگی روانی یک پیش نیاز به حساب میآید و تاثیر آن بر یادگیری کاملا آشکار است(سیف،1387). انگیزه یکی از عوامل اصلی موثر بر رفتار است و در تمام کارکردهای فرد از قبیل فراگیری تحصیل، یادگیری تحصیل، یادگیری و توجه، دقت، ادراک، یادآوری، فراموشی خلاقیت و ابرازعشق و عواطف نقشدارد(براهنی،1387). دیوید مک کله لند میگوید:"بر حسب دو مفهوم رقابت و برتری جویی انگیزش پیشرفت را میتوان تعریف کرد". به نظر او افرادی که از انگیزه پیشرفت بالایی برخوردارند، خواهان آنند که تلاش خود را برای دستیابی به اهداف بالا و عالی به کار گیرند یا کوششهای خویشتن را جهت نیل به ترازهایی از برتریجویی که خود جهت خویش وضعکردهاند به کار ببندند(هاشمی و همکاران،1389).
فهرست مطالب
2-1- انگیزش تحصیلی
2-1-1- مبانی نظری انگیزش
2-1-2-مولفه های مرتبط با انگیزش تحصیلی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه اهمیت عزت نفس و سطوح آن با فرمت docx در قالب 19 صفحه ورد
تعداد صفحات | 14 |
حجم | 51/431 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
عزت نفس به عنوان ارزیابی فرد از ارزشمندی خویش تعریف میشود (روزنبرگ، 1979). با بیانی دقیقتر، عزت نفس بعد ارزیابانه «خود» است، که درآن فرد به صورت پدیدارشناسانه تواناییها، صفات و قابلیتهای خود را ارزیابی میکند و نگرشی مبنی برتأیید یا عدم تایید خود را شکل میدهد (اپنشاو، توماس و رولنز، 1981). از مقیاسهای عزت نفس به منظور پیشبینی و تبیین پدیدههای رفتاری بسیار زیادی استفاده شده است و این خود نشان از نقش مرکزی این سازه در نظریه و تحقیق روانشناسی دارد (شاهانی ، دیپ بوی و فیلیپس، 1990). به عنوان نمونه تحقیقات نشان از رابطه بین سطح عزت نفس و افسردگی (هارتر، 1993)، تنهایی و طرد شدن از سوی همسالان (ایست، هس و لرنر، 1987)، موفقیت تحصیلی (هتی، 1992) و بسیاری از نشانگرهای سلامت روان، از جمله بهزیستی شخصی (مایرز و دینر، 1996)، بهزیستی اجتماعی (جوشنلو، رستمی و نصرتآبادی، 1385؛ جوشنلو، نصرت آبادی و جعفری کندوان، 1386)، بهزیستی فضیلتگرا (جوشن لو و رستگار، 1386)، و بهزیستی روانشناختی (پارادایز و کرنیس، 2002) دارد.
عزت نفس و خود ارزشمندی از اساسیترین عوامل رشد مطلوب شخصیت، محسوب میشود. حس ارزشمند بودن هر فرد از مجموع افکار، احساس ها، عواطف و تجربیات او در طول زندگیاش ناشی میشود. مجموعه برداشتها و تجربههایی که فرد از خویش دارد، باعث میشود که نسبت به خود احساس خوشایند و یا بر عکس احساس ناخوشایندی داشته باشد، احساس ارزشمندی، واسطهای است که از یک طرف، تجربه و کفایت اجتماعی فرد و از طرف دیگر جهتگیری انگیزشی و عاطفی وی در موقعیت تحصیلی و شغلی را به هم مربوط میکند. ( میرزایی 1378، نقل از صدیقی ، 1380).
فهرست مطالب
عزت نفس
2-2-1-مفهوم عزت نفس
2-2-2-عزت نفس چیست؟
2-2-3-اهمیت عزت نفس
2-2-4-ابعاد عزت نفس
2-2-5-سطوح عزت نفس
2-2-6-شکل گیری مفهوم خود و عزت نفس به مثابه صفات عزت نفسی
2-2-7-از عزت نفس » بالا یا پایین«چه استنباطی میشود؟
2-2-8-دیدگاه متقدمان روانشناسی درباره عزت نفس
2-2-9-روی آوردهای نظری دربارة عزت نفس
2-2-10-رابطة خود آرمانی ، خودپنداشت و حرمتخود
منابع