خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سبک زندگی و تغییرات آن در دنیای امروز با فرمت docx در قالب 41 صفحه ورد
تعداد صفحات | 41 |
حجم | 55/444 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دوره مدرن با آنچه( لیوتار )از آن تحت عنوان سلطه کلان به روایت یاد می کند، سلطه دولت ملی و شکل گیری حوزه عمومی مبتنی بر گفتمکان عقلانی غیر شخصی مشخص می شود. (آندرسن ،2011) سبک زندگی سه ویژگی یاد شده مدرنیته را از پایه تضعیف می کند . در ارتباط با مورد نخست سبکهای زندگی یا تعداد پشتیبانیشان در برابر ورود هرگونه کلان روایی که بخواهد مقتدرانه ساختار صورتهای اجتماعی را توصیف کند ایستادگی ومقاومت کند . در ارتباط دولت ملی سازمانهای تولید وتوزیع که ارائه دهنده خدمات سبک زندگی هستند، از مرزهای ملی فرا می روند وهر تصویری از فرهنگ ملی را مخدوش کرده وبه ریشخند می گیرند این سازمان ها با آنکه تجربه محلی را نابود می کنند اما آن رادر رابطه ای ضرورتا دیالتیکی (کنایی) با شبیه سازی دراماتیک جهانی قرار می دهند. نکته سوم که از همه مهمتر است این است که سبکهای زندگی در راستای تار و مبهم کردن ونهایتا تغیر دادن شکل تمایزات موجود بین حوزهای عمومی وخصوصی عمل می کند وبااین کار درجهت ساختن وشکل دادن ادراکهای جدید از روابط شکلهای موجودیت اجتماعی فردی وجمعی عمل می کند. (جمهری، 1391).
فهرست مطالب
سبک زندگی
تغییرات سبک زندگی در فرایند توسعه ابزارهای نوین ارتباطی
ارزیابی سبک زندگی بر اساس مدل اعتقاد بهداشتی
ادراک از خدا
ادراک از خدا از نظر علمای مسلمان
ادراک در لغت
رابطه علم وادراک
ادراک امور حسی
ادراک به معنای رویت
مدرک بودن خداوند
آیا ادراک از جمله صفاتی است که بتوان آن را به خدا نسبت داد؟
ادراک خدا از نظر فلاسفه
رابطه دلبستگی شکل گرفته دوران کودکی با ادراک از خدا
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه عملکرد شغلی و الگوهای ویژه آن با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد
تعداد صفحات | 33 |
حجم | 70/127 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
اسپکتور بیان می کند که مردم زمانی می توانند در مشاغل خود به خوبی عمل کنند که از توانایی و انگیزش لازم برای داشتن عملکرد مناسب بهرهمند باشند. در واقع وی معتقد است که توانایی و انگیزش، حالت و نیرویی درونی است که فرد را به رفتارهای خاصی وا می دارد. انگیزش باعث می شود که فرد، رفتاری را به صورت جهت دار، با تلاش و جدیت و تداوم در طول دوره زمانی خاص انجام دهد (اسپکتور، 2008). در مورد عملکرد، دیدگاههای مختلفی ارائه شده است. عملکرد شغلی در واقع به مجموع رفتارهایی که در ارتباط با شغل، افراد از خودشان بروز می دهند یا به عبارتی میزان محصول و بازدهی است که به موجب اشتغال فرد در شغلش (اعم از خدماتی، آموزش و تولیدی) حاصل می شود (رشیدپور ، 2000).
فهرست مطالب
عملکرد شغلی
تعریف عملکرد شغلی
عوامل مؤثر در عملکرد شغلی
ویژگیهای شغل
نظریههای مرتبط با ویژگیهای شغل
مدل خصوصیات ویژه شغل
تئوری ویژگیهای شغلی
نظریه ویژگیهای ضروری شغل
الگوی ویژگیهای شغلی
طراحی مجدّد مشخصههای شغلی
ایجاد شرایط لازم جهت انگیزش درونی
مشخّصهها یا ابعاد مختلف شغلی
بامعنی تلقّی نمودن کار
آگاهی از نتایج انجام کار
توان انگیزشی شغل یا MPS
عوامل و عناصر تعدیل کننده
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه جهت گیری اهداف با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد
تعداد صفحات | 33 |
حجم | 120/94 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
جهت گیری هدف الگوی یکپارچه ای از عقاید است که به گزینش روش های مختلف روی آوری و پاسخ دهی به موقعیت های پیشرفت منجر می شود (ایمز، b1992). از نظر یوردن (1997) جهت گیری هدف استدلال فرد درباره این موضوع است که چرا تکالیف پیشرفت را دنبال و پیگیری می نماید. پنتریچ (a2000، b2000،c2000) معتقد است که جهت گیری هدف تنها اهداف و استدلال های فرد برای پیشرفت را پوشش نمی دهد بلکه نوعی معیار (درونی و بیرونی) را نیز نشان می دهد که فرد بر اساس آن موفقیت یا شکست خویش را در دستیابی به آن هدف مورد قضاوت قرار می دهد. الیوت (1997) نیز جهت گیری هدف را روشی می داند که فرد بر اساس معیارهای برجسته شایستگی خویش را مورد قضاوت قرار می دهد. تعریفی که تاکید بر ماهیت استدلال ها و مقاصد برای انجام تکلیف دارد، وقتی با معیارهای ارزشیابی عملکرد تلفیق می شود- که این موضوع در تعریف جهت گیری هدف مورد استفاده قرار گرفته است- بیش از باور اهداف به تنهایی می تواند نیروزا باشد (پنتریچ و شانک،2002).
فهرست مطالب
جهت گیری هدف
مفاهیم و تنوع جهت گیری های هدف
مدل مارش و همکاران
روند تحول مدل های جهت گیری هدف
جهت گیری یادگیری
جهت گیری عملکردی
جهت گیری عملکرد گرایشی
جهت گیری عملکرد گریزی
بلاتکلیفی در جهت گیری هدف
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه کمالگرایی و معیارهای شخصی با فرمت docx در قالب 17 صفحه ورد
تعداد صفحات | 17 |
حجم | 29/400 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
افراد کمال گرای منفی(نابه هنجار) یا روا ن رنجور، بیشتر در فکر آنند که مبادا اشتباهی از آ ن ها سر بزند؛ آن ها هیچ وقت احساس پیروزی نمی کنند. کسا نی که کمال گرایی منفی دارند ، حتی اگر از دیگران بهتر کار می کنند، بازهم احساس رضا یت نمی کنند، آن ها خود را سرزنش می کنند، هدف بالاتری را در نظر می گیرند و مدام در این زنجیرة بی انتها گیر می کنند، همیشه با خودشان درگیرند و در نتیجه دچار انواع افسردگی و روان رنجورخویی می شوند.
کمالگرایی نقش مهمی در سبب شناسی، حفظ و مسیر آسیب های روانی بازی میکند؛ و با مکانیزم هایی از جمله معیارهای افراطی که باعث ایجاد قوانین انعطاف ناپذیر برای عملکرد می شود و نیز رفتارهایی همچون اجتناب و ارزیابی مکرر عملکرد، سوگیریهای شناختی همچون افکار دومقوله ای(اگان، پیک، دایک و ریز، 2007 ؛ واتسون، الفیک، دهر، استیل و ویلکچ،2010) توجه انتخابی به شکست و افزایش معیارها درمورد دستاوردها برجسته می شود(گلور، برون، فیربرن و شافران، 2007)
فهرست مطالب
کمال گرایی
کمال گرایی به عنوان سازه ای چند بعدی
دیدگاه فراست و همکاران
معیار های شخصی
شک درباره اعمال
انتظارات والدین
انتقاد گری والدین
دیدگاه هویت و فلت
کمال گرایی خود مدار
کمال گرایی دیگر مدار
کمال گرایی جامعه مدار
دیدگاه استوبر و همکاران
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مسئولیت پذیری دانش آموزان با فرمت docx در قالب 17 صفحه ورد
تعداد صفحات | 17 |
حجم | 37/2 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
مسئولیتپذیری یعنی قابلیت پذیرش پاسخگویی و به عهده گرفتن کاری که از کسی درخواست میشود و شخص حق دارد که آن را بپذیرد و یا رد کند. مسئولیت با وظیفه تفاوت دارد، وظیفه کاری است که یک نفر به دیگری محول میکند و باید حتما انجام بگیرد. در واقع مسئولیت انتخابی آگاهانه است. کودکی که از ابتدا امکان استقلال به او داده شده باشد، آمادگی بیشتری برای پذیرفتن مسئولیت خواهد داشت. مسئولیتپذیری بخشی از رشد شخصیت کودک است. کودک از سن دو تا سه سالگی نیاز دیگران و اهمیت دادن به آن و نیز انتظارات دیگران از خویش را درک میکند و این روند، حس مسئولیتپذیری را در او ایجاد میکند. پدر و مادر باید الگوی این مسئولیتپذیری را به او بیاموزند، زیرا اگر پروسهی مسئولیتپذیری به درستی در تربیت فرد شکل نگیرد، بعد از هجده سالگی، زمانی که شخصیت فرد شکل گرفت، دیگر نمیتوان او را تغییر دارد، در این صورت یا باید خانواده خود را با او وفق بدهد یا او را مجبور کند که با محیط خانواده سازگار شود و اگر این شخص نتواند خود را با خانواده هماهنگ کند بهتر است از خانواده جدا شود و زندگی مستقلی برای خویش تدارک ببیند(احمدی و رمضانی،1386).
فهرست مطالب
مسئولیت پذیری
نقش والدین در مسئولیت پذیری نوجوانان
مسئولیت پذیری در دانش آموزان
رشد اجتماعی و مسئولیت پذیری
بعد مدرسه
منابع