خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه کیفیت زندگی و تاریخچه مفهوم آن با فرمت docx در قالب 28 صفحه ورد
تعداد صفحات | 28 |
حجم | 42/980 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
آغاز بحث کیفیت زندگی به زمان ارسطو باز می گرددکه در کتاب نیکو ماخُس به موضوع سعادت انسانی میپردازد. اوزندگی خوب را معادل شادکامی در نظر میگیرد،در عین حال میگوید، مفهوم شادی در افراد مختلف متفاوت است وذکر میکند که سلامتی که فرد بیمار را شاد میکندباثروت که فردی فقیر را شاد میکند یکسان نیست. شادی نه تنها برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد بلکه برای یک فردنیز در شرایط متفاوت معنی یکسانی نخواهد داشت، به هر حال در آن زمانشادی یاشادمانه زیستن معادل کیفیت زندگی امروزه بوده است. کیفیت زندگی تا قرن بیستم مورد استفاده قرار نگرفته بود (نجات1387). پیگو درسال 1920برای اولین بار در کتاب اقتصاد ورفاه بطور مستقیم به مفهوم کیفیت زندگی اشاره کرده، وآن را مورد استفاده قرار داد، نظریه او که در مورد حمایت دولت ار اقشار کم درآمد بود شکست خورد، این مفهوم تا بعداز جنگ جهانی دوم به فراموشی سپرده شد، بعداز جنگ دوم جهانی توجه سازمان بهداشت جهانی به مفهوم سلامت وبحث بیعدالتیهای وسیع درکشورهای غربی، توجه ویژه به کیفیت زندگی را فراهم کرد، از اواخردهه 1970علاقه به مفهوم کیفیت زندگی به شکل معناداری افزایش یافت ودر سه حوزه پزشکی، روان شناسی وعلوم احتماعی متمرکز شد. گسترش حوزههای علمی مرتبط با کیفیت زندگی زمینه تحقیقات بیشتر راجع به این سازه را فراهم آوردوتعاریف وپنداشتهای مختلفی از کیفیت زندگی شکل گرفت.
فهرست مطالب
2-2-5- مفاهیم کیفیت زندگی
2-2-5-1- تعریف کیفیت زندگی
2-2-5-2- تاریخچه طرح مفهوم کیفیت زندگی
2-2-5-3- ویژگیهای کیفیت زندگی
2-2-5-3-1- چندبعدی بودن کیفیت زندگی
2-2-5-3-2- ذهنی بودن کیفیت زندگی
2-2-5-3-3- پویایی کیفیت زندگی
2-2-5-4- عوامل مؤثربرکیفیت زندگی
2-2-5-5- نظریههای کیفیت زندگی
2-2-5-5-1- نظریه کیفیت زندگی جهانی
2-2-5-5-2- نظریه ی فردگرایانه
2-2-5-5-3- نظریههای مبتنی برخانواده
2-2-5-5-4- نظریههای روانشناختی
2-2-5-6- کاربردهای اندازگیری کیفیت زندگی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه یادگیری و فرهنگ سازمانی آن با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد
تعداد صفحات | 35 |
حجم | 47/20 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
علاوه براینها تأثیر عنصر ادراک از محیط و موقعیت یادگیری در بازده و پیامدهای یادگیری ، عوامل فردی نیز جایگاه ویژه ای دارند.همان طور که می دانیم دانش آموزان از لحاظ توانایی های ذهنی، روش های آموختن ،سبک و سرعت یادگیری، آمادگی و علاقه و انگیزش نسبت به کسب دانش و انجام فعالیت های تحصیلی باهم تفاوت دارند.بنابراین درنظر گرفتن تفاوت های فردی افراد در آموزش و برخورد متناسب با ویژگی های خاص آنان از وظایف مهم هر نظام آموزشی است.نتایج پژوهش های انجام شده دراین باره نیز بر این حقیقت تأکید کردهاند که توجه به تفاوت های فردی یادگیرندگان از سوی مربیان، در بهبود کیفیت یادگیری و افزایش سطح پیشرفت تحصیلی آنان بسیار تأثیرگذار است. آنچه در سال های اخیر بیشتر از بقیه عوامل مؤثر بر یادگیری نظر روانشناسان تربیتی و متخصصان آموزشی را به خود جلب کرده، تنوع سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری بوده است. این تفاوت ها عمدتاً در چگونگی برخورد یادگیرنده با موضوع های مختلف یادگیری و نحوه فراگیری، نگهداری واستفاده از آن یادگیری ها مطرح بوده است.(پارساو ساکتی1386 ص110).
فهرست مطالب
محیط یادگیری
2-5-سبک شناختی فرد دریادگیری
2-6-فرهنگ سازمانی یادگیری
2-7- درک خودکارآمدی افراد از یادگیری
2-8-رویکردهای یادگیری
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه اختلالات شخصیتی و تقسیم بندی آن ها با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 62/551 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
برون گرایی: برون گراها دارای ویژگی هائی چون: ریسک پذیری، فعالیت بالا، هیجان خواهی، ماجراجویی، شاد خویی، شوخ طبعی، سرزندگی ، با انرژی و پر حرف هستند. و معمولاً به عنوان اشخاص خونسردی توصیف میشوند که نمیتوانند احساسات شان را به اندازه درونگراها کنترل کنند. مشخص شده است که سطح بالای برون گرایی و سطح پایین روان رنجورخویی با رفتارهای سازگار و سلامت روانشناختی مرتبط می باشد (شولتز و شولتز، 1386).
تجربه پذیری (انعطاف پذیری): عناصر انعطاف پذیری شامل تصور فعال، احساس زیبا پسندی، توجه به احساسات درونی، تنوع طلبی، کنجکاوی ذهنی و استقلال در قضاوت می باشد. افراد منعطف هم درباره دنیای درونی و هم درباره دنیای بیرونی کنجکاو هستند و زندگانی آنها از لحاظ تجربه غنی است. آنها مایل به پذیرش عقاید جدید و ارزش های غیر متعارف بوده و بیشتر و عمیق تر از اشخاص غیرمتعارف هیجان های مثبت و منفی را تجربه می کنند (گروسی، 1380).
فهرست مطالب
اختلال شخصیت
2-8-1-نظریه اختلال شخصیت میلون
2-8-2- نظریه میلون درباره اختلالات شخصیت
2-8-3- تقسیم بندی اختلالات شخصیت
2-8-3-1- خوشه A اختلالات شخصیت
2-8-3-2- خوشه B اختلالات شخصیت
2-8-3-3- خوشه C اختلالات شخصیت
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه افسردگی و علائم و نشانه های آن با فرمت docx در قالب 13 صفحه ورد
تعداد صفحات | 13 |
حجم | 35/620 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
میزان شیوع نقطه ای افسردگی در ایران،7/53-87/11درصد می باشد. زنان با شیوع 5/30درصد بیش از مردان با شیوع 2/19درصد دچار اختلال های اضطرابی می شوند( کاپلان، سادوک،1994). در ایران نیز مطالعاتی در زمینه شیوع افسردگی در نوجوانان انجام شده است. نتایج به دست آمده از (شجاعی زاده و رضا فیانیانی، 1380) که با استفاده از مقیاس افسردگی زونگ بر روی 24 دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی شهر کازرون به عمل آمد، نشان داد که 8/28 درصد از این دانش آموزان دارای افسردگی خفیف، 6/9 در صد دارای افسردگی متوسط،3/3 درصد دارای افسردگی شدید و 3/1 درصد دارای افسردگی عمیق بودند. اگر چه تخمین حاصل از این داده ها دامنة وسیعی را در بر می گیرد، اما به هر حال افسردگی در کودکان و نوجوانان یک معضل بهداشت روانی مهم است که در حال گسترش و شیوع است. این در حالی است که تلاش های صورت گرفته با درمان این مشکل متناسب نبوده است.(علاقه بندراد و فرهی،1380).
فهرست مطالب
مقدمه
2-2- تعریف افسردگی
2-3-علائم و نشانه های اختلالات افسردگی
2-4- همه گیر شناسی اختلالات افسردگی
2-5- انواع افسردگی
2-6- سبب شناسی اختلالات افسردگی
2-6-1- عامل ارث
2-6-2- عوامل زیست شناختی
2-6-3- عوامل روانی – اجتماعی
2-6-4- عوامل افسردگیی
2-6-5- بیماری های جسمی
2-7- افسردگی و وضعیت اجتماعی
2-8- سیمای بالینی افسردگی در بیماران
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه حملات صرع و تاریخچه این بیماری با فرمت docx در قالب 17 صفحه ورد
تعداد صفحات | 17 |
حجم | 43/285 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
صرع نوعی بیماری است که شخص مبتلا به آن مستعد حملات تکراری ناشی ازصرع می باشد وبنا براین تشخیص، بیماری صرع عبارت است از، سنجش احتمال بروز حملات بیماری.ازطرف دیگر،اگرفردی به دلیل آسیب در بخشی از مغز چندین بار دچارحمله شود ،احتمال بروز حمله بعدی وی بسیار بالا است ومطابق با تشخیص پزشکی به صرع مبتلا می باشد.اغلب پزشکان بیماری فردی راکه دریک سال دو بار دچارصرع شده باشد،صرع تشخیص می دهند .زیرا دراین وضعیت احتمال بروز حمله سوم بیش از80 درصداست(تورتا و کلر ، 1999). مشکل تشخیص در افرادی دیده می شود که فقط یک حمله صرعی داشته اند و در این موارد پزشک به کمک آزمایش های مختلف و با استفاده ازمعلومات مربوط به نوع حمله و دلایل آن احتمال بروز حمله بعدی را ارزیابی می کند.
فهرست مطالب
صرع
تعریف صرع
2-11- تعریف حمله های صرع
2-12- انواع حمله های صرع
2-13- تاریخچه بیماری صرع
2-14- سبب شناسی صرع
2-15- آسیب شناسی روانی در صرع
2-16- علل ایجاد صرع
2-17- اختلال افسردگی با صرع
2-17-1- افسردگی قبل از حمله
2-17-2- افسردگی حین حمله
2-17-3- افسردگی بعد از حمله
2-17-4- افسردگی بین حمله
2-18- تأثیر اختلال افسردگی بر زندگی افراد مصروع
2-19- آسیب شناسی
2-20- خودکشی در صرع
2-21- پیشینه پژوهش
منابع