خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی و ارزشیابی آموزشی با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 79/301 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
بندورا(1977) ساختار خودکارآمدی رابرای اولین بارمطرح کرد. در سالها ی بعد بین 1997 تا 1986 بندورا نظریه ی شناختی – اجتماعی و یک رویکرد عاملی را بنیان گذاری کرد(پاجارس، 1997). بندورا(1997) فرض کرد که هیجانات خودکارآمدی انتخاب های افراد را می سازند، این هیجانات شیوه های فعالیت هستند، و در برگیرنده ی تلاش برای حرکت، پشتکار و رسیدن به موفقیت هستند. مردم همواره مستعد هستند فعالیت هایی را انتخاب کنند که احساس کنند در آن ها توانا هستندو فعالیت هایی را که در آن ها احساس عدم توانایی می کنند انتخاب نمی کنند(بندورا 1986). امروز صحبت کردن وبحث درمورد کارکردهای انسانی نظیر؛
انگیزش، یادگیری، خودنظم دهی و پیشرفت بدون به میان آوردن نقش باورهای خودکارآمدی امکان ناپذیر ونادرست است(پاجارس، 2006). افراد با تفکر خودکارآمدی پایین براین باورندکه تکالیف دشوار برای آن ها واقعا غیر انجام دادنی هستند( بندورا،1986) که این تفکرات در حوزه ی تعلیم و تربیت باعث احساس شکست، افسردگی، فشار و در ماندگی در آن ها می شود. در مقابل افراد با تفکر خودکارآمدی نیرومند احساس آرامش می کنند و همواره برای روبه روشدن با تکالیف چالش انگیز آماده هستند(بندورا 1997). چندین پژوهشگر به این نتیجه رسیده اند که خودکارآمدی دانش آموزان بر انگیزش و یادگیری آن ها تاثیر دارد(پوکارد و همکاران، 2000؛ براون ،2004؛ شانک،2003؛ بندورا،1993).
فهرست مطالب
مقدمه
خودکارآمدی
راهبردهای یادگیری خودتنظیم
ارزشیابی
تاریخچۀ ارزشیابی آموزشی
تعریف اندازه گیری
ارزشیاب و ارزشیابی آموزشی
کارکردهای عمدۀ ارزشیابی
دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده
ارزشیابی تکوینی از دیدگاه صاحب نظران
مهمترین فواید ارزشیابی تکوینی برای معلمان
مهمترین فواید ارزشیابی تکوینی برای یادگیرندگان
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه پسخوراند و درمان های شناختی و رفتاری با فرمت docx در قالب 13 صفحه ورد
تعداد صفحات | 13 |
حجم | 36/315 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
در تحقیقی که توسط مظاهری (1382) با هدف بررسی تأثیر آموزش گروهی عزت نفس به شیوههای شناختی و شناختی – رفتاری بر سازگاری اجتماعی دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه اصفهان، انجام گرفت، مشخص شد که آموزش گروهی عزت نفس به شیوههای شناختی و شناختی – رفتاری، عزت نفس دانشجویان را افزایش میدهد. همچنین مشخص شد که آموزش شناختی- رفتاری، مؤثرتر از شیوه رفتاری در زمینه افزایش سازگاری است. در تحقیق دیگری که توسط صدیقی ( 1380) انجام شد، مشخص شد که آموزش شناختی – رفتاری عزت نفس، سازگاری و عزت نفس دانش آموزان را افزایش میدهد. در پژوهشی که توسط روشن (1375) انجام شد، و هدف آن مقایسه آرام سازی تدریجی پسخوراند زیستی و داروهای آرام بخش در کاهش فشار روانی و افزایش عزت نفس دانشجویان دانشگاههای تهران بود، نتیجه چنین بود که روشهای آرام سازی و پسخوراند زیستی در افزایش عزت نفس، نسبت به دارو برتری داشتند.
فهرست مطالب
پسخوراند
درمان شناختی – رفتاری
عزت نفس و اختلالات روانی
آسیب پذیری عزت نفس و افسردگی
چشم انداز نظریهی فعالیت افتراقی تیاس دال( 1988)
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رفتار شهروند سازمانی و عوامل تاثیر گذار بر آن با فرمت docx در قالب 67 صفحه ورد
تعداد صفحات | 67 |
حجم | 119/922 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
شهروندی سازمانی و عملکرد نشان داده شده است . مکنزی ، پودساکف و فتر (1991) سه ابزار عینی بهره وری هفتگی حجم فروش را برای نمونه ای از نمایندگان فروش بیمه مورد آزمایش قرار دادند . همچنین ارزیابی مدیران دربارۀ ابعاد رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد کلی شغل این کارکنان را نیز بدست آوردند. نتایج نشان داد که ارزیابی ذهنی مدیران از عملکرد شغلی کارکنان تا حدود زیادی بوسیلۀ بعد نوع دوستی و بعد شرافت شهروندی ( جوانمردی ) به عنوان سطوح عینی بهره وری نعیین گردید. پودساکف ، هیرن و مکنزی (1997) چنین گزارش کردند که نوع دوستی و مردانگی دارای اثر جایگزین بر عملکرد کمی کلی کارکنان کارخانه کاغذ سازی داشت ، در حالیکه نوع دوستی با عملکرد کیفی هم مربوط بود (مهداد ، 1389) .
فهرست مطالب
مبانی نظری مربوط به متغیر رفتار شهروندی سازمانی
مفهوم رفتارهای شهروندی سازمانی
ابعاد رفتارهای شهروندی سازمانی
طبقات دوگانه مدلهای اصلی رفتار شهروندی سازمانی
عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی
نظریه صفات رهبری
نظریه اقتضایی رهبری
نظریه منبع شناختی
نظریه مسیر – هدف
جنبه های مثبت و منفی رفتارهای شهروندی
رفتارهای ضد تولید
مقایسه رفتارهای شهروندی و رفتارهای ضد شهروندی
رهبری تحول آفرین
درگیری شغلی و شغلها و مأموریتهای جذاب
و...
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سبک های فرزندپروری و نظریاتی درباره آن با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 75/728 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
انسانی تمرکز کرده و شرایط لازم برای رشد و بالندگی همه جانبه آن ها را فراهم نماید تا در آینده شاهد بهره وری بهینه از این سرمایه گذاری ها باشد(پاشایی، 1387 ). بنابراین برای رسیدن به چشم انداز و اهداف آموزش و پرورش که فعلیت بخشیدن به امکانات بالقوه و ذاتی افراد، انتقال اندوخته تجارب گذشتگان، ارائه ارزش های مطلوب، ایجاد مهارت های لازم در افراد برای زندگی و بالاخره تسهیل سیر حرکت وجودی آدمی به سوی کمال و قرب الی الله است (صافی، 1380 ). باید تدابیری اتخاذ شود تا در این راستا بتوان شرایطی ایجاد کرد این اهداف تحقق یابد. در این بین مشاوران با توجه به نقش و جایگاه ویژه ای که در بین دانش آموزان دارند می توانند با برخورداری از مهارت های ارتباطی که از مهمترین ابزارهای برقرای رابطه می باشد گامی موثر در این جهت بردارند.(کریمی، 1389 ).
فهرست مطالب
سبک های فرزند پروری
نظریه های سبک فرزندپروری
اریکسون و سبک های فرزند پروری
آدلر و سبک های فرزند پروری
شفر و سبک های فرزند پروری
ماریا و نیتر بام و سبک های فرزند پروری
بامیرند و سبک های فرزند پروری
سبک های فرزند پروری
الگوی شفر
والدین با محبت و آزاد گذارنده
والدین با محبت و محدود کننده
والدین متخاصم و محدود کننده
والدین متخاصم و آزاد گذارنده
تغییرات تاریخی در مفهوم سبک های فرزند پروری
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سرمایه روان شناختی با فرمت docx در قالب 47 صفحه ورد
تعداد صفحات | 47 |
حجم | 66/416 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
نتایج حاصل از پژوهشی که بر اساس نظریۀ چند عاملی بهره وری ساعتچی انجام گرفته ، حاکی از آن است که افزایش عملکرد کارکنان و در نتیجه ، افزایش بهره وری کارکنان نیاز به تأمین شرایطی متعدد دارد که مهمترین عامل ، نیروی انسانی است که برای افزایش روحیه و رضایت شغلی آنها و به طور کلی عملکرد و بهره وری کارکنان ، لازم است به ارضای نیازهای روانی انها در محیط کار توجه شود . نتایج نشان داده اند که فشار روان شناختی خیلی پایین یا خیلی بالا ، عملکرد و بهره وری فرد را کاهش میدهد و فشار روان شناختی در حد بهینه میتواند باعث افزایش عملکرد و بهره وری کارکنان گردد (مهدوی خانوکی ، 1388 ؛ به نقل از ساعتچی ، 1390 ) .
فهرست مطالب
مبانی نظری مربوط به متغیر سرمایه های روانشناختی
تحقیقات انجام شده در خارج و داخل کشور
پیشینه های مربوط به رابطۀ عملکرد شغلی و توانمندسازی
منابع