نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

دانلود مقاله در مورد راهنمایی درمانی

دانلود مقاله در مورد راهنمایی درمانی

دانلود-مقاله-در-مورد-راهنمایی-درمانیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 58 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏فنون تفسیر
Interpretive techniques
‏توجه به این نکته در درمانگری تحلیلی (کامپتن - Compton
‏،1975؛ گری - Gray
‏؛ بلک من، 1994؛ دورپات - Dorpat
‏، 2000) برای درمانگر الزامی است که نخست دریابد مراجعین چگونه از روبرو شدن با هیجانهای خود اجتناب می‏‌‏کنند؛ و در گام بعد توجه مراجعین را به مکانیزمهای دفاعی ناسازگاری - Maladaptive
‏ که بکار می‏‌‏برند، جلب کند.
‏به عبارت دیگر، روان درمانی پویشی و روان تحلیل‏‌‏گری از دسته درمانهایی هستند که در آها محتوا وزمان اظهارات درمانگر، از جمله مؤلفه‏‌‏های فنی درمان به شمار می‏‌‏روند. روان تحلیلگران معمولاً، در بخشی از درمان مراجعین به اقداماتی تحت عنوان "تفسیر" دست می‏‌‏زنند.
3
‏مداخلات ("تفسیری") تحلیلی
‏راهنمائی - Instructions
‏ و برقراری اتحاد درمانی - Treatment Alliance
‏راهنمائی درمانی را می‏‌‏توان در جلسه دوم یا زمانی که ارزیابی اولیه تکمیل شد و تصمیم به آغاز درمان صورت گرفت به مراجع ارائه کرد. معمولاً برخی از مراجعین در آغاز درمان متوجه نیستند که دقیقاً باید چه کاری انجام دهند. شرح فرایند درمانی به ویژه برای مراجعینی که در جلسات هفتگی شرکت دارند، درمان را تسهیل می‏‌‏کند.‏ از جمله راهنمائیهای درمان "صحبت کردن درباره افکار و احساسهای مربوط به مشکل اصلی - Chief Complaint
‏ به بهترین وجه ممکن با درمانگر" است. مراجعین همجنین لازم است افکار و احساساتی را که در روابط مهم زندگی گذشته و حال داشته‏‌‏اند را بازگو کنند‏. هر خواب‏‌‏دیده و رویاپردازی روزانه‏‌‏ای که می‏‌‏توانند به خاطر بیاورند را مطرح کنند. نکته مهمتر این است که بایستی بسیار باید از واکنشهای reaction‏ مثبت و منفی را که نست به گفته‏‌‌‏های درمانگر و نیز ‏؟؟؟؟ درمان دارند منعکس کنند. خیالپردازی‏‌‏های مراجع درباره درمانگر و یا هر فکری حتی اگر نامرتبط هم باشند در زمان مراجعه به محل درمان می‏‌‏تواند مفید باشد.
‏برخی از مراجعین در درمان بصورت خودانگیخته شروع می‏‌‏کنند و بلافاصله به شما [درمانگر] اعتماد کرده و اقدام به تداعی می
4
‏‌‏کنند. معمولاً آنها نیازمند راهنمائی نیستند. ‏اگر درمان از نوعی است که درمانگر مراجع را برای مثال 3 تا 5 بار (همچنان که در روان تحلیل‏‌‏گری مرسوم است) در هفته ملاقات می‏‌‏کند، تا زمانی که مقاومت به مسئلة قابل توجهی تبدیل نشده و تداعی آزاد به عنوان هدف اصلی به تحلیل‏‌‏گر اجازه می‏‌‏دهد که مجاورت افکار و نیز محتوای آنها را در مراجع بررسی می‏‌‏کند، می‏‌‏توان از مطرح کردن راهنمائی درمانی چشم پوشید.
‏مفهوم اتحاد بین شما [درمانگر] و مراجعین تحت درمان شما از دو مفهوم تشکیل شده است، راهنمائی "چهارچوب" درمانی که معمولاً باید در جلسه دوم ارائه شوند و نیز ابعاد روابط درمانی که ذیلاً به آنها می‏‌‏پردازیم:
‏اتحاد کاری - Working Alliance
‏ (گرین سن - Green Son
‏، 1965). نقش هر مراجع در درمان عبارت است از:
‏* حضور در جلساتی که شما تعیین کرده‏‌‏اید؛
‏* بر اساس آنچه توافق کرده‏‌‏اید و به شیوه‏‌‏ای که شما مشخص کرده‏‌‏اید، هزینه درمان را پرداخت کنند؛
‏* صحبت کنند؛
‏* این مسئله را به رسمیت بشناسد که به دلیل مشکلات خاصی که داشته‏‌‏اند شما را ملاقات می‏‌‏کنند، و بنابراین وظیفة نقش شما ارائه راهکارهایی به آنهاست با این امید که به آنها درشناخت بهتر خودشان کمک کند.
4
‏پیمان‏ درمانی (استون - Stone
‏، 1961؛ زتزل- Zetzel
‏، 1956) افراد مورد درمان بایستی:
‏* در تعامل با شما [درمانگر] همدلی متقابلی شکل دهد و یا در تعامل با درمانگر به برقراری همدلی متقابل کمک کند.
‏* به تفسیرهای دفاعی نخستین مربوط به مقاومت، با حسن نیت پاسخ دهد.
‏در صورتی که هر یک از نکاتی که ذکر شد، نقض شود، باید نسبت به آن- و معنی دفاعی آن- توجه کافی مبذول شود‏ و این اقدام، پیش از آنکه به فهم پویایی‏‌‏های مرضی پرداخته شود انجام گیرد.
‏کاوش - Exploration
‏هدف از طرح سئوالها، به امید یافتن مکانیزمهای دفاعی جهت تفسیر آنها هستید. برای مثال با بیان جمله‏‌‏ای نظیر "شما گفتید که همسرتان خانه را با عصبانیت ترک کرد و به منزل خواهرش رفت/ بین شما قبل از اینکه همسرتان منزل را ترک کند، چه اتفاقی افتاد؟‏" هر چند مکانیمهای دفاعی این مراجع را که شامل ابهام Vagueness‏ و Suppression‏ و فرونشانی است نادیده گرفته، اما به دنبال مکانیزمهای دفاعی مخرب

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد راههای بهبود آموزش درس ریاضی

دانلود مقاله در مورد راههای بهبود آموزش درس ریاضی

دانلود-مقاله-در-مورد-راههای-بهبود-آموزش-درس-ریاضیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 73 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏نقش فعالیت‌های مکمل و فوق‌برنامه در بهبود یادگیری درس ریاضی
‏ ‏
‏از عوامل موثری که در بهبود درس ریاضی می‌تواند اثربخش باشد فعالیت‌های‌ مکمل‌ و فوق‌ برنامه‌ است که‌ قسمتی‌ از فرایند تدریس‌ فعال‌ و پویاست‌. این‌ فعالیت‌ها را می‌توان‌ به‌ گونه‌ای‌ در تدریس‌ طراحی‌ نمود که‌ فرصت‌ اندیشیدن‌، حل‌ مساله‌، ایجاد انگیزه‌ و تثبیت‌ یادگیری‌ را به‌ دنبال‌ داشته‌ باشد. تجارب‌ نگارنده‌ در بررسی‌های‌ گوناگون‌ ]‏و بررسی حاضر[‏ ‏خصوصاً در درس‏‌‏ ریاضی‏‌‏ حاکی‏‌‏ از این‏‌‏ امر است‏‌‏ که‏‌‏ این‏‌‏ فعالیتها، هم چون‏‌‏ کاربرد یادگیری‏‌‏ در محیط‏‌‏ و فضای‏‌‏ پیرامون‏‌‏ دانش‏‌‏آموز، مانند، خانه‏‌‏، مسجد، پارک‏‌‏ و نیز اجرای‏‌‏ نمایش‏‌‏ از زندگی‏‌‏ دانشمندان‏‌‏ ریاضی‏‌‏ و... همگی‏‌‏ به‏‌‏ خوبی‏‌‏ خواهند توانست در تحقق‏‌‏ اهداف‏‌‏ مهم‏‌‏ ریاضی‏‌‏ یاریگر معلم‏‌‏ باشند. روش تحقیق در این بررسی، شبه‏‌‏آزمایشی با استفاده از گروه گواه و آزمایش می‏‌‏باشد.
‏واژه‌های کلیدی:‏ فعالیت مکمل، فوق‌برنامه، اهمیت ریاضی، اهداف ریاضی در ابتدایی
‏ 
‏مقدّمه‌:
‏بهبود مسائل‌ تعلیم‌ و تربیت‌، به‌ بلندای‌ تاریخ‌ زندگی‌ بشر همواره‌ از دغدغه‌های‌ او بوده‌ است‌.
‏رویکردهای‌ نوین‌ تربیتی‌ بر دیدگاه‌ فعال‌ و توسعه‌ یافته‌ بنا شده‌ است‌ تا‌ توانایی‌ همگامی‌ بافناوری‌ و ارتباطات‌ نوین‌ را داشته‌ باشد.
‏یادگیری‌ عمیق‌ موضوعات‌ دروس‌ کمک‌ به‌ پرورش‌ شهروندانی خواهد کرد که‌ ابعاد مختلف‌ توانایی‌های‌ آنان همچون‌، خود شکوفایی‌، خلاقیت‌ و استدلال‌... شکوفا شده باشد.
‏فعالیت‌های‌ مکمل‌ و فوق‏‌‏ برنامه‌ بعنوان‌ قسمتی‌ از تدریس‌ فعال‌ باید به‌ گونه‌ای‌ طراحی‌ گردد که‌ یادگیری موضوعات‌ در زندگی‌ روزمره‌ دانش‌آموزان‌ به‌ کار آید. این‌ فعالیت‌های‌ قادر است‌ در تمام‌دروس‌ از جمله‌ ریاضی‌ کارآیی‌ بالایی‌ داشته‌ باشد و در صورت‌ اجرایی‌ صحیح‌ افراد پرسشگر ومحقق‌ و خلاقی‌ بسازد.
‏استفاده‌ از این‌ فعالیت‌ها در دوره‌ ابتدایی‌ به‌ لحاظ‌ اینکه‌ دانش‌آموزان‌ در سن‌‏ ‏جامعه‌ پذیری‏‌‏ قراردارند و در این‌ زمان‌ به‌ درونی‌ سازی‌ ارزشها و علائق‌ و مهارتها می‌پردازنند بسیار مهم‌تر است‌.
‏باید اذعان کرد که آموزش درس ریاضی همواره به لحاظ ماهیت به ظاهر خشک آن با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است و همین امر لزوم استفاده از فعالیتهای گوناگون را بیشتر می‌سازد.
‏لذا مقاله‌ حاضر در صدد بیان‌ تأثیر فعالیتهای‌ مکمل‌ و فوق‌ برنامه‌ و اثرات‌ آن‌ بر بهبود یادگیری ‌دانش‌آموزان‌ در درس‌ ریاضی‌ می‌باشد.
‏ 
‏اهمیت‌ و اهداف‌ ریاضی‌ در دوره‌ی‌ ابتدایی‌:
‏آموزش‌ درست‌ درس‌ ریاضی‌ می‌تواند نگاهی‌ دقیق‌ و منطقی‌ به‌ مسائل‌ ومجهولات‌ دنیای‌ پررمزوراز علمی‌ و غیر علمی‌ را به‌ انسانها بیاموزد همچنین‌ راههای‌ استنباط‌ و کسب‌ تجربه‌ های‌گوناگون‌ را در ایشان‌ تقویت‌ کند. «ریاضیات‌ زبان‌ علم‌ است‌ و می‌تواند ابتکار و نوآوری‌ و خلاقیت‌ را دردانش‌آموزان‌ تقویت‌ کند.» (سلطانی‌، 1379)
‏«موریس، کلاس‌» عقیده‌ دارد، «ریاضیات‌ عالی‌ترین‌ دستاورد اندیشه‌ و اصیل‌ترین‌زاده‌ ذهن‌ آدم‌ است‌ و مجموعه‌ همه‌ ارزشهاست‌. (شهریاری‌ به‌ نقل‌ از موریس‌، کلاس‌، 1385)
‏«پولیا» هم‌ مهم‌ترین‌ نقش‌ ریاضی‌ را توسعه‌ تفکر می‌داند و هدف‌ عمومی‌ تدریس‌ ریاضی‌ را توسعه ‌عادت‌های‌ خوب‌ ذهنی‌ می‌داند (پولیا، 1380).
‏بنابراین اگر اهداف‌ ریاضی‌ برآورده‌ شود. ابعاد گوناگون‌وجودی‌ افراد شکوفا می‌گردد.
‏ 
‏اهداف ریاضی در دوره‌ی ابتدایی:
‏1 ـ پرورش‌ نظم‌ فکری‌ و درست‌ اندیشیدن‌
‏2 ـ ایجاد توانایی‌ در محاسبات‌ عددی‌ در زندگی‌ روزمره‌ و محاسبات‌ ذهنی‌ و تخمین‌ زدن‌

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد راهکارهای مقابله با بیابان زایی 40 ص

دانلود مقاله در مورد راهکارهای مقابله با بیابان زایی 40 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-راهکارهای-مقابله-با-بیابان-زایی-40-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 37 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏پیشگفتار
‏خداوند مهربان منابع طبیعی را به طور یکنواخت و رایگان در اختیار بشر قرار داده تا ‏ض‏من بهره برداری صحیح و اصولی آن را برای آیندگان حفظ و حراست کند. ‏ چرخه‏ حیات در گرو سلامت و برقراری تعادل منطقی در طبیعت است که این طبیعت در صورت ها و شکل های متفاوت رو نمایی می کند و در برخی نواحی سر سبز و پر آب و با طراوت است و در بعضی نواحی بیابانی است.
‏بیابان و اراضی خشک به عنوان زیست بوم طبیعی، زیستگاه بیش از یک سوم مردم جهان است که اکثرا فقیر ترین افراد جامعه جهانی می باشند. با توجه به همین موضوع است که امروزه فرآیند بیابان زدایی و مقابله با آن از دیدگاه های مختلف فنی‏- ‏تکنیکی اقتصادی و اجتماعی و به ویژه کاهش فقر و آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین باید توجه داشت ‏ که بخش اعظم اراضی خشک علیرغم خطر بیابانزدایی به دلیل ویژگی های طبیعی از امکانات و ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی ملموسی برخوردار می باشد که با اتکای همین ویژگی ها از طریق توانمند سازی جوامع محلی می توان در تامین معاش پایدار و توسعه آن اقدام نمود.
2
‏فصل اول: ‏طریقه طرح نویسی
‏مقدمه
‏اهمیت گیاه تاغ Haloxy lon SP‏ در مناطق بیابانی جهت تثبیت شن جلوگیری از فرسایش بادی و بیابان زدایی بر همه دست اندر کاران منابع طبیعی و کسانی که در حاشیه کویر زندگی می کنند کاملا مشخص و روشن می باشد. تحمل این درختچه در برابر خشکی هوا و بادهای سوزان در مناطق کویری ایران در دیرباز شناخته شده و همواره سعی می گردد با ایجاد کمربند‏ ‏سبز‏ از توده های تاغ در نواحی مذکور ‏ ‏از حرکت شن های روان‏ جلوگیری و از این گیاه به عنوان‏ سد بازدارنده استفاده شود.
‏مثلا در ورامین (منطقه ابردژ) مشکلی وجود داشت که کارشناسان برای حل این مشکل تصمیماتی اتخاذ کرده و بر‏ای حل این مشکل طرحی ارائه داده اند.
اما ابتدا لازم است که مواردی در مورد طرح نویسی داده شود و سپس به جزئیات پرداخته شود.
‏برای طرح نویسی لازم است که هدفمان را مشخص کنیم اینکه به چه منظور می خواهیم طرح ارائه دهیم. بعد از اینکه هدفمان مشخص شد برای عملی کردن طرحمان باید اطلاعات بدست بیاوریم که این اطلاعات بر اساس منطقه مورد نظر به دست می آید.
‏تعیین هدف و ارائه طرح
‏پیشتر گفته شد که اگر قرار باشد طرحی ارائه شود باید برای آن هدفی داشته باشیم که این هدف در اینجا جلوگیری از پیشروی شن های روان است که باید در خصوص این موضوع مسائل مربوطه را مورد بررسی قرار دهیم که این مسائل عبارتند از:
‏نقشه مناطق را داشته باشیم
‏موقعیت و شرایط طبیعی و مساحت
3
‏پستی و بلندی
‏شیب و جهت زمین شناسی
‏خاکشناسی
‏هیدرولوژی
‏اقلیم
‏حرارت
‏دما
‏بارندگی و باد
‏پوشش گیاهی
‏بعد از اینکه این مسائل را شناسایی کردیم باید با توجه به اطلاعات بدست آمده طرحی را ارائه بدهیم که مشکل را حل کند.
‏منطقه مورد نظر ابردژ ورامین است که به علت پیشروی شن های روان به سمت راه آهن باعث مسدود شدن راه آهن گشته و مشکل آفرین شده بود. براین اساس تصمیم گرفته شد که مناطق اطراف راه آهن در منطقه ی مورد نظر تاغ کاشته شود. به این منظور درختان تاغی کشت گردید که دارای‏ سنی حدود 26 سال است‏.‏ در این رابطه ضرورت موجب گردید که طرح مدیریت پرورشی تاغزارهای دست کاشت در این منطقه با هدف جوان کردن توده های مسن هدایت توده های جوان استمرار تولید با تکیه بر حفظ و بقای توده های موجود استفاده از تاغزارها به عنوان مراتع و چراگاه ‏دامداران منطقه استفاده از چوب ب‏ر‏ای تامین ‏قسمتی‏ از سوخت اهالی و کاستن فشار مردم بر عرصه های منابع طبیعی و ملی و اجرای صحیح طرح پرورشی تهیه گردید.
‏روش کار به این صورت است که طی دو مرحله صحرائی و ستادی انجام می شود. وجود شن های روان و بیابان های وسیع در منطقه ابردژ ورامین که در نتیجه اقدامات انسانی و شرایط آب و هوایی ایجاد گردیده موجب مسدود شدن ریل آهن سراسری و از بین رفتن قنوات مزارع و نابودی باغات و خانه های روستایی و بالاخره مهاجرت اهالی روستائیان اطراف را فراهم می آورد.
4
‏نقشه هایی با مقیاس های متفاوت از دشتهای وسیع با شیب کم / موقعیت و شرایط طبیعی / مساحت و حدود عرصه / ‏پستی و بلندی / شیب و جهت زمین شناسی اینکه زمین دارای چه ترکیباتی است.
‏خاکشناسی: که در مورد خاکشناسی زمین را به پلات های مختلف طبقه بندی می کند و آنچه که از بازدید منطقه طرح و توجه به پروفیل های خاک و تفسیر نتایج آزمایشگاهی حاصل شده زمانیکه منجر به تنظیم گزارش خاکشناسی شده است.
‏ضرورت دارد شرایک اکولوژیکی گونه تاغ کاشت شده از نظر نیاز خاکی مورد توجه و بررسی قرار گیرد لازم است کلیه عوامل و پارامترهای موجود مورد توجه قرار گیرد.
‏هنگامیکه خاک را شناسایی می کنیم خاک را به پلات های مختلف تقسیم می کنیم و آنها را از نظر شور قلیای بودن ، فراوانی یون سدیم مواجه با محدودیت های عمده و اینکه از لحاظ مواد غذایی و مواد آلی در چه حد هستند بررسی می کنیم.
‏هیدرولوژی:منطقه طرح از نظر هیدرولوژی در حوضه بسته منطقه به دست آورده می شود. اینکه در منطقه آبهای سطحی، آبراهه ها، رودخانه ها، رودخانه های آبشور، آبهای زیر زمینی، چاه و چاه آبشور.
‏حرارت:حرارت یکی از مهمترین عوامل رشد و نمو گیاه تاغ به شمار می رود.
‏بارندگی: آب برای مناطق خشک و نیمه خشک اهمیت فراوانی دارد و از عناصر مهم آب و هوایی به شمار می رود. با رش باران بیش از هار عنصر اقلیمی دیگر‏ در رشت نبات تاغ و نیز در اجرای عملیات بیولوژیکی اثر می گذارد.
‏باد:توزیع فراوانی های سالانه سرعت و جهت باد و ... باید بررسی شود.
‏پوشش گیاهی:یکی از ویژگی های اصلی مناطقی که مقدار بارندگی آن کمتر از ‏–‏ اصلی تر در سال است از عدم تعادل انتشار آب در خاک که این امر در وضع پوشش گیاهی کاملا نمودار است. پراکندگی پوشش گیاهی در منطقه طرح اعم از اشکوب بالا و کف اشکوب به علت پستی و بلندی و فرورفتگی های موجود و نفوذ آب در مناطق فرورفته بیشتر از مناطق پست می باشد.

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد راههای رسیدن به آرامش روانی ازنگاه قرآن

دانلود مقاله در مورد راههای رسیدن به آرامش روانی ازنگاه قرآن

دانلود-مقاله-در-مورد-راههای-رسیدن-به-آرامش-روانی-ازنگاه-قرآنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 92 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏راههای رسیدن به آرامش ‏روانی ازنگاه قرآن(راه اول ‏–‏ایمان(
‏ایمان عبارت است از باور وتصدیق قلب به خدا ورسولش ،آنچنان باور وتصدیقی که هیچگونه شک و تردیدی بر آن وارد نشود.تصدیق مطمئن وثابت ویقینی که دچار لرزش وپریشانی نشود وخیالات ووسوسه ها در ان تأثیر نگذارد وقلب واحساس در رابطه با آن گرفتار تردید نباشد.
[1]
‏در قرآن در سوره مبارکه فتح می خوانیم : "هوالذی انزل السکینه فی قلوب المؤمنین لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم..
[2]‏."‹‹اوکسی است که آرامش را در دلهای مؤمنان نازل کرد تا ایمانی به ایمان شان بیافزایند...››. اولین برداشتی که صورت می گیرد این است که بدون ایمان ، آرامش روحی وروانی وجود ندارد .یا حداقل اینگونه می توان گفت که یکی از عوامل ایجاد آرامش دارابودن ایمان به خدا می باشد.به تعبیر علامه طبا طبایی‹‹ ظاهرا مراد از سکینت در این آیه آرامش وسکون نفس واطمینان آن ، به عقائدی است که به آن ایمان آورده ولذا نزول سکینت را این دانسته که ""لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم"" تا ایمانی بر ایمان سابق بیفزایند.پس معنای آیه این است که :خدا کسی است که ثبات واطمینان را لازمة مرتبه ای از مراتب روح است در قلب مؤمن جای داد تا ایمانی که قبل از نزول سکینت داشته بیشتر وکاملتر شود
[3]‏.››
‏یقیقا داشتن آرامش در زندگی نخستین چشمه خوشبختی است وکسی که از این نعمت محروم باشد از نعمت خوشبختی نیز محروم است وهیچگاه طعم خوشبختی را نخواهد چشید.انسان بی ایمان در دنیا با اندیشه وافکار موهوم وبا نگرانی های فراوان دست به گریبان است . ولذا دائما در درون خود دچار پیکاری بزرگ است وهمیشه هم در انتخاب مسیر زندگی ودر تصمیم گیریهایش دچار سر در گمی است.ولی بر خلاف آن انسان با ایمان از همة اینها آسوده است وهمة افکار واهداف واندیشه هارا تحت لوای یک هدف گرد آورده است وفقط به خاطر آن تلاش می کندوبه سوی آن می شتابد وآن عبارتست از خشنودی خدای متعال .دیگر کاری به این ندارد که مردم از او خشنود باشند یا بر او خشم گیرند.ولذا هیچ وقت سردر گم نیست وهمیشه در یک آرامش روحی به سر می برد.
‏راههای رسیدن به آرامش ‏روانی ازنگاه قرآن(راه اول ‏–‏ایمان(
‏ایمان عبارت است از باور وتصدیق قلب به خدا ورسولش ،آنچنان باور وتصدیقی که هیچگونه شک و تردیدی بر آن وارد نشود.تصدیق مطمئن وثابت ویقینی که دچار لرزش وپریشانی نشود وخیالات ووسوسه ها در ان تأثیر نگذارد وقلب واحساس در رابطه با آن گرفتار تردید نباشد.
[1]
‏در قرآن در سوره مبارکه فتح می خوانیم : "هوالذی انزل السکینه فی قلوب المؤمنین لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم..
[2]‏."‹‹اوکسی است که آرامش را در دلهای مؤمنان نازل کرد تا ایمانی به ایمان شان بیافزایند...››. اولین برداشتی که صورت می گیرد این است که بدون ایمان ، آرامش روحی وروانی وجود ندارد .یا حداقل اینگونه می توان گفت که یکی از عوامل ایجاد آرامش دارابودن ایمان به خدا می باشد.به تعبیر علامه طبا طبایی‹‹ ظاهرا مراد از سکینت در این آیه آرامش وسکون نفس واطمینان آن ، به عقائدی است که به آن ایمان آورده ولذا نزول سکینت را این دانسته که ""لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم"" تا ایمانی بر ایمان سابق بیفزایند.پس معنای آیه این است که :خدا کسی است که ثبات واطمینان را لازمة مرتبه ای از مراتب روح است در قلب مؤمن جای داد تا ایمانی که قبل از نزول سکینت داشته بیشتر وکاملتر شود
[3]‏.››
‏یقیقا داشتن آرامش در زندگی نخستین چشمه خوشبختی است وکسی که از این نعمت محروم باشد از نعمت خوشبختی نیز محروم است وهیچگاه طعم خوشبختی را نخواهد چشید.انسان بی ایمان در دنیا با اندیشه وافکار موهوم وبا نگرانی های فراوان دست به گریبان است . ولذا دائما در درون خود دچار پیکاری بزرگ است وهمیشه هم در انتخاب مسیر زندگی ودر تصمیم گیریهایش دچار سر در گمی است.ولی بر خلاف آن انسان با ایمان از همة اینها آسوده است وهمة افکار واهداف واندیشه هارا تحت لوای یک هدف گرد آورده است وفقط به خاطر آن تلاش می کندوبه سوی آن می شتابد وآن عبارتست از خشنودی خدای متعال .دیگر کاری به این ندارد که مردم از او خشنود باشند یا بر او خشم گیرند.ولذا هیچ وقت سردر گم نیست وهمیشه در یک آرامش روحی به سر می برد.
‏راجع به ایمان وفواید آن در قرآن آیات فراوانی وجود دارد ، ولی چون در اینجا بحث ما روی عوامل آرامش دور می زند
‏لذا نمی توان به صورت مبسوط به این موضوع پرداخت.با این حال جا دارد به یکی از آیات که با بحث ما ارتباط دارد اشاره کنم:
‏ آیة‹‹ الذین آمنوا ولم یلبسوا ایمانهم بظلم اولئک لهم الامن وهم مهتدون››
[4]‏ "" (آری) آنها که ایمان آوردند،وایمان خود را با‏ ‏شرک وستم نیالودند ، ایمنی تنها از آن آنهاست وآنها هدایت یافتگانند""
‏این آیه متضمن یک تأ کید قوی است زیرا مشتمل است بر اسنادهای متعددی که همگی آنها در جمله اسمیه است.
[5]‏به تعبیر علّامه طباطبایی نتیجة این تأکیدهای پی در پی این است که نبایدبه هیچ وجه در اختصاص (امنیّت)و(هدایت)برای مؤمنین شک وتردید داشت واین آیة شریفه هم دلالت می کند براینکه امنیّت (آرامش )وهدایت از خواص وآثار ایمان است .البته به شرط اینکه روی این ایمان با پرده هایی مثل شرک وستم پوشیده نشود.ومراد از ظلم در این آیه به معنای چیزهایی است که برای ایمان مضرّ بوده وآن را فاسد وبی اثر می سازد.
[6]‏که اکثر مفسرین آنرا شرک دانسته واین را از آیة(انّ الشرک لظلم عظیم)
[7]‏ استفاده کرده اند.
‏به هر حال با توجه به این آیات وآیات دیگر می توان به این اصل مهم رسید که: امنیت وآرامش روحی تنها موقعی به دست می آید که در جوامع انسانی دواصل حکومت کند، ایمان وعدل اجتماعی .
‏م‏گر پایه های ایمان به خدامتزلزل گرددواحساس مسئولیت در برابرپروردگار ازمیان برودوعدالت اجتماعی جای خود را به ظلم وستم بسپارد،امنیت در چنان جامعه ای وجود نخواهد داشت وبه همین دلیل با تمام تلاش وکوششی که جمعی از اندیشمندان جهان برای برچیدن بساط نا امنی های مختلف در دنیا می کنندروز به روز فاصلة مردم جهان از آرامش وامنیت واقعی بیشتر می گردد.دلیل این وضع همان است که در آیه فوق اشاره شده.پایه های ایمان لرزان وظلم جای عدالت را گرفته است.تأثیر ایمان در آرامش وامنیت روحی برای هیچکس جای تردیدنیست همانطور که ناراحتی وجدان وسلب آرامش روانی به خاطر ارتکاب ظلم بر کسی پوشیده نمی باشد.
[8]‏
‏ایمان به قرآن
‏انسان مسلمان ایمان دارد که قرآن کتاب خداوند می باشد و آن را به گرامی ترین پیامبران خود حضرت محمد نازل نموده است، همانگونه که کتابهای دیگری را برای پیامبران نازل گردانیده بود. و خداوند به وسیله قرآن احکام و قوانین کتابهایی را که پیشتر نازل گردیده است، منسوخ نموده، همچنانکه به وسیله رسالت حضرت محمد همه رسالتهای پیش از آن را خاتمه داده است.‏  ‏ قرآن کتابگ است که مهمترین و باارزشترین قوانین خداوند را در بردارد، و خداوند خود کسانی را که به آن تمسک نمایند و پیروی کنند به سعادت دنیا و آخرت وعده فرموده، و کسانی را هم که به رهنماییها و قوانین آن پشت می کنند، به بدبختی و عذاب در دنیا و آخرت مبتلا می گرداند.‏ ‏ قرآن تنها کتابی است که خداوند سالم ماندنش را از زیاد و کم و تغییر و تبدیل و ماندگاری آن را تا آخرین لحظه های زندگی بر روی زمین ضمانت نموده است. این مطالب بر مبنای دلایل نقلی و عقلی زیر قرار دارند:

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد راکتورهای GCR

دانلود مقاله در مورد راکتورهای GCR

دانلود-مقاله-در-مورد-راکتورهای-gcrلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 45 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
Gas- cooled Reators
‏مقدمه :
‏راکتورهای GCR‏ در انگلیسی ، فرانسه ، آمریکا و شوروی مورد توجه بسیاری قرار گرفتند .
‏اورانیوم طبیعی و غنی شده به عنوان سوخت ‏ به عنوان خنک کننده و گراف‏یت به عنوان کند کننده مورد استفاده قرار می گیرد . ( در فرانسه و انگلیس) . اما در آمریکا از سوخت غنی شده و خنک کننده هلیوم استفاده می شود.
‏جذابیت خنک کننده های گازی در این است که به طور کلی ، گازها ایمن هستند ، کار کردن با آنها نسبتا ساده است ، سطح مقطع جذب نوترونی پایینی دارند ، فراوان و ارزان ‏(‏بجز در مورد هلیوم ) هستند ، و در دمای بالا بدون افزایش فشار‏ کار می کنند .
‏معایب اصلی آنها انتقال حرارت ضعیف آنهاست که نیاز به صفحات عظیم و کانالهای جریان در راکتور و مبدلها دارند . همچنین پمپ کردن آنها نیاز به 8 تا 20% از توان ناخالص پلانت دارد. همچنین مشکلات جریان سیال و افت فشار دارند.
‏2

‏برای فائق آمدن به این ‏مشکلات ذاتی خنک کننده های گازی و‏ استفاده از خواص ترمودینامیکی خوب آنها ب‏اید تا آنجا که مقدور است دمای المانهای‏ سوخت را بالا ببریم و افزایش دمای گاز را بوسیله کاهش نرخ جریان ‏جر‏م‏ی‏ گاز و ا‏فزایش فشار آن انجام دهی‏م .
‏پس در این دمای بالا نوع مواد غلاف و المانهای سوخت مشکل اساسی می باشند .
‏بنابراین در این نوع راکتو‏ر از سوختهای سرامیکی به جای فلز‏ی استفاده می شود.
‏همچنین به دلیل اینکه این نوع راکتورها به طور ذاتی بزرگ هستند باید در پلانتهای با ظرفیت بالا به کار روند.
‏می توان با غنی سازی بیشتر سوخت ، اندازه پلانت را مقداری کوچک کرد.
‏سیکلهای ترمودینامیکی :
‏گازهای گرم خروجی از یک GCR ‏ می توانند به طور مستقیم به عنوان سیال کاری اولیه استفاده شوند مثلا وارد یک توربین گازی شود. یا از یک نازل عبور کند.
‏3
‏حالت دوم اینکه به طور غیر مستقیم بوسیله گرم کردن یک سیال ثانویه به عنوان سیال کاری عمل کند.
‏انواع مختلف سیکلهابه قرار زیر است.
Direct open cycle‏
‏خن‏ک کننده به کمپرسور در نقطه 1 وارد می شود و در آنجا گاز فشرده می شود تا به نقطه 2 برسد. گاز سپس وارد راکتور می شود در آ‏ن‏جا گاز گرما را در فشار ثابت دریافت می کند تا به نقطه 3 برسد . سپس از میان یک توربین عبور می کند و انبساط پیدا می کند تا به نقطه‏4‏ برسد. مخلوط گرم از نقطه‏ 4‏، خارج می شود و به خارج از سیکل می رود.
‏خارج کننده تازه از نقطه 1 وارد سیکل می شود.
‏توربین توان مورد نیاز کمپ‏رسور را فراهم می کند . به دلیل open‏ بودن سیکل تنها خنک کننده مناسب هوا است . کاربرد این نوع سیکل می تواند در مورد موتورهای‏ جت که در فضا حرکت می کنند باشد
‏4
‏. بدلیل خطر مواد راکتیوی که همراه هوای آن به بیرون آزاد می شود.
Indirect open cycle‏ عناصر این سیکل شبیه سیکل قبلی می باشند، جز اینکه هوا خنک کننده ثانویه است که گرما را از خنک کننده اولیه در یک مبدل حرارتی دریافت می کند.‏ ‏خنک کننده اولیه‏ می تواند He‏، CO2‏، N2‏ ‏ یا هوا باشد که در یک لوپ بسته کار می کنند. در این مورد راکتیویته درون سیکل اولیه محدود می شود.
Direct closed cycle‏
‏در این سیکل خنک کننده گازی در راکتور گرم می شود ، در توربین انبساط می یاید ، در مبدل حرارتی سرد می شود و سپس به درون راکتور کمپرس می شود. ‏دراین سیکل یک‏ سیال کاری غیر از هوا ممکن است استفاده شود . در این مورد‏ هیچ‏ گاز رادیو اکتیوی تحت شرایط کاری نرمال وارد جو نمی شود.
Indirect closed cycle‏

 

دانلود فایل