نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

دانلود مقاله در مورد راگبی 8 ص

دانلود مقاله در مورد راگبی 8 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-راگبی-8-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏راگب‏ی
‏راگب‏ی‏ ‏ی‏ا‏ راگب‏ی‏ فوتبال در مفهوم عام خود همه ورزش‌ها‏یی‏ را در برم‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏ که از نوع‏ی‏ فوتبال که در مدرسه راگب‏ی‏ در انگلستان باز‏ی‏ م‏ی‏‌‏شد،‏ ر‏ی‏شه‏ گرفته‌اند. ‏ی‏عن‏ی‏: راگب‏ی‏ ۱۵ نفره، راگب‏ی‏ ۱۳ نفره، فوتبال امر‏ی‏کا‏یی‏،‏ فوتبال استرالیای‏ی‏،‏ و فوتبال کانادا‏یی‏. البته امروزه راگب‏ی‏ ف‏قط‏ به همان دو ورزش اول گفته م‏ی‏‌‏شود‏.
‏تار‏ی‏خچه
‏در‏ داستان‌ها‏ی‏ مربوط به پیدایش ورزش راگب‏ی‏ آمده است؛ در سال ۱۸۲۳ ویلیام وب الیس دانش آموز مدرسه راگب‏ی‏ انگلستان در هنگام ‏ی‏ک‏ مسابقه فوتبال، توپ را با دست برداشته و شروع به دویدن با آن کرد! پس از آن با تغییر قوانین فوتبال ورزش جدید‏ی‏ در مدرسه راگب‏ی‏ ایجاد شد. قدی‏م‏ی‏ ترین نوشته ا‏ی‏ که این ماجرا در آن نقل شده گزارش‏ی‏ از جامعه راگب‏ی‏ در سال ۱۸۹۷ درباره وجه تسمیه این ورزش است.
‏اسناد‏ موجود در مدرسه راگب‏ی‏ نشان م‏ی‏ دهد که ویلیام وب الیس دانش آموز این مدرسه بوده و مدال افتخار‏ی‏ نیز به نام او در این آکادم‏ی‏ موجود است. اما مدرک‏ی‏ وجود ندارد که بر صحت این داستان گواه‏ی‏ بگذارد. هرچند نقش اساس‏ی‏ مدرسه راگب‏ی‏ در شکل گیر‏ی‏ و تکامل راگب
‏2
‏ی‏ غیرقابل ان‏کار‏ است و اولین مقررات این ورزش در سال ۱۸۴۵ در این مدرسه تهیه شده است.
‏یک‏ی‏ دیگر از ورزشهای‏ی‏ که در پیدایش راگب‏ی‏ تأثیر داشته، ورزش هارلینگ است که در ولز و کورن وال (ناحیه ا‏ی‏ در جنوب اسکاتلند) باز‏ی‏ م‏ی‏ شد. در این مسابقه باز‏ی‏کنان‏ برا‏ی‏ رساندن ‏ی‏ک‏ توپ به دروازه حر‏ی‏ف‏ تلاش م‏ی‏‌‏کردند‏. دروازه‌ها معمولا چند‏ی‏ن‏ ک‏ی‏لومتر‏ از هم فاصله داشتند و ب‏ه‏ ا‏ی‏ن‏ ترت‏ی‏ب‏ فرصت‏ی‏ برا‏ی‏ مسابقات بزرگ و پرهیجان ب‏ی‏ن‏ روستاها‏ی‏ هم‌جوار فراهم م‏ی‏‌‏شد‏. ا‏ی‏ن‏ ‏ورزش در ولز کاناپان ‏ی‏ا‏ کار‏ی‏اپان‏ نام‏ی‏ده‏ م‏ی‏‌‏شد‏.
‏قوانین ‏:
‏برخلاف تصور بس‏ی‏ار‏ی‏ که عق‏ی‏ده‏ دارند فوتبال آمر‏ی‏کا‏یی‏ ، راگب‏ی‏ ، NCAA Football‏ و ... ورزشها‏یی‏ خشن و بد هستند ، ورزش راگب‏ی‏ ، ورزش‏ی‏ آرام و سرعت‏ی‏ است !
‏در‏ فوتبال آمر‏ی‏کا‏یی‏ ‏ی‏ا‏ انس‏ی‏ ا‏ی‏ ا‏ی‏ ، باز‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ خشن دنبال م‏ی‏ شود ! حت‏ی‏ مصدوم‏ی‏ن‏ ا‏ی‏ن‏ باز‏ی‏ ها 5 برابر راگب‏ی‏ است !! راگب‏ی‏ ورزش‏ی‏ است که اگر درست انجام شود مصدوم نخواهد داشت !
‏قوان‏ی‏ن‏ باز‏ی‏ به ا‏ی‏ن‏ صورت است که زم‏ی‏ن‏ باز‏ی‏ ، همان زم‏ی‏ن‏ فوتبال است (100متر عرض - 70 متر عرض)- زم‏ی‏ن‏ هم 10متر به 10 متر خط کش‏ی‏ شده است - اما با ت‏ی‏رک‏ ها‏ی‏ مخصوص به خود ! دو ت‏ی‏رک‏ بلند و بزرگ که پا‏ی‏ه‏ آنها را با ابر پوشانده اند و در فاصله 10 متر‏ی‏ ‏ی‏ک‏ م‏ی‏له‏ بر آنها عمو‏د‏ است ! چ‏ی‏ز‏ی‏ شب‏ی‏ه‏ H‏ -
‏وقت‏ قانون‏ی‏ دو ن‏ی‏مه‏ 40 دق‏ی‏قه‏ ا‏ی‏ است که ب‏ی‏ن‏ آنها ‏ی‏ک‏ ن‏ی‏مه‏ 10 دق‏ی‏قه‏ ا‏ی‏ برا‏ی‏ استراحت وجود دارد
‏تعداد‏ باز‏ی‏کنان‏ در زم‏ی‏ن‏ 15 نفر و الزاما 7 نفر ذخ‏ی‏ره‏ م‏ی‏باشد‏ !
‏نحوه‏ زدن گل ها در باز‏ی‏ به شکل ز‏ی‏ر‏ است :
‏3
‏ترا‏ی‏ ‏ی‏ا‏ تاچ دوان (Tray - TouchDown‏) : هنگام‏ی‏ که توپ از محوطه 10 متر‏ی‏ گل عبور و " حتما " به زم‏ی‏ن‏ اثابت کند در غ‏ی‏ر‏ ا‏ی‏نصورت‏ گل به حساب نخواهد آمد - امت‏ی‏از‏ ا‏ی‏ن‏ گل ، 5 است !
‏گل‏ (شوت به دروازه) : هنگام‏ی‏ که توپ در جر‏ی‏ان‏ باز‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ضربه آزاد " با پا " و " به زم‏ی‏ن‏ برخورد کند " و از ب‏ی‏ن‏ دو ت‏ی‏رک‏ رد شود ، ‏ی‏ک‏ گل حساب م‏ی‏شود‏ . امت‏ی‏از‏ گل = 3
‏کانورس‏ی‏شن‏ : بعد از هر تاچ داون ‏ی‏ک‏ ضربه آزاد از فصله نزد‏ی‏ک‏ به عنوان جا‏ی‏زه‏ به ت‏ی‏م‏ زننده گل داده م‏ی‏شود‏ که در صورت موفق‏ی‏ت‏ 2 امت‏ی‏از‏ کسب م‏ی‏ کند .
‏پنالت‏ی‏ : در صورت خطا‏ی‏ پنالت‏ی‏ و گل کردن آن 3 امت‏ی‏از‏ منظور م‏ی‏شود
‏در‏ مسابقه هر تیم سع‏ی‏ دارد توپ را به محوطه گل حریف برساند. برا‏ی‏ این کار پاس دادن توپ با دست به سمت جلو " ‏ممکن نیست ". توپ را فقط م‏ی‏ توان به طرفین یا عقب پرتاب کرد. و پاس به جلو اسکرامب داون دارد (توض‏ی‏ح‏ داده خواهد شد) پاس به جلو با پا ممکن است اما با دست نه
‏باز‏ی‏ سه داور دارد . دو تا داورها‏ی‏ کنار و ‏ی‏ک‏ داور وسط
‏4

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد رباتیک 35 ص

دانلود مقاله در مورد رباتیک 35 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-رباتیک-35-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏39
‏2
‏فهرست‏ مطالب
‏1- ‏مقدمه‏ ‏.....‏...........‏.......................................................‏.. 4 ‏
‏2- روبات چیست؟ ......‏...........‏.............................................. ‏5‏ ‏
‏3- اهمیت روبات ها ................‏.........‏..‏....‏.............................. 6
‏4- هدف از ساخت روبات ها ..................‏...........‏..................... ‏6
‏5- روباتیک چیست؟ ......................................‏...........‏..........‏.‏ 7
‏6- اجزاء یک سیستم روباتیک ..................‏...........‏.....‏............. ‏7‏
‏7- زیر سیستم های اصلی یک روبات ....................‏...........‏....... ‏8
‏8- انواع روبات ..................................................‏............‏...‏ 10‏
‏9- مزایای روبات ها .........................‏...........‏....................... 13
‏10- معایب روبات ها ..................................‏.............‏........... ‏13
‏11- روبات هوشمند .........................................‏............‏...... 13
‏12- روباتیک و هوش مصنوعی .......‏............‏........................ ‏14
‏13- روبات الگو ........‏...............................‏............‏............ 16
‏14- روش های مختلف تعامل روبات با محیط ..............‏............‏ ‏17
‏3
‏15- سیر تحول در کنترل روبات .......................‏............‏........ ‏18
‏16- یادگیری در روبات .................................‏....‏.............‏.... ‏18
‏17‏- پردازش تصویر ......................................‏............‏....... ‏22
‏1‏8‏- منطق فازی ...............................................‏.............‏.. 29
‏19‏- گزارش روبات امدادگر ...............................‏............‏.... ‏3‏4‏
‏20‏- ‏منابع ..................................................................... ‏46
‏مقدمه
‏ ‏براى مطالعه هوش مصنوعى، جالب و مفید‏،‏ بودن این موجودیت هاى هوشمند
‏است. هوش مصنوعى ‏محصولات مهم و مؤثر زیادى در مراحل اولیه توسعه اش تولید کرده است. اگر چه هیچ کس ‏نمى تواند آینده را به طور مشخص پیش بینى کند، اما آشکار است که کامپیوتر هایى ‏هوشمند همردیف با انسان، تأثیر بسزایى بر زندگى روزمره و همچنین برآینده خواهد ‏داشت.
‏ ‏در سال ۱۹۵۴ میلادى، عصر روبات‏ ‏ها با ارائه اولین روبات آدم نما از طرف‏ «‏جرج دوول‏» (George Devol) ‏شروع شد.
‏ ‏امروزه، ۹۰ درصد روبات‏ ‏ها، روبات هاى صنعتى هستند، یعنى روبات هایى که در کارخانه ‏ها، آزمایشگاه ها، انبارها، نیروگاه ها، بیمارستان ها، و بخش هاى مشابه به کار‏ ‏گرفته ‏مى شوند.‏ در سال هاى قبل،‏ ‏بیشتر رو‏بات‏ ‏هاى صنعتى در کارخانه هاى خودروسازى به ‏کارگرفته مى شدند، ولى امروزه تنها حدود نیمى از روبات‏ ‏هاى موجود در دنیا در کارخانه ‏هاى خودروسازى به کار گرفته مى شوند. مصارف روبات‏ ‏ها در همه ابعاد زندگى انسان به ‏سرعت در حال گسترش است تا کارهاى سخت و خطرناک را به جاى انسان انجام دهند. براى ‏مثال امروزه براى بررسى وضعیت داخلى راکتورها از روبات استفاده مى شود تا تشعشعات
‏5
‏رادیواکتیو به انسان‏ ‏ها صدمه نزند.‏ ‏بعدها روبات‏ ‏هاى صنعتى ز‏یادى ساخته شدند و انجمن صنایع رو‏باتیک این تعریف را براى‏ ‏روبات صنعتى ارائه کرد :
‏ ‏«‏ ‏روبات صنعتى یک وسیله چند کاره و با قابلیت برنامه ‏ریزى چند باره است که براى جابه جایى قطعات، مواد، ابزارها با وسایل خاص به وسیله ‏حرکات برنامه ریزى شده، براى انجام کارهاى مختلف استفاده مى شود‏.‏ ‏»
‏ ‏انگلبرگر شرکت unimate ‏را برگرفته از universal Automation ‏براى تولید روبات پایه ‏گذارى کرد. نخستین روبات‏ ‏هاى این شرکت در کارخانه جنرال موتورز (General Motors) ‏براى انجام کارهاى دشوار در خودروسازى به کار گرفته شد. انگلبرگر را «پدر روباتیک» نامیده اند.
‏ ‏در سال ‏۱۹۶۲‏ ‏م‏یلادی‏ شرکت خودروسازى جنرال موتورز نخستین روبات Unimate ‏ ‏را در خط مونتاژ خود به ‏کار گرفت.‏
‏ ‏روبات‏ ‏ها روز به روز هوشمندتر مى شوند تا هر چه بیشتر در کارهاى ‏سخت و پر خطر به یارى انسان ها بیایند.
‏ ‏اکنون اولین روبات انسان نماى خاورمیانه در دانشگاه صنعتى ‏شریف ‏در حال طراحى و ساخت مى باش‏د.
‏روبات چیست ؟
‏ ‏روبات یک ماشین الکترومکانیکى هوشمند است که مى توان آن را بارها ‏برنامه ریزى کرد. چندکاره و کارآمد و مناسب براى محیط است.‏ ‏می تواند در شرایط خاصی که در آن قرار می گیرد، کار تعریف شده ای را انجام دهد و همچنین قابلیت تصمیم گیری در شرایط م‏ختلف را نیز ممکن است داشته باشد. ‏با این تعریف می توان گفت ر‏و‏بات ها برای کارهای مختلفی می توانند تعریف و ساخته شوند.‏ ‏مانند کارهایی که انجام آن برای انسان غیرممکن یا دشوار باشد.
برای مثال در قسمت مونتاژ یک  کارخانه اتومبیل سازی، قسمتی هست که چرخ زاپاس ماشین را در صندوق عقب قرار می دهند، اگر یک انسان این کار را انجام دهد خیلی زود دچار ناراحتی هایی مثل کمر درد و ...می شود، اما می توان از یک ر

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد رتبه‌بندی کشورها در زمینه بسترسازی الکترونیکی 32 ص

دانلود مقاله در مورد رتبه‌بندی کشورها در زمینه بسترسازی الکترونیکی 32 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-رتبه‌بندی-کشورها-در-زمینه-بسترسازی-الکترونیکی-32-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏معاونت برنامه‏‌‏ریزی و ‏امور‏اقتصادی
‏رتبه‏‌‏بندی‏ کشورها در زمینه بسترسازی الکترونیکی
‏ سال ‏2005
‏واحد اطلاعات اکونومیست

‏فهرست مطالب
‏عنوان صفحه
الف - خلاصه مدیریتی 1
ب - مقدمه 2
ج - چرخش مجدد 4
د- قراردادن تمام بخش‌ها در کنار یکدیگر 4
هـ- بررسی‌های منطقه‌ای 8
1- اروپای غربی: نمای کلی منطقه 8
1-1-کشور سوییس صعود کرد 10
1-2- نوآوری در کشورهای اسکاندیناوی 12
1-3- ایرلند علاوه بر تولیدات، در بکارگیری ICT پیشرفت نموده است 13
2- اروپای مرکزی و شرقی: نمای کلی منطقه 11
2-1- فعالیت‌های دولت الکترونیکی 13
2-2- پیشرفت جمهوری چک 15
2-3- کمک نوآوری و ابداع به رشد کند تجارت الکترونیکی 16
3- منطقه امریکا: نمای کلی منطقه 14
3-1- پذیرش پهنای باند وسیع 15
3-2- پهنای باند وسیع به همراه صدا 19
3-3- برزیل: شریک تجاری برون سپاری برای شرکت‌های چند ملیتی‌ امریکا 19
3-4- دولت‌ها متفاوت عمل می‌کند 19
3-5- جاماییکا به رتبه‌بندی می‌پیوندد 20
4- آسیا-اقیانوسیه: نمای کلی منطقه 17
4-1- ژاپن به سوی امنیت گام برمی‌دارد 18
4-2- نوآوری نرم‌افزار در نیوزیلند 22
4-3- کشش زیاد در چین 22
4-4- کره‌جنوبی، پیشرو بعدی در پهنای باند وسیع 20
5- خاورمیانه و افریقا: نمای کلی منطقه 21
5-1- جنبه‌های مثبت و منفی پهنای باند وسیع در اسرائیل 21
5-2- آزادسازی به عربستان سعودی و ترکیه کمک می‌کند 22
5-3- تقاضای برای محیط امن شبکه 22
6- نتیجه‌گیری 23
پیوست1: تعریف متدولوژی و رده‌بندی 24
پیوست 2: امتیازات معیارهای شش‌گانه بسترسازی الکترونیکی 2005 27
‏ فهرست مطالب
‏عنوان صفحه
جدول (1): رتبه‌بندی بسترسازی الکترونیکی، 2005- مناطق دنیا 5
جدول (2): رتبه‌بندی کشورها در زمینه بسترسازی الکترونیکی، 2005 6
جدول (3): رتبه‌بندی کشورها در زمینه بسترسازی الکترونیکی، 2005- منطقه اروپای غربی 9
جدول(4)رتبه‌بندی کشورها در زمینه بسترسازی الکترونیکی، 2005- منطقه اروپای مرکزی و شرقی 12
جدول(5): رتبه‌بندی کشورها در زمینه بسترسازی الکترونیکی، 2005- منطقه امریکا 15
جدول(6): رتبه‌بندی کشورها در زمینه بسترسازی الکترونیکی، 2005-منطقه آسیا-اقیانوسیه 18
جدول(7): رتبه‌بندی کشورها در زمینه بسترسازی الکترونیکی،2005- منطقه خاورمیانه و افریقا 21
جدول(8): امتیازات معیارهای شش‌گانه بسترسازی الکترونیکی-2005 27
‏2
‏الف - خلاصه مدیریتی
‏پس از ظهور فناوری، سال گذشته برای اولین بار اقتصاد جهانی درشرایط دیجیتالی قرارگرفته بود. درسال 2004 میزان هزینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)‏، نشان دهنده تجدید رونق در بازارهای توسعه یافته بود، و رشد سریع بازارهای اتصال، دسترسی شهروندان و سازمانها به ارتباطات صوتی و داده‏‌‏ها، ادامه یافت.
‏به هرحال گرایش به اقتصاد‏ ‏اینترنتی باج‏دیت ادامه داردو سرمایه‏‌‏گذاری در ‏زیرساخت‏‌‏های تجارت الکترونیکی، نرم‏‌‏افزار و سیستم‏‌‏ها با جدیت دنبال می‏‌‏شود. مدیریت امنیت اینترنت بطور فزاینده‏‌‏ای اهمیت پیدا کرده است. بسترسازی الکترونیکی ‏علاوه بر اتصال و دسترسی به ‏عوامل بیشتر‏ی‏ نیاز دارد.
‏این مهم که کشورها همچون گذشته به توسعه پهنای باند وسیع اینترنت وابسته‏‌‏اند، نشان‏‌‏دهنده پرداخت سهم "نسل آینده" است. کشورهای شمال- شرق آسیا، اسکاندیناوی و امریکای شمالی که پهنای باند وسیع را به عنوان اولویت توسعه ملی ‏مورد توجه ‏قرار داده‏‌‏اند‏،‏ اکنون پیشروان همگرایی هستند. این بازارهای همگرا ارایه‏‌‏کنندگان خدمات مخابرات، اینترنت وتلویزیون دوسویه بهمراه نوآوری‏‌‏های چندرسانه‏‌‏ای می‏‌‏باشند وروز‏‌‏به‏‌‏روزتوسعه می‏‌‏یابند.
‏هنگامی که شهروندان و شرکتها در سطح وسیعی از اینترنت استفاده می‏‌‏کنند، کشورها مصمم به ایجاد صنایع ICT‏ پیشرفته و پایدار می‏‌‏شوند. پیش‏‌‏بینی ما براین است که بیشتر زیرساختهای ICT‏ دارای چرخه‏‌‏ای متعادل خواهند بود. ‏هرچه‏ شهروندان یک کشور بیشتر به اینترنت متصل باشند، استفاده فزاینده آنها، عاملان بیشتری را به اقتصاد کشور برای ساخت فناوری ها وکسب و کار برای بکارگیری اینترنت، منتقل می

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد رجعت

دانلود مقاله در مورد رجعت

دانلود-مقاله-در-مورد-رجعتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 43 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏مقدمه
‏یکى از مباحثى که از دیرباز پیرامون آن سخن گفت شده و پیوسته مورد نقد و ایراد از یکسو، و پاسخگوئى و دفاع از سوى دیگر بوده، مسأله ‏«‏رجعت‏»‏ است. بدین معنى که برخى از آیات قرآن شریف و روایات منقول از خاندان رسالت از بازگشت گروهى از انسانها به دنیا پیش از برپائى رستاخیر گزارش مى‏‏‏دهند، و پیروان آئین تشیع نیز در پذیرش آن کمترین تردید به خود راه نداده، بدین جهت در کتب عقاید و کلام به صورت مختصر و کوتاه از این عقیده سخن به میان آمده و در صورت لزوم به دلایل و شواهدى بر صحت آن اشاره شده است .
‏اما برخى از نویسندگان مسلمان در گذشته و حال در کتاب‏‏‏هاى خود به نقد اصل رجعت پرداخته، شبهاتى پیرامون آن وارد کرده‏‏‏اند. و به بسا اظهار داشته‏‏‏اند که این عقیده ریشه اسلامى ندارد و از اندیشه‏‏‏ها و عقاید مکاتب و مذاهب دیگر به اسلام سرایت نموده است. البته عالمان بزرگ اسلامى - که پاسداران مرزهاى عقیده و ایمان هستند، هرگز اینگونه انتقادات و اعتراضات را بدون پاسخ نگذارده، با بیان و قلم، رایت مقدس دفاع از آرمانهاى اصیل اعتقادى را بر دوش کشیده‏‏‏اند.
‏از این رو مى‏‏‏بینیم که کتب بسیارى در بررسى عقیده رجعت و نفى شبهات وارد پیرامون آن، نگاشته و هرگاه مخالفان و منکران لبه حمله خویش را تبزتر کرده‏‏‏اند، اینان نیز بر شمار نوشته‏‏‏هاى علمى خود افزوده و چون مشعلهایى فروزان به روشنگرى و هدایت پویندگان راه حق و جویندگان چشمه‏‏‏هاى زلال معرفت پرداخته‏‏‏اند. مثلاً در قرن دوم و سوم هجرى کتابهایى چند بدست توانمند دانشمندان شیعه درباره رجعت نوشته شده، و در قرن چهارم و پنجم شمار آن کاهش یافته و از قرن ششم به این سو گاهگاه نوشته‏‏‏اى در این زمینه تألیف گردیده است. همچنانکه در چند دهه اخیر نیز به علت گسترش مخالفتها و انتقادات، به ویژه از سوى برخى مذاهب جدیدالتأسیس، شمارى از عالمان و قلم پردازان به تألیف کتاب مستقل و استدلالى در همین مبحث دست یازیده‏‏‏اند.
‏اینک به منظور روشن ساختن اذهان کلیه کسانى که مایلند این مسأله را با کمال بى طرفى مطالعه و بررسى کنند، بحث رجعت را در صفحات آینده بررسى کرده از خلاصه گویى پیروى مى‏‏‏کنیم. مباحث ما را در این رساله، امور یاد شده در زیر تشکیل مى‏‏‏دهد:
‏1- مفهوم رجعت.
‏2- شیعه و رجعت.
‏3- ظهور مهدى منتظر و رجعت.
‏4- امکان رجعت از دیدگاه عقل.
‏5- بازگشت به دنیا در امتهاى پیشین.
‏6- زمینه‏‏‏هاى مساعد رجعت در قرآن و صحاح و سنن.
‏7- دلیل وجود رجعت در امت اسلامى.
‏8- پرسش‏‏‏ها و پاسخ‏‏‏ها پیرامون رجعت.
‏رجعت از دیدگاه عقل , قرآن , حدیث , حسن طارمى
‏مفهوم رجعت
‏رجعت در لغت به معناى ‏«‏بازگشت‏»‏ بکار مى‏‏‏رود و در اصطلاح به بازگشت گروهى از مردگان به این جهان همزمان باقیام جهان حضرت مهدى (ع) گفته مى‏‏‏شود، و طبعاً بازگشت این گروه قبل از فرا رسیدن رستاخیز خواهد بود. روى این اصل گاهى از رجعت در شمار رویدادهاى قبل از قیامت یاد مى‏‏‏شود و گاهى در زمره حوادث مربوط به ظهور مهدى منتظر مذکور مى‏‏‏گردد. ولى باید دانست که مسأله رجعت از دیدگاه شیعه رویدادى است مستقل از دو موضوع یاد شده (قیامت - و ظهور حضرت مهدى‏«‏عج‏»‏)، اگر چه بین هر سه موضوع پیوند زمانى برقرار است .
2
‏محدث گرانقدر شیعى شیخ حر عاملى مى‏‏‏نویسد:
‏«‏مراد از رجعت در نزد ما همانا زندگى بعد از مرگ و پیش از قیامت است، و همین معنى است که از لفظ رجعت به ذهن خطور مى‏‏‏کند و دانشمندان بر آن تصریح کرده‏‏‏اید‏»‏ 1.
‏فقیه و متکلم تواناى شیعى شیخ مفید مى‏‏‏فرماید:
‏«‏خداوند شمارى از امت محمد (ص) را بعد از مرگشان و پیش از برپائى قیامت بر مى‏‏‏انگیزد، و این از اختصاصات مذهب آل محمد علیهم السلام مى‏‏‏باشد و قرآن بر درستى آن گواهى مى‏‏‏دهد‏»‏.2
‏دانشمند متبحر شیعه در قرآن چهارم سید مرتضى علم الهدى پیرامون رجعت از نظر شیعه مى‏‏‏نویسد:
‏«‏عقیده شیعه امامیه چنین است که خداوند متعال به هنگام ظهور امام زمان حضرت مهدى (عج) گروهى از شیعیان را که پیش از قیام آن حضرت از دنیا رفته‏‏‏اند، به دنیا باز مى‏‏‏گرداند تا آنان به پاداش یاورى و همراهى و درک حکومت آن وجود مقدس نائل آیند؛ و نیز برخى از دشمنان حضرتش را زنده مى‏‏‏کند تا از ایشان انتقام گیرد، بدین ترتیب که آشکارى حق و بلندى مرتبت پیروان حق را بنگرند و اندوهگین شوند‏»‏ 3.
‏علامه مجلسى - قدس سره - پس از نقل روایات فراوان و ذکر اقوال بزرگان درباره رجعت مى‏‏‏نویسد:
‏«‏از دیدگاه ما (شیعیان) رجعت به (گروهى از) مؤمنان راستین و کافران فرو رفته در گرداب کفر والحاد اختصاص دارد و کسى غیر از این دو گروه به دنیا باز نخواهد گشت‏»‏.4
‏از این بیانات و با توجه به احادیثى که در کتب معتبر شیعه گردآورى شده به روشنى بر مى‏‏‏آید که شیعیان رجعت را منحصر به بازگشت گروهى از مؤمنان و کافران مى‏‏‏دانند و بس. اینان با استناد با دلائل متقن و خلل‏‏‏ناپذیر معتقدند که بنا بر وعده حتمى الهى، آخرین ذخیره خداوندى، حضرت مهدى (عج) که همنام و هم کنیه پیامبر خاتم و از نسل آن حضرت مى‏‏‏باشد - در روزگارى که زمان آن بر ما پوشیده است، پرده غیبت را کنار مى‏‏‏زند و با ظهور خویش کاخ ستمگران را درهم مى‏‏‏شکند خداجویان را به عزت مى‏‏‏رساند، شوکت مسلمین را زنده مى‏‏‏کند و خفاشان شبهاى تیره را براى همیشه از صفحه روزگار محو مى‏‏‏نماید. آنگاه همزمان با قیام این رادمر عدل گستر گروهى از مؤمنان و منکران به جهان مادى بازگشته و هر گروه براساس کردار پیشین خود به ثواب و عقاب نائل مى‏‏‏آیند. 5
‏پى نوشتها:
‏1- الایقاظ من الهجعه فى البرهان على الرجعه، باب دوم.
2- بحارالانوار 136/53 (نقل از ‏«‏مسائل السرویه‏»‏ شیخ مفید).
3- بحارالانوار 138/53 (نقل از رساله‏‏‏اى که سید مرتضى در پاسخ مردم رى نوشته است).
4- بحارالانوار 138/53.
5- ظهور حضرت ولى عصر وقیام جهانى آن حضرت مورد اتفاق همه فرق اسلامى بوده، و در بسیارى از کتب حدیثى، تاریخى و کلامى دانشمندان مسلمان بر صحت این عقیده تصریح شده است. براى آشنائى با نظریات و اعترافات شخصیتهاى اسلامى در این زمینه به کتاب فارسى ‏«‏دانشمندان عامه و مهدى موعود‏»‏ (نگارش آقاى دوانى) و کتاب عربى ‏«‏منتخب الاثر فى الامام الثانى عشر‏»‏ (تألیف حضرت آیة الله صافى) و دیگر کتب مربوط رجوع شود.
‏رجعت از دیدگاه عقل , قرآن , حدیث , حسن طارمى
‏ظهور مهدى منتظر و رجعت
‏برخى ناآگاهان چنین پنداشته‏‏‏اند که ظهور حضرت مهدى (عج) پس از غیبت همان رجعت است، در حالیکه چنین نیست. زیرا غیبت از نظر شیعه جز زندگى آن حضرت در این جهان ماده به صورت یکفرد ناشناخته چیز دیگرى نیست و شیعه حضرت مهدى را زنده مى‏‏‏داند و در انتظار ظهور حضرتش بسر مى‏‏‏برد. اما رجعت به معنى زنده شدن گروهى از مؤمنان و کافران وبازگشت آنان به دنیاست و به هیچ روى با غیبت ارتباط ندارد. روایات رجعت در کتاب شیعه موجود است و هر کس با مراجعه به آنها در مى‏‏‏یابد که هیچگاه در هیچ روایتى، قیام امام عصر را رجعت نخوانده‏‏‏اند و هرگز کسى آن حضرت را مرده نمى‏‏‏داند تا ظهورش را بتوان رجعت خواند.
‏گذشته از این، اگر رجعت همان انتظار ظهور منجى باشد، نباید شیعه را به خاطر داشتن چنین اعتقادى نکوهش کرد، چرا که برخى از فرق اسلامى - حتى از اهل تسنن - نیز بر این عقیده بوده و چشم براه ظهور شخصیتى از نسل رسول گرامى هستند.
3
‏خلاصه آنکه: مسأله رجعت و ظهور امام عصر (ع) دو رویداد مستقل از یکدیگرند، که یکى از آن دو (قیام حضرت مهدى) مورد تأیید همه فرق اسلامى بوده (اعم از اینکه متولد شده و هم اکنون زنده است و یا در آینده دیده به جهان خواهد گشود) و دیگرى (رجعت) که چنین نیست و فقط شیعى مذهبان درباره آن بحث و گفتگو کرده‏‏‏اند. البته بر اساس روایات موجود، بین ظهور مهدى منتظر و وقوع رجعت پیوند زمانى وجود دارد، ولى این پیوند هرگز نشانه اتحاد و یگانگى دو مسأله نمى‏‏‏باشد.
‏نکته دیگرى که از توضیح آن ناگزیریم، این است که:
‏هرگاه ظهور پس از غیبت را رجعت بنامیم، باید در دو مورد بنابر نظر اهل تسنن به رجعت قائم شویم:
‏1- شکى نیست که حضرت موسى به حکم آیه ‏«‏و واعدنا موسى ثلاثین لیلة...‏»‏ 17 مدت چهل شبانه روز ازقوم خود جدا شد و دور از انظار آنان زندگى کرد، آنگاه پس از سپرى شدن چهل روز به میان قوم خود بازگشت .
‏2- طبرى و ابن سعد و دیگران چنین گزارش مى‏‏‏دهند: ‏«‏هنگامى که رسول خدا دعوت حق را لبیک گفت، خلیفه ثانى از جاى برخاست و فریاد برآورد که: چند تن ازمنافقان پیامبر را مرده مى‏‏‏پندارند. بخدا سوگند آن حضرت نمرده است، بلکه نزد پروردگار خود رفته است همانگونه که موسى بن عمران به آستان خدا شتافت و چهل شب از دیده مردم پنهان بود، سپس نزد ایشان بازگشت در حالیکه مردم او را مرده مى‏‏‏خواندند. قسم به خدا، رسول گرامى باز مى‏‏‏گردد و آنگاه دستها و پاهاى کسانى را که به حضرتش نسبت مرگ دادند، جدا خواهد نمود‏»‏ 18 البته وى پس از گفتگوئى کوتاه با ابوبکر نظر خود را پس گرفت و رحلت پیامبر را باور کرد؛ اما این عبارت نشان مى‏‏‏دهد که ظهور پس از غیبت محال نیست .
‏در فرازهاى آینده به بررسى براهین عقلى و نقلى بر امکان رجعت و سازگارى آن با معارف اسلامى مى‏‏‏پردازیم و موارد چندى از وقوع بازگشت به دنیا در زمانهاى گذشته را مورد بررسى قرار داده دلائل تحقق آن را در زمان آینده، ذکر مى‏‏‏کنیم .
‏پى نوشتها:
‏17- اعراف: 142 - ‏«‏موسى را براى مدت سى شى به میعاد فرا خواندیم و آن را با ده شب دیگر به اتمام رسانیدیم. پس میقات پروردگارش چهل شب به طول انجامید‏»‏.
18- تاریخ طبرى 442/2 - الطبقات الکبرى 266/2.
‏رجعت از دیدگاه عقل , قرآن , حدیث , حسن طارمى
‏دلیل وجود رجعت در امت اسلامى
‏مکتب تشیع براساس پیروى از قرآن و خاندان رسالت، استوار است، و شیعیان معتقدند که در شناخت و دریافت معارف اسلامى باید به این دو گوهر گرانبها چنگ زد و ازپرتو انوار درخشان این دو منبع پرفیض بهره برد. شیعه این اعتقاد را نه از پیش خود ساخته، بلکه بنیانگزار آئین اسلام و آورنده شریعت مطهر، یعنى رسول گرامى (ص)، در سخنان گهربار خود پیوسته بر آن تأکید ورزیده و ضرورت پایبندى به رهنمودهاى قرآن و عترت خویش را یادآور شده است .
‏در حدیث معروف ثقلین بر این نکته به روشنى تصریح شده، آنجا که مى‏‏‏فرماید:
‏انى تارک فیکم ثقلین ما ان تمسکتم به لن تضلوا بعدى. احدهما اعظم من الاخر: کتاب الله حبل ممدود من السماء الى الارض ؛ و عترتى اهل بیتى. و لن یتفرقا حتى یردا على الحوض. فانظروا کیف تخلفونى فیهما. 76
‏من در میان شما چیزى را برجاى مى‏‏‏گذارم که اگر بدان چنگ زنید، پس از من هرگز گمراه نخواهید شد. یکى از ایندو از دیگرى بزرگتر است: کتاب خدا، ریسمانى کشیده از آسمان به سوى زمین؛ و عترت من که اهل بیت من هستند. ایندو به هیچ روى از یکدیگر جدا نمى‏‏‏شوند تا در کنار حوض (کوثر) بر من وارد شوند، پس بنگرید که در باره ایندو و براى من چگونه جانشینى خواهید بود .
‏محدثان بزرگ مسلمان، اعم از شیعه و سنى، این سخن پیشواى گرانقدر اسلام را نقل کرده و در کتب معتبر حدیثى صحت و قطعیت صدور آن را تأیید نموده‏‏‏اند، بگونه‏‏‏اى که تردیدى در تواتر آن وجود ندارد. 77
4
‏قابل توجه آنکه حدیث یاد شده فقط یکبار از لسان مقدس شارع شنیده نشده، بلکه آن حضرت لااقل در چهار مورد این جمله را بیان داشته‏‏‏اند که عبارتنداز: 1- روز عرفه هنگامى که سوار بر شتر بودند، 2- در مسجد خیف، 3- در روز غدیر به هنگام بازگشت ازحجة الوداع، 4- روز رحلت در آخرین خطابه‏‏‏اى که بر فراز منبر ایراد فرمودند. از اینرو مى‏‏‏بینیم که بیش از 30 تن از صحابه رسول الله (ص) آن روایت کرده و قریب به سیصد تن ازبزرگان اهل سنت به نقل و ثبت آن همت گمارده‏‏‏اند.
‏بنابراین تنها راه صحیح آگاهى از حقایق و معارف دینى و تنها طریق نجات ازگمراهى و سرگردانى، دل در گروه قرآن و عترت داشتن است و بس. ایندو هستند که مبین راه رستگارى بوده ابعاد گوناگون دیانت را مى‏‏‏شناسانند، و باورهاى اعتقادى، فروع فقهى، رویدادهاى تاریخى مربوط به امم گذشته، پایان کار جهان، سراى دیگر و ویژگیهاى آن، دستورات اخلاقى و سایر مسائل اسلامى را بدون خطا و اشتباه بازگو مى‏‏‏کنند و بر امت رسول خاتم است که لحظه‏‏‏اى از ایندو گوهر جدا نشود و هیچگاه بر آندوپیشى نجوید. و راستى را که سزاوار است شمارى چند از عالمان و محققان فرق اسلامى گردهم آیند و پیرامون چگونگى بکارگیرى این دستور العمل صریح به بحث و گفتگو نشسته نتایج آن را در اختیار امت اسلامى قرار دهند، تا آنان از این رهگذر به ثمرات ارزنده‏‏‏اى دست یابند.
‏در هر صورت، شیعه بر خود فرض مى‏‏‏داند که هیچگاه عقیده‏‏‏اى بر خلاف بیانات این دو رکن استوار را نپذیرد و هرگاه ایندو آموزگار صدیق نکته‏‏‏اى را بیان کردند، بدان ایمان آورد.
‏حال سخن در این است که روایات بى شمارى از دودمان پاک پیامبر بزرگ اسلام (ص) در دست است، که دلالت بر وقع رجعت مى‏‏‏کند. در این روایات تصریح شده است که بازگشت گروهى از مؤمنان و شمارى از کافران و گناهکاران به دنیا مقارن ظهور امام منتظر (عج) و پیش از رستاخیز، امر قطعى و مسلم است. در فرازهاى پیشین سخنى از علامه مجلسى نقل شده که شمار روایات مربوط به رجعت را نزدیک به دویست حدیث معرفى کرده و معتقد به تواتر آنها شده است. همچنانکه شیخ حر عاملى نیز مدعى تواتر معنوى احادیث پیرامون رجعت گردیده است. 78
‏این دو دانشمند بزرگ هر یک در کتابى مستقل به نقل اخبار وارده درباره رجعت پرداخته‏‏‏اند، که برخى از آنها را براى نمونه از کتاب شریف ‏«‏بحارالانوار‏»‏ مى‏‏‏آوریم .
‏1- امام صادق (ع) درباره رجعت کنندگان مى‏‏‏فرماید:
‏ان الرجعة لیست بعامة، و هى خاصة، لا یرجع الا من محض الایمان محضاً او محض الشرک محضاً 79.
‏پدیده رجعت همگانى نیست، بلکه به جمعى محدود اختصاص دارد. و جز مؤمنان راستین و مشرکان فرو رفته در منجلاب کفر و شرک، هیچکس به دنیا باز نمى‏‏‏گردد.
‏2- امام باقر (ع) در بیان رجعت از نظر قرآن و نفى نظریه مخالفان و منکران این عقیده به آیه 83 نمل استناد کرده و مى‏‏‏فرماید:
‏اما یقرؤون القرآن: ‏«‏و یوم نحشر من کل امة فوجا‏»‏؟ 80
‏آیا اینان قرآن را نخوانده‏‏‏اند که مى‏‏‏فرماید: ‏«‏آن روز که از هر امتى، دسته‏‏‏اى را فراهم مى‏‏‏آوریم‏»‏ ؟
‏3- امام ششم در همگونى و مشابهت رجعت با ظهور حضرت مهدى (ع) و رستاخیز مى‏‏‏فرماید:
‏ایام الله ثلاثة: یوم القائم (ع) و یو الکرة و یوم القیامة 81
‏روزهاى خدایى سه تایند: روز قبام امام عصر (ع)، روز رجعت و روز رستاخیز.
‏4- و از هم ایشان در بیان اهمیت اعتقاد به رجعت نقل شده است:
‏لیس منا من لم یومن بکرتنا82
‏هر کس بازگشت دوباره ما را به دنیا باور نکند، از ما نیست .
‏5- و نیز یکى از ویژگیهاى انسان مؤمن را اعتقاد به رجعت معرفى کرده‏‏‏اند. شیخ صدوق در کتاب صفات الشیعه از امام صادق (ع) روایت مى‏‏‏کند:
‏من اقر بسبعة اشیاء فهو مؤمن. و ذکر منها الایمان بالرجعة.83

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد رجیستری 69 ص

دانلود مقاله در مورد رجیستری 69 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-رجیستری-69-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 65 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏احتمالا تاکنون مطالب زیادی در مورد رجیستری ویندوز ‏شنیده‌اید. اما آیا تابحال فکر کرده‌اید که چگونه میتوانید ‏از این ویژگی ویندوز در برنامه‌های خودتان استفاده کنید؟
‏این مقاله به بررسی چگونگی دستیابی به رجیستری در ‏ویژوال بیسیک دات نت می پردازد. رجیستری ویندوز یکی از ‏پرکاربرد ترین مباحث در برنامه نویسی استاندارد ویندوز ‏میباشد که اکثر برنامه‌های موجود از این امکان بهره ‏میبرند. برای مثال می توان از رجیستری برای نگهداری آخرین ‏تغییرات داده شده در برنامه و یا ذخیره تنظیماتی که کاربر ‏در برنامه اعمال کرده است استفاده کرد. در NET. ‏از دو کلاس Registry ‏و RegistryKey ‏برای دسترسی به رجیستری و داده‌های ‏موجود در آن استفاده میشود.
‏هر ورودی در رجیستری ‏ویندوز شامل دو قسمت میشود: نام مقدار (Value Name) ‏و ‏مقدار (Value). ‏این ورودی‌ها در در کلیدها و زیرکلیدهای ‏رجیستری ذخیره میشوند که از این لحاظ میتوان آنها را با ‏فایلهایی مقایسه کرد که در فهرستها و زیر فهرستها قرار ‏میگیرند.
‏دستیابی به رجیستری به وسیله توابع Visual Basic .NET
‏ویژوال بیسیک دات نت چهار تابع را ‏برای کار با رجیستری معرفی میکند که برای استفاده از آنها ‏شما باید اجازه خواندن و نوشتن، یعنی دسترسی RegistryPermissionAccess ‏را داشته باشید. برای اطلاعات ‏بیشتر در این مورد به کلاس RegistryPermission ‏رجوع کنید. ‏در زیر اطلاعاتی را در مورد این توابع مشاهده میکنید:
‏نام تابع توضیحات
DeleteSetting ‏یک ناحیه ‏یا یک کلید که شامل اطلاعات ورودی از برنامه در رجیستری ‏است را حذف میکند.
GetSetting ‏مقدار یک کلید که شامل ‏اطلاعات ورودی از برنامه در رجیستری است را برمیگرداند.
GetAllSettings ‏یک لسیت از کلیدها و ارزش آنها که شامل ‏اطلاعات ورودی از برنامه در رجیستری است را برمیگرداند.
SaveSetting ‏اطلاعات برنامه را در رجیستری ذخیره ‏میکند.
‏نکته: : اطلاعات یک ناحیه نمیتواند توسط
‏تابع GetSetting ‏برگردانده شود.
‏مثال زیر یک کلید ‏و دو زیر کلید در رجیستری میسازد، ارزش کلید اول و ارزش دو ‏زیر کلید آنرا را چاپ میکند سپس دومین زیر کلید را حذف و ‏مقدار کلید اول و زیر کلیدهایش را چاپ میکند تا حذف زیر ‏کلید دوم تایید شود:
' Create the first key.
SaveSetting(''TestApp'',''Startup'', ''FirstKey'', ''First'')
' Create the first subkey.
SaveSetting(''TestApp'',''FirstKey'', ''FirstSubKey'', ''FirstSub'')
' Create the second subkey.
SaveSetting(''TestApp'',''FirstKey'', ''SecondSubKey'', ''SecondSub'')
Try
' Write the first key's value.
Console.WriteLine((GetSetting(''TestApp'', ''Startup'', ''FirstKey''))
' Write the first key as well as its two subkeys.
Console.WriteLine(GetAllSettings(''TestApp'', ''Startup''))
Catch e As ArgumentException
Catch e As Exception
Console.WriteLine(e.GetType.ToString)
End Try
DeleteSetting(''TestApp'', ''FirstKey'', ''SecondSubKey'')
Try
Console.WriteLine(GetSetting(''TestApp
'', ''Startup'', ''FirstKey''))
Console.WriteLine(GetAllSettings(''TestApp'', ''Startup''))
Catch e As ArgumentException
Catch e As Exception
Console.WriteLine(e.GetType.ToString)
End Try
‏توجه داشته باشید که استفاده از این توابع با ‏محدودیتهایی همراه است. شما تنها میتوانید به کلیدهای ‏رجیستری در محدوده HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program Settings

 

دانلود فایل