نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

دانلود مقاله در مورد دبیرستان دخترانه بهشت آئین

دانلود مقاله در مورد دبیرستان دخترانه بهشت آئین

دانلود-مقاله-در-مورد-دبیرستان-دخترانه-بهشت-آئینلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 24 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏دبیرستان دخترانه بهشت آئین
‏آموزش و پرورش‏ ناحیه دو زاهدان
‏نمودار درصد ‏قبولی‏ و مردودی دانش آموزان پایه دوم انسانی در سال تحصیلی 8‏7‏ ـ ‏86
‏تعداد کل دانش‏‌‏آموزان
‏تعداد قبولی خرداد
‏تعداد قبولی شهریور
‏تعداد مردودی
‏9 نفر
‏2 نفر
‏7 نفر
‏ـ
‏100%
‏22%
‏78%
‏ـ

‏دبیرستان دخترانه بهشت آئین
‏آموزش و پرورش‏ ناحیه دو زاهدان
‏نمودار درصد ‏قبولی‏ و مردودی دانش آموزان پایه دوم تجربی در سال تحصیلی 87 ـ 86
‏تعداد کل دانش‏‌‏آموزان
‏تعداد قبولی خرداد
‏تعداد قبولی شهریور
‏تعداد مردودی
‏8 نفر
‏4 نفر
‏4 نفر
‏ـ
‏100%
‏50%
‏50%
‏ـ

‏دبیرستان دخترانه بهشت آئین
‏آموزش و پرورش‏ ناحیه دو زاهدان
‏نمودار درصد ‏قبولی‏ و مردودی دانش آموزان پایه دوم ریاضی در سال تحصیلی 87 ـ 86
‏تعداد کل دانش‏‌‏آموزان
‏تعداد قبولی خرداد
‏تعداد قبولی شهریور
‏تعداد مردودی
‏2‏ نفر
‏2‏ نفر
‏ـ
‏ـ
‏100%
‏100%
‏ـ
‏ـ

‏دبیرستان دخترانه بهشت آئین
‏آموزش و پرورش‏ ناحیه دو زاهدان
‏نمودار درصد ‏قبولی‏ و مردودی دانش آموزان پایه اول در سال تحصیلی
‏87 ـ 86
‏تعداد کل دانش‏‌‏آموزان
‏تعداد قبولی خرداد
‏تعداد قبولی شهریور
‏تعداد مردودی
‏15 نفر
‏3 نفر
‏8 نفر
‏4‏ نفر
‏100%
‏20‏%
‏53%
‏27%


 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد دایره های عدد نویز 32 ص

دانلود مقاله در مورد دایره های عدد نویز 32 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-دایره-های-عدد-نویز-32-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 32 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

P502‏.
7.5‏ دایره های عدد نویز
‏در بسیاری از‏ تقویت کننده های RF‏، برای تقویت سیگنال در سطح نویز حداقل,‏ نیازمند یک سیستم حساب شده می باشیم‏.‏ متاسفانه طراحی یک تقویت کننده ک‏م نویز با فاکتوهایی نظیر پایداری و بهره سنجیده می شود,‏ برای نمونه در ماکزیمم بهره، نویز حداقل نمی تواند بدست آید. بنابراین اهمیت دارد که روشهایی را که‏ ‏به‏ ‏ما اجازه می دهند‏ که نویز موثر را به عنوان قسمتی از نمودار اسمیت برای هدایت شباهت ها و مشاهده توازن ما بین گین و پایداری نشان می دهد توسعه می دهیم.
‏از یک ‏نمای‏ تمرینی، جزء موثر تحلیل نویز ، عدد نویز تقویت کننده دو پورتی در فرم ادمیتانسی است .
‏9.73‏ ‏2
‏و یا فرم معادل‏ امپ‏دانس‏ی‏ 9.74‏ ‏
‏که ‏ ام‏پ‏دانس منبع است .
‏هر دو معادله از ضمیمه H‏ مشتق شده‏‌‏اند. هنگام استفاده از ترانزیستور بطور معمول چهار پارامتر نویز شناخته می شوند که از طریقdatasheet‏ کارخانه سازند‏ه FET‏ ‏یاBJT‏ یا از طریق اندازه گیریها‏ی‏ مستقیم بدست می آیند . آنها عبارتند از :
‏- عدد نویز حداقل (‏همچنین‏ اپتیمم‏ نیز‏ نامیده می شود) که رفتارش بستگی به شرایط پایه ای و عملکرد فرکانس‏ی‏ دارد . اگر وسیله,‏ نویزی نداشته باشد ما میتوانیم Fmin‏ را برابر 1 بدست آوریم.
‏- مقاومت معادل نویز‏ که برابر عکس رسانایی وسیله‏ ‏ ‏میباشد‏ ‏
P 503‏.
‏- ادمیانس اپتیمم منبع
‏بج‏ای امپ‏دانس یا ادمیتانس ، ضریب انعکاس‏ اپتیم‏مopt‏اغلب لیست می شود. ارتباط ما بین ‏ ‏و ‏ بوسیله رابطه زیر بیان میشود:‏
‏ 9.75‏
‏از زمان‏ انتخاب پارامتر S‏ به عنوان مناسب ترین ‏گزینه برای طرحهای فرکانس بالا ما‏ رابطه‏9.73را به فرمی تبدیل کردیم که ادمیتانسها با ضرایب انعکاس جایگزین شوند.در کنار‏ 9.75‏ ما از رابطه زیر در 9.73‏ استفاده می کنیم :‏
GS‏ می تواند بصورت ‏نوشته شود و نتیجه نهایی ‏بصورت زیر است :‏
‏در رابطه 9.77‏ مقدار Fmin‏ و Rn‏ و‏ شناخته شده هستند.
‏بطور کلی مهندس طراح برای تنظیم ‏ آزادی عمل دارد تا عدد نویز را تحت تاثیر قرار دهد . برای Гs=Гopt‏ می ‏د‏انیم که کمترین مقدار ممکن عدد نویز برایF=‏ بدست می آید‏ . برای جواب دادن به این سوال که‏ چگونه‏ با‏ یک عدد نویز خاص اجازه می دهند که بگوییم Fk‏ با Гs‏ مرتبط است رابطه 9.77‏ را با‏ید بصورت زیر بنویسیم:‏
‏که‏ عناصر موجود در طرف راست‏ یک شکل ‏معادله برگشتی را ارائه می دهند‏ . یک ثابت Qk‏ که با معادله زیر ‏بیان‏ می شود‏معرفی میکنیم‏:
‏و ارنج دوباره عبارتها معادله زیر را می دهد:
‏تقسیم شدن بر (1+Qk)‏ و به‏ توان دو رساندن بعد از مقداری عملیات جبری نتیجه می‏‌‏دهد:
.P 504‏
‏این یک معادله برگشتی مورد نیاز در فرم استاندارد است که می تواند بعنوان قسمتی از نمودار اسمیت ظاهر شده باشد .
‏که‏ موقعیت مرکز دایره dFK‏ با عد‏د کمپلکس زیر نشان داده شده است :
‏و با شعاع
‏دو نکته جالب توجه و ج‏ود دارد که از معادله های 9.83‏ و 9.84‏ بدست می‏‌‏آیند .
‏منیمم‏ عدد نویز برای FK=Fmin‏ بدست می آید که با مکان ‏ شعاع ‏ هماهنگی دارد .
‏همه مراکز دایره های نویز ‏ثابت در طو‏ل یک خط از محیط به نقطه ‏کشیده شده‏‌‏اند عدد نویز بزرگتر نزدیکتر به مرکز dFk‏ ‏به ‏س‏م‏ت محیط حرکت می کند و شعاع rFK‏ بزرگ‏تر می شود . مثال زیر توازن بین ب‏هره و عدد نویز را برای تقویت کننده سیگنال کوچک نشان می دهد .
P 505‏.‏
‏مثال 9.14‏:‏ یک تقویت کننده سیگنال کوچک برای عدد نویز مینیم وگین مشخص با استفاده از ترانزیستورهای یکسان مانند مثال 9-13 ‏ طراحی کنید.‏ یک تقویت کننده قدرت نویز پایین با 8dB‏ بهره و عدد نویزی که کمتر از 1.6dB‏ است رامیتوان ‏با‏فرض‏ این که ‏ ‏که ترانزیستورهاپارامترهای نویز زیررا دارندdB‏ Fmin=1.5‏ ، ‏ ‏طراحی کرد.
‏حل : عدد نویز مستقل از ضریب انعکاس بار است. هر چند تابعی از امپدانس منبع است .
‏پس مپ کردن دایره گین ثبت بدست آمده در مثال 9.13‏ به پلان ‏ آسان است. با بکار بردن معادلات 9.64‏ و 9.65‏ و مقادیر مثال 9.13‏ با مرکز و شعاع دایره گین ثابت را پیدا می کنیم: 18º dgs=0.29
‏یک ‏ قرار گرفته در هر جای روی ‏این دایره، مقدار گین مورد نیاز را بر آورده خواهد کرد .
‏هر چند برای اینکه ‏به ‏جزئیات عدد نویز دست یابیم باید مطمئن باشیم که ‏ داخل دایره نویز ثابت FK=2dB‏ قرار دارد.
‏مرکز دایره نویز ثابت و شعاع آن به ترتیب با استفاده از معادله های 9.83‏ و 9.84‏ محاسبه شده اند.
‏آنها با هم در زیر با ضریب QK‏ لیست شده اند 9.79‏ را ببینید:‏
QK=0.2 dFK=0.42
‏دایره های آمدهG=8dB‏ و Fk=1.6dB‏ در شکل 9.17‏ نشان داده شده اند.
‏شکل 9.17
‏توجه شود که ماکزیمم بهره قدرت در نقطه ای بدست آمده که
P506‏.
‏ ‏ (مثال 9.11‏ را برای محاسبات جزئیات ببینید) هرچند عدد نویز مین‏م‏م در ‏ بدست آمده است که برای این مثال نشان می دهد که دسترسی به ماکزیمم بهره و مینیم عدد نویز بطور همزمان غیر ممکن است. آشکار است که بعضی از توافقات باید صورت گیرد.
‏برای کوچک کردن عدد نویز برای یک گین داده شده ، ما باید ضریب انعکاس منبع را تا حد امکان نزدیک یه ‏ بر گزینیم تا زمانیکه هنوز روی دایره بهره ثابت بماند . با بکار بردن رابطه 9.62‏ و انتخاب دلخواه ‏ ، ‏ را بدست می دهد.
‏عدد نویز تقویت کننده با استفاده از رابطه 9.77 بدست میآید:‏
9.6‏ دایره های VSWR‏ ثابت .
‏در بسیاری از موارد تقویت کننده باید زیر یک مقدار VSWR‏ مشخص که در پورت ورودی و خروجی تقویت کننده اندازه گیری شده بمان‏ن‏د . رنج تغیرات VSWR‏ بین [1.5 , 2.5]‏ باشد1.5

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد در کارگاه ماشین های ابزار هر قطعه میبایستی بطور دقیق و به ا

دانلود مقاله در مورد در کارگاه ماشین های ابزار هر قطعه میبایستی بطور دقیق و به ا

دانلود-مقاله-در-مورد-در-کارگاه-ماشین-های-ابزار-هر-قطعه-میبایستی-بطور-دقیق-و-به-الینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ ‏مقدمه :
‏فیزیک علمی است که آنچه ما درباره جهان مادی و پدیده های آن میدانیم عموما از طریق تجربه یعنی از طریق مشاهده و آزمایش بدست آمده است آزمایش پایه اصلی هر علم در دنیا از جمله فیزیک است قانونهای فیزیک براساس مشاهده و آزمایش و آزمایش شکل میگیرند و به کمک آزمایشهای پیشرفته مستحکم میشوند . تمام نظریه های علم فیزیک برای توحیه پدیده هایی است که وقوع یافته است و یا احتمال وقوع أن میرود نظریه های علم فیزیک طرحی است که فیزیک طرحی است که آنان برای توجیه رخدادهای بیرون یا آزمایشگاه معرق میکنند باید قبول کرد که تفاوت در روشهاست . تفاوت در باور نکردن است تفاوت در عمل نکردن است .
‏این تفاوتها وقتی از میان میرود که خوب ببینیم خوب آزمایش کنیم و بالاخره باور کنیم و بلورهای آزمایش شده را در معرض دید دیگران قرار دهیم تا آنها نیز باور کنند . از طرف دیگر قوانین فیزیکی که ما با أنها سرو کار داریم ارتباط بین چند کمیت را بیان بنابراین علم فیزیک را کمیتها تشکیل میدهند و به همین دلیل باید از کمیتها شناخت دقیقی داشته باشیم و این شناخت زمانی کامل میشود که کمیتها را اندازه بگیریم .
‏2

‏در کارگاه ماشین های ابزار هر قطعه میبایستی بطور دقیق و به اندازه دلخواه تراشیده شود. دقت در اندازه گیری قطعات بسیار مهم و لازم است، زیرا که باید مطمئن شویم قطعات بعد از عملیات تراشکاری بطور مناسب با یکدیگر مونتاژ خواهند شد.
‏در صورتی که هنگام اندازه گیری بی احتیاطی نموده و بطور صحیح عملیات اندازه گیری صورت نگیرد وقت و مواد مصرف شده هدر رفته و کار انجام شده بی ارزش خواهد بود. یک ماشین کار خوب می بایستی مسئولیت انجام کارهای دقیق را بعهده بگیرد و نیز بتواند از ابزارهای اندازه گیری بطور دقیق و با سرعت عمل استفاده نماید.
‏قبل از شروع کار سعی کنید مسائل زیر را به خاطر بیاورید:
‏3
‏ابزارهای مناسبی برای کاری که در نظر دارید انجام دهید، انتخاب نمائید.
‏ابزارها را در یک موقعیت بسیار عالی نگهداری کنید و ابزارهای صدمه دیده را گزارش کرده و از رده خارج نمائید.
‏قبل از اینکه شروع به کار نمائید تنظیم بودن ماشین را امتحان نمائید زیرا در غیر این صورت ممکن است به ابزارها یا ماشین صدمه وارد شود.
‏ابزارها بایستی روی سینی و یا جعبه ابزار مخصوص ماشین قرار داده شود و از گذاردن ابزار روی ریل و یا قسمتهای حساس ماشین خودداری کنید.
‏ابزارهای اندازه گیری دقیق و نیمه دقیق:
‏انواع خط کشهای اندازه گیری:
‏خط کشی باریک: NARROW RULE
‏همانطوری که از اسم این نوع خط کش پیداست از آن می توان برای اندازه گیری عمق سوراخ های کم قطر و یا شیارهای کم عرض استفاده کرد. زیرا برای اندازه گیری این نوع سوراخ ها یا شیارها نمی توان از خط کش های استاندارد که پهن می باشند استفاده کرد.
‏4
‏خط کش ضامن دار: HOOK RULE
‏خط کش ضامن دار بواسطه داشتن ضامن در انتهای آن برای اندازه گیری بسیار مفید می باشد. زیرا که هنگام اندازه گیری می توان ضامن آن را در پیشانی قطعه قرار داده سپس لبه خط کش روی قطعه و یا استوانه با محور کار به صورت موازی قرار خواهد گرفت. برای جلوگیری از اشتباهات ممکنه ضمن اندازه گیری طول قطعه با استفاده از قسمت وسط خط کش معمولی، بهتر است که از این خط کش جهت اندازه گیری استفاده شود زیرا که می توان با آن بطور راحت تر و سریعتر اندازه مورد نظر را بدست آورد.
‏پرگارها: CALIPERS
‏برای اندازه گیری صحیح قطر یک استوانه پرگار را باز کرده و روی محیط استوانه قرار می دهیم. به وسیله پیچ دهانه پرگار را به هم نزدیک کرده تا دو

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد در باره بایوس کامپیوتربیشتر بدانید

دانلود مقاله در مورد در باره بایوس کامپیوتربیشتر بدانید

دانلود-مقاله-در-مورد-در-باره-بایوس-کامپیوتربیشتر-بدانیدلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 


‏ دانشگاه آزاد اسلامی واحداراک
‏ ‏ ‏ ‏دانشکده ‏فنی مهندسی
‏ ‏ ‏گره کامپیوتر
‏ ‏ ‏عنوان :
‏ ‏ ‏ ‏ سخت افزار

‏در باره بایوس کامپیوتربیشتر بدانید؟
‏ اغلب برای افراد مشکل است که تفاوت بین سخت افزار و نرم افزار را درک نمایند و این به این دلیل است که این دو موضوع در طراحی،ساخت وپیاده سازی سیستم ها بسیار به هم وابسته اند . برای درک بهتر تفاوت بین آنها لازم است که ابتدا مفهوم BOIS‏ را درک کنید.
BOIS‏تنها کلمه ای است که می تواند تمام درایورهایی را که در یک سیستم به عنوان واسط سخت افزار سیستم و سیستم عامل کار می کنند ، را شرح دهد.
BOIS‏در حقیقت نرم افزار را به سخت افزار متصل می نماید . قسمتی از بایوس بر روی چیپ ROM‏ مادربرد و قسمتی دیگر بر روی چیپ کارتهای وفق دهنده قرار دارد که FIRE WARE‏(یعنی میانه افزار یا سفت افزار)نامیده میشود.
‏یک PC‏ می تواند شامل لایه هایی (بعضی نرم افزاری و بعضی سخت افزاری ) باشد که واسط بین یکدیگرند.
‏در اکثر اوقات شما می توانید یک کامپیوتر (PC‏) را به چهار لا یه تقسیم کنید که هر کدام از لایه ها به زیر مجموعه هایی کوچکتر تقسیم کنیم . در شکل 1-5 چهار لایه نمونه از یک PC‏ را مشاهده می کنید . هدف از این نوع طراحی این است که سیستم عامل ها و نرم افزار های مختلف بر روی سخت افزار های مختلف اجرا شوند (حالت مستقل از سخت افزار ) . شکل 1-5 نشان می دهد که چگونه دو ماشین متفاوت با سخت افزار های مختلف که از یک نسخه بایوس استفاده می کنند ، می توانند انواع نرم افزارها و سیستم عامل های مختلف را اجرا کنند . بدین طریق دو ماشین با دو پردازنده مختلف، رسانه های ذخیره سازی متفاوت و دو نوع واحد گرافیکی و غیره ... ، یک نرم افزار را اجرا کنند.
‏در معماری این لایه ها برنامه های کاربردی با سیستم عامل از طریق API(Application Program Interface‏) ارتباط برقرار می کنند.
API‏ بر اساس سیستم عاملی که مورد استفاده قرار می گیرد و مجموعه توابع و دستورالعملهایی که برای یک بسته نرم افزاری ارائه می دهد ، متغیر می باشد . به طور مثال یک بسته نرم افزاری می تواند از سیستم عامل برای ذخیره و بازیابی اطلاعات استفاده کند و خود نرم افزار مجبور نیست که این کارها را انجام دهد.
‏نرم افزارها طوری طراحی شده اند که ما می توانیم آنرا بر روی سیستمهای دیگر نصب و اجرا نمائیم و این به دلیل مجزا شدن سخت افزار از نرم افزار است و نرم افزار از سیستم عامل برای دستیابی به سخت اقزار سیستم استفاده می کند . سپس سیستم عامل از طریق واسط ها به لایه های بایوس دستیابی پیدا می کند .بایوس شامل نرم افزارهای گرداننده ای است که بین سخت افزار و سیستم عامل ارتباط برقرار می کند . به خودی خود سیستم عامل هیچگاه نمی تواند مستقیما به سخت افزار دستیابی پیدا کند ، در عوض مجبور است از طریق برنامه های گرداننده ای که به این کار تخصیص یافته اند عمل کند.
‏یکی از وظایف تولید کنندگان قطعات سخت افزاری آن است که گرداننده ای برای قطعات تولیدی خود ارائه دهند ، و چون گرداننده ها باید بین سخت افزار و نرم افزار عمل نمایند ، باید گرداننده های هر سیستم عامل مجزا تولید شوند . بنابراین کارخانه سازنده قطعات باید گرداننده های مختلفی ارائه دهد تا قطعه مورد نظر بتواند بر روی سیستم عاملهای مزسوم کار کند.
‏چون لایه های بایوس همانند یک سیستم عامل به نظر می رسند ، مهم نیست که با چه سخت افزاری کار می کند ، و ما می توانیم سیستم عاملها را بر روی هر کامپیوتری و با هر نوع مشخصات سخت افزاری نصب و استفاده نمائیم.
‏برای مثال شما می توانید Windows 98‏ را بر روی دو سیستم متفاوت با پردازنده ،هارد دیسک،و کارت گرافیکی و ... که متفاوت از یکدیگرند نصب و اجرا کنید، اما بر روی هر دو سیستم همان کارائی خود را داراست، و زیرا که گرداننده ها همان عملکرد پایه را انجام می دهند و مهم نیست که بر روی چه سخت افزاری کار می کنند.
‏معماری سخت افزار و نرم افزار بایوس:
‏البته بایوس ، نرم افزاری است که شامل گرداننده های مختلفی است که که رابط بین سخت افزار و سیستم عامل هستند یعنی بایوس نرم افزاری است که همه آن از روی دیسک بارگذاری نمی شود بلکه قسمتی از آن ، قبلا بر روی چیپهای موجود در سیستم یا برروی کارتهای وفق دهنده نصب شده اند.

‏بایوس در سیستم به سه صورت وجود دارد :
‏1-ROM BIOS‏ نصب شده بر روی مادر برد.
‏2- بایوس نصب شده بر روی کارتهای وفق دهنده (همانند کارت ویدئویی)
‏3- بارگذاری شده از دیسک(گرداننده ها)
‏چون بایوس مادربرد مقدمات لازم را برای گردادننده ها و نرم افزارها ی مورد نیاز فراهم میکند ،د اکثرا به صورت سخت افزاری که شامل یک چیپ ROM‏ می باشد موجود است.
‏سالهای پیش هنگامی که سیستم عامل DOS‏ بر روی سیستم اجرا میشد خود به تنهائی کافی بود و گرداننده ای (Driver‏) مورد نیاز نداشت . بایوس مادربرد به طور عادی شامل گرداننده هایی است که برای یک سیستم پایه همانند صفحه کلید، فلاپی درایو، هارد دیسک ، پورتهای سزیال و موازی و غیره ... است.
‏به جای اینکه برای دستکاههای جدید لازم باشد که بایوس مادربرد را ارتقاء دهید، یک نسخه از گرداننده آن را بر روی سیستم عامل خود نصب می نمائید تا سیستم عامل پیکربندی لازم را در هنگام بوت شدن سیستم را برای استفاده ار آن دستگاه انجام دهد ، برای مثال می توانیم CD ROM‏،Scanner‏،Printer‏،گرداننده های PC CARD‏ را نام برد.چون این دستکاهها لازم نیستند که در هنگام راه اندازی سیستم فعال باشند ، سیستم ابتدا از هارد دیسک راه اندازی می شود وسپس گرداننده های آنرا بار گذاری می نماید.
‏البته بعضی از دستگاهها لازم است که در طول راه اندازی سیستم عامل فعال باشند ، اما این امر چگونه امکان پذیر است مثلا قبل از آنکه گرداننده کارت ویدئویی از ROM BIOS‏ و یا از روی هارد دیسک فراخوانی شود شما چگونه می توانید اطلاعات را بر روی مانیتور ببینید ..
‏یک جواب این است که در ROM‏ تمام گرداننده های کارت گرافیکی وحود داشته باشد اما این کار غیر ممکن نیست زیرا کارتهای بسیار متنوعی وجو دارد که هر کدام گرداننهده مربوط به خود را داراست که این خود باعث می شود صدها نوع ROM‏ مادربرد به وجود آید که هر کدام مربوط به یک کارت گرافیکی می باشد.
‏اما هنگامی که IBM‏،PC‏ های اولیه خود را اختراع نمود راه حل بهتری ارائه داد . او ROM‏ مادربرد را طوری طراحی کرد که شکاف (Slot‏)کارت گرافیکی را برای پیدا کردن ROM‏ نصب شده روی کارت گرافیکی را جستجو کند.

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد داستان گل مریم 124 ص

دانلود مقاله در مورد داستان گل مریم 124 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-داستان-گل-مریم-124-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 156 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏به نام خدا
‏گل مریم
‏وفا کنیم وملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن
‏(حافظ)
‏این یک داستان نیست ، یک خواب هم نیست ، یک زندگی است آن هم واقعی واقعی . . .
‏در سال1340درخانواده ایی متوسّط و مهربان به دنیا آمدم . پدرم کارمند ساده دریک ادارة دولتی بود . من فرزند سوّم خانواده بودم و آخرین فرزند ، آنها اسمم را ، ارمغان نهادند زیرا من را هدیه ای از طرف خدا می دانستند . برادربزرگم نامش علی بود و خواهرم ارغوان نام داشت . مرور زمان و کودکی را چون ابر و باد که درگذرند ، درک نکردم ، تا به سن هفت سالگی رسیدم . پدرو مادرم سعی فراوان در تربیت صحیح ما فرزندانشان می نمودند ومن را دریکی از بهترین و نزدیکترین مدارس آن زمان ، نام نویسی کردند . روز اوّل مدرسه گویی طوفانی در دلم به پا شده بود . صبح موقعی که با مادرم برای مدرسه رفتن آماده شده بودیم ، خانم همسایة دیوار به دیوار ما نیز از خانه اشان بیرون آمد . آنها شروع به صحبت و احوال پرسی با هم کردند و من یک پسربچّة ، تقریباْ هم سن و سال خودم را دیدم ، که خودش را پشت مادرش پنهان می کرد . خانم همسایه دست پسرش را گرفت و از پشت سرش او را به جلو آورد و نزدیک من شد . آن پسرکه تا به حال او را ندیده بودم ، همکلاسی من بود . مادرم گفت : ارمغان خانم این آقا پسر خجالتی همکلاسی توست . او به سمت من آمد و سلام کرد . پاک ماتم برده بود . مادرم گفت : ارمغان خانم ، جواب سلام یادت رفته؟
‏با دستپاچگی گفتم : سلام . جلو آمد و گفت : اسم من ارسلانه و دستم را محکم گرفت . دستهایش سرد ، سرد بود ولی برعکس ، دستهای من گویِ آتش . این اوّلین پیوند من و ارسلان بود . گویی طنابی محکم ، دستهای ما را به هم گره زده بود . درکلاس درس نیز دریک میز و نیمکت بودیم ، امّا ما تنها نبودیم ، یک پسردیگرکه بعداْ فهمیدم ، نامش امیراست و او نیز در همسایگی ما زندگی می کند ، با ما درهمان نیکمت می نشست . امیر پسر خجالتی و محجوب بود . جالب این بود که پدرهردو نفر ، آنها در یک صانحة تصادف کشته شده بودند و هر دوی آنها یتیم بودند .
‏ثلثها یکی بعد از دیگری گذشت و من و ارسلان و امیر در یک نیکمت با هم رقابت می کردیم . ثلث آخر ، من شاگرد اوّل ، ارسلان شاگرد دوّم و امیر سوّم شدیم .
‏روزیکه کارنامه هایمان را به خانه می بردیم ، برایم اتّفاقی افتاد . هنگامی که با خوشحالی کارنامه ام را در دستم گرفته بودم و از جوی آبی پریدم ، ناگهان کارنامه از دستم رها شد و به آب افتاد . نمی دانستم که چه کار کنم ولی ارسلان و امیر را دیدم ، که هر دو به دنبال آن می دوند و ارسلان خودش را به آب انداخت . آنرا زودتر از آب گرفت و برایم آورد . کارنامه ام خیس ، خیس شده بود . ارسلانم خیس خیس شده بود . چشمانم که به کارنامة خیس شده افتاد ، شروع به گریه کردم . ارسلان اشکهایم را با دستانش پاک کرد و گفت : حالا که طوری نشده ، این جور مثل دُخترای لوس گریه می کنی ، الآن با تو میایم خونه تون و ماجرا رو برای مامانِت تعریف می کنیم .
‏ولی من با بغض درگلو گفتم : لازم نکرده ، خودم زبون دارم که تعریف کنم و با شتاب به سمت خانه دَویدم . ارسلان و امیر ، هر دو با هم داد زدند ، صبرکن و بعد ازمن شروع به دویدن کردند ، گویی مسابقه ای بین من ، ارسلان و امیر بود . من زودتر به خانه رسیدم و دَر زدم . دوباره در زدم . صدای مادرم را شنیدم که می گفت : اُمَدم بابا اُمَدم چه خبره ؟ تا در را باز کرد ، پریدم تو بغلش وشروع به گریه کردن کردم . مادرم اوّل تعجّب کرد و بعد با دستان پُر مِهرش ، سرم را نوازش کرد وگفت : خُب ارمغان خانم می گی چی شده یا نه ؟
‏برگشتم به صورت مادرم نگاه کردم و کارنامة خیس را به او نشان دادم . مادرم با تعجب نگاهی به کارنامه کرد و دید ، مُهر قبولی و شاگرد اوّلی من ، کمی آب خورده .
‏شروع به خندیدن کرد و به من نگاه کرد و گفت : فِکه کنم ، این قدرخوشحال شدی که یک شکم سیر روی کارنامه گریه کردی .
‏ناگهان ارسلان و امیر سررسیدند . هردو نفس نفس زنان سلام کردند ، مادرم جواب آنها را داد .
‏بعد ، هردو با هم شروع به تعریف ماجرا کردند ، مادرم که ماجرا را شنید ، خندید و از آنها تشکّر کرد . من با غرور رو به مادرم کردم و گفتم : تشکّر دیگه لازم نیست و دررا محکم بستم . مادرم از این کار من خیلی ناراحت شد و به من گفت : تو باید از اونا تشکّر می کردی . مخصوصاْ از ارسلان .
‏تابستان آن سال ، با تمام گرمایش ، به اندازة ذوب یک قالب یخ کوتاه بود . خیلی زود دوباره پاییزشد و فصل مدرسه ها . بعداز ثبت نام و تعیین کلاس ، فهمیدم با هردو نفر آنها دریک کلاس هستم . روز اوّل مدرسه مادرم با من نیامد . او مرا از زیرآیینه و قرآن رَدکرد و صورتم را بوسید و گفت : دخترم امسال ام سعی خودتو رو بکن ، تا مثل پارسال شاگرد اوّل بشی . من هم به او قول دادم و از خانه بیرون آمدم . ارسلان و امیر هم ازخانه هایشان بیرون آمدند . امیر و ارسلان که سرتاسر تابستان گذشته را با هم بودند ، به هم سلام کردند و به سوی من آمدند . من که تابستان گذشته ، آنها را ندیده بودم ، پشت به آنها کرده و به سمت مدرسه به راه افتادم . هردو تا من را دیدند ، شروع به دویدن کردند ، تا به من رسیدند . سلام کردند .

 

دانلود فایل