بررسی نقش سبک های یادگیری در فرآیند آموزش کارآفرینی در 13 صفحه مجزا از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 13 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
بررسی نقش سبک های یادگیری در فرآیند آموزش کارآفرینی در 13 صفحه مجزا از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
مقدمه
نظریه مایرز و بریگز (1998 )
نظریه گریگورک (1982 )
نظریه کلب (1984 )
نظریه ویتکین (1976)
روش تحقیق
یافته ها
بحث و نتیجه گیری
منابع
بخشی از متن
این پژوهش توصیفی- پیمایشی به منظور بررسی نقش سبک های یادگیری در فرآیند آموزش کارآفرینی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی تشکیل دادند(210N=) که تعداد 135 نفر از آنان بر اساس جدول کرجسی و مورگان (1980 ) با روش نمونهگیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از آزمون گروهی بازیافت تصاویر پنهان استفاده شد. بر اساس یافتهها، سبک یادگیری دانشجویان مورد مطالعه به طور میانگین، وابسته به محیط است. این دانشجویان در شناسایی فرصت های کارآفرینانه دارای توانایی قابل توجهی هستند در حالی که در سایر مراحل فرایند کارآفرینی (برنامه ریزی، سازماندهی منابع و راه اندازی کسب و کار) توانایی چندانی ندارند. همچنین تفاوت معناداری بین سبک های یادگیری دانشجویان پسر و دختر بدست آمد. بدین معنا، دانشجویان پسر از سبک یادگیری مستقل از محیط و دختران از سبک یادگیری وابسته به محیط برخوردارند. با توجه به نتایج حاصل، آموزش مراحل مختلف فرآیند کارآفرینی متناسب با سبک یادگیری فراگیران موجب اثربخشی آموزش های کار آفرینی و شکوفایی استعدادهای طبیعی فراگیران می شود.
بررسی خصوصی سازی با محوریت اصل 44 ،کار آفرینی و توسعه پایدار در اقتصاد ایران در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 15 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
بررسی خصوصی سازی با محوریت اصل 44 ،کار آفرینی و توسعه پایدار در اقتصاد ایران در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
مقدمه
مبانی نظری خصوصی سازی
تعریف مفهوم خصوصی سازی
خصوصی سازی در اقتصاد ایران
پیشینه خصوصی سازی
اهداف خصوصی سازی در اقتصاد
آثار خصوصی سازی در اقتصاد ایران
چالش های خصوصی سازی در اقتصاد ایران
چالش های بخش خصوصی
تامین منابع مالی
نظام نرخ ارز ثابت
روند خصوصی سازی در کشور های مختلف جهان
سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
چگونگی اجرایی شدن سیاست های ابلاغی اصل44قانون اساسی
اصل 44 قانون اساسی
اهداف اصلی ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی
کارآفرینی و توسعه پایدار
خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهادها:
منابع و مآخذ
فارسی
انگلیسی
بخشی از متن
بخش خصوصی بعنوان یک موضوع بسیار مهم در اقتصاد ایران تلقی می شود نظر به اهمیت آن و با توجه به اهداف اصل 44 قانون اساسی و کلیات آن و همچنین مسئله کارآفرینی و توسعه پایدار در این مقاله به این موارد پرداخته شده است. نقش کارآفرینی در توسعه پایداراقتصادی از طریق ایجاد اشتغال مولد و سرمایه گذارهای جدید در نیروی انسانی کارآمد از اهمیت بالایی برخوردار است. شناخت صحیح از فرصت ها و استفاده از نیروی انسانی متخصص و کارآفرین در شرایط کنونی اقتصاد ایران یک ضرورت انکار ناپذیر می باشد،بنابر این باید به فرایند کارآفرینی در جامعه رو به توسعه ایران توجه جدی شود. در این راستا بازنگری در سازماندهی و مدیریت منابع انسانی را لازم می سازد. کارآفرینی موجب تحول در سرمایه های اقتصادی، اجتماعی جامعه و همچنین ایجاد توسعه پایدار می شود. انتظار می رود که با توجه به محور های اساسی اصل 44 قانون اساسی برای تسریع در انجام واگذاری بخش های مختلف اقتصادی به بخش خصوصی در راستای اهداف برنامه چهارم و سند چشم انداز بیست ساله کشور، و گسترش کارآفرینی برای دست یابی به توسعه پایدار دولت بتواند گام مثبتی در جهت شکوفایی اقتصادی کشور با تاکید بر افزایش رشد اقتصادی، کاهش میزان بیکاری و جلوگیری از افزایش میزان تورم در اقتصاد ملی بردارد.
بررسی نقش زنان کارآفرین در تعاونیهای زنان روستایی در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 15 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
بررسی نقش زنان کارآفرین در تعاونیهای زنان روستایی در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
مقدمه
عوامل موثر در کارآفرینی
برخی از پیامدهای کارآفرینی
ویژگیهای زنان کارآفرین
خود باوری
شناخت هدف
ریسکپذیری
رهبری
خلاقیت
آینده نگری
زنان کارآفرین
اصول و مزیتهای تعاونی زنان روستایی
موانع اشتغال و کارآفرینی زنان در ایران
بعد اجتماعی
بعد فرهنگی
اهداف تعاونیهای زنان روستایی
روند فعالیتهای تعاونی زنان
موانع و مشکلات تعاونیهای زنان روستایی
نتیجهگیری
پیشنهادات
فهرست منابع
بخشی از متن
موضوع کارآفرین و کارآفرینی، به گونهای است که در اکثر فعالیتها و تشکلها خود نمایی میکند. از آنجائیکه زنان روستایی بخش عمدهای از جمعیت روستاها را تشکیل میدهند، و در تمام کارها از قبیل امور خانهداری، کشاورزی، تولید و تهیه فراوردههای کشاورزی و دامی نقش بسزایی را ایفا مینمایند. علیرغم تلاش بیوقفه زنان روستایی، کاری که توسط آنان انجام میگیرد در محاسبات رسمی تولید خالص ملی به حساب نمیآید. ودر مراحل تدوین و طراحی سیاستهای کشاورزی و اقتصادی به آنان توجهی نمیشود. با عنایت به این، زنان روستایی باید به صورت گروههای خودیار و تعاونیها گرد هم جمع آیند تا بدین وسیله قادر به دسترسی به اعتبارات اقتصادی لازم برای ایجاد مشاغل مناسب گردند. زنان روستایی د رتعاونیهایی که خود آنرا اداره میکنند میتوانند به عنوان وسیله و هدف تلقی گردند. این مشارکت بدین معنی است که عضویت آنها در تعاونیها موجب برخورداری آنان از خدماتی است که به آنها نیاز دارند. و تعاونی میتواند در اختیار آنها قرار دهد. بنابراین تشکیل چنین تعاونیهایی برای زنان روستایی ضروری و عملی است. شایان ذکر است که تعاون، راهکاری مناسب برای توانمند سازی زنان روستایی است. در این مقاله سعی شده است تا به بررسی نقش زنان کارآفرین در تعاونیهای زنان روستایی پرداخته شود.
مقاله بررسی مدلی از ویژگی های فردی موثر بر موفقیت کارآفرینان در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 12 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
مقاله بررسی مدلی از ویژگی های فردی موثر بر موفقیت کارآفرینان در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
مقدمه
فرآیند کارآفرینی
مدل ویژگیهای فردی کارآفرینان
نیاز به موفقیت
تمایل به ریسک و مخاطره
گرایش به خلاقیت و نوآوری
روحیه ی شکست ناپذیری
مرکز کنترل درونی
نیاز به استقلال
فرصت طلبی
پذیرش مسئولیت های شخصی فعالیتهای کارآفرینان
قدرت تصمیم گیری کارآفرینان
نتایج و یافته ها
جمع بندی
بحث و مقایسه
نتیجه گیری و کاربرد های مدیریتی
برای تحقیقات آینده
پانویس ها
منابع و مآخذ
بخشی از متن
انسانها در زندگی اجتماعی فرد همواره با دو پدیده متناقص روبرو هستند. از یک طرف، منابع در اختیار آنها محدود است و از طرف دیگر، خواسته ها ونیاز های بشرنا محدود است و طبیعت سیری ناپذیر آن را تشدید می کند. هر چه جوامع انسانی متکامل تر شده اند، در متوازن سازی خواسته ها ومنابع با مشکلات بیشتری مواجه شده اند؛ زیرا امروزه در شرایط متحول و پویای جهان، نیازهای بشر با سرعت بیشتری در حال تغییرو تحول است و کمیابی منابع نیز محسوس تر از گذشته است در عصر حاضرکه آن را جامعه فرا صنعتی یا اطلاعاتی نامیده اند، سرعت تغییر و تحولات به گونه ای است که از آن به عنوان شگفتی های سرعت و تحولات نام می برند. در این دوره، از اهمیت کارمدی کاسته شده و به جای آن، نیروی انسانی کیفی که توان خلاقیت و نوآوری، با به کارگیری فکر و اندیشه دارد، اهمیت پیدا کرده است.در چنین فضایی که تفکر و اندیشه عامل تمایز و برتری است، جوامعی می توانند توسعه یابند که از منبع انسانی خلاق که منشا فکر و اندیشه است و حیاتی ترین عامل تولید محسوب می شود، حداکثر بهره برداری را کنند.
مقاله حاضر با هدف تبیین و مصرفی ویژگی های فردی موثر بر موفقیت کارآفرینان، ضمن مرور مستند ادبیات موضوعی و موضاعات مرتبط با آن، به طراحی، تبیین و ارائه مدلی از ویژگی های فردی موثر بر موفقیت کارآفرینان پرداخته است. براین اساس عوامل تشکیل دهنده را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم. نشان داده شد که کارآفرین برای موفقیت در کسب و کارهای کارآفرینانه باید دارای حداقلی از این ویژگی ها باشد. در پایان مقاله، موارد مذکور جمع بندی شده، بحث و نتیجه گیری، کاربرد های مدیریتی و پیشنهادات مرتبط با آن جهت پیگیری تحقیقات در آینده ارائه شده است.
مقاله بررسی نقش گردشگری در توسعه منطقه ای (توانمندیها، چالشها و موانع) در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 15 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مقالات فارسی و انگلیسی |
مقاله بررسی نقش گردشگری در توسعه منطقه ای (توانمندیها، چالشها و موانع) در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
مقدمه
گردشگری در جهان
گردشگری در ایران
فرصت ها و توانمندیهای گردشگری در ایران
اهمیت محیط های طبیعی درجذب صنعت توریسم
کانون های طبیعی _ اقلیمی جذب توریسم در کشور
کانون های بالقوه جذب توریسم در مناطق ساحلی کشور
سواحل دریای خزر
مناطق ساحلی جنوب (خلیج فارس و دریای عمان)
راهکارهای توسعه توریسم در سواحل شمالی
راهکارهای توسعه توریسم در سواحل جنوبی
کانون های بالقوه جذب توریسم در مناطق کوهستانی
راهکارهای توسعه توریسم در مناطق کوهستانی
کانون های بالقوه جذب توریسم در مناطق کویری و بیابانی
راهکارهای توسعه توریسم در مناطق کویری و بیابانی
توانمندیهای اجتماعی، فرهنگی و تاریخی
چالشها و مشکلات گردشگری در ایران
راهکارها وپیشنهادها
منابع و مآخذ
بخشی از متن
صنعت توریسم به عنوان چرخه پیشرفت اقتصادی بسیاری از کشور های فقیر به حساب می آید و به مهمترین بخش اقتصادی و ارز آور کشورها تبدیل شده است. فراگیری ابعاد سرمایه گذاری، اشتغال زایی و ارزآوری صنعت توریسم موجب شده که کشورها نگاه ویژه ای را به این صنعت داشته باشند. هم اکنون صنعت گردشگری در جهان سومین پدیده اقتصادی پویا، پر رونق و رو به توسعه پس از نفت و خودرو سازی به شمار می آید که درآمد سرشاری را به ارمغان می آورد. هدف این مقاله بررسی گردشگری و نقش آن در توسعه اقتصادی و همچنین ارائه راهکارهایی برای توسعه ی این صنعت در توسعه اقتصادی کشور میباشد. یافته های این پژوهش نشان میدهد که به رغم وجود جاذبه های گردشگری و تاریخی در کشور و قرار گرفتن ایران در میان ده کشور اول دنیا به این لحاظ، نتوانسته سهمی از درآمد 750 میلیارد دلاری توریسم جهانی را به خود اختصاص دهد و این امر نشان دهنده عدم توجه و اقدامات اساسی مسولین دراین زمینه است. بنابراین برای توسعه گردشگری در ایران باید دست به یکسری تغییرات در مدیریت، ساختار و قوانین زد.