پرسشنامه استاندارد توانایی جسمانی ادراک شدۀ کودکان (کوللا و همکاران، 2008) در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 2 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه استاندارد توانایی جسمانی ادراک شدۀ کودکان (کوللا و همکاران، 2008) در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیح :پرسشنامة توانایی جسمانی ادراک شدۀ کودکان (خودکارآمدی جسمانی کودکان) توسط کوللا و همکاران (2008) ساخته شد. این پرسشنامۀ 6 گویه ای، یک مقیاس چهار امتیازی دارد که نمره های هر گویه، از یک تا چهار متغیر هستند. برای مثال: نمرۀ گویۀ یک، سرعت دویدن کودکان را از 1 (من خیلی آهسته می دوم) تا 4 (من خیلی سریع می دوم) می سنجد.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 6
تعداد مولفه : مولفه ندارد
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : word و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 2
پرسشنامه استاندارد مشاهده حرکتی برای آموزگاران (سچوماکر ، 2003) در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 2 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه استاندارد مشاهده حرکتی برای آموزگاران (سچوماکر ، 2003) در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیح :پرسشنامه مشاهده حرکتی برای آموزگاران (PMOQ-T) شامل 18 گویه در مورد عملکرد حرکتی درشت و ظریف کودکان است و برای دامنه سنی 11-5 سال طراحی شده است.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 18
تعداد مولفه : 2 مولفه (عملکرد حرکتی عمومی، نوشتن)
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : word و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 2
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ناکامی در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 16 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ناکامی در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
ویژگی های فایل
- 16 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)
- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک
- منبع نویسی شده به شیوه APA
- منابع بخش مبانی از 1394 به قبل و بخش پیشینه از 1395 به قبل
- شامل 15 صفحه متن و 1 صفحه منابع استفاده شده و مفید
فهرست مطالب
ناکامی
ﺗﺤﻤﻞ ﻧﺎﻛﺎﻣﻲ
متغیرهای مؤثر بر تحمل ناکامی
متغیرهای ارگانیسمی
متغیرهای محیطی
خصوصیات عمل
متغیرهای فرهنگی
متغییرهای دیگر
اثر ناکامی در شخصیّت
نیازهای بنیادی شخصیّت
احساس حقارت
چگونگی تحمّل ناکامی
آثار تحمل ناکامی
عوامل موثر بر ناکامی
واکنش افراد در برابر ناکامی
استفاده از مکانیسمهای دفاعی
ارتباط یادگیری با نوع واکنش به ناکامی
دنیای بدون ناکامی
پیشینه پژوهش
منابع
بخشی از متن
تعاریف و مبانی
ﻧﺎﻛﺎﻣﻲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﭘﻴﺶ ﻣﻲآﻳﺪ ﻛﻪ ﺷﺨﺺ ﻧﺘﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﻫﺪف ﻣﻄﻠﻮب ﺑﺮﺳﺪ. ﻣﻨﺒﻊ ﻧﺎﻛﺎﻣﻲ ﻣﻲﺗﻮاﻧـﺪ دروﻧﻲ ﻫﻤﭽﻮن ﻧﺎﺗﻮاﻧﻲ در اﻧﺠﺎم دادن ﻛﺎرﻫﺎ و ﺑﻲ ﻛﻔﺎﻳﺘﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﻧﺎﻛﺎﻣﻲ ﭘﺪﻳـﺪة ﭘﻴﭽﻴـﺪه ای از اﻧﮕﻴﺰش اﺳﺖ. ﺗﺎ ﻛﺴﻲ ﺑﺮاﻧﮕﻴﺨﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻧﺎﻛﺎم ﻧﻤـﻲ ﺷـﻮد. ﻧﺎﻛـﺎﻣﻲ ﻋﻤﻮﻣـﺎً اﻳـﻦ ﮔﻮﻧـﻪ درک ﻣﻲ ﺷﻮد: «ﺣﺎﻟﺖ ﻣﻨﻊ در ارﺿﺎی اﻧﮕﻴﺰه» ﻳﺎ «ﺗﺪاﺧﻠﻲ در ﭘﺎﺳﺦ ﻫﺪف ﻳﺎ در ﻋﻤﻞ واﺳﻄﻪ ای ﻛﻪ ﻣﻨﺘﻬﻲ ﺑﻪ آن ﻫﺪف ﻣﻲﺷﻮد» (ﻛﺮﻣﻲ، 1388).
پیشینه تحقیقات
قمی و همکاران (1395) در پژوهش خود تحت عنوان رابطه عزت نفس، تحمل ناکامی با کنترل خشم فرزندان طلاق به این نتیجه دست پیدا کردند که بین عزت نفس و کنترل خشم رابطه مثبت معنادار وجود دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که نداشت عزت نفس و ناکامی می تواند از عوامل بروز خشم و پرخاشگری در فرزندان طلاق قلمداد می شود.
مبانی نظری و پیشینه پژوهش کنترل عواطف در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش کنترل عواطف در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
ویژگی های فایل
- 32 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)
- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک
- منبع نویسی شده به شیوه APA
- منابع بخش مبانی از 1393 به قبل و بخش پیشینه از 1392 به قبل
- شامل 28 صفحه متن و 4 صفحه منابع استفاده شده و مفید
فهرست مطالب
کنترل عواطف
خشم
علل برانگیزاننده خشم
طمع
راههای ابراز خشم
پیامدهای خشم
افسردگی
تعاریف افسردگی
معیارهای DSM-5 برای افسردگی اساسی
علائم افسردگی
دیدگاه ها و نظریات مختلف درباره افسردگی
نظریه زیست شناختی
نظریه¬ی روان پویایی
نظریه یادگیری
نظریه شناختی
نظریه اصالت وجودی- انسان گرایی
اضطراب
انواع اضطراب
مفهوم اضطراب از نظر فروید
رفتاردرمانی (رفتارگرایی)
عاطفه مثبت
عواطف و عاطفه مثبت
عواطف مثبت کدام هستند؟
تأثیرپذیری هیجانی
پیشینه پژوهش
منابع
بخشی از متن
تعاریف و مبانی
هیجان ها از بزرگترین نعمتهای الهیاند که در انسان به ودیعت نهاده شده اند. زندگی بدون آنها، بیروح، تیره و ماشینی می نماید و سلامت روانی و عقلانی انسانها تا حد زیادی به سلامت هیجانی وابسته است. وضعیت هیجانی می تواند قضاوت های فرد در مورد رفتارهای خود و دیگران و نیز نحوه برخوردهای اجتماعی وی را تحت تأثیر قرار دهد. جلوه های هیجانی نقش های متفاوتی ایفا می کنند از جمله اینکه به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با دیگران به کار می روند و فرد می تواند از طریق آنها اطلاعاتی را در مورد احساسات، نیازها و امیال خود به دیگران منتقل نماید.
پیشینه تحقیقات
پژوهشی با عنوان تعیین رابطه بین کنترل عواطف و تحریف های شناختی با رضایت زناشویی توسط رجب نیا انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش در برگیرنده تمامی کارکنان زن شاغل در سازمان های مجموعه ی وزارت رفاه شامل سازمان بهزیستی، تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و سازمان فنی وحرفه ای، بانک های توسعه تعاون، رفاه کارگران و صندوق های مهر امام رضا و بازنشستگی شاغل، به تعداد 220 نفر بود که 140 نفر به عنوان حجم نمونه به صورت خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند.
مبانی نظری و پیشینه پژوهش وسایل کمک شنوایی (کاشت حلزون، سمعک، کامپیوتر و ) در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 17 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش وسایل کمک شنوایی (کاشت حلزون، سمعک، کامپیوتر و ) در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
ویژگی های فایل
- 17 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)
- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک
- منبع نویسی شده به شیوه APA
- منابع بخش مبانی از 1392 به قبل و بخش پیشینه از 2011 به قبل
- شامل 14 صفحه متن و 3 صفحه منابع استفاده شده و مفید
فهرست مطالب
وسایل کمک شنوایی
کاشت حلزون
سمعک
سمعک های راه استخوانی
کامپیوتر
پیشرفتهای دیگر تکنولوژیکی
پژوهشهای داخلی
پژوهشهای خارجی
منابع
بخشی از متن
تعاریف و مبانی
همه وسایل کمک شنوایی مدرن دارای سه قسمت اصلی میباشند: یک میکروفن، یک دستگاه تقویت کننده صوت و یک گیرنده. میکروفن و گیرنده انرژی را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می سازند. با این قرار میکروفن کوچکی که در وسیله کمک شنوایی تعبیه شده است انرژی صوتی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند (درست همان کاری که دهانی تلفن انجام می دهد) در حالی که کارگیرنده برعکس است یعنی انرژی الکتریکی را مجددا به انرژی صوتی مبدل می سازد (درست مثل کاری گوشی تلفن انجام می دهد).
پیشینه تحقیقات
در پژوهش بیطرفان، عفتپناه، رادفر و رادفر (1393) با عنوان "بررسی مقایسهای رفتار انطباقی در کودکان ناشنوا و کودکان با شنوایی طبیعی 12 تا 36 ماه" نتایج نشان داد در گروه سنی 23-12 ماهه، نمره رفتار انطباقی در دو گروه مورد و شاهد متفاوت بود در حالی که در سن بالاتر (36-23 ماهه) هر چند نمره گروه شاهد بالاتر بود، اما اختلاف آماری معناداری وجود نداشت.