پرسشنامه سنجش ولع هرویین (سوء مصرف مواد) تیفانی و همکاران 1995 در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 5 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه سنجش ولع هرویین (سوء مصرف مواد) تیفانی و همکاران 1995 در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه سنجش ولع هرویین (سوء مصرف مواد): پرسشنامه سنجش ولع هریین توسط تیفانی، فیلس، سینگلتون، هارتزن و هیننق فلد (1995) طراحی شده است. این پرسشنامه ابتدا جهت سنجش ولع مصرف هرویین در بیماران وابسته به این ماده تدوین شد اما به علت توانایی سنجش کلی مواد بعد ها در سنجش ولع سایر مواد نیز به کار رفت. این پرسشنامه شامل پنج زیرمقیاس است که هر کدام دارای تعدادی آیتم هستند. هر آیتم حالت پاسخ دهی ( کاملا مخالف تا کاملا موافق ) می باشد. نمره گذاری پاسخ ها از 1 تا 7 است. پاسخ های کاملا مخالف نمره یک و پاسخ های کاملا موافق نمره هفت دریافت می کنند. برخی از آیتم ها در نمره گذاری معکوس میشوند. در مجموع نمره هر آیتم در یک زیر مقیاس قرار گرفته و مجموع نمرات فرد در آن زیر مقیاس محاسبه و شدت مشکل وی در آن بعد مشخص می شود پنج زیر مقیاس اصلی این پرسشنامه عبارتند از تمایل به مصرف، قصد و برنامه ریزی برای مصرف انتظار نتایج مثبت از مصرف مواد، انتظار رهایی از علایم ترک و عدم کنترل بر مصرف می باشد (هینز و همکاران، 2006 )
. Hynz, Epstein& Aschrvdr , Singleton, Hshmn , Preston
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد سوال ها: 63
مولفه (خرده مولفه ها): مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه- سوالات هر مولفه مشخص نیست)
روایی و پایایی: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
مقاله بررسی میزان کارآفرینی مدیران در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان در 9 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 9 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
مقاله بررسی میزان کارآفرینی مدیران در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان در 9 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
ادبیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
هدف تحقیق
اهمیت تحقیق
سوالات تحقیق
محدودیت های طرح
انواع کارآفرینی
کارآفرینی فردی
کارآفرینی گروهی
ویژگیهای کارآفرینان
رویکرد رفتاری کارآفرینان
فرایند کارآفرینی
عوامل موثر بر فرایند کارآفرینی
کارآفرینی تکنولوژیک
مدل کارآفرینی تکنولوژیک
باورهای اشتباه راجع به کارآفرینی
اهداف پژوهش
روش پژوهش
جامعه آماری
ابزار جمع آوری اطلاعات
روایی پرسشنامه
یافته های پژوهش
مشخصات دموگرافیک
نتایج پرسشنامه
امتیاز پرسشنامه
نتیجه گیری
منابع
بخشی از متن
مک للند : فرآیند کار آفرینی را فراتر از شغل و حرفه بلکه شیوه زندگی تعبیر می نماید . بطوری که خلاقیت و نوآوری ، عشق به کار و تلاش مستمر ، پویایی ، مخاطره پذیری ، آینده نگری زیر بنای کار آفرینان است .در دنیای کار آفرینی شکست ، تصور ناقصی از واقعیت مبهم است که در هدف وجود دارد واقعه ای که هنوز فواید آن تبدیل به سود نشده است . دراین زندگی پول انگیزه اصلی و اولیه فعالیتهای اقتصادی نیست بلکه معیاری برای سنجش میزان موفقیت فرد محسوب می شود .
در زندگی کارآفرینانه هدف اصلی از کار و فعالیت ارضای حس کنجکاوی ، تحقق بخشیدن به آرمانهاآزاد سازی انرژی ها ی ذهنی و تبدیل آنها به ایده های عملی و درنهایت خلق ارزش است .مقاله حاضر به بررسی میزان کارآفرینی مدیران پرداخته است.
نتایج این تحقیق نشان می دهد که 79% مدیران ( اکثریت ) خود را به میزان زیادی کارآفرین ارزیابی نموده و دارا بودن ویژگیهایی چون اعتماد به نفس بالا،انعطاف پذیری ، ابتکار ، خلاقیت، نوآوری ، دوراندیشی ، پشتکار ، و واکنش مثبت در مقابل پیشنهادات ، سودمداری و دانش مرتبط و به روز را در مورد خویش بیان داشته اند
مقاله بررسی خلاقیت و نوآوری در سازمان (مفاهیم و موضوعات) با رویکرد اسلامی در 9 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 9 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مقالات فارسی و انگلیسی |
مقاله بررسی خلاقیت و نوآوری در سازمان (مفاهیم و موضوعات) با رویکرد اسلامی در 9 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
مقدمه
مفهوم و ماهیت و تعاریف خلاقیت
تعریف خلاقیت از دیدگاه دینی
تعریف خلاقیت از دیدگاه روانشناسی
تعریف خلاقیت از دیدگاه اجتماعی
تعریف خلاقیت از دیدگاه سازمانی
مؤلفه های خلاقیت و مدیریت آنها
فرآیند خلاقیت
مراحل خلاقیت
جنبه های خلاقیت
نقش و اهمیت خلاقیت از جنبه کلی و عمومی
نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوری از جنبه فردی
نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوری از جنبه سازمانی
ویژگیهای افراد خلاق
ویژگیهای سازمان خلاق
عناصر سازمانهای خلاق
خلاقیت و نوآوری در سازمانها
خلاقیت به عنوان یکی از معیارهای عملکرد سیستمهای سازمانی
موانع خلاقیت و نوآوری
نتیجه گیری
پیشنهادات
فهرست منابع
بخشی از متن
در این مقاله به منظور شناخت هرچه بیشتر خلاقیت و نوآوری در سازمانها ابتدا تعاریف گوناگونی را مطرح کرده و سپس مراحل و اجزاء آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و موانعی که بر سر خلاقیت قرار دارند را مطرح و به ویژگیهای سازمانهای خلاق و عوامل مؤثر بر خلاقیت سازمانی پرداخته شده است. درپایان با ارائه مدلی برای خلاقیت و نوآوری سازمانی پیشنهاداتی برای بهبود ارائه شده است. درضمن سعی شده با استناد به آیات و روایات نشان دهیم شریعت خاتم نیز بر موضوع خلاقیت و نوآوری اهمیت خاصی قائل شده است با بیان آیات و روایات سعی داشته ایم تا بر غنای علمی مقاله بیفزاییم.
مقاله بررسی تأثیر بازارچه های مشترک مرزی بر اقتصاد و رفاه مناطق مرزنشین در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 19 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
مقاله بررسی تأثیر بازارچه های مشترک مرزی بر اقتصاد و رفاه مناطق مرزنشین در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
مقدمه
بیان مسأله
اهداف تحقیق
روش تحقیق
پیشینه تحقیق
چارچوب نظری تحقیق
دیدگاههای راجع به امنیت و توسعه در مناطق مرزی
نگرش قائل به تقدم امنیت بر توسعه
نگرش قائل به تقدم توسعه بر امنیت
نگرش قائل به درک متقابل توسعه و امنیت
مبانی نظری توسعه و آمایش مناطق مرزی
آمایش سرزمین و جایگاه بازارچه های مرزی در آن
تحلیل مفهوم استنباطی مرز از دیدگاه نظریه قطب رشد
تحلیل مفهوم استنباطی مرز از دیدگاه نظریه مرکز - پیرامون
رویکرد نهادگرایی اقتصادی بازارچه های مرزی
یافته های تحقیق
مشکلات بازارچه ها
نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع
بخشی از متن
در سراسر مرزهای کشور ایران مرزنشینانی سکونت دارند که در زندگی خود دارای مشکلات بسیار و متعددی هستند. عمدهترین آنها عبارتند از: بیکاری، فقر، کمبود درآمد و سرمایه، مشکلات امنیتی- سیاسی، کمبود زمینهای کشاورزی، آب، مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی، کمبود راههای ارتباطی، شرایط بد آب و هوایی و بسیاری دیگر از این مسائل. وجود این مشکلات باعث دگرگونی و تحول بسیاری در زندگی این مردمان شده است که آنها را اجباراً به سوی معضلات و نابسامانیهایی چون مهاجرت قاچاق کالا، شورش و ناامنی در این مناطق، عدم همنوایی با دولت مرکزی و ضد سیستمی عمل کردن سوق داده است. در جهت مقابله با مشکلات مذکور، دولت در سال 1367 به طور غیر رسمی و در سال 1372 به صورت رسمی اقدام به تأسیس بازارچههای مشترک مرزی نمود که در حال حاضر تعداد این بازارچهها به 52 بازارچه در سطح کشور رسیده است. از این لحاظ برای بررسی عملکرد این بازارچهها و نقش و جایگاه آنها بر اقتصاد و وضعیت رفاهی مرزنشینان، پژوهش حاضر سعی بر آن دارد که به مجموعه سؤالات زیر پاسخ دهد: بازارچههای مشترک مرزی چه نقشی در وضعیت رفاهی مردم منطقه ایفا نمودهاند؟ آیا ایجاد بازارچههای مرزی توانستهاند تأثیر مثبتی بر متغییرهای رفاهی (اشتغال، درآمد، تأمین کالاهای مورد نیاز، تغذیه، بهداشت، اوقات فراغت، مسکن، محیط، امنیت اقتصادی و اجتماعی) داشته باشند؟ و به دنبال آن تأثیر بازارچهها بر حجم اقتصاد غیر رسمی، سرمایه اجتماعی مرزنشینان و پدیده مهاجرت روستاییان در این منطقه مورد بررسی قرار میگیرد. این نوشتار حاصل پژوهشی میدانی از بازارچههای مرزی سردشت و پیرانشهر در استان آذربایجان غربی است که با استفاده از روش تحقیق کمی- کیفی صورت گرفته است. روش انجام آن در بخش نظری، کتابخانهای و اسنادی و در بخش عملی، پیمایشی میباشد. در روش اسنادی از فیش، اسناد و نامههای اداری، گزارشات و مقالات مؤسسات و وزارتخانهها و سازمانهای ذیربط و در شیوه میدانی از پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده همراه با مشارکت استفاده شده است. دادههای آن نیز همچنین از طریق پیمایش و با ابزار پرسشنامه به دست آمده است. در این بررسی دو بازارچه «کیله» و «تمرچین» به عنوان نمونه انتخاب شدهاند تا بررسی دقیق روی آنها انجام بگیرد. در نهایت با بررسی عمقی مسئله نتایج و دستاوردهای زیر حاصل گردید:
- فعالیت بازارچههای مرزی باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم (حمل و نقل بار و مسافر، عملیات بارگیری و...)، همچنین تحرک شغلی مرزنشینان گردیده که سهم اشتغال غیر مستقیم به مراتب بیشتر از اشتغال مستقیم میباشد.
- فعالیت بازارچههای مرزی باعث افزایش درآمد مرزنشینان گردیده است که در این میان درصد کمی بیشترین درآمد و سهم اکثریت به مراتب کمتر میباشد.
- استقرار بازارچه و ایجاد اشتغال برای ساکنین مرزنشین نتوانسته از خیل عظیم مهاجران روستایی به شهر بکاهد اما از اقتصاد غیر رسمی در این منطقه تا حد زیادی کاسته است.
- بازارچه مشترک مرزی تأثیر شگرفی در تأمین مایحتاج نیازهای ساکنین مرزنشین نداشته و کالاهای مبادله شده عمدتاً رویکرد فرا استانی و فرا منطقهای دارند.
- فعالیت و استقرار بازارچهها در منطقه هر چند توانستهاند دربسیاری از متغیرهای رفاهی از قبیل تغذیه، بهداشت، مسکن و محیط زیست، بهبود نسبی ایجاد کنند اما در این میان نتوانستهاند در زمینه فراغت اثر مثبتی بر جای بگذارند به طوری که بعد از استقرار بازارچه از میزان فراغت پاسخگویان کاسته شده است.
- علارغم اینکه بازارچهها توانستهاند حداقل امنیت نسبی از لحاظ اقتصادی در منطقه ایجاد کنند، و تاحد زیادی سرمایهگذاری اقتصادی در منطقه نسبت به قبل از آن روند صعودی داشته باشد، متأسفانه ایجاد و رونق بازارچهها نتوانستهاند به شاخصهای امنیت اجتماعی در منطقه کمک شایانی بکند.
مقاله بررسی نقش تعاونی ها در توسعه ناحیه ای کشاورزی در 9 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 9 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
مقاله بررسی نقش تعاونی ها در توسعه ناحیه ای کشاورزی در 9 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
مقدمه
نقش تعاونی ها در توسعه ناحیه ای و محلی روستاهای ایران
انواع بهره برداری مبتنی بر تولید تعاونی در سیستم کشاورزی ایران
اهداف تعاونیهای تولید روستائی در ایران
تعاونی های تولید روستائی- ابزاری مناسب در توسعه ناحیه ای و پایدار کشاورزی
نتیجه گیری
پیشنهاداتی برای تقویت نقش و جایگاه تعاونی های تولید در توسعه ناحیه ای کشاورزی
منابع
بخشی از متن
کشاورزی به عنوان یکی از بخش های عمده اقتصادی در جامعه ی ایران و دربرگیرنده زندگی حداقل یک سوم از جمعیت کشورمان و بخش اصلی تامین کننده غذای جوامع شهری جایگاه ویژه ای دارد. در کشورهای در حال توسعه ای همانند ایران با توجه به کوچکی اکثر قطعات بهره برداری های کشاورزی و سطح پایین سواد و بضاعت مالی بیشتر کشاورزان، امکان اجرای روش های کشاورزی علمی و مدرن در اغلب این زمین های زراعی وجود ندارد. بهترین شیوه ای که کارشناسان اقتصادی برای حل این مشکل و افزایش بهره وری و تولید در بخش کشاورزی ایران ارائه نموده اند توسعه و تقویت تعاونی ها در این بخش می باشد. هر چند که متأسفانه تعاونی ها در ایران و همین طور در بخش کشاورزی ایران نتوانسته اند به اهدافی که برای آنها تعریف شده است به طور کامل دستیابی پیدا نمایند که در این مقاله به دلایل اساسی آن و راهکارهای پیشنهاد شده تا حد امکان و با توجه به محدودیت مقاله اشاره گردد. در این مقاله به بیان انواع نظامهای بهره برداری مبتنی بر تعاون و راهکارهای تقویت و گسترش نقش شرکت های تعاونی در بخش روستایی و کشاورزی ایران بر پایه توسعه محلی و ناحیه ای کشاورزان می پردازد. شیوه گردآوری مطالب از منابع وسیع کتابخانه ای و اینترنتی می باشد که تجربه سالها تحصیل، تدریس و مطالعه نویسنده در زمینه نقش شرکت های تعاونی در توسعه کشاورزی و روستایی در دانشگاهها و وزارت جهاد کشاورزی در نوشتن آن یاری فراوانی نموده است.