خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه در باب دلبستگی با فرمت docx در قالب 40 صفحه ورد
تعداد صفحات | 40 |
حجم | 80/887 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
بسیاری از نوجوانان پیوندهای دلبستگی با والدین را شبیه گرههایی تلقی می کنند که از پیوندهای متشابه که محکم و ایمن است جلوگیری می کند. نوجوان برای آنکه بتواند در ساختن و هموار کردن مسیر زندگیش به حمایت والدین بیش از حد متکی نباشد باید به سوی خود مختاری حرکت کند. رفتار نوجوان نسبت به چهرههای دلبستگی ممکن است متعارض، مغشوش و متضاد به نظر برسد مگر آنکه این رفتارها در بافت تغییرات تحولی دوره نوجوانی در نظر گرفته شوند. ایجاد یک هویت و دستیابی به یک تعریف منسجم از خود، مهمترین جنبه رشد عمومی اجتماعی در دوره نوجوانی است. انتخاب ارزشها، باورها و هدف های زندگی مهمترین مشخصههای اصلی این هویت را تشکیل می دهند. هم در دوره نوجوانی و هم در دوره جوانی این ارزشها، باورها و هدف های زندگی مورد تجدید نظر قرار می گیرند. نوجوان در جستجوی پاسخ قانع کننده به موضوعات اساسی زندگی مانند ارزشها، نقشهای اجتماعی، مذاهب، عقاید سیاسی و اهداف حرفهای است تا به او نظام فکری داده و تکیه گاه او در تصمیم گیری ها و ارزش گزاری های مهم او باشد، بداند کیست، چه اهدافی دارد و نهایتاً یک فلسفه برای زندگی خود ایجاد کند (کالسنر ، 1999، به نقل از رجب پور، 1386).
فهرست مطالب
مبانی نظری در باب سازه دلبستگی
2-7- مبانی روان پویشی نظریه دلبستگی
2-8- نظریه یادگیری
2-9- نظریه تحول شناختی
2-10- نظریه کردارشناسی
2-11- نظریه دلبستگی بالبی
2-12- نظریه دلبستگی باولبی
2-13- سبک های دلبستگی از دیدگاه های مخلتلف
2-14- انواع سبک های دلبستگی
2-15- مراحل شکل گیری دلبستگی در نوزادان
2-16- تحول دلبستگی در نوجوانی
2-17- تداوم دلبستگی از کودکی تا نوجوانی
2-18- معیارهای تشخیص دلبستگی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مشاوره و مراحل انجام آن با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 28/332 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
در این دوره دانش آموزان بیش از پیش دچار افت تحصیلی میشوند.تغییر مقطع تحصیلی از ابتدایی به راهنمایی، داشتن دبیران متعدد و بی میلی و بی انگیزشی را نمیتوان دلیل این افت دانست و نوجوان را سرزنش کرد. افت تحصیلی در این دوره ممکن است معلول عوامل متعددی باشد، از جمله: 1) آشفتگی فکری نوجوان، 2) بی علاقگی به تحصیل، 3) احساس ناتوانی، 4) اختلافات خانوادگی، 5) انزوا و کناره گیری، 6) ندانستن شیوه مطالعه، 7) تنظیم نکردن وقت، 8) گذراندن وقت با دوستان، 9) مشکلات اقتصادی، 10) فقدان یک نظام آموزشی کارآمد، 11) اشکال در محتوای کتب درسی، 12)اضطراب و افسردگی(احمدی، 1378).در این صورت مشاور ابتدا به ارزیابی استعداد و علایق دانش آموزان میپردازدو آنان را با تواناییهای خویش آگاه میسازد.
فهرست مطالب
راهنمایی و مشاوره در دوره راهنمایی
مراحل مشاوره
پیشینه تحقیق
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه تاب آوری و مراحل عملکرد آن با فرمت docx در قالب 59 صفحه ورد
تعداد صفحات | 59 |
حجم | 71/637 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
جویس و همکاران (2010) تاب آوری توانایی افراد یا گروه ها برای پیشبرد و حل مشکل در مواقع سختی است و یا توانایی افراد برای تداوم بهزیستی روانی و فیزیکی در صورت وجود بدبختی و مصایب و توانایی سازگاری افزایش¬یافته در حین رویداد استرس¬زا است (به نقل از نوری و حق شناس؛ 1389). تاب آوری به عنوان فرآیندی پویا تعریف شده است که طی آن وقتی افراد با ناملایمات یا ضربه های روانی مواجه می شوند رفتار سازگارانه مثبت از خود نشان می دهند. تاب آوری یک ساختار دو بعدی است ابتدا در ارتباط با بروز ناملایمات و سپس پیامدهای سازگارانه مثبت در برابر آنها. ناملایمات اشاره به مخاطرات مرتبط با شرایط منفی زندگی از قبیل ناکامی، فقر و بحرانهای زنگی دارد (لوتار ، سیس چتی و بیکر ، 2000). در فرهنگ مریام و بستر (2001) به توانایی بهبود پس از شرایط سخت و یا تغییر و تطبیق با آن شرایط، تاب اوری گفته می شود. به عبارتی دیگر، به عنوان یک توانایی، تاب¬آوری متعلق به افرادی است که در معرض عوامل¬خطر مشخص قرار می¬گیرند و می¬توانند بر آن خطرات غلبه کنند و از پیامدهی منفی نظیر بزهکاری و مشکلات رفتاری اجتناب نمایند( ریچارسون ، 2002).
فهرست مطالب
مفهوم و تعریف تاب آوری
ظهور تاب آوری
چهارچوب مدل تاب آوری
مراحل عملکرد تاب آوری
انواع تاب آوری
تاب آوری و کنار آمدن
تاب آوری به عنوان یک فرآیند پویا
شباهت بین مفهوم کیفیت زندگی و تاب آوری
نمونه تجارب آسیب زای روانی
الگوی تاب آوری و آسیب پذیری
پیامدهای تاب آوری
ارتباط تاب آوری و سلامت روان
ارتباط بین تاب آوری ،مراحل رشد روانی ، شناختی اجتماعی
ویژگیهای تاب آوری
عوامل موثر در تاب آوری
عوامل ارتقا تاب آوری
سخت رویی کلیدی برای تاب آوری
مولفه های سخت رویی
تعهد
کنترل
مبارزه جویی
مدرسه و تاب آوری
راهبرد های مدرسه محور در آفرینش و تقویت تاب آوری
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه جایگاه قصه و کابردهای بالینی آن با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد
تعداد صفحات | 45 |
حجم | 49/823 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
روند رشد ادبیات کودکان در جهان ، به برداشت ها و تفسیرهایی که در هر عصر و دوره ای از کودکان می شده است ، بستگی مستقیم دارد . چهار مرحله مشخص در این روند دیده می شود . عصر ادبیات شفاهی ، که در آن دوران کودکی، تعریف شده و مشخص نبوده است . (قزل ایاغ ، 1389 ). لذا کودکان در هر آنچه بزرگسالانشان به آن دسترسی داشته از طریق شفاهی سهیم می شده اند . لالائیها ، اسطوره های قصه های پریان ، حکایت ها و داستانهای حماسی و پهلوانی از آن جمله اند . در قرون وسطی با وجود خط و کتابت و سواد به دلیل محدودیت کلیسا ، تربیت مدرسه ای کودکان که در رم پایه ریزی شده بود گسترش نیافت ، لذا کودکان نتوانستند از اندک کتابهای موجود بهره بگیرند . در قرن شانزدهم تا هجدهم با گسترش آزاد اندیشی و اهمیت یافتن دوران کودکی به تدریج کودکان در دایره توجه قرار گرفتند و کارگردآوری ادبیات شفاهی و مکتوب کردن آنها برای کودکان ، ادبیات کودکان را وارد دومین مرحله حیات خود کرد . در این دوران به دلیل گسترش صنعت چاپ ، کتابهای خاص کودکان شکل گرفت ، که محتوای آنها برگرفته از همان ادبیات شفاهی بود . در قرن هجدهم تحت تأثیر اندیشه های روسو نگرش به کودکی کاملاً تغییر یافت و کودکی دوران کاملاً مستقلی شناخته شد و این که باید کودک را تحت تعلیم قرار داد و او را به طبیعت انسانی اش رساند .
فهرست مطالب
قصه ، جایگاه و کابردهای بالینی آن
2-3-1- اهداف ادبیات کودکان
2-3-2- روند رشد ادبیات کودکان در جهان
2-3-3- قصه و اهمیت آن
2-3-4- نقش قصه در رشد عاطفی ، اجتماعی و شناختی کودک
2-3-5- معیارهای مورد توجه قصه گو برای انتخاب قصه
2-3-6- نکات مورد توجه قصه گو در حین قصه گویی
2-3-7- ویژگی های قصه در فرآیند قصه درمانی
2-3-8- رویه های قصه درمانی
2-3-9- قصه گویی به عنوان یک راهبرد درمانی
2-3-10- قصه در خانواده درمانی
2-3-11- قصه پردازی در روان درمانی کودک
2-3-12- قصه درمانی به شیوه گروهی
2-3-13- قصه در رویکردهای نظری روان درمانی
2-3-14- روان تحلیل گری
2-3-15- روان شناسی فردی (آدلری )
2-3-16- شناخت درمانی
2-3-17- رفتار درمانی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه حوزه روان شناسی رشد و فراشناخت با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 89/131 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
اصطلاح فراشناخت به دانش ما درباره فرایند های شناختی خود و چگونگی استفاده بهینه از آنها برای رسیدن به اهداف یادگیری گفته می شود ( بایلر و اسنومن، 1933؛ به نقل از زوهر، 1991 ). به عبارت دیگر، فراشناخت به دانش یا آگاهی فرد از نظام شناختی خود او یا به دانستن درباره دانستن گفته می شود. دانش فراشناختی ما را یاری می دهد تا به هنگام یادگیری و دانستن، پیشرفت خود را بر مطالبی که خوانده ایم، بسنجیم. کوتاه سخن اینکه، دانش فراشناختی به ما می گوید که راه های مختلفی برای سازمان دهی مطالب به منظور سهولت بخشیدن به یادگیری و یاد آوری وجود دارد(سیف، 1376).
می توان به گونه ای دیگر به فراشناخت نگریست، بدین صورت که آن را شناخت در مورد شناخت دانست. از آنجا که شناخت را دانستن و یادگیری معنی می کنیم، می توانیم فراشناخت را به دانستن درباره یادگیری و تفکر خود معنی کنیم. به همین سبب یکی از تعابیر بسیار نزدیک به فراشناخت، یاد گرفتن یاد گیری است (سیف، 1379). فراشناخت هر گونه دانش یا فعالیت شناختی است که موضوع آن شناخت باشد یا اینکه فعالیت یا فرایندهای ذهنی و شناختی انسان را تنظیم کند( فلاول، 1984؛ به نقل از سیف، 1379 ).
فهرست مطالب
2-7-تاریخچه فراشناخت
2-7-1- حوزه روان شناسی شناختی از دهه 1960
2-7-2-حوزه روان شناسی رشد از دهه 1970
2-7-4-فراشناخت
2-7-4-1-فراشناخت و اختلالات هیجانی
2-7-5-دانش فراشناختی( باورهای شناختی )
2-7-6-فراشناخت به عنوان شناخت در باره شناخت
2-7-7-فراشناخت به عنوان بازبینی و کنترل دنیای درونی
2-7-8-تجارب فراشناختی
2-7-9-راهبردهای کنترل فراشناختی
2-7-10-هیجان، بازبینی و کنترل فراشناختی
2-7-11-فرا شناخت و روانشناسی بالینی
2-7-12- مدل فراشناختی اختلال روانشناختی
2-7-13- فراشناخت درمانی: نسخه ی سخت و نسخه نرم
2-7-14- خلاصه ای از مدل درمانی فراشناختی
2-7-15- مدل بازسازی شده A-B-C
2-7-16- رویکرد درمانی فراشناختی
2-8-پیشینه پژوهشی درمان فراشناختی
منابع