نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

دانلود مقاله در مورد حل معادلات عددی دیفرانسیل 225 ص

دانلود مقاله در مورد حل معادلات عددی دیفرانسیل 225 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-حل-معادلات-عددی-دیفرانسیل-225-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..Doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 220 صفحه

 قسمتی از متن word (..Doc) : 
 

220
‏حل معادلات عددی دیفرانسیل
2
‏حل معادلات عددی دیفرانسیل
‏پایا ن نامه ‏کارشناسی
‏حل عددی معادلات دیفرانسیل
‏فهرست
‏مقدمه ‏–‏ معرفی معادلات دیفرانسیل 4
‏بخش اول‏ ‏–‏ حل عددی معادلات دیفرانسیل معمولی ‏ 20
‏فصل اول ‏–‏ معادلات دیفرانسیل معمولی تحت شرط اولیه 20 ‏
4
‏حل معادلات عددی دیفرانسیل
‏فصل دوم ‏–‏ معادلات دیفرانسیل معمولی تحت شرایط مرزی 66
‏فصل سوم ‏–‏ معادلات دیفرانسیل خطی 111
‏بخش دوم ‏–‏ حل عددی معادلات دیفرانسیل جزئی 125
‏فصل اول ‏–‏ حل معادلات عددی هذلولوی ‏ 128
‏فصل دوم ‏–‏ حل معادلات عددی سهموی 146
‏فصل سوم ‏–‏ حل معادلات عددی بیضوی 164
‏فصل چهارم ‏–‏ منحنی های مشخصه 184

‏مقدمه
‏معرفی معادلات دیفرانسیل
‏معادله در ریاضیات وقتی با اسم خاص و صورت خاص می آید خود به تنهایی مسأله ای را نمایش می دهد که در آن می خواهیم مجهولی را بدست آوریم.
4
‏حل معادلات عددی دیفرانسیل
‏ کاربرد معادله دیفرانسیل از نظر تاریخی با معرفی مفهوم های مشتق و انتگرال آغاز گردید. ساده ترین نوع معادله دیفرانسیل آن دسته از معادلاتی هستند که مشتق تابع جواب را داشته باشیم. که چنین محاسبه ای به ‏پاد مشق گیری و انتگرال گیری نامعین ‏موسوم است.
‏ معادلات دیفرانسیل وابستگی بین توابع و مشتق های توابع را نشان می دهد. که از لحاظ تاریخی به طور طبیعی از زمان کشف مشتق به وسیله نیوتن ولایب نیتس آغاز می شود. (قرن هفدهم میلادی). که با رشد سریع علم و صنعت در قرن بیستم روشهای عددی حل معادلات دیفرانسیل مورد توجه قرار گرفتند که توسعه و پیشرفت کامپیوتر ها در پایان قرن بیستم موجب کاربرد روش های تقریبی تعیین جواب معادلات دیفرانسیل در بسیاری از زمینه های کاربردی گردید که باعث بوجود آمدن مباحث جدید در این زمینه شد.

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد حل معادلات عددی دیفرانسیل

دانلود مقاله در مورد حل معادلات عددی دیفرانسیل

دانلود-مقاله-در-مورد-حل-معادلات-عددی-دیفرانسیللینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..Doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 219 صفحه

 قسمتی از متن word (..Doc) : 
 

219
‏حل معادلات عددی دیفرانسیل
2
‏حل معادلات عددی دیفرانسیل
‏پایا ن نامه ‏کارشناسی
‏حل عددی معادلات دیفرانسیل
‏فهرست
‏مقدمه ‏–‏ معرفی معادلات دیفرانسیل 4
‏بخش اول‏ ‏–‏ حل عددی معادلات دیفرانسیل معمولی ‏ 20
‏فصل اول ‏–‏ معادلات دیفرانسیل معمولی تحت شرط اولیه 20
‏فصل دوم ‏–‏ معادلات دیفرانسیل معمولی تحت شرایط مرزی 66
4
‏حل معادلات عددی دیفرانسیل
‏فصل سوم ‏–‏ معادلات دیفرانسیل خطی 111
‏بخش دوم ‏–‏ حل عددی معادلات دیفرانسیل جزئی 125
‏فصل اول ‏–‏ حل معادلات عددی هذلولوی ‏ 128
‏فصل دوم ‏–‏ حل معادلات عددی سهموی 146
‏فصل سوم ‏–‏ حل معادلات عددی بیضوی 164
‏فصل چهارم ‏–‏ منحنی های مشخصه 184

‏مقدمه
‏معرفی معادلات دیفرانسیل
‏معادله در ریاضیات وقتی با اسم خاص و صورت خاص می آید خود به تنهایی مسأله ای را نمایش می دهد که در آن می خواهیم مجهولی را بدست آوریم.
‏ کاربرد معادله دیفرانسیل از نظر تاریخی با معرفی مفهوم های مشتق و انتگرال آغاز گردید. ساده ترین نوع معادله دیفرانسیل آن دسته از معادلاتی هستند که مشتق تابع جواب را داشته باشیم. که چنین محاسبه ای به
4
‏حل معادلات عددی دیفرانسیل
‏پاد مشق گیری و انتگرال گیری نامعین ‏موسوم است.
‏ معادلات دیفرانسیل وابستگی بین توابع و مشتق های توابع را نشان می دهد. که از لحاظ تاریخی به طور طبیعی از زمان کشف مشتق به وسیله نیوتن ولایب نیتس آغاز می شود. (قرن هفدهم میلادی). که با رشد سریع علم و صنعت در قرن بیستم روشهای عددی حل معادلات دیفرانسیل مورد توجه قرار گرفتند که توسعه و پیشرفت کامپیوتر ها در پایان قرن بیستم موجب کاربرد روش های تقریبی تعیین جواب معادلات دیفرانسیل در بسیاری از زمینه های کاربردی گردید که باعث بوجود آمدن مباحث جدید در این زمینه شد.
‏نمادها و مفاهیم اساسی
‏اگر تابعی از متغیر حقیقی باشد و ضابطه آن و متغیر تابع یا مقدار تابع باشد، آنگاه مشتق با یکی از نمادهای نمایش داده می شود. همچنین مشتق دوم، سوم،... و ام آن نیز به ترتیب با نمادهای

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد حوریان بهشتی 29 ص

دانلود مقاله در مورد حوریان بهشتی 29 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-حوریان-بهشتی-29-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏واحد ‏گرگان
‏عنوان
‏حوریان بهشتی
‏اوصاف حوریان بهشتی از نظر آیات و روایات
‏د‏ر قرآن مجید آنچه درباره اُنس با حورالعین آمده و ذکر شده از همه جالبتر ‏است. و شاید علّتش این باشد که انسان بیشتر به انس و گفتگو و مُسامره میل ‏دارد تا به خوردن و آشامیدن. در «تفسیر عیّاشی » از جَمیل بن دَرّاج از ‏حضرت صادق علیه السلام‏ ‏آورده است که: «‏إِنَّ ‏أَهْلَ الْجَنَّه مَا یَتَلَذَّذُونَ بِشَیْءٍ فِی الْجَنَّه أَشْهَی ‏عِنْدَهُمْ مِنَ النِّکَاحِ، لاَ طَعَامٍ وَ لاَ شَرَابٍ؛ ‏اهل ‏بهشت در بهشت از هیچ چیز مانند نکاح لذّت نمی برند، نه غذا خوردن و نه ‏آشامیدن» («بحار الانوار» طبع حروفی، ج 8، ص 139).‏ ‏ و معلوم است که ‏حورالعین موجب اُنس، و رفع غربت، و ائتلاف و استیناس است به همین خاطر ‏داریم که: «‏کَذَلِکَ وَ زَوَّجْنَـ'هُم بِحُورٍ عِینٍ؛ ‏همچنین است ای پیامبر که ما متّقین را با حورالعین تزویج می نمائیم» (آیه 54، از سوره الدّخان).
‏حُور ‏جمع حَوراء است، و حوراء زن سیاه چشم را گویند که سیاهیش بسیار، و سپیدی ‏آن نیز شدید باشد. و عِین جمع عَیناء است، و آن زن سیاه چشمی است که سیاهی ‏چشمش در عین حال درشت باشد، و بنابراین معنای عیناء زن درشت چشم و مشکین ‏چشم است. و حورُ العین زنانی را گویند که چشمهایشان سیاه و درشت، و سیاهی ‏چشم در سپیدی آن خوش و نمایان باشد، یعنی سیاهیش شدید و سپیدیش نیز شدید ‏باشد. و در سوره واقعه داریم :« ‏وَ حُورٌ عِینٌ * کَأَمْثَـالِ اللُؤْلُوءِ الْمَکْنُونِ‏؛ ‏برای بهشتیان حور العین هستند که آنان مانند لؤلؤی می باشند که در صدف خود ‏باقی است و هنوز دست نخورده است» ( آیه 22 و 23، از سوره الواقعه ).
‏خداوند در سوره الرحمن آیات 72 تا 75 می فرماید:«‏حُورٌ ‏مَقْصُوراتٌ فِی الْخِیامِ* فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ* لَمْ ‏یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌّ*فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما ‏تُکَذِّبانِ؛ ‏و در آن باغهاى بهشتى زنانى هستند نیکو خلق و زیبا. ‏پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟ حوریانى که در خیمه هاى ‏بهشتى مستورند. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟ زنانى که ‏هیچ انس و جن قبلا با آنها تماس نگرفته (و دوشیزه اند). پس کدامین نعمتهاى ‏پروردگارتان را انکار مى کنید؟
‏در ادامه توصیف این زنان بهشتى ‏اضافه مى کند:" آنها حوریانى هستند که در خیمه هاى بهشتى مستورند." حور" ‏جمع" حوراء" و" احور" به کسى مى گویند که سیاهى چشمش کاملا مشکى و سفیدى ‏آن کاملا شفاف است، و گاه به زنان سفید چهره نیز اطلاق شده است. تعبیر به" ‏مقصورات" اشاره به این است که آنها تنها تعلق به همسرانشان دارند و از ‏دیگران مستور و پنهانند. " خیام" جمع" خیمه" است، ولى به طورى که در ‏روایات اسلامى آمده خیمه هاى بهشتى شباهتى به خیمه هاى این جهان ندارند، ‏از نظر گستردگى و وسعت و زیبایى. این نکته نیز قابل توجه است که" خیمه" ‏طبق آنچه علماى لغت و بعضى از مفسران گفته اند تنها به معنى خیمه هاى ‏پارچه اى که در میان ما معروف است نمى باشد، بلکه به خانه هاى چوبى و یا ‏حتى هر خانه مدورى کلمه" خیمه" اطلاق مى شود، و گاه گفته شده" خیمه" عبارت ‏است از هر خانه اى که از سنگ و مانند ساخته نشده است. و بار دیگر همان ‏سؤال پر معنى را تکرار کرده مى گوید:" کدامین نعمت از نعمتهاى پروردگارتان ‏را انکار مى کنید"؟
‏آیه بعد توصیف دیگرى است در باره حوریان بهشتى، ‏مى فرماید: هرگز پیش از این جن و انس دیگرى با آنها تماس نگرفته، و دوشیزه ‏اند. نه یک زن هر جایی که گاهی پیش این، گاهی پیش آن، هیچ انسی و جنی با ‏او تماس پیدا نکرده است. «‏کانهن الیاقوت و المرجان، الرحمن ،58» ‏گویی در صفا یاقوت یا مرارید هستند یعنی بدنهای اینها این طور با صفاست. علاوه بر اینها باز «‏حور مقصورات فی الخیام» ‏حورالعین هایی که منحصرا در خیمه هایی هستند. همان مفهوم «‏قاصرات الطرف لم یطمثهن انس قبلهم و لا جان» ‏را با تعبیر دیگر گفته است، یعنی " نه هر جایی ".
‏این «‏حور مقصورات فی الخیام» ‏باز مفهوم " نه هر جاییی " را می دهد. همان کلمه «‏لم یطمثهن انس قبلهم و لا جان» ‏تکرار شده. معلوم است که قرآن به جنبه طهارت و عفاف و پاکی خیلی عنایت دارد یعنی این را برای بشر یک ارزش اصیل می داند. «‏متکئین علی رفرف خضر و عبقری حسان» ‏ترجمه: این در حالى است که بهشتیان بر تختهایى تکیه زده اند که با بهترین ‏و زیباترین پارچه هاى سبز رنگ پوشانده شده است. (الرحمن،76). درباره آنها ‏هم داشتیم: «‏متکئین علی فرش بطائنها من استبرق و جنا الجنتین دان» ‏ترجمه: این در حالى است که آنها بر فرشهایى تکیه کرده اند با آسترهایى از
‏دیبا و ابریشم، و میوه هاى رسیده آن دو باغ بهشتى در دسترس است! (‏الرحمن،54). درباره اینها داریم: «‏متکئین» ‏تکیه زن ها هستند « ‏علی رفرف خضر» ‏بر متکاهای سبز و بر بساطهای بسیار قیمتی و بسیار نیک «‏فبای الاء ربکما تکذبان» ‏پس چه نعمتی را شما می توانید تکذیب کنید؟
‏زنان بهشتی
‏در سوره مبارکه « الرّحمن » می خوانیم:
‏ 
‏«فیهِنَّ قاصِراتُ الطَّرفِ لَم یَطمِثهُنَّ اِنسٌ قَبلَهُم وَ لا جانٌّ »
‏ 
‏« در این قصرهای بهشتی زنانی هستند که جز به همسران خود چشم ندوخته، و جز به آنها عشق نمی ورزند و هیچ انس و جن قبلا با آنها تماس نگرفته است.»
‏ 
‏از « ابوذر » نقل شده است که« همسر بهشتی به شوهرش می گوید: سوگند به عزّت پروردگارم که چیزی را بهتر از تو نمی یابم، سپاس مخصوص خداوندی است که مرا همسر تو، و تو را همسر من قرار داد.»
‏سپس به توصیف بیشتری از این همسران بهشتی پرداخته، می گوید:
…‏« کَاَنَّهُنَّ الیاقوتُ و المَرجان»…
‏به سرخی و صفا و درخشندگی« یاقوت» و به سفیدی و زیبائی شاخه«مرجان» هستند که هنگامی که این دو رنگ(یعنی سفید وسرخ شفاف) به هم می آمیزند زیباترین رنگ را به آنها می دهند.
‏باز هم در آیه 70 می فرماید:
…‏« فیهِنَّ خَیراتٌ حِسانٌ»…
‏در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است:« دو بهشت از طلا برای مقربان است و دو بهشت از نقره برای اصحاب یمین.»
‏«خَیراتٌ حِسان» زنانی هستند که جمع میان «حُسن سیرت» و «حُسن صورت» کرده اند و در این‏ ‏ بهشت به ‏ ‏سر می برند.
‏آنان زنانی هستند که تمام صفات کمال و جمالی که در یک همسر مطلوب است در آنها جمع است و آنچه خوبان همه دارند آنها تنها دارند .
‏« حُورٌ مَقصوُراتٌ فی الخِیام»
‏«حور» جمع « حَوراء»‏ ‏ است و «احور» به کسی می گویند که سیاهی چشمش کاملاً مشکی و سفیدی آن کاملاً شفاف است و گاه به زنان سفید چهره نیز اطلاق می شود.
‏تعبیر به «مقصورات» اشاره به این است که آنها تنها به همسرانشان تعلق دارند و از دیگران مستور و پنهانند.
‏البته چنانکه از آیات دیگر قرآن استفاده میشود که زنان و مردانی که در این دنیا همسر یکدیگرند، هرگاه هر دو با ایمان و بهشتی باشند در آنجا به هم ملحق می شوند، و با هم در بهترین شرائط و حالات زندگی می کنند و حتی از روایات استفاده می شود که مقام این زنان برتر از حوریان بهشت است؛ به خاطر عبادات و اعمال صالحی که در این جهان انجام داده اند.
‏در سوره واقعه در مورد این زنان میخوانیم:
‏...«وَ حورٌ عین* کَاَمثالِ اللؤلؤ المکنون»
‏« همسرانی از حورالعین دارند* و همچون مروارید در صدف پنهان»
‏«مکنون» به معنی پوشیده است و در اینجا منظور پوشیده بودن در صدف است؛ زیرا مروارید به هنگامی که در صدف قرار دارد و هیچ دستی به آن نرسیده از همیشه شفافتر و زیباتر است. به علاوه ممکن است اشاره به این معنی باشد که آنها از چشم دیگران کاملا مستورند، نه دستی به آنها رسیده و نه چشمی بر آنها افتاده است!
‏... «اِنّا اِنشاءناهُنَّ اِنشاءاً »...
‏در این آیه به اوصاف دیگری از همسران بهشتی پرداخته، میگوید:« ما آنها را آفرینشی نوین بخشیده ایم».
‏این جمله ممکن است اشاره به همسران مؤمنان در این دنیا باشد که خداوند آفرینش تازه ای در قیامت به آنها می دهد، و همگی در نهایت جوانی و طراوت و جمال و کمال ظاهر و باطن وارد بهشت می شوند که طبیعت بهشت تکامل و خروج از هرگونه عیب و نقص است.
‏و اگر منظور حوریان باشد خداوند آنها را آفرینش نوینی بخشیده به گونه ای که هرگز گرد و غبار پیری و ناتوانی بر دامان آنها نمی نشیند.
‏سپس می فرماید:
‏« فَجَعَلناهُنَّ اَبکاراً» ...
‏« ما همگی آنها را بکر قرار دادیم.»
‏و شاید این وصف همیشه برای آنها باقی باشد، چنانکه بسیاری از مفسران به آن تصریح کرده اند و در روایات نیز به آن اشاره شده، یعنی با آمیزش، وضع آنها دگرگون نمی شود.
‏وصف دیگرشان این است که « آنها هم سن و سال با همسرانشان هستند و همگی در خوبی و جمال ظاهر و باطن همانندند و یک از یک بهتر»
‏زنان بهشتی در سن و سال نسبت به همسرانشان شبیه و برابرند و به اصطلاح، احساسات یکدیگر را کاملاً درک می کنند و زندگی با هم برای آنها لذّت بخش تر است....
‏و در آخر می فرماید: « همه این نعمتها برای اصحاب الیمین است».

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد حوادث انقلابی در ایران

دانلود مقاله در مورد حوادث انقلابی در ایران

دانلود-مقاله-در-مورد-حوادث-انقلابی-در-ایرانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 31 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏در زمانی که ملت بزرگ ایران هر روز سرزنده تر و بالنده تر برای اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری مدظله العالی حماسه ای شکوهمند چون 27 خرداد و 3 تیر می آفریند به راستی جای ‏سید مظلوم انقلاب اسلامی‏ که سینه ستبر خود را در برابر کینه بدخواهان قرار داد و مظلومانه فرو افتاد تا انقلاب بایستد، خالی است.‏
‏ 
‏شکل گیری حزب جمهوری اسلامی
‏یک هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جمعی از یاران صادق و لایق و وفادار امام (ره) که چهره های شناخته شده دوران طولانی مبارزه علیه طاغوت بودند و همواره با جمع همفکران درد آشنای خود تلاش سارنده ای برای ایجاد یک تشکل صددرصد اسلامی داشتند، در 30 بهمن 1357 موجودیت حزب جمهوری اسلامی را اعلام نمودند...
‏فاجعه 7 تیر 
‏یک روز پس از سوء قصد به جان حضرت آیت الله خامنه ای در ششم تیر ماه 1360، در ساعت ‏2‏0 و 30 دقیقة شامگاه روز یکشنبه هفتم تیر ماه 1360، جلسه ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه تهران برگزار شد. افراد حاضر در جلسه ‏نمایندگان مجلس‏، و برخی از اعضای ‏هیات دولت‏ و...  بودند و بحث روز درباره تورم بود، اما عده ای از اعضاء خواستند که درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز صحبت شود. شهید بهشتی جملاتش را با این عنوان آغاز کرد: «‏ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند و .....‏» این آخرین کلمات آن بزرگوار بود که از لبانِ حقگوی ایشان بیرون تراوید.
‏ناگهان انفجاری مهیب روی داد و در کمتر از ثانیه ای، از سالن اجتماعات حزب جهموری اسلامی جز تلی از خاک، چیزی نماند. فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی درتهران و شهادت مظلومانه هفتاد و دو تن از برجستگان و نیروهای لایق و کارآمد انقلاب و در رأس آنها شهید مظلوم آیت الله بهشتی از سوی سازمان جهنمی منافقین، عکس العمل استکبار جهانی و عوامل داخلی آنها در قبال برکناری بنی صدر خائن و حذف ضد انقلاب از صحنه سیاسی کشور توسط مسئوولین نظام اسلامی بود. عوامل این جنایت بزرگ معتقد بودند که در اثر کشتار مسئوولان عالی رتبه، اوضاع کشور بهم می ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت ولی به کوری چشم دشمنان، انقلاب ما پایدارتر شد و هیچگونه تزلزلی در ارکان نظام به وجود نیامد. در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی علاوه بر آیت الله بهشتی، تعداد زیادی از وزرای کابینه و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند. حضرت امام خمینی (ره) پس از این حادثه فرمودند: «
‏در زمانی که ملت بزرگ ایران هر روز سرزنده تر و بالنده تر برای اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری مدظله العالی حماسه ای شکوهمند چون 27 خرداد و 3 تیر می آفریند به راستی جای ‏سید مظلوم انقلاب اسلامی‏ که سینه ستبر خود را در برابر کینه بدخواهان قرار داد و مظلومانه فرو افتاد تا انقلاب بایستد، خالی است.‏
‏ 
‏شکل گیری حزب جمهوری اسلامی
‏یک هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جمعی از یاران صادق و لایق و وفادار امام (ره) که چهره های شناخته شده دوران طولانی مبارزه علیه طاغوت بودند و همواره با جمع همفکران درد آشنای خود تلاش سارنده ای برای ایجاد یک تشکل صددرصد اسلامی داشتند، در 30 بهمن 1357 موجودیت حزب جمهوری اسلامی را اعلام نمودند...
‏فاجعه 7 تیر 
‏یک روز پس از سوء قصد به جان حضرت آیت الله خامنه ای در ششم تیر ماه 1360، در ساعت ‏2‏0 و 30 دقیقة شامگاه روز یکشنبه هفتم تیر ماه 1360، جلسه ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه تهران برگزار شد. افراد حاضر در جلسه ‏نمایندگان مجلس‏، و برخی از اعضای ‏هیات دولت‏ و...  بودند و بحث روز درباره تورم بود، اما عده ای از اعضاء خواستند که درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز صحبت شود. شهید بهشتی جملاتش را با این عنوان آغاز کرد: «‏ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند و .....‏» این آخرین کلمات آن بزرگوار بود که از لبانِ حقگوی ایشان بیرون تراوید.
‏ناگهان انفجاری مهیب روی داد و در کمتر از ثانیه ای، از سالن اجتماعات حزب جهموری اسلامی جز تلی از خاک، چیزی نماند. فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی درتهران و شهادت مظلومانه هفتاد و دو تن از برجستگان و نیروهای لایق و کارآمد انقلاب و در رأس آنها شهید مظلوم آیت الله بهشتی از سوی سازمان جهنمی منافقین، عکس العمل استکبار جهانی و عوامل داخلی آنها در قبال برکناری بنی صدر خائن و حذف ضد انقلاب از صحنه سیاسی کشور توسط مسئوولین نظام اسلامی بود. عوامل این جنایت بزرگ معتقد بودند که در اثر کشتار مسئوولان عالی رتبه، اوضاع کشور بهم می ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت ولی به کوری چشم دشمنان، انقلاب ما پایدارتر شد و هیچگونه تزلزلی در ارکان نظام به وجود نیامد. در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی علاوه بر آیت الله بهشتی، تعداد زیادی از وزرای کابینه و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند. حضرت امام خمینی (ره) پس از این حادثه فرمودند: «
‏ملت ایران در این واقعه، 7‏2‏ نفر به عدد شهدای کربلا را از دست داد. بهشتی خار در چشم دشمنان اسلام بود.‏»
‏ 
‏پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی در رابطه با فاجعه بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران
‏ ‏بسم الله الرحمن الرحیم، انا لله و انا الیه راجعون
‏ملتی که برای اقامه عدل اسلامی و اجرای احکام قرآن مجید و کوتاه کردن دست جنایتکاران ابرقدرت و زیستن با استقلال و آزادی، قیام نموده است و به خود باکی راه نمی دهد که دست جنایت ابرقدرتها از آستین مشتی جنایتکار حرفه ای بیرون آید و بهترین فرزندان راستین او را به شهادت رساند. مگر شهادت ارثی نیست که از موالیان ما که حیات راعقیده و جهاد می دانستند و در راه مکتب پرافتخار اسلام با خون خود و جوانان عزیز خود، از آن پاسداری می کردند به ملت شهید پرور ما رسیده است، مگر عزت و شرف و ارزشهای انسانی گوهرهای گرانبهایی نیستند که اسلام صالح این مکتب عمر خود و یاران خود را در راه حراست و نگهبانی از آن وقف نمودند.
‏ مگر ما پیروان پاکان سرباخته در  راه هدف نیستیم که از شهادت عزیزان خود به دل تردیدی راه دهیم، مگر دشمن قدرت آن دارد که با جنایت خود مکارم و ارزشهای انسانی شهیدان عزیز ما را از آنان سلب کند، مگر دشمنان فضیلت می توانند جز این خرقه خاکی را از دوستان خدا و عاشقان حقیقت بگیرند.
‏بگذار این ددمنشان که جز به (من) و ماهای خود نمیاندیشند (یاکلون کما تاکل الانعام)، عاشقان راه خدا را از بند طبیعت رهانده و به فضای آزاد جوار معشوق برسانند. ننگتان باد ای تفاله های شیطان، و عارتان باد ای خود فروختگان به جنایتکاران بین المللی که در سوراخها خزیده و در مقابل ملتی که دربرابر ابرقدرتها برخاسته است به خرابکاریهای جاهلانه پرداخته اید، عیب بزرگ شما و هوادارانتان آن است که نه از اسلام و قدرت معنوی آن و نه از ملت مسلمان و انگیزه فداکاری او اطلاعی دارید.
‏شما ملتی را که برای سقوط رژیم پلید پهلوی و رها شدن ازاسارت شیطان بزرگ، دهها جوان عزیز خود را فدا کرد و با شجاعت بی مانند ایستاد و خم به ابرو نیاورد نشناخته اید.
‏شما ملتی را که معلول‏ های‏شان در تختهای بیمارستانها آرزوی شهادت می کنند و یاران را به شهادت دعوت می کنند، نشناخته اید. شما کوردلان با آنکه دیده اید با شهادت رساندن شخصیتهای بزرگ صفوف فداکاری در راه اسلام  فشرده تر و عزم آنان مصم تر می شود، می خواهید با به شهادت رساندن عزیزانی چون شهید بهشتی و شهدای عزیز مجلس و کابینه با حربه ناسزا  و تهمت های ناجوانمردانه حمله کردید که آنها را از ملت جدا کنید و اکنون که آن حربه از کار افتاد و کوس رسوائی همه تان بر سر بازارها زده شد در سوراخها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده اید که به خیال خام خود ملت شهید پرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید و نمی دانید که در قاموس شهادت واژه وحشت نیست. اکنون اسلام به این شهیدان و شهید پروران افتخار می کند و با سرافرازی همه مردم را دعوت به پایداری می نماید و ما مصمم هستیم که روزی رخش به بینیم و این جان که از اوست تسلیم وی کنیم.
‏ملت ایران در این فاجعه بزرگ 72 تن بیگناه بعدد شهدای کربلا از دست داد، ملت ایران سرافراز است که مردانی را به جامعه تقدیم می کند که خود را وقف خدمت به اسلام و مسلمین کرده بودند و دشمنان خلق، گروهی را شهید نمودند که برای مشورت در مصالح کشور گردهم آمده بودند، ملت عزیز، این کوردلان مدعی مجاهدت برای خلق، ‌گروهی را از خلق گرفتند که از خدمتگزاران فعال و صدیق بودند.
‏گیرم شما با دکتر بهشتی ، که مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار در چشم دشمنان اسلام و ‏به ‏خصوص شما بود، دشمنی سرسختانه داشتید، با بیش از 70 نفر بیگناه که بسیارشان از بهترین خدمتگزاران خلق و مخالف سرسخت با دشمنان کشور و ملت بودند چه دشمنی دانشتید، جز آنکه شما با اسم خلق از دشمنان خلق و راه صافکنان چپاولگران شرق و غرب می باشید، ما گرچه دوستان و عزیزان وفاداری را از دست دادیم،‌ که هر یک برای ملت ستمدیده استوانه بسیار قوی و پشتوانه ارزشمند بودند، ما گرچه برادران بسیار متعددی را از دست دادیم که (اشداء علی الکفار رحماء بینهم) بودند و برای ملت مظلوم و نهادهای انقلابی سدی استوار و شجره ای ثمربخش بشمار می رفتند، لکن سیل خروشان خلق و امواج شکننده ملت با اتحاد و اتکال به خدای بزرگ هر کمبودی را جبران خواهد کرد.
‏ملت ایران با اعتماد به قدرت لایزال قادر متعال همچون دریائی مواج به پیش می رود و در مقابل ابرقدرتها و‏تفاله‏ های آنان با صفی مرصوص ایستاده است و شما درماندگان عاجز را که در سوراخها خزیده اید و نفسهای آخر را می کشید به جهنم می فرستد و خداوند بزرگ پشت و پناه این کشور و ملت است.
‏اینجانب بار دیگر این ضایعه عظیم را به حضور بقیه الله ارواحنا الفدا و ملتهای مظلوم جهان و ملت رزمنده ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم.
‏من با بازماندگان شریف و عزیز این شهدا در غم و سوگ شریک و رحمت واسعه خداوند رحمان را برای این مظلومان و صبر و شکیبایی رابرای بازماندگان محترم آنان از درگاه خداوند متعال خواستارم. رحمت خدا و درود بی پایان ملت بر شهدای انقلاب از پانزده خرداد 42 تا 7 تیرماه 60 و سلام و تحیت بر مظلومان جهان و مظلومان ایران در طول تاریخ. ‏روح الله الموسوی الخمینی - نهم تیرماه 1360
‏ 
‏ ‏اسامى شهداى انفجار دفتر مرکزى حزب جمهورى ‏اسلامى
‏آیت الله دکتر سید محمد حسینى بهشتى - رئیس دیوان عالى ‏کشور
‏رحمان استکى - نماینده مردم شهر ‏کرد
‏دکتر سید محمد باقرى لواسانى - نماینده مردم ‏تهران
‏دکتر سید رضا پاک نژاد - نماینده مردم ‏یزد

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد حیات و تکامل موجودان 28 ص

دانلود مقاله در مورد حیات و تکامل موجودان 28 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-حیات-و-تکامل-موجودان-28-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏مقدمه
‏مسلما ‏سنگواره‌های ‏موجود در سنگها‏ برای مطالعه حیا‏ت‏ و تکامل موجودات گذشته کامل و کافی نیستند. زیرا ‏تعداد زیادی یاخته‌های موجودات زنده قبل از مدفون شدن و یا بعد از آن تحت تاثیر ‏عوامل مختلف از بین می‌روند. ترکیبات شیمیایی نیز که بیانگر آثار حیاتی هستند در ‏اثر عوامل مختلف به نحوی تغییر می‌کند که به راحتی قابل شناخت ‏نمی‌باشد.
‏موجودات زنده اولیه از نوع تک یاخته‌ای بودند که از آنها آثار ‏معدودی بر جای مانده است. ‏استروماتولیت‌ها ‏از نمونه‌های فسیلی هستند ‏که به تعداد نسبتا زیاد در رسوبات پرکامبرین بر جای مانده‌اند، این فسیلها در مقطع ‏به شکل لایه‌های چین خورده دیده می‌شوند. قدیمی ترین آثار استروماتولیتی به سن 3.4 ‏تا 3.5 بیلیون سال در غرب استرالیا گزارش شده است.
‏حیات در پروتروزوئیک
‏آغاز ‏پیدایش حیات ‏را به 4600 میلیون سال قبل ‏تخمین می‌زنند. به علت وسعت ‏سنگهای دگرگونی ‏در ‏پروتروزوئیک ‏آثار و بقایای موجودات کمتر ‏باقی مانده است. در سال 1883 والوچ (Walcoh) ‏به آثار فسیلهای آهکی با ساختمان ‏دایره‌ای متحدالمرکز که از جلبکهای آهکی یا ‏اسفنجها ‏به حساب می‌آیند پی برد که بعدا به استروماتولیت معروف شدند. آثاری از ‏مرجانها ‏و باز و پایان مانند لینگوللا (Lingulella) ‏و خاردارانی چون تری براکسیدیوم (Tribrachidium) ‏متعلق به پروتروزوئیک جدید در بعضی نقاط یافت شده‌اند.
‏حیات در پالئوزوئیک
‏از نظر زیست چینه‌ای و گسترش و تنوع موجودات زنده ، ‏اکثریت گروههای ‏بی‌مهرگان ‏در ‏پالئوزوئیک ‏پسین وجود داشته‌اند. ‏مهره‌داران ‏به جز ‏پرندگان ‏و
3
‏پستانداران ‏نیز در این دوران ظهور نموده‌اند. مهمترین گروههای بی‌مهرگان از جمله روزنه داران ، ‏اسفنج‌ها، ‏بازوپایان ‏، ‏نرمتنان ‏، ‏خارپوستان ‏، ‏گراپتولیت‌ها ‏، ‏بریوزوئرها ‏در این دوران می‌زیسته‌اند.
‏مزوزو‏ئیک
‏مززوئیک از دو کلمه Meso‏ به معنی میانه و Zoa‏ به معنی حیات ساخته شده است. دوران مزوزوئیک که دوران میانه زیستی نیز نامیده می‌شود 160 میلیون سال به طول انجامیده است. این دوران از سه دوره زمین شناسی تشکیل شده است که به ترتیب از قدیم به جدید عبارتند از : تریاس ، ژوراسیک ، کرتاسه.
در رسوبات دوان مزوزوئیک آثار بقایای موجودات حد واسط بین موجودات دوران پالئوزویک و دوران سنوزوئیک وجود دارد. در این دوران دو دسته مهم جانوری وجود دارد که عبارتند از خزندگان غول پیکر به نام دایناسورها و آمونیت‌ها. آب و هوای دوران مزوزوئیک نسبتا گرم و از نوع آب و هوای استوایی و یکنواخت تر از آب و هوای فعلی بوده است.
حد و مرز مزوزوئیک با دورانهای دیگر
‏حد زیرین‏
حد بین پالئوزوئیک و مزوزوئیک همیشه در همه جا به خوبی مشخص نیست. در بیشتر نواحی دوره تریاس ادامه دوره پرمین به شمار می‌رود و به همین سبب زمین شناسان اصطلاح پرمر - تریاس را برای این حد بکار می‌برند. از لحاظ کوهزایی این حد ارتباط کوهزایی هرسی نین با کوهزایی آلپی را مشخص می‌نماید. از لحاظ فسیل شناسی حد بین دوران پالئوزوئیک و مزوزوئیک با از بین رفتن تریلوبیت‌ها و برخی دیگر از جانوران مشخص می‌شود.
‏حد بالایی

از لحاظ بیواستراتیگرافی حد بین دورانهای مزوزوئیک و سنوزوئیک به خوبی قابل تشخیص است. زیرا تغییرات شدیدی در بین جانوران این دو دوران قابل مشاهده است و علت این تغییرات شدید مربوط به تغییرات آب و هوایی و گسترش سرمای عمومی می‌باشد. در این مرز برخی از موجودات پلانکتون از بین رفته و گونه‌های جدیدی از آنها بوجود آمدند و همچنین آمونیت‌ها و بلمنیت‌ها در اواخر مزوزوئیک از بین رفتند.
جغرافیای دیرینه دوران مزوزوئیک
در دوران مزوزوئیک دو قاره در سطح کره زمین وجود داشته است. یکی از این قاره‌ها لورازپا نام داشت و شامل آمریکای شمالی و خشکی اروپا - آسیا بوده است و در تمام این دوران دریاها روی آن پیشروی داشته‌اند. شواهد نشان دهنده جدا شدن خشکی اروپا - آسیا در اواخر کرتاسه است که این جدایش منجر به تشکیل اقیانوس اطلس گردیده است. خشکی دیگر گندوانا نام داشت که در قسمت میانی کره زمین قرار داشت. این خشکی از پرمو - تریاس شروع به تقسیم شدن نموده است.
دو کمربند کوهزایی در دوران مزوزوئیک اتفاق افتاده است. یکی در اطراف اقیانوس آرام و دیگری کمربند کوهزایی مزوژه. اقیانوس هند در دوره‌های تریاس و ژوراسیک و اقیانوس اطلس در دوره کرتاسه بوجود آمده‌اند. اقیانوس آرام نیز بطور مداوم وجود داشته است. در ژوراسیک دو حوضه رسوبی مهم در اروپا وجود داشته است که دو حوضه عبارتند از : حوضه جنوبی تندیس به نام
3
Thethyan‏ Relean‏ و حوضه شمالی به نام Boureal Releam‏. ایران در دوره‌های تریاس ژوراسیک در قسمتهای مرکزی تتیس قرار داشت.
آب و هوای دوران مزوزوئیک
بطور کلی آب و هوای دوران مزوزوئیک نسبت به دوران پالئوزوزوئیک گرفته و یکنواخت تر بوده است. در رسوبات این دوره هیچگونه آثار یخچالی مشاهده نمی‌شود مطالعات ایزوتوپی نشان می‌دهد که آب دریاهای این دوران حدود 10 درجه گرمتر از دریاهای معتدله کنونی بوده است.
این آبهای گرم محیط مسلعدی را برای تشکیل رخساره‌های آهکی بیوشیمیایی با صدفهای فراوان نرم تنان و انواع جلبکها و آهک االیتی و ریفی بوجود آورده بود. در آغاز مزوزوئیک ، قطب شمال با مختصات 140 درجه عرض جغرافیایی در اقیانوس آرام قرار داشت. مهاجرت و جابجایی استوا به سمت جنوب در کرتاسه موجب پایین آمدن درجه حرارت در اروپا گردیده است. با سرد شدن هوا در خشکی لوازیا ، خشکی گندوانا گرمتر شده و باعث ایجاد رسوبات تبخیری در آفریقای شمالی شده است.
‏کوهزایی های دوران مزوزوئیک
‏مراحل کوهزایی های این دوران به نام کوهزایی آلپ مشهور است. این کوهزاییها از اوایل این دوران تا زمان حال ادامه داشته است و شامل :
سیمرین پیشین (Earlykimerian‏) در پایان تریاسسیمرین یا کمبرین پسین (Latckimenian‏) در پایان ژوراسیک.
آترایشین یا استرین (
4
Autrichian Or Austrian‏) بین کرتاسه زیرین تا کرتاسه میانی
لارامید که مربوط به اواخر کرتاسه پسین می‌باشد.
‏کامبرین
‏بعضی از جانورانی که در تشکیلات کامبرین مشاهده شده‌اند، از این ‏جانوران مرجانها را می‌توان نام برد، خارپوستان نیز در این دوره ظهور نموده‌اند، از ‏نرمتنان وجود دوکفه‌ایها مشکوک است و از ‏شکم پایان ‏هم جز چند نمونه ساده آثار بیشتری ‏باقی نمانده است. تریلوبیت‌ها ‏سخت پوستان دریایی ‏هستند که در اوایل دوران ‏پالئوزوئیک ظاهر شده و در اواخر همین دوران از بین رفته‌اند.
‏اردوسین
‏گذر بین ‏اردوسین ‏و ‏کامبرین ‏معمولا بر اساس گراپتولیت و گونه‌های جدید کنودونتها تعیین شده است. گذر فوقانی این ‏دوره با سیلورین نیز بر پایه فسیلهای گراپتولیت‌ها و کنودونتها استوار است. سه گروه ‏از جانوران در کامبرین ظاهر شده‌اند اما تنوع و گسترش آنها مربوط به دوره اردوسین ‏است.
‏این جانوران عبارتند از : بازوپایان لولادار ، گراپتولیتها و ‏کنودونتها. ‏فسیل مرجانهای شاخی شکل یا ‏مرجانهای چین‌دار و مرجانهای تابولاتا و استروماتوپروئید‌ها از سازندگان ریفهای ‏مرجانی این دوره بشمار می‌روند. ‏کرینوئیدها ‏، ‏بریوئیدها ‏و ‏بریوزوئرها ‏نیز در این دوره ظهور نموده و گسترش ‏یافته‌اند. فسیل ماهیهای زرده‌دار که از نخستین ‏مهره‌داران ‏بوده‌اند در رسوبات متعلق به ‏اردوسین دیده شده‌اند.
‏سیلورین
‏گذر از این دوران با فسیل گراپتولیتی به نام گلیپتوگراپتوس مشخص ‏شده است. علاوه بر گراپتولت‌ها ، ‏براکیوپودها ‏، ‏مرجانها ‏و کنودونتها نیز در این دوره گسترش و توسعه فراوان داشته‌اند. تعدادی از ‏ترلوبیت‌ها ‏در این دوره می‌زیسته‌اند. ظهور ‏ماهیهای حقیقی و همچنین ماهیهای زره‌دار نیز متعلق به این دوره بوده است. نخستین ‏جانوران خشکی هم در ‏سیلورین ‏دیده شده‌اند.

 

دانلود فایل