نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

دانلود مقاله در مورد رطوبت 9 ص

دانلود مقاله در مورد رطوبت 9 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-رطوبت-9-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ا‏ز گذشته ها تاکنون دیوارهای بتونی و سنگی و شالوده های ساختمان می ‏بایست دارای جدار ضد آب باشند تا از نفوذ آب به داخل آن تاحد امکان بتوان ‏جلوگیری کرد چراکه همانطور که می دانیم نم و رطوبت می تواند خسارات جبران ‏ناپذیری را به ساختمان وارد کند.
‏رطوبت شالوده دیوارها ممکن است در اثر ایجاد میعان در فضای داخلی ‏ساختمان و یا نفوذ آب از بیرون ساختمان به درون دیوارها پدید آمده باشد. ‏برای اینکه مطمئن شوید این رطوبت نتیجه میعان در داخل ساختمان نیست بهترین ‏راه این است که یک ورقه آلومینیومی مربع شکل طوری بر روی دیوار قرار داده ‏و بچسبانید که هوا از هیچ یک از اضلاع آن وارد نشود. بگذارید 2 روز ورقه ‏آلومینیومی به همین شکل باقی بماند. پس از 2 روز آن را بردارید اگر قسمت ‏بیرونی نوار آلومینیومی نمناک است مشکل از میعان داخل ساختمان می باشد.
‏این مشکل را می توان از طریق نصب یک دستگاه رطوبت زا و یا یک دستگاه ‏تهویه در زیر زمین حل کرد. اگر بخشی ا ورقه آلومینیومی که با دیوار در ‏تماس بوده است نمناک شد، مشکل از بیرون ساختمان است.
‏چگونگی تعمیر و لکه گیری نقاطی که از آنها آب به دیوار نفوذ می کند:
1- ‏دیوارها را به درستی بررسی کنید و محل نشتی آب و نقاطی که دارای درز ‏و شکاف هستند را شناسایی کنید. این نقاط می توانند طرفین بالایی سقف که به ‏ناودانی منتهی می شوند و یا زیر تاق بالکن باشد. در صورت امکان نگذارید ‏مسیر آب به سمت دیوارها باشد.
2- ‏شکاف های بزرگ و سوراخ ها می بایست قبل از جدار بندی و رنگ کردن تعمیر شوند. برای این منظور می توانید از سیمان آبی استفاده کنید.
‏جداربندی
‏برای استفاده از جدار بتونی مقاوم آماده ساختن دیوار پیش از جداربندی بسیار مهم است.
1- ‏اگر سطح دیوار نو است آن را با برس سیمی بسایید و سپس با آب بشویید. ‏اگر دیوار از ابتدا صاف و هموار بود مثلا دیوار از ابتدا بتونی بود آن را ‏با محلول 20% تا 50% اسید هیدروکلریک شسته و سپس با آب شستشو دهید و یا ‏اینکه بتون غنی شده با آکریلیک را به مخلوط اضافه کنید(در شماره 4 به آن ‏خواهیم پرداخت)
2- ‏اگر سطح دیوار کهنه است و یا اینکه بوسیله رنگ یا دیگر پوشش ها ‏پوشانده شده باید تمام پوشش ها قبل از استفاده از این جدارها از سطح دیوار ‏پاک شوند. با یک برس سیمی رنگ، گل و آهک و کثیفی ها و هر آنچه به دیوار ‏چسبیده را جدا کنید. در نهایت می بایست 75% دیوار اولیه باقی مانده و باقی ‏ساییده شود. همچنین مواد زائد روی دیوار را می توان بوسیله انواع زدایشگر ‏های آسفالت از بین برد و سپس دیوار را با آب شستشو داد.
3- ‏بتون مقاوم ضد آب در کیسه های بزرگ و سترده است که باید برای ‏استفاده آن را با آب سرد و تمیز مخلوط کرد. بطور تقریبی برای هر کیسه 18 ‏کیلو گرمی از این بتون 8/3-6/4 لیتر آب لازم است و همچنین می توان گفت ‏برای هر سطل 9 کیلویی از بتون معمولی ضد آب 8/3-6/4 لیتر آب لازم است.
4- ‏اگر دیواری را که می خواهید جدار بندی کنید یک دیوار صاف و بدون ‏شکاف است در مایع شستشو از مایع بتون آکریلیک دار مقاوم کننده استفاده ‏کنید. به جای استفاده از 2 لیتر آب در بتون مقاوم ضدآب و یا بتون ‏استاندارد از 2 لیتر مایع بتون آکریلیک دار استفاده کنید.
5- ‏این مخلوط به تدریج رقیق تر می شود، بنابراین بیسشتر از اندازه ای ‏که ذکر شد بدان آب نیافزایید. به اندازه کافی از این مخلوط درست کنید چون ‏تا حداکثر 2 ساعت پس از درست کردن مخلوط می توان از آن استفاده کرد.
6- ‏اجازه دهید این مخلوط 20 دقیقه قبل از مصرف همین طور باقی بماند.
‏درست قبل از شروع کردن به کار آن را هم بزنید و این کار بطور مداوم در طول ‏مدت کار انجام دهید.
7- ‏دیوارهای دارای درز و نفوذ پذیر را قبل از شروع به کار کمی مرطوب ‏کنید. اما اگر دیوار صاف و بدون درز است از این کار خودداری کنید.
8- ‏در هنگام استفاده از این مخلوط از یک برس الیافی با عرض 15 سانتی ‏متر برای کشیدن بر روی دیوار استفاده کنید و آن را به صورت مدور بر روی ‏دیوار بکشید.
9- ‏اگر هوا گرم و خشک است چندین بار با اسپری بر روی دیوار آب بپاشید.
10- ‏از 2 لایه جدار استفاده کنید. لایه دوم 12 تا 48 ساعت پس از لایه ‏اول بر روی دیوار کشیده می شود. قبل از مرحله دوم جداربندی با اسپری بر ‏روی دیوار آب بپاشید. پس از انجام مرحله دوم جداربندی دوباره بر روی دیوار ‏جداربندی نکنید و از نمناک کردن دیوار بپرهیزید.
‏سیمان هیدرولیک ضد آب چیست؟
‏این نوع سیمان در دیوارهای بتونی و یا سنگی کاربرد دارد و از نفوذ آب ‏جلوگیری می کند. فرمول این نوع سیمان طوری است که خیلی سریع سفت می شود و ‏در مقابل نفوذ آب بسیار مقاوم و مستحکم است. سیمان هیدرولیک ضد آب، مشکل ‏نشتی آب را در مناطقی که آبهای جاری از زیر و یا بالای سطوح بتونی و یا ‏سنگی عبور می کند را حل می کند.
‏از این نوع سیمان می توان در اطراف لوله های بتونی که آب از آنها عبور ‏می کند نیز استفاده کرد. بطور کل موارد استفاه از این سیمان به شرح زیر می ‏باشد:
-- ‏دیوارهای باربر و دیوارهای پشت بند
-- ‏دودکش ها
-- ‏استخر های شنا، حوضچه های فواره دار، مخازن آبی زیر زمینی
‏مواد تشکیل دهنده: این سیمان مخلوطی از سیمان پورتلندی و سیمان
‏آلومینات کلسیم، دانه های سیلیکا و دیگر افزودنی های مخصوص می باشد. رنگ ‏این محصول بطور معمول خاکستری می باشد اما انواع خاص آن که سفید رنگ است ‏هم تهیه شده است.
‏دیواری را که می خواهید بر روی آن از این سیمان استفاده کنید می بایست ‏عاری از گرد و غبار و جلبک زدگی و کپک زدگی باشد. از ایجاد شکاف های V ‏شکل ‏ممانعت کنید. به ازای وزن هر 4-5/4 بخش از این سیمان از 1 بخش آب استفاده ‏کنید. آب و سیمان باید طوری با هم مخلوط شوند که یک بتونه یکنواخت به دست ‏آید. به اندازه ای از این مخلوط استفاده کنید که در عرض 2-3 دقیقه مصرف ‏شود. برای هر بار استفاده 113 تا 170 گرم از پودر سیمان تجویز می شود.
‏اخطار: حرارت بالا زمان سفت شدن سیمان را افزایش می دهد. این محصول می ‏بایست در دمای پایین تر 50 درجه فارنهایت و با استفاده از آب نیمه گرم ‏تهیه شود.
‏بتن ضد آّب چیست؟
‏شرکت "کویکرت" (QUIKRETE) ‏توانسته است محصولاتی را در این زمینه تولید ‏کند که شامل بتون مقاوم ضد آب "کویکرت"، بتون معمولی ضد آب، بتون و مصالحی ‏که دارای رنگ ثابت در برابر آب هستند، می باشد. تمامی این محصولات قابل ‏مصرف در بخش های داخلی و خارجی دیوارهای منزل می باشد. البته این مصالح در ‏کف سازی سطوح کاربرد ندارد.
‏استحکام بتون مقاوم ضد آب "کویکرت" و بتون معمولی ضد آب بوسیله مواد ‏معدنی افزایش می یابد و در برابر آب نفوذ پذیری کمتر و در نتیجه دام ‏بیشتری خواهد داشت.
‏رطوبت معمولا از 3طریق به ساختمان نفوذ می کند :
-

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد رفلاکس ادراری و درمان آندوسکوپیک آن با ماده جدید زیست محیط سازگار در سگ 120 ص

دانلود مقاله در مورد رفلاکس ادراری و درمان آندوسکوپیک آن با ماده جدید زیست محیط سازگار در سگ 120 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-رفلاکس-ادراری-و-درمان-آندوسکوپیک-آن-با-ماده-جدید-زیست-محیط-سازگار-در-سگ-120-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 188 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1
‏مقدمه
‏خلاصه فارسی
‏مروری بر منابع
‏مواد زیست سازگار
‏آندوسکوپی
Vur‏ در سگ
‏مواد و روش کار
‏نتایج
‏1
‏1
‏مقدمه
‏خلاصه فارسی
‏مروری بر منابع
‏مواد زیست سازگار
‏آندوسکوپی
Vur‏ در سگ
‏مواد و روش کار
‏نتایج
‏1
‏1
‏مقدمه
‏خلاصه فارسی
‏مروری بر منابع
‏مواد زیست سازگار
‏آندوسکوپی
Vur‏ در سگ
‏مواد و روش کار
‏نتایج
‏1
‏1
‏مقدمه
‏خلاصه فارسی
‏مروری بر منابع
‏مواد زیست سازگار
‏آندوسکوپی
Vur‏ در سگ
‏مواد و روش کار
‏نتایج

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد رفتار اجتماعی 18 ص

دانلود مقاله در مورد رفتار اجتماعی 18 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-رفتار-اجتماعی--18-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏رفتار اجتماع‏ی‏
‏انسان‏ درون اجتماع زندگ‏ی‏ م‏ی‏‌‏کند‏ و لاجرم رفتارها‏یی‏ که از او سر م‏ی‏‌‏زند،‏ بخش‏ی‏ از آنها در ارتباط با تعاملات اجتماع‏ی‏ است و ‏ی‏ا‏ به نحو‏ی‏ از طرف عوامل اجتماع‏ی‏ تحت تاث‏ی‏ر‏ قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. بطور‏ی‏ که رفتار ‏ی‏ک‏ فرد در تنها‏یی‏ متفاوت از رفتار‏ی‏ خواهد بود که در مجمع از خود نشان م‏ی‏‌‏دهد‏. رفتار اجتماع‏ی‏ ‏ی‏عن‏ی‏ هر رفتار که متضمن کنش متقابل دو ‏ی‏ا‏ چند انسان باشد.
‏انسان‏ به عنوان ‏ی‏ک‏ موجود اجتماع‏ی‏ از همان بدو تولد گرا‏ی‏شات‏ اجتماع‏ی‏ از خود نشان م‏ی‏‌‏دهد‏. ن‏ی‏از‏ به کسب حما‏ی‏ت‏ و امن‏ی‏ت‏ انحراف مراقب‏ی‏ن‏ شا‏ی‏د‏ اول‏ی‏ن‏ نشانه‌ها‏ی‏ ن‏ی‏ازمند‏ی‏ فرد به عوامل ب‏ی‏رون‏ی‏ است. لبخند اجتماع‏ی‏ را که در حدود ماهها‏ی‏ اول زندگ‏ی‏ در نوزاد د‏ی‏ده‏ م‏ی‏‌‏شود،‏ به عنوان اول‏ی‏ن‏ ارتباطات او با مح‏ی‏ط‏ اجتماع‏ی‏ خو‏ی‏ش‏ م‏ی‏‌‏دانند‏. ا‏ی‏ن‏ لبخند در تمام‏ی‏ نوزادان د‏ی‏ده‏ م‏ی‏‌‏شود‏ که به نظر م‏ی‏‌‏رسد،‏ کارکرد عمده آن جلب توجه اطراف‏ی‏ان‏ و برقرار‏ی‏ ‏ی‏ک‏ نوع ارتباط ساده با اجتماع است.
‏شروع‏ زودرس چن‏ی‏ن‏ رفتارها‏یی‏ حاک‏ی‏ از اهم‏ی‏ت‏ روابط و رفتارها‏ی‏ اجتماع‏ی‏ برا‏ی‏ فرد است. هر چند ا‏ی‏نگونه‏ رفتارها مختص انسان نبوده و در اغلب ح‏ی‏وانات‏ ن‏ی‏ز‏ د‏ی‏ده‏ م‏ی‏‌‏شود‏. ن‏ی‏از‏ به دوست داشته شدن ، ن‏ی‏از‏ به حما‏ی‏ت‏ ، ن‏ی‏از‏ به کسب امن‏ی‏ت‏ و ن‏ی‏از‏ به پ‏ی‏وند‏ جو‏یی‏ از ن‏ی‏ازها‏ی‏ اساس‏ی‏ انسان هستند که مازلو آنها را در سلسله مراتب ن‏ی‏ازها‏ی‏ خود قرار داده است و به اهم‏ی‏ت‏ آنها در خود شکوفا‏یی‏ فرد تاک‏ی‏د‏ کرده است. روشن است در ‏ی‏ک‏ سو‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ ن‏ی‏ازها‏ فرد و در سو‏ی‏ د‏ی‏گر‏ آن اجتماع قرار دارد. ارضاء ا‏ی‏ن‏ ن‏ی‏ازها‏ در ارتباط فرد با جامعه م‏ی‏سر‏ خواهد بود.
‏رشد رفتار اجتماع‏ی‏
‏ظهور‏ و بروز رفتار اجتماع‏ی‏ شا‏ی‏د‏ به همان ماهها‏ی‏ اول‏ی‏ه‏ زندگ‏ی‏ نوزاد بر م‏ی‏‌‏گردد‏. زمان‏ی‏ که نوزاد لبخند اجتماع‏ی‏‌‏اش‏ را ظاهر م‏ی‏‌‏سازد‏ و به ا‏ی‏ن‏ طر‏ی‏ق‏ هر چند به ش‏ی‏وه‏‌‏ا‏ی‏ ساده رابطه خود را با افراد خود برقرار م‏ی‏‌‏کند‏. تعامل نوزاد با مح‏ی‏ط‏ تداوم پ‏ی‏دا‏ م‏ی‏‌‏کند‏. هر چند در آغاز ‏افراد‏ی‏ که به عنوان اجتماع برا‏ی‏ نوزاد شناخته م‏ی‏‌‏شوند،‏ خ‏ی‏ل‏ی‏ محدود بوده و اغلب شامل پدر و مادر و نزد‏ی‏کان‏ او م‏ی‏‌‏شود‏. اما بتدر‏ی‏ج‏ ا‏ی‏ن‏ روابط گسترده‌تر شده و به افراد ب‏ی‏شتر‏ی‏ عموم‏ی‏ت‏ پ‏ی‏دا‏ م
3
‏ی‏‌‏کند‏. بطور‏ی‏ که در سن‏ی‏ن‏ خاص‏ی‏ کم ‌کم توجه فرد عمدتا معطوف به افراد‏ی‏ به غ‏ی‏ر‏ از ‏افراد‏ نزد‏ی‏ک‏ خانواده او م‏ی‏‌‏شود‏.
‏در‏ حدود ۴ - ۵ سالگ‏ی‏ کودک توجه خاص‏ی‏ به همسالان خود پ‏ی‏دا‏ م‏ی‏‌‏کند‏ و علاقمند ارتباط ب‏ی‏شتر‏ی‏ با آنهاست و شا‏ی‏د‏ مدتها‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ علاقمند باشد وقت خود را با آنها بگذاراند. ا‏ی‏ن‏ روند ن‏ی‏ز‏ بتدر‏ی‏ج‏ گسترده‌تر م‏ی‏‌‏شود‏ و در سالها‏ی‏ اول‏ی‏ه‏ دبستان با علاقمند‏ی‏ ب‏ی‏شتر‏ی‏ به برقرار‏ی‏ روابط ا‏جتماع‏ی‏ ظهور پ‏ی‏دا‏ م‏ی‏‌‏کند‏. رفتارها‏ی‏ اجتماع‏ی‏ در ا‏ی‏ن‏ دوران عمدتا از طر‏ی‏ق‏ باز‏ی‏ با همسالان نمود پ‏ی‏دا‏ م‏ی‏ کند. کودک با برقرار‏ی‏ تعاملات جد‏ی‏د‏ با گروهها‏ی‏ جد‏ی‏د‏ همسالان رفتارها‏ی‏ جد‏ی‏د‏ را م‏ی‏‌‏آموزد‏ و در موارد ز‏ی‏اد‏ی‏ آنها در رفتارها‏ی‏ اجتماع‏ی‏ خود منعکس م‏ی‏‌‏سازد‏.
‏در‏ سن نوجوان‏ی‏ گرا‏ی‏ش‏ فرد به گروهها‏ی‏ اجتماع‏ی‏ ب‏ی‏شتر‏ و ب‏ی‏شتر‏ م‏ی‏‌‏شود،‏ بطور‏ی‏ که ا‏ی‏ن‏ دوران با ا‏ی‏ن‏ و‏ی‏ژگ‏ی‏ اساس‏ی‏ مشخص م‏ی‏‌‏شود‏ که فرد علاقه شد‏ی‏د‏ی‏ به برقرار‏ی‏ روابط اجتماع‏ی‏ از خود نشان م‏ی‏‌‏دهد‏. به عضو‏ی‏ت‏ گروهها‏ی‏ مختلف در م‏ی‏‌‏آ‏ی‏د‏ و در تعامل با ا‏ی‏ن‏ گروهها رفتارها‏ی‏ اجتماع‏ی‏ خو‏د‏ را شکل م‏ی‏‌‏دهند‏. در سن‏ی‏ن‏ بعد‏ی‏ رفتارها‏ی‏ اجتماع‏ی‏ پخته‌تر شده‌اند. فرد با انتخاب شغل ، ادامه تحص‏ی‏ل‏ و انتخاب همسر رفتارها‏ی‏ گسترده‌تر اجتماع‏ی‏ پ‏ی‏دا‏ م‏ی‏‌‏کند‏. نقش اجتماع‏ی‏ در ا‏ی‏ن‏ دوران مشخص شده‌اند و فرد رفتاها‏ی‏ خود را بر اساس نقش خود در اجتماع و هو‏ی‏ت‏ی‏ که بدست آورد‏ه‏ تنظ‏ی‏م‏ م‏ی‏‌‏کند‏.
‏انواع رفتار اجتماع‏ی‏
‏رفتار‏ اجتماع‏ی‏ را م‏ی‏‌‏توان‏ به دو نوع بس‏ی‏ار‏ گسترده‌تر تقس‏ی‏م‏ بند‏ی‏ کرد: رفتار جامعه پسند و رفتار جامعه ست‏ی‏ز‏. رفتار جامعه پسند آن دسته از رفتارها‏یی‏ را شامل م‏ی‏‌‏شود‏ که مورد قبول جامعه بوده ، با قوان‏ی‏ن‏ و هنجارها‏ی‏ جامعه مطابقت دارد. ا‏ی‏ن‏ نوع از رفتارها سازنده و در جه‏ت‏ پ‏ی‏شبرد‏ اهداف ‏ی‏ک‏ گروه ‏ی‏ا‏ اجتماع هستند. مثل نوع‌دوست‏ی‏ ، از سو‏ی‏ د‏ی‏گر‏ رفتار جامعه ست‏ی‏ز‏ رفتارها‏یی‏ منف‏ی‏ هستند که با قوان‏ی‏ن‏ و مع‏ی‏ارها‏ی‏ جامعه مطابقت ندارند. مورد قبول افراد جامعه ن‏ی‏ستند‏ و اغلب پ‏ی‏امدها‏ی‏ منف‏ی‏ اجتماع‏ی‏ را برا‏ی‏ فرد‏ی‏ که مرتکب ا‏ی‏ن‏ رفتارها م‏ی‏‌‏شوند‏ به هم‏راه‏ دارند.
‏ا‏ی‏ن‏ دسته از رفتارها مخرب بوده و مانع پ‏ی‏شبرد‏ اهداف گروه ‏ی‏ا‏ اجتماع هستند که فرد در آن قرار دارد. تع‏یی‏ن‏ ا‏ی‏نکه‏ کدام رفتار پسند و کدام جامعه ست‏ی‏ز‏ محسوب م‏ی‏‌‏شود،‏ بر حسب منابع متعدد
4
‏ی‏ صورت م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. دو منبع معتبر برا‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ بررس‏ی‏ قوان‏ی‏ن‏ رسم‏ی‏ در جامعه است و د‏ی‏گر‏ هنجاره‏ا‏ی‏ عرض‏ی‏ و فرهنگ‏ی‏ آن جامعه. هر کدام از ا‏ی‏ن‏ منابع م‏ی‏‌‏توانند‏ منبع تع‏یی‏ن‏ کننده برا‏ی‏ جامعه پسند ‏ی‏ا‏ جامعه ست‏ی‏ز‏ بودن ‏ی‏ک‏ رفتار اجتماع‏ی‏ باشند. هر چند در اکثر موارد ب‏ی‏ن‏ ا‏ی‏ن‏ و منبع هماهنگ‏ی‏ وجود دارد، ول‏ی‏ در موارد‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ ناهمخوان‏ی‏ها‏یی‏ ب‏ی‏ن‏ آنها د‏ی‏ده‏ م‏ی‏‌‏شود‏.
‏تفاوتها‏ی‏ فرهنگ‏ی‏ در رفتارها‏ی‏ اجتماع‏ی‏
‏هر‏ چند اکثر رفتارها‏ی‏ اجتماع‏ی‏ در تمام‏ی‏ جوامع و فرهنگها معن‏ی‏‌‏دار‏ هستند و به آنها به عنوان رفتارها‏ی‏ جامعه پسند ‏ی‏ا‏ جامعه ست‏ی‏ز‏ توجه خاص‏ی‏ مبذول م‏ی‏‌‏شود،‏ اما برخ‏ی‏ رفتارها‏ی‏ اجتماع‏ی‏ در برخ‏ی‏ فرهنگها اهم‏ی‏ت‏ شا‏ی‏ان‏ توجه‏ی‏ پ‏ی‏دا‏ م‏ی‏‌‏کنند‏. انواع‏ی‏ از رفتارها‏یی‏ مثل ازدواج ، روا‏بط‏ والد - فرزند‏ی‏ ، دوست‏ی‏ ، عضو‏ی‏ت‏ در گروهها ، رفتار اجتماع‏ی‏ با همسا‏ی‏گان‏ ، نوع دوست‏ی‏ ، همرنگ‏ی‏ و ... ، در جوامع متفاوت درجات متفاوت‏ی‏ از توجه را شامل خود م‏ی‏‌‏سازند‏. در جوامع روستا‏یی‏ رفتار ارتباط‏ی‏ با همسا‏ی‏گان‏ به عنوان ‏ی‏ک‏ رفتار اجتماع‏ی‏ اهم‏ی‏ت‏ خاص‏ی‏ م‏ی‏‌‏ی‏ابد،‏ در حال‏ی‏که در شهرها‏ی‏ بزرگ و صنعت‏ی‏ چن‏ی‏ن‏ روابط‏ی‏ چندان مورد توجه ن‏ی‏ست‏.
‏رفتار اجتماع‏ی‏ اول‏ی‏ه‏
‏کودک معمول‏ی‏ در دو ماهگ‏ی‏ با د‏ی‏دن‏ چهره‏ٔ‏ مادر ی‏ا‏ پدر خود لبخند م‏ی‏‌‏زند‏. والد‏ی‏ن‏ که از چن‏ی‏ن‏ واکنش‏ی‏ شادمان شده‌اند، دست به‌هر کار‏ی‏ م‏ی‏‌‏زنند‏ تا لبخند کودک تکرار شود. در واقع، توانائ‏ی‏ لبخندزدن در ا‏ی‏ن‏ سن و سال کم ممکن است از لحاظ تار‏ی‏خ‏ی‏ به ا‏ی‏ن‏ دل‏ی‏ل‏ تکامل ‏ی‏افته‏ باشد ‏که‏ پ‏ی‏وند‏ والد‏ی‏ن‏ و کودک را تحک‏ی‏م‏ م‏ی‏‌‏بخشد‏. معن‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ لبخندها برا‏ی‏ والد‏ی‏ن‏ ا‏ی‏ن‏ است که نوزاد آنها را م‏ی‏‌‏شناسد‏ و به آنها عشق م‏ی‏‌‏ورزد،‏ و از ا‏ی‏ن‏ طر‏ی‏ق‏ والد‏ی‏ن‏ را تشو‏ی‏ق‏ م‏ی‏‌‏کند‏ که در واکنش‌ها‏ی‏شان‏ نسبت به او محبت ب‏ی‏شتر‏ی‏ نشان دهند. به ا‏ی‏ن‏ ترت‏ی‏ب‏ نظام تقو‏ی‏ت‏ی‏ متقابل‏ی‏ از تعا‏مل‏ اجتماع‏ی‏ ا‏ی‏جاد‏ و حفظ م‏ی‏‌‏شود‏.
‏در سراسر دن‏ی‏ا،‏ کودکان خواه در روستا‏ی‏ دورافتاده‌ا‏ی‏ در آفر‏ی‏قا‏ بزرگ شوند و خواه در خانواده‏ٔ‏ طبقه‏ٔ‏ متوسط آمری‏کائ‏ی‏،‏ همه در سن و سال مشابه‏ی‏ شروع به لبخندزدن م‏ی‏‌‏کنند‏. ا‏ی‏ن‏ امر نشانگر آن است که در ا‏ی‏ن‏ زم‏ی‏نه،‏ رشد کودک نقش‏ی‏ مهمتر از شرا‏ی‏ط‏ پرورش‏ی‏ دارد. ا‏ی‏ن‏ واقع‏ی‏ت‏ هم ‏که‏ لبخند زدن در نوزادان ناب‏ی‏نا‏ همزمان با کودکان برخوردار از ب‏ی‏نائ‏ی‏ آغاز م‏ی‏‌‏شود،‏ باز دلالت بر آن دارد که لبخندزدن پاسخ‏ی‏ فطر‏ی‏ است (اطفال ناب‏ی‏نا‏ به‌جا‏ی‏ چهره‏ٔ‏ والدی
4
‏ن‏ در برابر صدا‏ی‏ آنها لبخند م‏ی‏‌‏زنند‏). (ا‏ی‏بل‏ - ا‏ی‏بس‏‌‏فلت‏ - Eibl-Eibesfeldt‏ در ۱۹۷۰).
‏در سه ‏ی‏ا‏ چهارماهگ‏ی‏،‏ نوباوگان افراد آشنا‏ی‏ خانواده را م‏ی‏‌‏شناسند‏ و آنها را بر د‏ی‏گران‏ ترج‏ی‏ح‏ م‏ی‏‌‏دهند،‏ چون با د‏ی‏دن‏ چهره ‏ی‏ا‏ شن‏ی‏دن‏ صدا‏ی‏ آنها ب‏ی‏شتر‏ غان و غون م‏ی‏‌‏کنند‏ و لبخند م‏ی‏‌‏زنند‏. با ا‏ی‏ن‏ همه، در برابر افراد غر‏ی‏به‏ هنوز هم تاحدود ز‏ی‏اد‏ی‏ پذ‏ی‏را‏ هستند. اما در حدود ۷ ‏ی‏ا‏ ۸ ماهگ‏ی‏ تغ‏یی‏ر‏ی‏ در ا‏ی‏ن‏ پذ‏ی‏رش‏ نامتما‏ی‏ز‏ رخ م‏ی‏‌‏دهد‏. بس‏ی‏ار‏ی‏ از ا‏ی‏ن‏ نوباوگان وقت‏ی‏ غر‏ی‏به‏‌‏ا‏ی‏ به آنان نزد‏ی‏ک‏ شود (حت‏ی‏ وقت‏ی‏ در آغوش والد‏ی‏ن‏ خود باشند) ناراحت‏ی‏ ‏ی‏ا‏ پر‏ی‏شان‏ی‏ آشکار‏ی‏ نشان م‏ی‏‌‏دهند،‏ و علاوه بر آن، هر وقت در مح‏ی‏ط‏ غر‏ی‏ب‏ و ‏ی‏ا‏ با فرد غر‏ی‏به‏‌‏ا‏ی‏ تنها بمانند، به‌شد‏ت‏ ناراحت م‏ی‏‌‏شوند‏. کودک‏ی‏ که قبلاً خونگرم و اجتماع‏ی‏ بوده و هم‏ی‏شه‏ با خوشحال‏ی‏ از توجه مراقب خود استقبال م‏ی‏‌‏کرده،‏ حالا هنگام‏ی‏ که والد‏ی‏نش‏ م‏ی‏‌‏خواهند‏ خانه را ترک کنند، به‌طور تسل‏ی‏‌‏ناپذ‏ی‏ر‏ گر‏ی‏ه‏ م‏ی‏‌‏کند‏ و پس از رفتن آنها ن‏ی‏ز‏ تا مدت‏ی‏ به گر‏ی‏ه‏ کردن ادامه م‏ی‏‌‏دهد‏.
‏در سراسر دن‏ی‏ا‏ ، همه‏ٔ‏ کودکان ، حتی‏ کودکان ناب‏ی‏نا‏ در سن و سال مشابه‏ی‏ شروع به لبخند زدن م‏ی‏‌‏کنند‏ ، و ا‏ی‏ن‏ پد‏ی‏ده‏ حاک‏ی‏ از آن است که زمان شروع لبخندزدن را ب‏ی‏شتر‏ رشد و تکامل ز‏ی‏ست‏ی‏ تع‏یی‏ن‏ م‏ی‏‌‏کند‏ تا شرا‏ی‏ط‏ پرورش‏ی‏.
‏هرچند همه‏ٔ‏ کودکان در برابر غری‏به‏‌‏ها‏ مضطرب نم‏ی‏‌‏شوند،‏ اما به‌نظر م‏ی‏‌‏رسد‏ ا‏ی‏ن‏ اضطراب بخش‏ی‏ از خلق‌وخو‏ی‏ و‏ی‏ژه‏ٔ‏ کودک ش‏ی‏رخوار‏ باشد. تعداد نوباوگان‏ی‏ که چن‏ی‏ن‏ اضطراب‏ی‏ را تجربه م‏ی‏‌‏کنند،‏ از حدود هشت ماهگ‏ی‏ تا پا‏ی‏ان‏ سال اول زندگ‏ی‏،‏ به‌صورت چشمگ‏ی‏ر‏ی‏ افزا‏ی‏ش‏ م‏ی‏‌‏ی‏ابد‏. پد‏ی‏ده‏‌‏ا‏ی‏ مشابه، و در ع‏ی‏ن‏ حال متما‏ی‏ز‏ از پد‏ی‏ده‏ٔ‏ فوق، پر‏ی‏شان‏ی‏ ناش‏ی‏ از جدائ‏ی‏ از والد است که تاحدود‏ی‏ وابسته‏ٔ‏ خلق‏‌‏وخوی‏ فطر‏ی‏ است. و در فاصله‏ٔ‏ چهارده تا هی‏جده‏ ماهگ‏ی‏ به اوج خود م‏ی‏‌‏رسد‏ و سپس به‌تدر‏ی‏ج‏ کاهش م‏ی‏‌‏ی‏ابد‏. سرانجام، اغلب کودکان سه ساله در غ‏ی‏اب‏ والد‏ی‏ن‏ خود به اندازه‏ٔ‏ ک‏اف‏ی‏ احساس امن‏ی‏ت‏ م‏ی‏‌‏کنند‏ و قادر هستند به‌راحت‏ی‏ با کودکان د‏ی‏گر‏ و بزرگسالان در تعامل باشند.

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد رله

دانلود مقاله در مورد رله

دانلود-مقاله-در-مورد-رلهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 31 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏موتور پله‌ای
(Stepper motor)
· ‏استپ موتور نوعی موتور مثل موتورهای DC ‏است که ‏حرکت دورانی تولید می کند. با این تفاوت که استپ موتورها دارای حرکت دقیق و حساب ‏شده تری هستند.
· ‏این موتورها به صورت درجه ای دوران می کنند و با درجه های ‏مختلف در بازار موجود هستند.
· ‏موتورهای پله ای موجود در بازار معمولا در دو نوع ‏۵ ‏یا ‏۶‏ سیم یافت می شود.
· ‏موتور دیسک سخت یک نمونه موتور پله‌ای است.
· ‏کاربرد اصلی این موتورها در کنترل موقعیت است.
· ‏این موتورها ساختار کنترلی ‏ساده‌ای دارند. لذا در ساخت ربات کاربرد زیادی دارند. بطوریکه به تعداد پالسهایی که ‏به یکی از پایه‌های راه ‌انداز آن ارسال می‌شود موتور به چپ یا راست می‌چرخد.
· ‏توان خروجی این موتورها کمتر از دو نوع قبلی است.
· ‏استفاده از موتور پله‌ای ‏مشکلاتی از جمله وزن زیاد، قیمت بالا و قدرت بسیار کم را بدنبال دارد.
‏اصول کار ‏موتور پله‌ای
 
· ‏واژه پله به معنی چرخش به اندازه درجه تعریف شده موتور ‏است.
‏2
‏مثلاً موتور پله‌ای با درجه ‏۱.۸‏ باید ‏۲۰۰‏ پله حرکت کند تا ‏۳۶۰‏ درجه یا یک ‏دور کامل بچرخ د: ‏۱.۸X‏۲۰۰ =‏۳۶۰
· ‏یک استپ موتور با درجه ‏۱۵‏ فقط باید ‏۲۴‏ پله برای ‏یک دور کامل انجام دهد : ‏۲۴X‏۱۵=‏۳۶۰
‏به این ترتیب هرچه تعداد پلههای یک موتور ‏بیشتر باشد دقا چرخش آن افزایش مییابد.
· ‏مکانیسم کنترلی موتور پله ای طوریست ‏که امکان کنترل سرعت به سادگی میسر می شود.
‏موتور پله کامل و نیم پله
· ‏در حالت عادی میزان چرخش موتور به تعداد پالسهای اعمالی و گام موتور بستگی دارد. هر ‏پالس یک پله موتور را می‌چرخاند.
· ‏با تحریک دو فاز مجاور در موتور می‌توان ‏موتور را به اندازه نیم پله حرکت داد. به این ترتیب تعداد پله‌های موتور دو برابر ‏می‌شود و در نتیجه دقت چرخش موتور هم دوبرابر می گردد.
‏راه اندازی موتور ‏پله‌ای
· ‏تراشه L297 ‏یک راه انداز مناسب برای موتور پله‌ای است.
· ‏مدارهای ‏راه‌انداز متنوعی برای استفاده از موتورهای پله‌ای وجود دارد. در اینجا از ‏مدارمجتمع L297 ‏و L298 ‏برای راه‌اندازی موتور پله‌ای استفاده می‌شود. که طریقه بستن ‏آن در شکل زیر نشان داده شده است.
· ‏جهت کنترل موتور به قابلیت هایی همچون حرکت ‏به عقب و جلو، کنترل سرعت، کنترل جریان و توقف آنی موتور احتیاج داریم و این نیازها ‏را درایور مورد نظر ما یعنی L298 ‏براحتی تامین می نماید. L298 ‏یک آیسی پل-H ‏دوتایی ( DUALH-Bridge) ‏دارای ‏۱۵‏ پایه می‌باشد که قادر است وظایفی چون چرخش موتور به عقب و ‏جلو، کنترل سرعت، کنترل جریان و توقف آنی موتور را انجام دهد. کنترل موتور به این ‏شرح است که پس از محاسبه میزان چرخش موتور برای جابجایی مورد نظر با استفاده از ‏میکرو کنترلر به تعداد مورد نظر پالس به پایه راه انداز ارسال می‌کنیم.
· ‏یک ‏پایه برای تعیین جهت چرخش (ساعتگرد و پاد ساعتگرد) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
· ‏پایه Enable‏مدار راه‌انداز را فعال و غیر فعال می‌نماید.
‏مقایسه موتور DC‏و ‏موتور پله‌ای
· ‏برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کارکرد انواع موتورها و ‏دیگر مسایل مورد نیاز جهت ساخت ربات می توانید برنامه های آموزشی شبکه آموزش با
‏3
‏عنوان "آموزش ساخت ربات" را که وی‍ژه برگزاری همین مسابقات تولید شده است، دنبال ‏کنید
‏در محلهای توزیع برای اینکه ولتاژ قابل استفاده برای مصارف عمومی و کارخانجات باشد، باید ولتاژ پایین آورده شود. این افزایش و کاهش ولتاژ توسط ترانسفورماتور انجام می‌شود. بدیهی است توزیع انرژی بین تمام مصرف کننده‌های یک شهر از مرکز توزیع اصلی امکانپذیر نیست و مستلزم هزینه و افت ولتاژ زیادی خواهد بود. لذا هر مرکز اصلی به چندین مرکز یا پست کوچکتر (پستهای داخل شهری) و هر پست نیز به چندین محل توزیع کوچکتر (پست منطقه‌ای) تقسیم می‌شود. هر کدام از این مراکز به نوبه خود از ترانسهای توزیع‏ و تبدیل ولتاژ استفاده می‌کنند.‏
بطور کلی در خانواده و توزیع انرژی الکتریکی ، ترانسفورماتورها از ارکان و اعضای اصلی هستند و اهمیت آنها کمتر از خطوط انتقال و یا مولدهای نیرو نیست. خوشبختانه به دلیل وجود حداقل وسایل دینامیکی در آنها کمتر با مشکل و آسیب پذیری روبرو هستند. مسلما‌ این به آن معنی نیست که می‌توان از توجه به حفاظتها و سرویس و نگهداری آنها غفلت کرد. در این مقاله نخست مختصری از تئوری و تعاریفی از انواع ترانسفورماتورها بیان می‌شود، سپس نقش ترانسفورماتورها در شبکه تولید و توزیع نیرو و در نهایت شرحی در مورد سرویس و تعمیر ترانسها ارائه می‌شود.
‏تئوری و تعاریفی از ترانسفورماتورها
‏ترانسفورماتورها به زبان ساده و شکل اولیه وسیله‌ای است که تشکیل شده از دو مجموعه سیم پیچ اولیه و ثانویه که در ‏میدان مغناطیسی‏ و اطراف ورقه‌هایی از آهن مخصوص به نام هسته ترانسفورماتور قرار می‌گیرند. مقره‌ها یا بوشینگها یا ایزولاتورها و بالاخره ظرف یا محفظه ترانسفورماتور.
کار ترانسفورماتورها بر اساس‏ ‏انتقال انرژی الکتریکی‏ ‏از سیستمی با یک ولتاژ و جریان معین به سیستم دیگری با ولتاژ و جریان دیگر است. به عبارت دیگر ترانسفورماتور دستگاهی است استاتیکی که در یک میدان مغناطیسی جریان و فشار الکتریکی را بین دو سیم پیچ یا بیشتر با همان فرکانس‏ ‏و تغییر اندازه یکسان منتقل می‌کند.
‏4
‏انواع ترانسفورماتورها
‏سازندگان و استانداردها در کشورهای مختلف هر یک به نحوی ترانسفورماتورها را تقسیم بندی کرده و تعاریفی برای درجه بندی آنها ارائه داده‌اند. برخی ترانسها را بنا بر موارد و ترتیب بهره برداری آنها متفاوت شناخته‌اند، مانند ‏ترانسهای انتقال قدرت‏ ، اتو ترانس و یا ترانسهای تقویتی و گروهی از ترانسها را به غیر از ترانسفورماتور اینسترومنتی(ترانس جریان و ولتاژ) ، ‏ترانس قدرت‏ می‌نامند و اصطلاحا ترانس قدرت را آنهایی می‌دانند که در سمت ثانویه آ‏نها فشار الکتریکی تولید می‌شود.‏
این نوع تقسیم بندی در عمل دامنه وسیعی را در بر می‌گیرد که در یک طرف آن ترانسفورماتورهای کوچک و قابل حمل با ولتاژ ضعیف برای لامپهای دستی و مشابه آن قرار می‌گیرند و طرف دیگر شامل ترانسهای خیلی بزرگ برای تبدیل ولتاژ خروجی ژنراتور به ولتاژ شبکه و خطوط انتقال نیرو است. در بین این دو اندازه (حد متوسط) ترانسهای توزیع و یا انتقال در مؤسسات الکتریکی و ترانسهای تبدیل به ولتاژهای استاندارد قرار دارند.
ترانسها اغلب به صورت هسته‌ای یا جداری طراحی می‌شوند. در نوع هسته‌ای در هر یک از سیم پیچها شامل نیمی از سیم پیچ فشار ضعیف و نیمی از سیم پیچ فشار قوی هستند و هر کدام روی یک بازوی هسته‌ای قرار دارند. در نوع جداری ، سیم پیچها روی یک هسته پیچیده شده‌اند و نصف مدار فلزی مغناطیسی از یک طرف و نصف دیگر از طرف هسته بسته می‌شود.
در اکثر اوقات نوع جداری برای ولتاژ ضعیف و خروجی بزرگ و نوع هسته‌ای برای ولتاژ قوی و خروجی کوچک بکار می‌روند (بصورت سه فاز یا یک ف‏از).‏
ترانسهای تغذیه و قدرت مانند ترانس اصلی نیروگاه ترانس توزیع و اتو ترانسفورماتور ، ترانسفورماتورهای قدرت معمولا سه فاز هستند، اما گاهی ممکن است در قدرتهای بالا به دلیل حجم و وزن زیاد و مشکل حمل و نقل از سه عدد ترانس تک فاز استفاده کنند. ترانسهای صنعتی مانند ترانسهای جوشکاری ، ترانسهای راه اندازی و ترانسهای مبدل ترانس برای سیستمهای کشش و جذب که در راه آهن و قطارهای الکتریکی بکار می‌رود. ترانسهای مخصوص آزمایش ،‌ اندازه گیری ، حفاظت مصارف الکتریکی و غیره.

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد رمانتیک های آلمان

دانلود مقاله در مورد رمانتیک های آلمان

دانلود-مقاله-در-مورد-رمانتیک-های-آلمانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 161 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏نسل نخست رمانتیکهای آلمان
‏شلینگ
‏آثار کانت رامعمولا سرچشمه زیباشناسی در آلمان می دانند ، با وجود این می توان گفت که رمانتیکهای آلمان هرگز موضع اصلی کانت رانپذیرفتند ، زیرا مشرب محتاط وذوق محافظ کار اوباب طبع آنها نبود ‏. وقتی که فرید ریش ویلهم یوزف شلینگ ‏( ‏1‏775-1854) در 1796 طرح فلسفه جدید خویش را تهیه می کرد تمایزی را که کانت میان معرفت شناسی epistemology‏ واخلاق وزیبا شناسی قائل شده بودکاملا نادیده گرفت ، واین داعیه سترگ رامطرح کرد که مثال idea‏ زیبایی ، به معنای والای افاطونی آن ،‏«‏ وحدت بخش همه مثالهای دیگر است ‏»‏(18)‏ کانت امر خوب ، امر حقیقی ، وامر زیبا را به دقت از همه متمایز می کند ، و شلینگ زیبایی را بر تارک والاترین ارزشها می ‏ن‏شاند ولی زیبایی نزد او درواقع همان حقیقت وخوبی در لباس مبدل است . ‏(19)
‏بطور کلی شلینگ مشرب نو افلاطونی رااحیاء می کند ، هنر درنظر او عبارت از به چشم دل دیدن Uision -12
‏ یا کشف وشهود عقلی intellectual intuition -13
‏ است این تعبیر برگرفته ازجورد انوبرونو
‏1
‏نسل نخست رمانتیکهای آلمان
‏شلینگ
‏آثار کانت رامعمولا سرچشمه زیباشناسی در آلمان می دانند ، با وجود این می توان گفت که رمانتیکهای آلمان هرگز موضع اصلی کانت رانپذیرفتند ، زیرا مشرب محتاط وذوق محافظ کار اوباب طبع آنها نبود ‏. وقتی که فرید ریش ویلهم یوزف شلینگ ‏( ‏1‏775-1854) در 1796 طرح فلسفه جدید خویش را تهیه می کرد تمایزی را که کانت میان معرفت شناسی epistemology‏ واخلاق وزیبا شناسی قائل شده بودکاملا نادیده گرفت ، واین داعیه سترگ رامطرح کرد که مثال idea‏ زیبایی ، به معنای والای افاطونی آن ،‏«‏ وحدت بخش همه مثالهای دیگر است ‏»‏(18)‏ کانت امر خوب ، امر حقیقی ، وامر زیبا را به دقت از همه متمایز می کند ، و شلینگ زیبایی را بر تارک والاترین ارزشها می ‏ن‏شاند ولی زیبایی نزد او درواقع همان حقیقت وخوبی در لباس مبدل است . ‏(19)
‏بطور کلی شلینگ مشرب نو افلاطونی رااحیاء می کند ، هنر درنظر او عبارت از به چشم دل دیدن Uision -12
‏ یا کشف وشهود عقلی intellectual intuition -13
‏ است این تعبیر برگرفته ازجورد انوبرونو
‏2
- Giordano Brano( 1548-1600 -14)‏ فیلسوف ایتالیایی اصحاب کلیسا لورا به اتمام بدعتگذاری درآتش سوختند .
‏ است .‏(20)‏ فیلسوف وشاعر ، هردو، تاکنه کائنات نفوذ می کنند وبه امر مطلق می پردازند بدین ترتیب ، هنرموانع موجود میان دنیای عینی ومثالی رافرومی ریزد نظر شلینگ درباره نسبت دقیق فلسفه با هنر متغیر است گاهی فلسفه وهنروحقیقت وزیبایی راکاملا یکسان ‏ ‏ می انگارد : گاهی نسبت میان آنها را مانند نسبت میان سنخ ازلی Archetype -15
‏ وتصویر Image -16
‏ می داند . ‏(21)
‏شلینگ به سخنرانیهای خود با ابراز این امیدخاتمه بخشیده که میان هنرها وحدتی به وجود آید ودرام یونانی ، که اپرای عصر جدید صرفا تقلید ی خام از آن است ، مجدداً احیا گردد‏ (22)‏ کولریج مدت زمانی پیرو شلینگ بود وخود را شارح آرای او می شمرد .
‏نووالیس
‏نووالیس (فرد ریش فن هارد ‏نبرگ ( ‏1‏772-1801) درنظریه شعر خود آشکارا به شلینگ متکی است ودر نقدعملی نیز تقریبا هرگز از حد ابراز عقایدی که به صورت کلمات قصار بیان شده فراتر نمی رود‏ (23) ‏حداکثر نقدی که نووالیس مجاز می داند ‏«‏ نقد مولد ‏»‏ . productiue criticism -17
‏4
‏یعنی‏«‏ توانایی تولید همان اثری است که موردنقد قرار گرفته‏»‏ است ولی بدین ترتیب ،متقد را شاعر کرده ونقد را از میان برداشته است درواقع هنوز برای نقد نورامیدی باقی است پس نقد تدبیری است برای یافتن مقام اثر هنری ،کشف خوانندگان مناسب برای آن ، تعریف موقعیت آن دردنیای شعر نووالیس معتقد است که هر کتابی موجب هزاران حس وفعالیت می شود که برخی از آنهامعین وتعریف شده اند وبرخی آزادند ، وبررسی آرمانی آن حاوی گزیده یا چکیده کاملی از تمامی چیزهایی است که می توان درباره آن نوشت یا گفت: ‏(24)
‏واکنر ودروتیک
‏ویلهلم هالی‏نر‏یش واکنرودر ( 1773-1798) ودوستش لودویگ تیک ( 1773-1853) را معمولا به نووالیس منتسب می دانند ، لکن درواقع نظرهای زیبا شناختی وزمینه فکری آنها بسیار متفاوت اند ، نووالیس از لحاظ فکری ، از همستر هویس وشیلر و شلینگ نسب می برد ، و واکنرو در ازهمان وهردر‏ ‏تیک بهگزین Electic -18‏
‏است ‏وتقریبا سال به سال نظریات زیبا شناختی معاصران خویش را ،ازواکنرودرگرفته تادلبستگی طولانی به نظرهای دوستش زولگر، منعکس میکند‏(25)‏ پیداست که واکنر‏و‏در‏ ‏هنر راعمدتا درخدمت دین ، درمقام دین ، درحکم وحی می داند هرهنرمند خوبی مبهم است ، در انتظار نشسته وبرای مدد بلا واسطه الهی

 

دانلود فایل