نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

دانلود مقاله در مورد خواص شیمیایی گیاهان دارویی 31 ص

دانلود مقاله در مورد خواص شیمیایی گیاهان دارویی 31 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-خواص-شیمیایی-گیاهان-دارویی-31-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏خواص گیاهان داویی تربت جام
‏آرتیشو «داروئى‏»
‏کلیات گیاه شناسی
‏آرتیشو گیاه بومی مناطق مرکزی ‏مدیترانه ‏است ولی در حال حاضر در بیشتر نقاط ‏معتدل دنیا کشت می شود . رومی ها در حدود 2000 سال پیش این گیاه را پرورش می دادند ‏و بعنوان سبزی در سالاد استفاده می کردند .آرتیشو در قرن شانزدهم در ‏انگلستان ‏و ‏فرانسه ‏برده شد و سپس در قرن نوزدهم در ‏آمریکا ‏کشت شد . اکنون ‏کالیفرنیا ‏و سواحل ‏اقیانوس ‏آرام ‏مرکز کشت آرتیشو می باشد . کلمه Artichoke ‏از کلمه ایتالیایی Articicco ‏مشتق شده که بمعنی میوه کاج می باشد و آرتیشو هم مانند میوه کاج است
‏آرتیشو برای رشد احتیاج به آب و ‏باران ‏فراوان درد . ‏آرتیشو گیاهای است چند ساله درای ساقه ای راست که ارتفاع آن بحدود یک ‏متر ‏می رسد . برگهای آن پهن و دراز مانند ‏برگهای کاهو است که برنگ سبز تیره است . در انتهای ساقه میوه آن که بشکل میوه کاج ‏یا سیب فلس در است مشاهده می شود .گلبرگهای آن ضخیم و گوشتی بوده و انتهای گلبرگها ‏ضخیم تراست که مصرف خوراکی درد . برای خرید آرتیشو دقت کنید که برگها با نشده و سفت
‏2
‏و سبز باشد . هنگامیکه برگهای آرتیشو قهوه ای است نشان دهنده کهنه بودن آن می باشد . ‏فصل آرتیشو معمولا ماههای فرودرین و اردیبهشت ( آپریل و می )است .
‏ترکیبات شیمیایی:
‏برگهای خوردنی آرتیشو در اینولین ، اینولاز و ‏ماده ای تلخ بنام سینارین Cynarine
‏می باشد . سینارین خاصی زیاد کننده ترشحات ‏صفرارا درد و علت صفرا بری آرتیشو داشتن این ماده است . در صد گرم آرتیشو پخته مواد ‏زیر موجود است :
‏ ‏انرژی
14 ‏کالری
‏پروتئین
1/5 ‏گرم
‏آب
86 ‏گرم
‏مواد چرب
0/1 ‏گرم
‏مواد نشاسته ای
5 ‏گرم
‏کلسیم
22 ‏میلی گرم
‏فسفر
40 ‏میلی گرم
‏آهن
0/6 ‏میلی گرم
‏سدیم
30 ‏میلی گرم
‏پتاسیم
0 25 ‏میلی گرم
‏ویتامین آ
40 ‏واحد بین المللی
‏ویتامین ب 1
0/04 ‏میلی گرم
‏ویتامین ب 2
0/02 ‏میلی گرم
‏ویتامین ب 3
0/6 ‏میلی گرم
‏ویتامین ث
5/2 ‏میلی گرم
‏4
‏آقطی سیاه «داروئی ‏
‏کلیات گیاه شناسی
‏آقطی سیاه ‏که در ‏همدان ‏انگور کولی نامیده می شود از زمانهای ‏قدیم مورد مصرف مردم بوده و از آن برای رفع امراض مختلف مانند دفع بلغم و ‏صفرا ‏استفاده می کرده اند . آقطی سیاه که ‏خمان کبیر نیز نامیده می شود درختچه ای است که ارتفاع آن در نواحی مساعد به 10 متر ‏می رسد .
‏این ‏درختچه ‏معمولا در کنار جاده ها و حاشیه ‏جنگل ‏ها و در نواحی ‏مرطوب و سایه در می روید . برگ آهای آن سبز ‏رنگ ‏، بیضوی ، دندانه دار ، ‏بیدره و مرکب از 5-7 برگچه می باشد اگر برگها شکسته و مالش داده شود بوی بدی از آن
‏4
‏متصاعد می شود . گلهای آن سفید و خوشه ای است که در اواخر بهار ظاهر می شود . میوه ‏آقطی سیاه گوشتی ، ریز مانند ‏انگور ‏و برنگ آبی ‏سیر می باشد . قسمت مورد استفاده این درختچه گل ، برگ و پوست داخلی ساقه آن است . ‏آقطی سیاه در ‏ایران ‏در نواحی ‏آذربایجان ‏و همدان می روید‏.
‏ترکیبات شیمیایی:
‏پوست این درختچه و برگ آن درای موادی مانند ‏ساو بوسین Sambucine ‏سامبو نیگرین Sambunigerine ‏، ‏کولین ‏، سیکوتین Cicutine ‏و مقدر کمی ‏نیترات پتاسیم ‏می باشد . د گلهای آن الدرین Elderine ‏و مقدر کمی ‏اسانس ‏وجود دارد . میوه آقطی سیاه درای ‏کریزان تمین Chrysanthemin ‏، مواد قندی ، اسانس ، ‏صمغ ‏، اسید والزیانیک و اسید استیک می باش .
‏اسطوخودوس «داروئی‏»
‏ ‏مقدمه
‏اسطوخودوس (Lavandula) ‏در ‏بیشتر نقاط دنیا به حالت خودرو می‌روید مخصوصا در جنوب فرانسه ، مناطق مدیترانه و ‏در تورنتو به مقدر زیاد وجود دارد و بسته به شرایط محیط و خاک به انواع مختلف ظاهر ‏می‌شود. اسطوخودوس گیاهی است چند ساله به ارتفاع حدود نیم متر با برگهای متقابل ، ‏باریک ، دراز سبز رنگ و پوشیده از کرکهای سفید پنبه‌ای.
‏گلهای آن به رنگ ‏بنفش و به صورت سنبله می‌باشد. قسمت مورد استفاده این گیاه ، گلها و سرشاخه‌های ‏گلدار آن است. اسطوخودوس بوی بسیار مطبوعی دارد. طعم آن تلخ است و به علت بوی مطبوع ‏آن در عطر سازی مصرف می‌شود. اسانس اسطوخودوس که از تقطیر گل و سرشاخه‌های گلدار ‏این گیاه بدست می‌آید مایعی است زرد رنگ یا زرد مایل به سبز که دارای بوی مطبوعی ‏است.

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد خواندنی های جالب 41 ص

دانلود مقاله در مورد خواندنی های جالب 41 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-خواندنی-های-جالب-41-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 41 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏39

‏ ‏


‏ ‏
‏لطیفه ------‏------------------------------ 2
‏ضرب المثل -----------------------------‏ 1‏3
‏2

‏حکایت--------------------------‏-------- 1‏7
‏کاریکلماتو‏ر----------------------------- 2‏1
‏شعبده بازی‏------------------‏----------- ‏29
‏کاریکاتور --‏---------------------------- 3‏7‏

‏- ‏تو تبریز یه مار 90 متری پیدا کردن. برای تشخیص نوع مار، فرستادن آزمایشگاه. بعد از دو هفته آزمایشگاه جواب‏ داد: 90 متر شیلنگ آب ایرانی!
- ‏از یه ترکه میپرسن: چرا ترکها به «ق» میگن «گ»؟ ترکه می‌گه: اون گبلن گبلن‌ها، گدیم گدیم‏ا میگفتیم، حالا دیگه نمی‌گیم!
- ‏یه زن به شوهرش میگه: اگه میخوای که برای تولدم یه کادو بخری، یه چیزی بخر که به پالتو پوستم بخوره! مرد میگه: از قبل فکر اونو کردم! زنه میگه:
‏2

‏ چی خریدی؟ مرد میگه: نفتالین!‏
- ‏به ترکه میگن:خاصیت نوشابه را بگو. میگه: آب دارد گاز ‏دارد ولی متاسفانه تلفن ندارد!
‏- ‏ترکه یک سکه میندازه هوا، شیر میاد، فرا‏ر میکنه! ‏
- ‏ترکه میره دکتر، میگه: آقای دکتر من دچار فراموشی شدم. دکتره میپرسه: چند وقته؟ ترکه یکم ف‏کر میکنه، میگه: چی چند وقته؟!
‏- ‏اصفهانیه سوار تاکسی میشه، آخر مسیر به راننده میگه: حاج آقا کرایه ما چقدر شدس؟ یارو میگه: 50 تومن. اصفهانیه میگه: چه خبرس؟! اولندش که 40‏ ‏تومن بیشتر ‏نمیشه‏، بعدشم من 30تومن بیشتر ندارم، حالا فعلا این 20 تومنو بگیر... یارو پولو می‏گیره، میشمره میبینه 10 تومنه!
- ‏پرگاره ‏قرص اکس میخوره ‏، مستطیل میکشه!
- ‏ترکه می‌افته تو دره، Game Over‏ میشه!
‏- ‏ترکه میخوره زمین،... ه‏وا میره، نمیدونی تا کجا میره!
- ‏ترکه رو داشتن میبردن اتاق عمل، ازش میپرسن: همراه ‏داری؟ میگه: آره، خاموشش کردم!
-
‏4

‏ترکه ‏می خوره ‏به جدول، میشینه حلش میکنه!
- ‏ترکه میره مکه. وقتی برمیگرده رفقاش میپرسن: تعریف کن چجوریا بود؟ ترکه میگه: ایلده باز خدا نب‏ود، ملت ‏همه تو حیاط ولو بودن!‏ ‏- ‏آبادانیه میخواسته یک رفیق جدیدشو به باقی رفقا معرفی کنه، رو به رفقاش میکنه، میگه: بچه‌ها... قاسم. بعد رو به قاسم میک‏نه، میگه: قاسم جان... بچه‌ها!
- ‏به ترکه می‌گن: بچه کجایی؟ می‌گه: بچه USA‏! می‌گن: یعنی چی؟ می‌گه: یونجه‌زارهای سرسبز اردبیل! ‏ ‏ ‏- ‏ترکه صبح از در خونه میاد بیرون، میبینه سر کوچه یک پوست موز افتاده، با خودش میگه: ای داد بیداد، باز امروز قراره یک زمینی بخوریم! ‏ - ‏ترکه  با کایت میکوبه به ساختمون بانک کشاورزی، 730 نفر کشته میشن!... البته از خنده!‏ -‏ ترکه سرش میخوره به میلة وسط اتوبوس، جا به جا ولو میشه کف اتوبوس. بعد از چند لحظه، چشماشو باز میکنه میبینه ملتی که واستادن بالا سرش میله رو گرفتن، میگه: ولش کنین ببینم چی میگه!‏ ‏ ‏- ‏ از ترکه میپرسن: ببخشید ساعت چنده؟ میگه: والله تقریباٌ سه و خورده ای. میپرسن: ببخشید، دقیقاٌ چنده؟ میگه: دقیقاٌ هفت و سی و یک دقیقه!

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد خواص اپتیکی مواد 45 ص

دانلود مقاله در مورد خواص اپتیکی مواد 45 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-خواص-اپتیکی-مواد-45-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 45 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏بنام خدا
‏مقدمه:
‏بمنظور آشنائی با خواص اپتیکی مواد (رسانا و غیر رسانا) میبایست میدان الکتریکی E‏ و میدان مغناطیسی B‏ را در مواد بررسی نمود یا در واقع به عنوان محیط موجبری که انرژی یا موجی را انتقال میدهد مورد کنکاش قرار داد. لذا می بایستی که بحث الکترومغناطیسی را بعنوان زیربنا و ساختار لایه های اپتیکی مورد استفاده قرار داد از آنجاییکه عنوان پروژه طراحی فیلترهای نوری میباشد لذا ما فرض میگیریم که خواننده آشنا به مطائل الکترومغناطیسی است ما صرفاً به اعمال شرایط مرزی در یک مرز یا مرز دو محیط بسنده می نمائیم. طراحی فیلترهای منوری بمنظور بازتاب و یا عبور طول موج های خاص و یا باند خاص از طول موجها طراحی میگردد که میزان بازتاب و عبور آن برای طراح بعنوان کیک پارامتر قابل تغییر مطرح می باشد و در واقع میزان بازتاب و عبور را در محدوده خاصی که مورد مظر است اتفزایش و یا کاهش میدهد و یا پالایش طول موجها را با بالا بردن میزان عبور یک طول موج و یا ‏یک محدوده طول موجها و کاهش عبور دیگر طول موجها بوسیله بازتاب یا جذب را انجام میدهد که همه اینها در طراحی فیلتر عملی میگردد.
‏نیاز و کاربرد به لاسه نشانی و یا طراحی فیلترهای نوری برای آینه های گرمایی (بازتابنده های گرمایی) و آینه های سرد، (که آینه های گرمایی فروسرخ را بازتاب و آ‏ینه های سرد فروسرح را عبور میدهند و در نورافکنها استفاده میشود).
‏آینه های دوررنگی (شامل پالایه های نوارگذاری که بررخهای منشوری لایه نشانی شده تا نور را در دوربینهای رنگی به کانالهای قرمز، سبز و آبی تقسیم کند) آینه های لیزر با بازتاب بالا و یا در انترفرومترهای فابری پرو، مایکسون، لنزهای دوربین های عکاسی، نظامی، تلسکوپها، دوربین های نظامی دید در شب، هدایتگر موشک و ... میباشد.
‏در این پروژه تکیه بر فیلترهای ضد بازتاب و تا حدی محدود به آینه ها نیز اشاره می نمائیم و ضمناً تلاش بر این بوده که با دستیابی به متد طراحی و محاسبات آن به قدرت طراحی فیلتر توسط کامپیوتر دست یابیم که به این منظور یک سری برنامه هائی در جهت طراحی کارائی فیلترها نوشته شد که نیاز به گسترش خیلی بیشتری دارند بهر حال برای این پروژه بالغ بر 200 صفحه ترجمه و مطالعه شده و نیز بالغ بر 100 ساعت کار با کامپیوتر برای دستیابی به بهترین طراحی ها و برنامه نویسی انجام گردیده است.
2
‏امیدوارم این مجموعه در هرچه آشنا شدن به فیلترهای مختلف با محاسبات و طراحی آنها و کارهای عملی انجام شده نقطه شروعی در جهت طراحی فیلتر در صنعت و ... عملی شده باشد.
3
‏مرز:
‏فیلترها‏ی‏ نازک معمولاً شامل یک تعدادی مرز بین لایه های همگن هستند و خوبست بدانیم که این مرزها چه اثری روی موج فرودی که ما می خواهیم محاسبه کنیم خواهند گذاشت ‏یک تک مرز ساده ترین حالت میباشد. ابتدا فرض می گیریم جذب در لایه ناچیز و صفر باشد و یک موج هارمونیک پلاریزه تخت را برای موج فرودی درنظر گرفته ایم هنگامی که یک موج به یک مرز بین دو محیط برخورد می کند یک قسمت از آن بازتاب و یک قسمت آن عبور می کند شکل همه آنها بصورت eiwt‏ میباشد منتهی یک اخلاف فاز ‏از این قسمت ناشی میشود که به میزات ضخامت محیط عبوری دارد. ضمناً میزان دامنه عبوری نیز تغییر می نماید.
‏میدانیم که میدان الکتریکی مماسی و میدان مغناطیسی مماسی موج فرودی در عبور از مرز در محیط ‏÷‏یوسته است. (محیط دی الکتریک درنظر گرفته شده است) با توجه به شکل و با توجه به شرایط مرزی میدانهای E‏ و B‏ را در دو طرف مرز میتوان با معادلات زیر نوشت:
‏که در اینجا ‏ میدان E‏ فرودی اولیه
‏که در اینجا ‏ میدان E‏ بازتابیده از مرز اول a
‏میدان E‏ عبوری از مرز اول a
‏میدان E‏ بازتابیده از مرز دوم b
‏میدان E‏ عبوری از مرز دوم b
‏ حاصل جمع تمام میدانهای E‏ که بطرق فصل مشترک a‏ فرود میآیند
‏ حاصل جمع تمام میدانهای E‏ که بطرق فصل مشترک b‏ فرود میآیند
‏برای میدان مغناطیسی هم داریم:
‏بکمک عبارت زیر
‏مقادیر ‏ و ‏ را بر حسب میدان E‏ می نویسیم:
4
‏که ‏ و ‏ و ‏ را اینگونه تعریف می کنیم:
‏و نور با یکبار ‏÷‏یمودن لایه اختلاف فازی معادل
‏را ‏÷‏یدا می کند که nt‏ ضخامت ا‏÷‏تیکی و t‏ ضخامت حقیقی می باشد و n‏ ضریب شکست آن است.
‏و بعد از جایگذاری در معادله شرایط مرزی به معادلات زیر دست می یابیم.
‏و از آنجا داریم:
‏که ماتریس فوق را ناتریس انتقال گویند و این ماتریس میدان الکتریکی و مغناطیسی در سوی دیگر مرز را بما میدهد. این ماتریس را میتوان برای هر لایه نوشت که ضخامت فازی آن ‏ از ضخامت فیزیکی آن یعنی t‏ ناشی می شود.
‏اگر چند لایه داشته باشیم برای هر لایه یک ماتریس انتقال میتوان نوشت که اگر بخواهیم میدان را در لایه لازم بدانیم از شکل زیر استفاده میکنیم.
‏و میتوان ماتریس انتقال کل را حاصلضرب تمام ماتریس انتقال تک تک لایه ها دانست.

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد خود پنداره افژول 55 ص

دانلود مقاله در مورد خود پنداره افژول 55 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-خود-پنداره-افژول-55-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 59 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1


‏ ‏ ‏ (‏مقدمه‏ و‏بیان مسئله‏)
‏1
‏3
‏مقدمـه:
‏انسان موجودی است که در اجتماع بدنیا می آید و همین دنیا آمدن یعنی با چند نفر زیستن و اجتماعی شدن . او ارزشها ، ملاکها و رفتارها را یاد می گیرد و این روند برایش مزایایی دارد ، لیکن نکته مهم اینجاست که این روند همیشه ارمغان آور نیست . ارتباطات ، محیط ، فرهنگ ،خانواده و ... همه دست به دست هم داده و چرخه ای ایجاد می کند که بصورت اختلال در شخصیت1- personality
‏ خودنمایی می کند ( کریمی ، 1372 ) . ویژگیهای شخصیت آدمی تحت تاثیر عوامل زیستی، ارثی و محیطی است . تجارب مشترک در یک فرهنگ ،خرده فرهنگ و تجارب مختص فرد در تعامل با آمادگیهای فرد ، شخصیت را شکل می دهند ( اتکینسون ، هیلگارد، 1369 ) . از دیدگاه شامبیاتی ( 1371 ) یکی از ابعاد شخصیت ، شخصیت ضد اجتماعی2- Antisocial Personality
‏ است که نه تنها برای فرد معضل است که یکی از معیارهای بزرگ جامعه محسوب می شود . افرادی که دارای چنین شخصیتی هستند ، می توانند دچار انحراف اجتماعی‏ 3- Social Deviation ‏
‏ و بزهکاری‏ 4-Delinquency
‏ گردند .
‏بزهکاری قدمتی برابر حیات آدمی دارد و تنها به دنیای امروزی اختصاص ندارد بطوریکه در غارها و مقبره های مصری جملاتی مبنی بر عدم اطاعت فرزندان از والدین مشاهده شده است و جوامع بشری نیز از دیرباز رویای دست یافتن به جامعه ای آرمانی را در سر می پرورانده اند و در این راستا علوم مختلف ایجاد شد و زندانها ، ندامتگاهها و کانون های اصلاح و تربیت ساخته شد و اینچنین تلاش برای شناسایی شخصیت بزهکارانه ادامه یافت ( کواراسوس ، 1367 ) . شخصیت بزهکارانه که با انحراف اجتماعی خود را نشان می دهد می تواند یکی از روندهای شکل گیری غیر عادی یک شخصیت باشد و لزوما نیز با انحراف اجتماعی نیست و می تواند پنهان نیز باشد .
‏شولت مشکلات رفتاری بزه دیدگان را در دو گروه سندرم طبقه بندی می کند . اولین گروه آن دسته از رفتارهایی را شامل می شود که توسط دنیای بیرونی تعیین شده و به بزه دیدگانی تعلق دارد که نه به خاطر شخصیت بزهکارانه که بعلت شرایط خاص محیطی و بیشتر بصورت اتفاقی و یا درگیری قانونی ، بزهکار شناخته شده اند . دومین گروه شامل رفتارهایی می شود که توسط خود شخص و دنیای درونی او تعیین شده و به بزه دیدگانی تعلق دارد که بزهکاری در آنها نهادینه شده و در شکل گیری شخصیت آنها اختلال وجود داشته و بزهکاری برای آنها یک صفت است و منشا عمده رفتاری آنان درونی است نه بیرونی(رپوی لا،1992). آنچه که در این دو گروه برای نگارش مهم است ارزیابی گروه دوم است و جالب آنکه تفکیک بین این دو گروه در تمامی مراحل شناخت ، ارزیابی ، درمان و یا مراحل قضایی قانونی بسیار مهم است درحالیکه دیده می شود این دو گروه به یک عنوان بزهکار شناخته می شوند و تحقیقات نیز با انجام پرسشنامه هایی به کشف و توصیف علل می پردازند که شاید بتوان تمامی آنها را در دو عامل فردی (جسمی و ذاتی،اختلالات روانی،اختلاالت شخصیت و اکتسابی)و عامل عمومی(محیط اجتماعی ،جغرافیایی،اقتصادی و سیاسی) خلاصه نمود.لیکن کمتر به شناسایی ، تشخیص و جداسازی پرداخته شده است درحالیکه روند حمایت ، درمان ومسایل قضایی دو گروه پس از شناسایی کاملا متفاوت است .
‏1
‏3
‏هر علمی بطور کلی از یکسری مفاهیم یا سازه های نظری و رابطه ای بین این مفاهیم تشکیل می شود ، اما واقعیت آن است که تا وقتی که مفاهیم نظری قابل اندازه گیری یا کمی شدن نباشد ، کشف قوانین و روابط علمی بمنظور پیش بینی پدیده ها امکان پذیر نیست ( براهنی ، 1371 ) . شخصیت بزهکارانه و انحرافات اجتماعی ناشی از آن نیز نمی تواند خارج از این اصل مورد تفحص قرار گیرد . بنابراین اندازه گیری5-Measuremen
‏ و ارزیابی این نوع شخصیت گام اول تبیین علمی بزه دیدگان است . مرحوم براهنی (1371 ) از قول لرد کلوین می گوید :"اگر بتوانید آنچه را که درباره اش صحبت می کنید ، اندازه بگیریدو آنرا بصورت کمی بیان کنید ، میتوانید مدعی باشید که درباره آن چیزی می دانید ‏“‏ .
‏جهت اندازه گیری شخصیت از آزمون های متفاوتی استفاده می شود که پر استفاده ترین آنها پرسشنامه شخصیتی است. در ایران نیز برای شناخت هرچه بیشتر شخصیت بزه دیدگان ، از آزمون های شخصیتی زیادی استفاده شده است که به وضوح در پایان نامه ها و تحقیقات انجام شده در این خصوص ملاحظه می شود . این آزمونهای استفاده شده یا از نوع خودساخته بوده و یا از پرسشنامه های شخصیتی کمک گرفته شده است . لیکن نکته مهم اینجاست که شخصیت بزهکارانه و انحرافات اجتماعی مربوطه متاثر از فرهنگ اجتماعی هر کشوری است ، بنابراین شخصیت بزه دیدگان ایرانی نیز با خصوصیات و شرایط فرهنگی ‏–‏ اجتماعی کشور ایران گره خورده است و بعلت همین ارتباط تنگاتنگ است که برای شناخت و ارزیابی شخصیت بزه دیده ایرانی باید از یک آزمون کاملا تخصصی بزهکاری و با نمرات هنجار ایرانی استفاده شود درحالیکه ابزارهای استفاده شده در اکثر تحقیقات مربوطه دارای نمرات هنجار ایرانی نبوده و یا اصلا عمومی بوده و بصورت تخصصی به بزه دیدگان اختصاص نداشته است .
‏دراین تحقیق تلاش‏ گ‏ر‏دید‏ه‏ ‏که ‏رابطه خودپنداره‏،‏ بر‏بزهکاری جوانان ونوجوانان کانون اصلاح وتربیت‏ ‏اهواز‏ را ‏با استفاده از‏ تست ‏خود پنداره ‏راجرز‏که ‏در‏ ‏دو‏فرم (الف و ب) می باشد ‏بررسی‏ نماید‏.‏در این فصل موضوع تحقیق،بیان مسئله،اهمیت فایده تحقیق،‏هدف تحقیق،فرضیه ها و تعارف مفاهیم واژه ها عنوان ‏میشود.
‏بیان مسئـله:
‏در پی جوابگویی به این سوال هستیم که آیا‏رابطه‏ خود پنداره ‏بر بروز بزهکاری ‏نرمال و طبیعی است یا اینکه خود پنداره آنها طبیعی و ضعیف است .البته این مقایسه با ‏جوانان ونوجوانان بزهکار‏انجام می گیرد یعنی اینکه خود پنداره در ‏جوانان ونوجوانان بزهکاربررسی‏ می شود و اگر اختلاف معنی داری ملاحظه شود قضیه را دنبال می کنیم که آیا اختلاف ناشی از
‏1
‏4
‏خودپنداری ‏یا متغیر دیگری است و اگر اختلاف معنی دار نبوده پس ‏بزهکاری ‏در خود پنداره تاثیری نداشته است در توضیح بیشتر خود پنداری به معنای نگرش ادراک و برداشتی است که شخص از خود دارد . محور اصلی این پندار عبارت است از نام شخص ، احساسش نسبت به اندام و بدن خود، تصور کل بدن ،‏ ‏جذبیت و من، در این تحقیق متغیری است که به وسیله مقیاس خود پنداری را جرز سنجیده می شود.
‏اهمیت و فایده تحقیق:
‏با توجه به شواهد و تحقیقات به عمل آمده و تجارب می بینیم که کودکان از لحاظ توانائیهای ذهنی یکسان نیستند و هر یک از آنان نیازمند روش و برنامه آموزش‏ی خاص هستند در این تحقیق‏ جوانان ونوجوانان بزهکاری‏ ‏که از نظر استعداد و توانائیهای ذهنی در سطح بالاتری هستند مد نظر قرار گرفته اند و از روشهای آموزشی که برای آنان به کار می برند‏.‏ توجه شده است بدین ترتیب که ‏جوانان ونوجوانان بزهکاری ‏که ‏استعداد بالائی ‏دارند چگونه خودپنداره ای دارند.آیا خود پنداره نرمال دارند یا بر عکس خود پنداره ای غیر طبیعی و ضعیف دارند و اگر اثبات شود که خود پنداره ضعیف دارند به بیانی دیگر نسبت به توانائیهای خود با نظری منفی می نگرند‏.‏ و تفکر آنان بین آنچه که هستند‏،‏ و آنچه که باید باشند‏،‏ خیلی فاصله باشد‏.‏پس در پی آن باشیم که ‏روش مناسبی انتخاب ‏کنیم .این هدف از آنجا منشاء می شود که عده ای معتقدند عوارض منفی‏ از جمله ناسازگاریهای رفتاری و‏اجتماعی ‏ناشی ‏خودپنداری فردنسبت به خوداست‏.‏واگراین عوارض منفی در‏واقع عوارض ‏ناشی ازخودپنداری ‏هستند‏. ‏میخواهیم در‏ی‏ابیم‏،‏ومطمئن شویم‏،‏ که ازخودپنداره غیر طبیعی و‏ضعیف آنان منشاء می شود یا نه ؟
‏هدف تحقیق:
‏هدف کلی ما این است‏ ، ‏که‏ به‏ رابطه‏ ‏بین‏ ‏بزهکاری ‏با خود پنداره برسیم‏،‏ و در جای مناسب بررسی شیوه هایی از تعلیم و تربیت و نیز کشف راههایی است‏ . ‏که بهترین الگوها را برای رشد فردی و اجتماعی کودکان فراهم می آورد و از آنجا که اهمیت هر تحقیقی در میزان میل به اهداف واقعی آن مستتر است لذا به امید دستیابی به اهداف کلی و اختصاصی در تحقیق مذکور سعی می کنیم پیرو واقعی علم و تحقیق باشیم .
‏فرضیه ها:
‏بررسی رابطه خود پنداره‏ با ‏بزهکاری ‏جوانان ونوجوانان‏،
‏روابط ‏بین خود پنداره بالا و ‏بروز بزهکاری ‏جوانان ونوجوانان‏،
‏روابط ‏بین خود پنداره پایین و‏ بروز بزهکاری‏ ‏جوانان ونوجوانان‏،
‏سئولات تحقیق:
‏1-‏ ‏آیا بین‏ خود پنداره ‏و‏بزهکاری جوانان ونوجوانان‏ ‏رابطه‏ ای ‏وجود دارد ‏؟

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد خودرو های دوگانه سوز

دانلود مقاله در مورد خودرو های دوگانه سوز

دانلود-مقاله-در-مورد-خودرو-های-دوگانه-سوزلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
2
‏موضوع‏:
‏خودروهای دوگانه سوز
3
‏فهرست
‏مقدمه‏......................................................................................................‏.‏..............‏4
‏گاز‏ ‏طبیعی‏.............................................................................................................‏.‏5
‏انتقال‏ ‏از‏ ‏میدان‏ ‏تا‏ ‏محل‏ ‏مصرف‏..........................................................................‏...‏.‏8
‏عملیات‏ ‏استخراج‏ ‏و‏ ‏پالایش‏......................................................................‏..‏...........‏8
‏بیو‏ ‏گاز‏.....................................................................................................................‏11
‏طراحی‏ ‏خودرو‏ ‏های‏ ‏گازسوز‏...................................................................................‏11
‏ذخیره‏ ‏سازی‏ ‏سوخت‏ ‏......................................................‏......................‏................‏13
‏اصلاحات‏ ‏در‏ ‏موتور‏............................................................................‏.‏.....................‏14
4
‏تغییرات‏ ‏در‏ ‏شاسی‏ ‏و‏ ‏بدنه‏ ‏.....................................................................................‏15
‏تفاوت‏ ‏ها‏ ‏در‏ ‏سوخت‏ ‏گیری‏....................................................................................‏17
‏مزایا‏ ‏و‏ ‏معایب‏.....................................................................................................‏.‏....‏18
‏معایب‏............................................................................................................‏.‏.........‏20
‏خودروهای‏ ‏دو‏ ‏گانه‏ ‏سوز‏................................................................................‏.‏........‏23
‏سیستم‏ ‏حمل‏ ‏ونقل‏ ‏عمومی‏ ‏گازسوز‏.......................................................‏.‏...............‏23
‏منبع‏.........................................................................................................................‏25
‏مقدمه‏ ‏ای‏ ‏بر‏ ‏نحوه‏ ‏کارکرد‏ ‏خودرو‏ ‏های‏ ‏با‏ ‏سوخت‏ ‏گاز‏ ‏طبیعی
‏مقدمه

 

دانلود فایل