نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

دانلود مقاله در مورد دنا

دانلود مقاله در مورد دنا

دانلود-مقاله-در-مورد-دنالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 26 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏بررسی تنگناها و مشکلات اکوتوریسم در شهرستان دنا(با تاکید بر توسعه پایدار )
‏«‏ مطالعه موردی شهر‏ سی‏ سخت ‏»
‏چکیده :
‏امروزه‏ صنعت ‏ گردشگری یکی از بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا محسوب می گردد و توسعه این صنعت به ویژه در کشورهائی که به دنبال دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار می باشند ، از اهمیت بس‏یار زیادی برخوردار بوده ‏و در ایجاد فرصت های شغلی ‏مولد ، ‏مبتنی بر پتانسیل های موجود ، ایجاد عدالت ا‏جتماعی ، افزایش سطح رفاه ‏و استانداردهای زندگی و حفظ تعادل اکولو‏ژیک و منابع‏ طب‏ی‏عی ‏، ‏توانائیهای زیادی دارد . در این میان اکوتوریسم به عنوان شاخه ای جدید از صنعت توریسم ‏، ‏فرصتهای بی نظیری را برای توس‏ع‏ه انواع گردشگری فراهم آورده است . بسیاری از انواع گردشگری به نوعی با اکوتوریسم ارتباط دارد و اکوتوریسم دارای فرصتهای بی شماری برای جوامع محروم محسوب گردیده و از نو‏ع‏ گردشگری پایدار و ترکیبی به حساب می آید . شهرستان دنا به مرکزیت شهر‏س‏ی سخت در استان کهگ‏یلویه و بویراحمد به دلیل دارا بودن امکانات و توان‏ های‏ بالقوه طبیعی (اکوتوریستی)‏و چشم اندازهای طبیعی مانند غارها ، آبشارها ، چشمه ها ، تنگه ها ، من‏ا‏طق حفاظت شده و زیستگاه های حیات ‏وحش‏ از اهمیت فوق العاده ای در جهت سرمایه گذاری در حوزه اکوتوریسم برخوردار می باشد . شیوه ‏کار در این پژوهش توصیفی ،موردی‏ می باشد و در این تحقیق‏ سعی ‏شده است با استفاده از مطالعات موردی موجود در شهر‏ س‏ی سخت ، مطالعه تقریبا" کامل از وضعیت جاذبه های گردشگری آن صورت پذیرد که بیشتر به شناسائی‏ راهکار های
2
‏ توسعه ‏صنعت گردشگری ، تنگناها و مشکلات ‏ این صنعت پرداخته شود .
‏واژگان کلیدی : تنگناها ،اکوتوریسم ،شهرستان دنا ،توسعه پایدار
‏عضو هیئت علمی و مدیر گروه جغرافیا دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد .
‏دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد.
‏مقدمه
3
‏صنعت گردشگری به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا محسوب گردیده و بسیاری از کشورها این صنعت را به عنوان منابع اصلی درآمد ارزی ، اشتغال زائی ، رشد فرهنگی ، افزایش تولید ناخالص ملی ، م‏یدانی برای رشد بخش خصوصی و وسیله ای ‏ برای توسعه ساختار زیربنائی خود می دانند . توسعه صنعت گردشگری به ویژه برای اغلب کشورهای جهان که اقتصاد چندپایه ندارند و درآمد عمده آنها بر پایه تولید محصولات کشاورزی و یا استخراج منابع خام و طبیعی است ، بسیار سودمند است ‏.‏ ( بیک محمدی ، حسن 1387 ، ص 67 ).
‏امروزه صنعت گردشگری به عنوان صنعتی ‏، ‏به سرعت در حال رشد تلقی شده و سا‏زمان جهانی گردشگری ‏پیش بینی کرده است که گردشگری بین المللی تا سال 2010 تقریبا" در هر سال 4 درصد رشد خواهد کرد . World Tourism . organization, 1996 ‏)
‏با توجه به روندهای توسعه توریسم در قرن بیست و یکم ، بایستی در برنامه ریزی توریسم راهبردها و مقرراتی را تنظیم و به کار گرفت که بتواند ‏ ‏جوابگوی نیاز گردشگران و متناسب با ت‏وسعه پایدار باشد . از مهمترین ‏تحفه های گردشگری در قرن بیست و یکم افزایش توریسم فرهنگی و اکوتوریسم می باشد . بایستی تلاش شود تا تنوع فرصتهای اکولوژیکی افزایش یابد و توریسم عادی و اکوتوریسم در حد امکان یکپارچه و تلفیق شود (Ayala,1996)‏
‏هدف از ‏نگارش ‏این تحقیق ‏، ‏موارد اشاره شده در ذیل می باشد :
‏شناسائی جاذبه های طبیعی ‏«‏ اکوتوریستی ‏»‏ شهرستان‏ دنا‏
‏تعیین تنگناها و مسائل توسعه صنعت گردشگری ‏دنا
4
‏و همچنین ‏سعی‏ شده است ضمن بررسی ویژگیهای صنعت گردشگری شهرستان به لحاظ جاذبه طبیعی ، ضمن بیان نقاط و ‏ضعف‏ صنعت گردشگری ، پیشنهادات و راهکارهایی مناسب در زمینه رونق صنعت گردشگری مطابق با اصول توسعه پایدار در بخشهای مختلف شهرستان ارائه گردد .
‏مبانی نظری پژوهش‏

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد دموکراسی و انتخابات

دانلود مقاله در مورد دموکراسی و انتخابات

دانلود-مقاله-در-مورد-دموکراسی-و-انتخاباتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏تبلیغات میلیاردی یا تبلیغات مردمی کدام مؤثرتر است؟
‏بانزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، برخی نامزدها خود را به آب و آتش می زنند و می کوشند تا با تبلیغات میلیاردی - که هیچ سنخیتی با جامعه اسلا‌می ندارد - خود را در قلب های مردم نجیب ایران جای دهند، غافل از این که افراد جامعه به این تبلیغات وهن آمیز اعتنایی نمی کنند و آن را نوعی توهین به شعور خود می دانند.
‏به طور کلی هزینه های تبلیغاتی به دو دسته تقسیم می شود: الف) هزینه های آشکار که در قالب عکس و پوستر و تراکت، در و دیوار شهرها را پر کرده و مردم را به شدت آزرده است. ب) هزینه های پنهان که از ماه ها پیش آغاز شده و ابعاد بسیار تکان دهنده ای دارد، هر چند به چشم نمی آید و انتقاد افکار عمومی را موجب نمی شود.به نظر می رسد برخی آقایان مدعی مردم دوستی سوراخ دعا را گم کرده اند و به جای توضیح درباره برنامه ها و سوابق خود، می کوشند تا با ظاهر سازی و پخش عکس های دلربا و ترحم آمیز، اذهان کنجکاو مردم را از بررسی عملکرد های پرسش برانگیز خود منحرف کنند.
‏در این میان، رویکرد تبلیغاتی یکی از نامزدهای محبوب اصول گرا، دل های فرهیختگان و نیروهای ارزشی را شیفته خود کرده و با تشکیل موجی فراگیر، می رود تا آرزوی تشکیل دولتی اسلا‌می را تحقق بخشد. او به جای شعارهای دهن پرکن و انحرافی، لیاقت خود را در مسؤولیت های پیشین به خوبی ثابت کرده است، هم او که در همان اولین سال تصدی استانداری، به عنوان استاندار نمونه کشور برگزیده شد و در دوران خدمتگزاری در شهرداری به رغم همه کارشکنی ها چنان صادقانه خدمت، و دست غارتگران را از بیت المال قطع کرد که بار دیگر روح نشاط و امید را در جان مردمان دمید، هم او که خدمت رسانی اش به گونه ای بود که رهبری فرمود: رایحه خوش خدمت در شهرداری به مشام می رسد. وحتی مخالفان هم نتوانسته اندآن را انکار کنند، هم او که عالمان پرهیزگار و روشن ضمیری همچون حضرت آیت الله مظاهری(رئیس حوزه علمیه اصفهان) او را نمونه شهید رجایی دانسته اند.
‏آری! محمود احمدی نژاد از جنسی دیگر است. به رغم این که از پشتیبانی هیچ حزب و جناحی برخوردار نیست و امکانات مناسبی برای تبلیغات ندارد،چنان در حال تسخیر قلب های مردم دین باور است که بدخواهان را مبهوت کرده است. این روزها به ستاد دکتر که سر بزنی، شگفت زده می شوی. ستادهای او هم پر است و هم خالی. پر است از خانواده های شهدا و جوانان فرهیخته که با وجود همه شانتاژهای تبلیغاتی، صداقت و صلا‌بت را در چهره او دیده اند و با دستان خالی اما دلی سرشار از عشق، برای توفیق وی می کوشند. و خالی است از کسانی که اهل معامله اند و نماز خود را رو به قبله قدرت و ثروت می خوانند. زرمداران و باج خواهان در ستادهای دکتر احمدی نژاد جایی ندارند؛ چون دکتر گفته است که دولت اسلا‌می، وامدار احزاب و صاحبان زر و زور نخواهد بود. در ستادهای احمدی نژاد صحنه هایی به چشم می خورد که بی اختیار اشک شوق را بر چشمان جاری می سازد.چند روز پیش بود که ییرمردی با کمال اخلا‌ص، مقدار اندکی پول را که در پاکتی گذاشته بود، تقدیم کرد و گفت هم خمسش را داده ام و هم با وضو تقدیم می کنم. خانمی از قشرهای محروم،‌تنها گوشواره اش را می دهد و می گوید برای تحقق دولت اسلا‌می. همسر یکی از علمای بزرگ، طلا‌ی اندک خود را می فروشد و در اختیار ستاد می گذارد. احمدی نژاد سرمایه مادی ندارد، از حمایت سرمایه داران برخوردار نیست؛‌ولی برگ برنده ای دارد که دیگران ندارند و آن عشق خالصانه و دعای خیر دل های شکسته و دین باور است
‏یا دمکراسی ها از نفس افتاده اند؟
‏تجربه گواهى مى دهد، مفهوم دموکراسى را تنها در چهار دیوار «رأى اکثریت» و حتى «رأى
‏قریب به اتفاق مردم» خلاصه کردن، چه بسا به نقض غرض انجامیده است...
‏2
‏چرچیل گفته بود: «دمکراسى شکل بدى از حکومت است، با یک استثناء و آن در قیاس با
‏تمامى اشکال دیگرى است که زمان تا زمان، تاکنون تجربه شده است» و این در عین حال
‏یادآور اصطلاح «انتخاب میان بد و بدتر است» که اگر نه همیشه ولى در مواردى بهانه اى
‏براى فرار از مسئولیت نیز شده است. اما دست کم براى من روشن نیست که تعبیر
‏سیاستمدار کهنه کار و چیره دست انگلیس از «دموکراسى» آن هم با این غلظت منفى
‏(TheWorst Form Of Government‏) مبتنى بر کدام جنبه هاى این نظام بوده است. مسلماً
‏قضاوت چرچیل با توجه به مواضع سیاسى و عقیدتى او ربطى به برداشت هاى «طبقاتى» و
‏دیدگاه هاى «مارکسیستى» خاصه در تعریف و پیدایش «دولت» و حکومت و طبعاً اَشکال
‏متفاوت آن نداشته است. مى توان اینطور پنداشت که او در داورى خود عمدتاً بر جنبه
‏هاى «دست و پاگیر!» و یا احتمالاً بر تفاوت هاى کیفى میان «دمکراسى در عرصه عمل-
‏پراتیک» و «دمکراسى بنا بر تعاریف نظرى و تئوریک» نظر داشته است که در این صورت مى
‏توان پذیرفت وجوهى از واقعیت در اندیشه او یافتنى است.
‏متأسفانه، در محاورات سیاسى، غالباً، حکومتى را «دموکراتیک» و یا به اصطلاح رایج
‏(ولى نارسا): «مردم سالار» مى خوانند که تکیه گاه و منشاء برآمدن آن «رأى اکثریت»
‏بوده باشد و این تعریفى سخت ناقص است حتى اگر شرط «آزادى در ارائه رأى» را نیز به
‏آن بیفزائیم، زیرا بناى یک نظام دموکراتیک فراسوى شماره آراى (رأى دهندگان آزاد)،
‏نیازمند مصالح یا «لازمه هاى» دیگرى نیز هست که پاره اى در ساخت و برخى در نگهداشت
‏آن نظام نقش کلیدى دارند.
‏این صحیح است که در یک دموکراسى جاندار «حکومت از آن اکثریت است» و نیز به همین
‏دلیل است که این اصل به اَشکال گوناگون در قوانین کشورهاى دموکراتیک منعکس شده است
‏و در قانون اساسى مشروطه (همیشه ناکام) ما هم با این عبارت کوتاه آمده بود:
‏(اصل بیست و ششم: قواى مملکت ناشى از ملت است) ولى اگر آن را بشکافیم، به اصل کلیدى
‏دیگرى مى رسیم که «حکومت اکثریت» را از تبدیل شدن به «دیکتاتورى اکثریت» مانع مى
‏شود و آن اصل ضمنى «حفظ تمام حقوق اقلیت» است که راه را بازمى گذارد تا هر «اقلیتى»
‏بتواند با تلاش خود و جلب حمایت مردم، خود را تا موضع اکثریت و طبعاً سزاوار تصرف
‏حکومت، بالا بکشد (وجود خصلت Alternant‏ یا تناوب و دست به دست گشتن قدرت بنابر
‏اراده مردم، در همین راسته مطرح مى شود.)
‏تجربه هم گواهى مى دهد، مفهوم دموکراسى را تنها در چهاردیوار «رأى اکثریت» و حتى
‏«رأى قریب به اتفاق مردم» خلاصه کردن، چه بسا که به نقض غَرَض انجامیده است. به
‏بیان روشن تر اگر قید «حفظ تمام حقوق اقلیت» با شرط «حکومت اکثریت» نیامیزد و لازمه
‏3
‏هاى این آمیختگى فراهم نشود، بسیار اتفاق افتاده است که همان حکومت برآمده از رأى
‏اکثریت خود در قالب یک نظام خودکامه هولناک ظاهر شده است.
‏انقلاب الجزیره نیز که گفتنى است در روزگار خود با عنوان (انقلابى الگوساز براى ملت
‏هاى محروم شهرت یافت) کمابیش به همانگونه استحاله منتهى شد و دقیقاً به این دلیل که
‏از لازمه هاى بناى یک دموکراسى اصیل بى نصیب بود، از همان فرداى پیروزى (حصول
‏استقلال) در فضاى رقابت ها و قدرت طلبى ها و به ویژه در شرائط ایستادگى بر یک نظام
‏(تک حزبى)- (جبهه آزادى ملى-FLN‏) که رهبران آن خود را متولى پیروزى انقلاب و قیم
‏مردم مى دانستند، فصل سر نهادن به چاله ها و چاه ها و کودتاها آغاز شد تا آن که در
‏انتخابات سال ،۰۱۹۹ نوبت به ترکتازى بنیادگرایان اسلامى رسید که با بهره گیرى از
‏احساس سرخوردگى و خستگى توده و به خصوص ورشکستگى (یگانه حزب حاکم) و با قصد تأسیس
‏یک جمهورى صددرصد اسلامى، به میدان آمدند و اکثریت قاطع آراء را به سوى خود کشیدند
‏و شنیدنى است که این گروه هنوز چند قدمى با کرسى قدرت فاصله داشتند که بر «امت»
‏آینده خود زبان هشدار گشودند و یادآورى کردند «در جمهورى اسلامى که عنقریب برپا
‏خواهد شد همگان باید مُرّ قوانین» آسمانى «اسلام را رعایت کنند- زنان به خانه ها
‏بازگردند- بساط هرگونه تفریح و هنر و به طور کلى منهیأت و منکرات شناخته شده در
‏شریعت برچیده شود» و حتى یکى از پیشوایان «جنبش اسلامى» در مصاحبه اى طول و قطر
‏چماق هائى را که بر بدن زنان کم حجاب و خاطى فرود خواهد آمد، به معرض نمایش گذاشت.
‏و اما مى دانیم که حاصل آن انتخابات چطور با دخالت بى درنگ نظامى ها باطل شد و در
‏عوض فصل کشتارهاى بیرحمانه، ترورها و سر بریدن حتى کودکان و زنان و مردان بیگناه و
‏کهنسال سرگرفت و البته دیکتاتورى نظامى ها هم جاى دیکتاتورى «قرآنى ها» را پر کرد.
‏ناگفته نگذارم که قصد من از این اشارات نقل تاریخ نیست، رجوع به حوادثى از آن دست
‏که گذشت و مسلماً مى توان آن را با ذکر رویدادهاى مشابه و فراوان در آسیا و آفریقا
‏و آمریکاى لاتین به فهرست بلند بالائى تبدیل کرد- تنها به منظور شرح همان واقعیت
‏پیشگفته است که محدود ساختن لازمه هاى بناى دمکراسى، تنها به «رأى اکثریت» و حتى یک
‏گام جلوتر به «رأى قریب به اتفاق مردم» در عرصه هاى عمل مى تواند به ظهور یک هیولاى
‏ضِدّ دمکراسى مبدل شود، همانگونه که در کشور پیشرفته اى چون آلمان به برآمدن غول
‏نازیسم و در سرزمین استعمارزده اى مانند الجزیره به «خروج» یک استبداد ماوراء قرون
‏وسطائى، منتهى شد.
‏4
‏اجمالاً تعدد چنین دگردیسى ها و چرخش ها در این جا و آنجا (چرا راه دور برویم، در
‏کشور خود ما با مُرور در ریشه هاى انقلاب بهمن که بى گفتگو از حمایت اکثریت مردم
‏برخوردار بود) بالطبع به منطق این نظر نیرو مى دهد که در تعریف یک نظام دموکراتیک
‏باید به تنوّع و جامعیت لازمه هاى آن نظر داشت و از اصولى ناظر بر «رعایت حقوق
‏اقلیت» و «قوام هر چند تدریجى فرهنگ دموکراسى» و «نقش ارزش هاى طبقاتى، اقتصادى»
‏سنتى «و» چگونگى توزیع قدرت مالى «و» کیفیت نفوذ مذهب یا ایدئولوژى ها «در بافت
‏مدنى جامعه غفلت نکرد و خصوصاً سهم هر یک ازاین عامل ها را در اِعمال شگردها و
‏ترفندهاى انتخاباتى به حساب آورد به ویژه که مطالعه در شیوه ها و شگردهاى انتخاباتى
‏به تنهائى مى تواند از درجه» جاافتادگى «و قوام دمکراسى در هر جامعه مفروض اطلاعات
‏جالب توجهى به دست دهد. در این باره از دو نمونه، عامداً در دو کشور پیشرفته گواه
‏مى گیریم.
‏در جریان آخرین انتخابات ریاست جمهورى فرانسه، به دلیل آن که آراء کاندیداها هیچیک
‏به ۵۰درصد نرسید، به موجب قانون، مرحله دوم رأى گیرى میان دو تن که از دیگران رأى
‏بیشترى داشتند، پیش آمد و به نحو نامنتظرى به رقابت میان ژاک شیراک نامزد ائتلاف
‏راست و ژان مارى لوپن رهبر حزب فاشیستیِ (Front National‏) منحصر شد.
‏و اما این بار رأى دهندگان فرانسوى فارغ از کشش هاى عقیدتى حتى کمونیست ها و
‏سوسیالیست ها در یک ائتلاف نانوشته به سود شیراک به میدان آمدند (به قول یک نویسنده
‏فرانسوى تنبلى خود را در شرکت نکردن در دورِ اول انتخابات جبران کردند) تا راه را
‏بر لوپن ببندند و بستند و همین گواه از این واقعیت داشت که نظام دمکراتیک در جامعه
‏فرانسوى در درجات کیفى بالا» نهادینه «شده و تجربه دمکراسى با زندگى مردم جوش خورده
‏بدانگونه که به آنها فرصت داده است تا به کمک» تمیز و خِرَد جمعى «خود، خاصه در
‏بزنگاه هاى تاریخى مصلحت هاى ملى اشان را بهنگام کشف کنند. (موهبتى که متأسفانه در
‏جنگ جهانى دوم به این ملت دست نداد و فاجعه شکست ذلت بارى را نصیبشان ساخت.)
‏در مقابل با تأمل در نتایج انتخابات اخیر رئیس جمهورى و میان دوره اى کنگره آمریکا
‏(دوم نوامبر)، خصوصاً با نظر به شگردهاى انتخاباتى جمهوریخواهان و اثرگذارى این
‏شگردها در اکثریت رأى دهندگان، خواه ناخواه این نتیجه گیرى مایه منطق بیشترى پیدا
‏مى کند که بسیارى از مردم این کشور على رغم برخوردارى از یک قانون اساسى بسیار
‏پیشرفته که همه ارزش هاى حقوق بشرى را (خاصه در پى پیروزى جنبش حقوق مدنى سیاهان در

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد دنده برنجی

دانلود مقاله در مورد دنده برنجی

دانلود-مقاله-در-مورد-دنده-برنجیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏شرح ترموکوپل   
‏     ترموکوپل و مگنت بعنوان یک وسیله ایمنی در وسائل گاز سوز بکار میروند‏.‏ خاصیت آنها این است که در صورت وجود شعله عمــل می کنند ‏.
‏ 
‏   ‏ویژگیهای تولیــد‏:
‏     ما ترموکوپلها را در یک سطح گسترده و با قابلیت و اطمینان بالا برای مصارف خانگی و صنعتی تولید میکنیم که با هر نوع گازی قابل استفاده است ‏.‏ تنوع مواد بکار رفته در تولید عامل حرارتی به ما این اجازه را میدهد که محصول مخصوص هر وسیله گازسوز را بسازیم‏.‏ 
     ما دو نوع عامل حرارتی تولید میکنیم یکی برای مصارف معمولی و دیگری برای موارد مخصوص تفاوت آنها در مدت زمان باز شدن برای اشتعال و مدت زمان برای بسته شدن است ‏.‏ هادی های داخلی و خارجی از فلز مس با مقاومت الکتریکی پائینی ساخته شده تا از افت جریان در مدار جلوگیری شود ‏.
‏    
    :‏ویژگیهای فنی   
‏  ‏میلی ولت 30‏ ‏ ‏@ نیروی محرکه الکتریکی در ‏650‏ درجه سانتیگراد‏   ‏
‏  ‏میلی متر 15 ‏≤‏ ‏ L*22.0+6.8‏ ‏مقاومت متوسط با توجه به طول در سان‏ت‏یمتر  
‏ ‏ ‏شعاع خم شدن‏ ≥‏ میلی متر 15‏   ‏
‏  ‏300 @ حد اکثر ترک برای محکم کردن مهره‏  ‏ ‏  ‏
‏  ‏650 @ حد اکثر دما روی ترموکوپل تیپ‏  ‏
‏  ‏250 @ حد اکثر دما در ترمینال برنجی‏  ‏
‏  ‏120 @ حد اکثر دما در بقیه قسمتهای ترموکوپل‏  ‏
 
‏  ‏ قطعات‏ :
    : ‏یک ترموکوپل از قطعات اصلی زیر تشکیل شده است  
 
 
‏  ‏
‏ا‏ستفاده از روش صحیح برای نصب و نگهداری ترموکوپل ازاهمــیت بــالا برخوردار است . این نوع ترموکوپل ها در انواع وسائل گازسوز هماننــد اجـاق گاز، بخاری، آبگرمکن و سیستمهای گرمایشی مرکزی به کار می رود. بنابر این نصب و نگهداری می بایستی به طریقه درست انجام گیرد . 
‏     ‏ ‏الف)‏ ‏ سیم ترموکوپل نبایستی به طور شدید پیچیدگی وخمیدگی پیدا کند که موجب شکستگی و قطع اتصال قطعات از یکدیگر شود. حداکثر شعاع خمش نبایستی از 15 میلی متر کمتر باشد .
‏     ‏ ‏ب)‏ ‏فاصله بین ترموکوپل و برنر باید طوری درنظر گرفته شود که فقط 8 میلی متر نــوک ترموکوپل تیپ که به منطقه گرمایشی نامیده می شود بایستی درون شعله مؤثر قرار بگیرد .

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد دنده های خورشیدی یا سیاره ای در جعبه دنده ها 73 ص

دانلود مقاله در مورد دنده های خورشیدی یا سیاره ای در جعبه دنده ها 73 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-دنده-های-خورشیدی-یا-سیاره-ای-در-جعبه-دنده-ها-73-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 73 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
2
‏دنده های خورشیدی یا سیاره ای در جعبه دنده ها
‏مجموعه دنده های خورشیدی در اوایل قرن حاضر در اتومبیلهای آمریکایی بکار رفته است و آنها در زمره کار برد اولین نوع دنده ها در جعبه دنده های اتومبیل های سواری و کامیونهای سبک بودند و بدلیل داشتن مزیت برای راننده هنگام دنده ها کاربرد آن پیشنهاد گردید . در صور تیکه در جعبه دنده های لغزشی معمولی که هنوز سنگرونیزه نشده بودند احتیاج به یک راننده ماهری داشت که تعویض دنده ها را در حین حرکت انجام دهد . در این شرایط جعیه دنده های خورشیدی دو سرعته با یک دنده عقب بطور انحصاری طراحی می گردید و در کادیلاک 1906 جعبه دنده خورشیدی 3 ساعته بکار برده شد که طراحی آنها خالی از اشکال نبود و به فکر استفاده از دنده پینیونها بوش دار بودند تا از صدا کردن دنده ها جلوگیری شود .
‏همزمان پیشرفتهایی در طراحی جعبه دنده های معمولی انجام گردید و تقریباً بطور جامع از آنها در اتومبیلهای سواری و کامیونها اتسافده می گردید و سپس بسوی طراحی مجموعه دنده های خورشیدی سوق داده شدند و در اتومبیل فورد مدل تی (T‏ ) تا سال 1928 از جعبه دنده خورشیدی استفاده می گردید . جعبه دنده های خورشیدی که به صحنه آمده بود با تولید جعبه دنده خودکار اور درایو توسط بورگ وارنر و جعبه دنده اتوماتیک هیدراماتیک توسط جنرال موتور افت فاحشی نمود و دوباره تحقیق و توسعه در مورد دنده های مار پیچ ،آلیاژ های فولاد ،برطرف نمودن گرمای فلزات و یاتاقانهای سوزنی و حذف کردن تعدادی از نواقص انواع اخیر جعبه دنده های خورشیدی آغاز گردید .
‏جعبه دنده های خورشیدی امروزه کاربرد وسیعی دارند . تنوع جعبه دنده های اتوماتیک در اتومبیلهای سواری و کامیونها و کاربرد در فرمانها ، گرداننده نهایی (دیفرانسیل) و چرخهای متحرک ماشین آلات ساختمانی و کاهش دهنده هایی ماننند محرکهای ملخ دار در هواپیما و یا محرک پروانه کشتی و غیره را دارا می باشد و موارد فوق تعدادی از نمونه های کاربرد دنده های خورشیدی در انتقال قدرت می باشند .
‏1
2
‏مجموعه خورشیدی یا مجموعه دنده های سیاره ای
‏قلب جعبه دنده های اتوماتیک سیستم دنده های خورشیدی است . بنابراین لازم است تا مروری بر ساختمان اساسی یک مجموعه خورشیدی ساده را داشته باشیم و بطور مقدمه طرز کار دنده های خورشیدی بیان می گردد .
‏یک مجموعه خورشیدی یا سیاره ای مطابق شکل های 1-1 و 1-2 شامل یک دنده خورشیدی یا دنده مرکزی است که احاطه شده است با دنده های هرز گرد سیاره ای با پینیونها که روی محور نگهدارنده بطور انفرادی در حامل سیاره ای یا قفسه قرار گرفته و حرکت دورانی می کنند و به طور دائم درگیر می باشند و قفسه در داخل دنده داخلی یا رینگی (به این دلیل به این نام خوانده می شود که محیط دایره از داخل دندانه دار شده است ) احاطه شده و ب طور دائم با پینیونهای دنده های سیاره ای درگیر می باشند .
‏مجموعه دنده های خورشیدی یا سیاره ای که نامش از عمل دنده های پینیون سیاره ای گرفته شده است قادرند تا دور محورشان بچرخند و همزمان اطراف دنده خورشیدی دوران نمایند مانند گردش زمین که هم به دور خودش و هم اطراف کره خورشید دوران می نماید . با مطالعه اشکال 1-1و 1-2 به چند مزیت مهم در دنده های خورشیدی پی می بریم .
‏تمام اعضاء مجموعه خورشیدی در یک محور اصلی شریک هستند و در نتیجه همه آنها در یک مجموعه قرار گرفته اند .
‏دنده های خورشیدی همیشه بطور ثابت با هم درگیری می باشند و امکان حذف دندانه و یا شکستن و سرو صدا کمتر وجود دارد و هم چنین تعویض نسبت دنده سریع و بطور خودکار بودن افت قدرت انجام می گیرد .
‏1
3
‏دنده های خورشیدی نسبت به جعبه دنده های استاندارد می توانند سختر و قویتر باشند و بارهای گشتاوری را بطور وسیع جابجا یا انتقال نمایند و دارای حجم کمتری می باشند به این دلیل که بار گشتاوری از میان دنده های سیار ه ای عبور می نماید و نیرو به چند دنده سیاره ای که تعداد دنده های درگیر انها بیشتر می باشد تقسیم می گیردد و در نتیجه قدرت انتقال افزایش می یابد‏ .
‏موقعیت اعضاء مجموعه سیاره ای برای نگه داشتن یا درگیری و قفل نمودن آنها با یکدیگر برای تعویض نسبت دنده ها نسبت به هم رابطه ساده ای دارند .
‏تعاریف
‏وقتی که یک سری چرخ دنده با هم به صورت ساده و یا ترکیب شده و یا مانند سیستم خورشیدی در حال گردش می باشند لازم است تا بعضی از اصلاحات را در مورد توضیح چگونگی کار و تاثیر انها بر مسیر قدرت عنوان گردد . بنابراین مروری داریم بر تعاریف درگیری دنده که در مورد وظیفه و عملکرد مجموعه خورشیدی ضروری می باشد .
‏نسبت دنده : با چرخش چرخ دنده ورودی می توان دورهای چرخ دنده ورودی 3 دور و تعداد دوران چرخ دنده خروجی یک دور باشد نسبت دنده 1: 3 خواهد بود .
‏کاهش دنده‏ : نسبت کاهش دنده باعث می شود که در این حالت گشتاور افزایش دور کاهش یابد . به عنوان مثال در مورد یک نسبت دنده 1:3 اگر گشتاور ورودی 180 فوت
‏1
5
–‏ پوند و دور ورودی 2700 در دقیقه تغییر می یابد . (ضایعات و تلفات اصطکاکی که همیشه وجود دارد محسوب نگردیده است ) .
‏اوردرایو یا فوق سرعت‏ : اینحالت بر عکس اثر نسبت کاهش دنده عمل می کند ، عامل نسبت دنده باعث می شود که گشتاور کاهش و دور افقزایش یابد . در یک نسبت دنده 1:3 اگر گشتاور ورودی 180فوت –‏ پوند و دور ورودی 2700 در دقیقه باشد گشتاور خروجی به 60 فوت –‏ پوند و دور خروجی 8100 دور در دقیقه تغییر خواهد یافت .
‏حرکت مستقیم :
‏نسبت دنده 1:1 و بدون تغییر در گشتاور و دور ورودی می باشد .
‏خلاص یا آزادگردی :
‏در این حالت قدرت ورودی وجود دارد ولی قدرت از جعبه دنده خارج نمی گردد .عضو عکس العملی : در مجموعه خورشیدی اساس حالت انتقال با ثابت بودن یکی از اعضاء مجموعه می باشد که این عمل توسط وسایل اصطکاکی مانند نوارهای ترمز یا باند کلاچهای دیسکی چند صفحه ای و کلاچ یکطرفه انجام می گیرد که در فصل بعدی مورد آنها بحث خواهد گردید .
‏قوانین طرز کار دنده های خورشیدی :
‏طرز کار دند های خورشیدی توسط پنج قانون اساسی که در واقع کلید آگاهی در مورد مسیرهای مختلف اعمال قدرت در تمام دنده های اتوماتیک می باشند بیان می گردد و آنها عبارتند از :حالت خلاص ، کاهش دنده ،اوردرایو،حرکت مستقیم و دنده عقب که بترتیب هر یک را مورد بررسی قرار می دهیم .
‏قانون خلاص(Law of neutral‏) ‏: وقتی که قدرت ورودی وجود داشته باشد اما عضوهای عکس العملی عمل ننمایند وضعیت خلاص است. در شکل 3-3 دنده خورشیدی ورودی ومحرک است ، دنده رینگی آزاد وقفسه خروجی می باشد که با چرخ های محرک ثابت شده است و باعث خواهد شد که دنده های پینیون یا هرز گردها دور محورشان بچرخند ودنده رینگی بر دنده خورشیدی خواهد چرخید.

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد دوستی و دوستیابی 90 ص

دانلود مقاله در مورد دوستی و دوستیابی 90 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-دوستی-و-دوستیابی-90-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 100 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏دوستی و دوست یابی
‏مقدمــــه
‏اگر اندکی دقت کنید ، متوجه خواهید شد که شما آگاهانه و یا ناخود آگاه به دنبال ‏دوست هستید. اما آیا تا کنون فکر کرده اید که دوستی چیست و دوستی حقیقی کدام است؟ ‏از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است ، صرف نظر از اینکه در چه جامعه ای زندگی می ‏کند طبعاً به دنبال یافتن یاران و دوستان و همراهانی برای خود است . البته چون این ‏گزینش در میان اقوام و ملل مختلف ، شکل های متنوعی پیدا می کند و با انگیزه های ‏گوناگون یا بر اساس احساسات متفاوت عقلانی ، عاطفی و غیر از آن به وجود می آید ، ‏تعاریف مختلفی نیز از این واژه ارائه شده است. گروهی دوستی را صرفاً به معنای " ‏معاشرت" دانسته اند. گروهی دیگربراین باورند که دوستی عبارت است از یک نوع ارتباط ‏خاص که در مقاطع مختلف و یا در زمانی خاص ، میان افراد پیدا می شود. برخی دیگر نیز ‏معتقدند که دوستی یک نوع قرار داد اخلاقی است که با انگیزه های خاص دنیوی و اخروی ‏بین افراد به وجود می آید.
● ‏دوستی یعنی چه ؟
‏در تفسیر المیزان درتوضیح ‏کلمه " أَخِلاّء" دوستی چنین تعریف شده است: " کلمه أخلاّء جمع خلیل به معنای دوست ‏است. و اگر دوست را خلیل گفته اند بدان جهت است که آدمی ، خُلّت یعنی حاجت خود را ‏به او می گوید. و ظاهراً مراد از اخلاّء ، مطلق کسانی است که به یکدیگر محبت می ‏کنند. چه متقین و اهل آخرت که دوستی شان با یکدیگر به خاطر خداست ( نه به خاطر ‏منافع مادی) و چه اهل دنیا که دوستی هایشان به منظور منافع مادی است ‏در ‏کتاب " المحجّه‏ٔ‏ البیضاء " ، دوستی چنین تعریف شده است: " دوستی یعنی همنشینی ، ‏معاشرت و گفتگوی انسان با افرادی که به آنها علاقه و محبت دارد ، زیرا با غیر دوست ‏معمولاً کسی قصد معاشرت ندارد. این دوستی و ارادت و محبت ، یا لِذاته است (یعنی به
2
‏خودی خود مطلوب است ) و یا مجازی و واسطه ای است که انسان به وسیله آن به دوست ‏حقیقی برسد."
‏بنابراین دوستی ها ممکن است براساس منافع مادی و خواهش های نفسانی ‏و اغراض و احساسات باشد و یا بر اساس یک انگیزه صحیح . با استفاده از آنچه گذشت ، ‏دوستی صحیح بر اساس معیارهای دینی را این چنین تعریف می شود :
‏محبت ، علاقه ، ‏ارتباط روحی ، حسن معاشرت و گفتگو میان دو فرد و یا بین افراد جامعه با ملاک صحیح و ‏انگیزه های الهی ، به طوری که دوستان بر اساس آن بتوانند نیازهای فردی و اجتماعی و ‏احتیاجات دنیوی و اخروی خود را تأمین کنند.
● ‏دوستی حقیقی
‏این نوع از دوستی ‏مخصوص اولیاء و مؤمنان واقعی است که تمام ارادت و انس و محبت خود را نسبت به خداوند ‏تبارک و تعالی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام صرف نموده اند. آری اینان ‏نخبگان عالم و کسانی هستند که از غیر دوست رسته ، و به دوست پیوسته اند و آنچنان ‏لذت این دوستی را چشیده اند که حاضر نیستند دنیا و آنچه در آن است را با لحظه ای ‏انس و محبت و مناجات با خدای تعالی و ارادت به ساحت معصومین علیهم السلام عوض کنند. ‏زیرا آنها خود مصداق واقعی این آیه هستند
" ‏والّذینَ آمَنوُا أَشَدُّ حُبًّا ‏لِلّه" ‏ سوره بقره آیه ‏۱۶۵
‏آنان که ایمان دارند بیشترین محبت و عشقشان به ‏خداست .
● ‏دوستی مجازی
3
‏بر پایه آنچه تا بدین جا در تعریف دوستی گفته شد ‏روشن می شود که هر علاقه و محبتی که انسان به غیر از خداوند تبارک و تعالی و ائمه ‏معصومین علیهم السلام دارد ، دوستی مجازی است. حال اگر این دوستی برخاسته از خواهش ‏های نفسانی و شر و فساد باشد ، رهزن آدمی است و انسان را به منجلاب فساد می کشد و ‏اصولاً چنین دوستی هایی ناپایدار خواهد بود.
‏اما اگر این دوستی ، دارای معیار ‏صحیح بوده و از انگیزه الهی و فطرت انسانی نشأت گرفته باشد ، ضمن آنکه پایدار می ‏ماند ، سرانجام انسان را به سعادت رهنمون خواهد شد.
‏بی شک یک مسلمان که با نگاه ‏دینی ، روش زندگی خود را ترسیم می کند و تمام مراحل و ابعاد آن را حرکت به سوی کمال ‏می داند ؛ در انتخاب دوست- که سهم عظیمی در سعادت و شقاوت دارد و نقش مهمی در زندگی ‏بایفا می کند- دقت کامل را به عمل می آورد و دوستانی را جهت معاشرت و زندگی برمی ‏گزیند که در این مسیر یار و مددکار او باشند. در این صورت است که این نوع دوستی و ‏محبت مجازی ، به بستر و واسطه ای برای رسیدن به آن حقیقت مطلق تبدیل می شود.
‏آنچه در این جمل ، با استفاده از رهنمودهای انسان ساز پیشوایان معصوم علیهم ‏السلام بیشتر به آن خواهیم پرداخت ، این نوع از دوستی است.
● ‏بهترین دوستان
‏نخستین نکته ای که در اینجا باید بر آن تأکید شود این است که دوستی و محبت ‏دارای مراتب و درجاتی است. نباید تصور کرد که دوستی بین افراد ، یکسان است. حقیقت ‏این است که دوستان مراتب مختلفی دارند ؛ بعضی به عنوان دوست کامل شناخته می شوند ؛ ‏زیرا از همه ی ویژگی ها و شرایط یک دوست کامل برخوردارند و بعضی شرایط کمتری را در
4
‏خود جمع کرده اند. با مطالعه احادیث و روایات هم به این مطلب پی می بریم که دوستان ‏به چند نوع تقسیم شده اند.
‏امام صادق علیه السلام فرموده است:
‏دوستی و ‏رفاقت حدودی دارد. کسی که واجد تمام آن حدود نیست، دوست کامل نیست و آن کس که دارای ‏هیچ یک از آن حدود نباشد اساساً دوست نیست.
‏اول آن که: ظاهر و باطن رفیقت نسبت ‏به تو یکسان باشد.
‏دوم آن که: زیبایی و آبروی تو را جمال خود ببیند و نازیبایی ‏تو را نازیبایی خود بداند.
‏سوم آن که: دست یافتن به مال و یا رسیدن به مقام ، ‏روش دوستانه او را نسبت به تو تغییر ندهد.
‏چهارم آن که: در زمینه رفاقت ، از ‏آنچه و هر چه در اختیار دارد نسبت به تو مضایقه نکند.
‏پنجم: تو را در مواقع ‏مشکلات و مصائب ترک نگوید.
‏با اطمینان می توان گفت که اینها دوستان برتر هستند ‏و اگر دوستی با این خصوصیات پیدا کردید ، بدانید کیمیایی یافته اید که نباید آن را ‏به آسانی از دست دهید. زیرا ارتکاب چنین خطایی از خرد به دور است و همان گونه که ‏امام صادق علیه السلام می فرماید: دوستی برادران مؤمن ، جزئی از دین می باشد و شخص ‏عاقل مراقب دین خود است.
‏آن حضرت در حدیث دیگری فرمود:
‏رفقای صمیمی سه دسته ‏اند:
‏۱- ‏کسی که مانند غذا از لوازم ضروری زندگی به حساب می آید و آدمی در همه ‏حالات به وی نیازمند است ؛ و او رفیق عاقل است.
‏۲- ‏کسی که وجود او برای انسان ‏به منزله یک بیماری رنج آور است ؛ و آن رفیق احمق است.

 

دانلود فایل