نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

مبانی نظری و پیشینه رضایت زناشویی زنان در انتقال به مرحله والدینی

مبانی نظری و پیشینه رضایت زناشویی زنان در انتقال به مرحله والدینی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 99 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
مبانی نظری و پیشینه رضایت زناشویی زنان در انتقال به مرحله والدینی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه

یکی از مهمترین مراحل چرخه زندگی، که تا حدودی مشکل و پیچیده نیز می باشد، انتقال از موقعیت همسری به والدینی است. به منظور سازگار شدن با عضو جدید خانواده، تغییرات مورد نیاز در تمامی جنبه‌های روابط زناشویی حائز اهمیت است. عواطفی که در ابتدا متمرکز بر نیازهای فردی بود و در ارتباط بین زوج‌ها صورت می‌گرفت، با ورود فرزند تغییر می‌کند. اوقات فراغت کوتاه می‌شود، روابط خانوادگی بار دیگر باید تنظیم شده و منابع و ذخایر جسمی و عاطفی گسترش یابند.

بسیاری از والدین جدید لذت و شادی را در نوزادشان می‌یابند اما در همین زمان آن‌ها با چالش‌های معنی دار و مهمی مربوط به خواسته های مرتبط با مراقبت از نوزاد روبرو می‌شوند. علاوه بر این، تولد اولین فرزند به سازگاری و تعدیل زیاد زوج‌ها در «زندگی» از جمله شامل تغییرات در سبک زندگی، اولویت‌های خود و ارتباطاتشان نیاز دارد (پیسی، 2004).

ورود عضو جدید (فرزند) سیستم خانواده را با تغییرات زیادی مواجه می‌کند. شامل تغییر روزمره، مسئولیت‌ها و ساختار دهی مجدد ارتباطات زوج‌ها می‌باشد (بست، کاکس، پین[1]،2002). تولد اولین فرزند به عنوان زمان شادی و هیجان پیش بینی شده است، اما این موضوع می‌تواند به عنوان یک «موهبت مختلط[2]» گذار به والدینی باشد. به طوری که با خواسته های زیاد، خستگی و سردرگمی در مورد تغییرات در نقش‌ها و ارتباطات همراه باشد (گجردیگن و سنتر[3]، 2005) .

تحقیقات تفاوت‌های جنسی در طی دوران گذار به والدینی را نشان می‌دهند به طوری که رضایت زناشویی ابتدا در زنان و سپس در مردان کاهش می‌یابد. (بلسکی، پنسکی،1988). عوامل زیادی بر رضایت زناشویی در طی دوران گذار به والدینی تأثیر دارند از جمله: خستگی (الیک، هادسون و فلیک[4]،2002)، عدم اوقات فراغت (کلکستون، جنی، پری ، جنکینز[5]،2008) و کاهش زمان با هم بودن زوج ها می‌توانند باعث کاهش رضایت زناشویی شوند (پری، جنکینز و کلکستون،2011). به ویژه تقسیم کارهای خانه می‌تواند مسئله ساز شود (باکستر، هویت، و هاینز[6]، 2008) بخصوص هنگامی که مادران احساس کنند این تقسیم وظایف غیر عادلانه می‌باشد (گروت و کلارک[7]،2001). درانتقال به مرحله والدینی تغییرات در روابط جنسی باعث تغییر در صمیمیت عاطفی که قطعاً بسیار مهم است می‌شود (پیسی[8]، 2004). عوامل موثر دیگر عبارتند از نقش‌ها و هویت، ایدئولوژی‌ها و باورهای جنسیتی و عوامل مذهبی (دیو و ویل لوکس[9]،2011).

خانواده را می‌توان به عنوان یک سیستم، یا یک کل فرض کرد. ممکن نیست روابط اعضا و افراد را بدون شناخت این وابستگی درک کرد. به عنوان مثال، محققان سیستم‌های خانواده دریافته‌اند که خانواده مبدأ بر روابط زناشویی زوج‌ها حتی به عنوان انتقال بین نسلی مثبت و منفی رفتارهای زناشویی تأثیر دارند (کوران و هازن ، جکوبوییتز، ساساکی[10]،2006).

در ادامه یک تصویر جامع از تصویر انتقال به مرحله والدینی با دیدگاه سیستم‌های خانواده ارائه شده است.


[1] Bost, K. K., Cox, M. J., Burchinal, M. R., & Payne, C.

[2] mixed blessing

[3] Gjerdingen, D. K., & Center, B. A.

[4] Elek, S. M., Hudson, D. B., & Bouffard, C.

[5] Claxton, A., & Perry‐Jenkins, M.

[6] Baxter, J., Hewitt, B., & Haynes, M.

[7] Grote, N. K., & Clark, M. S.

[8]Pacey, S.

[9] Dew, J., & Wilcox, W.B.

[10] Curran, M., Hazen, N., Jacobvitz, D., & Sasaki, T


مبانی نظری و پیشینه جهانی شدن

مبانی نظری و پیشینه جهانی شدن
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 108 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66
مبانی نظری و پیشینه جهانی شدن

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1-2- جهانی شدن یا جهانی سازی: :..............................23

2-2-«جهانی شدن یک امر محتوم و یک فرآیند طبیعی است.»:........26

3-2-«جهانی شدن یک پروژه ی ائدولوژیک غربی است.»:..........27

4-2-«جهانی شدن یک روند قابل مدیریت است» :.........................29

5-2- تعاریف جهانی شدن:...........................30

6-2- جهانی شدن ؛فرصت یا تهدید:...................................31

7-2- جهانی شدن،یک پدیده چند بعدی:...........................33

8-2- ابعاد جهانی شدن :.............................................34

9-2- جهانی شدن اقتصاد: ........................................34

10-2-جهانی شدن سیاست :.......................................34

11-2- جهانی شدن فرهنگ : :.....................................35

12-2- فوکویاما و نظریه ی آخرالزمان:.....................................35

13-2- مارشال مک لوهان با نظریه ی دهکده ی جهانی:...................36

14-2- آلوین تافلر با تئوری برترین ها:..............................36

15-2- ساموئل هانتیگتون و نظریه ی برخورد تمدن ها:................37

16-2- نظریه مبادله جورج هومنز:.................................38

17-2- نظریه نظام جهانی والراشتاین:................................42

18-2- جهانی شدن و فرهنگ:.................................47

19-2- فرهنگ و جهانی شدن:.................................49

20-2- هویت جهانی و محلی:..............................52

21-2- هویت های محلی در فرایند جهانی شدن . :......................52

22-2- استراتژی امنیت فرهنگی:...................................56

23-2- آثار تحولات ارتباطات بر فرهنگ:..............................60

24-2- جهانی شدن و سیاست:.........................................61

25-2- جهانی شدن حقوق بشر:....................................64

26-2- هویت های جغرافیایی و سیاسی:...........................66

27-2- نقش دولت های ملی:....................................67

28-2- جهانی شدن و اقتصاد:...........................................68

29-2- جهانی شدن اقتصاد و تأثیر آن بر وضعیت زنان:.........................72

30-2- تاثیر جهانی شدن اقتصاد و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران:........78


مبانی نظری و پیشینه جرایم سایبری

مبانی نظری و پیشینه جرایم سایبری
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 228 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98
مبانی نظری و پیشینه جرایم سایبری

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1-2مقدمه

2-2مرور تاریخی

1-2-2مروری بر تاریخچة جرائم سایبری

1-1-2-2نسل اول :جرائم رایانه‎ای

2-1-2-2نسل دوم:جرائم علیه داده ها

3-1-2-2نسل سوم:جرائم سایبری

2-2-2تاریخچه جرایم سایبری در ایران

3-2-2مروری بر تاریخچه حریم خصوصی

4-2-2تاریخچه امنیت اجتماعی

3-2 مرور مفهومی

1-3-2مروری بر مفهوم فضای سایبر

2-3-2مروری بر مفهوم جرم

1-2-3-2مروری بر مفهوم جرم از دیدگاه جامعه شناسی

2-2-3-2مروری بر مفهوم جرم از دیدگاه حقوقدانان

3-3-2مروری بر مفهوم جرم سایبری

4-2-2مروری بر مفهوم حریم خصوصی

4-2-2مروری بر مفهوم امنیت

1-4-2-2ابعاد و سطوح امنیت

2-4-2-2امنیت اجتماعی

3-4-2-2مروری بر مفهوم احساس امنیت

3-2مرور نظری

1-3-2دیدگاه های نظری جرایم سایبری

1-1-3-2 دیدگاه های نظری در باب کلیت جرایم سایبری

2-1-3-2 دیدگاه های نظری درباره تقسیم بندی جرایم سایبری

3-1-3-2 اقدامات بین المللی در خصوص تقسیم بندی جرایم رایانه ای یا سایبری

4-1-3-2 خصوصیات جرایم سایبری

5-1-3-2 پیامد های جرم سایبری به عنوان نوآوری جامعه اطلاعاتی

6-1-3-2 تئوری اشاعه نوآوری

7-1-3-2 پیامدهای نوآوری

1-7-1-3-2 طبقه بندی پیامدهای نو آوری

8-1-3-2در نظریه استفاده و رضامندی

9-1-3-2شکاف دیجیتال

2-3-2دیدگاه ها راجع به حریم خصوصی

1-2-3-2دیدگاه قرآن راجع به حریم خصوصی

2-2-3-2دیدگاه ها راجع به حریم خصوصی در نظام های حقوقی

3-2-3-2 حوزه های حریم خصوصی

4-2-3-2دیدگاه ها راجع به حمایت حریم خصوصی از آزادی و استقلال فردی

5-2-3-2-نظریه قرارداد اجتماعی

6-2-3-2-نظریه دولت مطلقه وحریم خصوصی

7-2-3-2نظریه دولت مشروطه و حوزه اقتدار دولتی

8-2-3-2 نظریه اخلاقی

9-2-3-2 حریم خصوصی و امنیت

1-9-2-3-2 رابطه حریم خصوصی و امنیت داده

2-9-2-3-2 رابطه حریم خصوصی و امنیت اطلاعات

3-9-2-3-2 رابطه حریم خصوصی و امنیت شبکه

10-2-3-2 عوامل موثر بر حریم خصوصی

3-3-2 دیدگاه ها نظری در مورد امنیت اجتماعی

1-3-3-2گفتمان امنیت سلبی

2-3-3-2گفتمان امنیت ایجابی

3-3-3-2دولت و امنیت

4-3-3-2 تئوری " فضای قابل دفاع "

4-2 مروری بر تحقیقات پیشین

5-2 چارچوب نظری پژوهش

6-2 سوال های تحقیق

7-2مدل تحلیلی


مبانی نظری و پیشینه توسعه و مناطق آزاد

مبانی نظری و پیشینه توسعه و مناطق آزاد
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 116 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
مبانی نظری و پیشینه توسعه و مناطق آزاد

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مروری بر ادبیات نظری.. 8

1-2 توسعه. 8

مقدمه. 8

1-1-2 مفاهیم توسعه. 12

2-1-2 ابعاد توسعه. 15

3-1-2 شاخص ‏های توسعه. 18

4-1-2 نهادگرایی و توسعه. 22

5-2-1 توسعه و جهانی شدن.. 26

2-2 منطقه آزاد. 32

1-2-2 تاریخچه و شکل ‏گیری مناطق آزاد. 32

2-2-2 دیدگاه‌های نظری ایجاد مناطق آزاد. 39

3-2-2 تجربیات بین‌المللی و دیدگاه ‏های سازمان‏ های جهانی ایجاد مناطق آزاد. 41

4-2-2 ویژگی‏ های مناطق آزاد. 46

5-2-2 آثار ایجاد مناطق آزاد. 47

6-2-2 هدف ‏ها، خط مشی‌ها و پارامترهای مهم در توسعه مناطق آزاد. 49

7-2-2 مراحل توسعه مناطق آزاد. 50

3-2 برنامه ‏ریزی توسعه منطقه ‏ای.. 51

1-3-2 تئوری هسته و پیرامون.. 52


مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی

مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 318 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76
مبانی نظری و پیشینه تبلیغات محیطی و ارزش های فرهنگی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه

در فصل دوم پژوهش، به بررسی تاریخچه ­ی تبلیغات بازرگانی و نیز تاریخچه ­ی تبلیغات محیطی در جهان و ایران پرداخته ­ایم. سپس پژوهش های داخلی و خارجی انجام شده در زمینه ­ی تبلیغات محیطی و نقش ارزش­ های فرهنگی در این تبلیغات را بررسی کرده ­ایم. پس از آن ادبیات و مفاهیم پژوهش را بسط داده ­ایم و در نهایت دیدگاه ­های علمی و نظریه های مرتبط با رسانه­ ها و تبلیغات را آورده و بر اساس آن­ ها به تدوین چارچوب نظری پرداخته ­ایم.

2-1- مرور تاریخی؛ پیشینه ­ی پژوهش در جهان و ایران:

2-1-1- تاریخچه تبلیغات بازرگانی در جهان

آﮔﻬﯽﻫﺎ و ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ ﺗﺎرﯾﺨﭽﻪای ﻃﻮﻻﻧﯽ دارد و ﺷـﯿﻮهﻫـﺎی ﻣﻌﺎﺻـﺮ ﺗﺒﻠﯿﻐـﺎت و ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ، ﻣﺤﺼﻮل ﺗﮑﺎﻣﻞ ﻗﺮن­ ها ﺗﺠﺮﺑﻪ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﭘﯿﺎم ­رﺳﺎﻧﺎن، ﻣﺒﻠّﻐـﺎن و ﺑﺎزرﮔﺎﻧـﺎن ﺑـﻪ ﺷـﻤﺎر ﻣﯽآﯾﺪ. آﮔﻬﯽﻫﺎی ﺗﺠﺎری و ﺗﺒﻠﯿﻎ از آن ­جا ﺑﺮای اﻧﺴﺎن اﻫﻤﯿـﺖ ﯾﺎﻓـﺖ ﮐـﻪ او ﺑـﻪ ﻣﺒﺎدﻟـﻪ­ی ﮐـﺎﻻ ﻣﺒﺎدرت ﮐﺮد. ﻣﺒﺎدﻟﻪ­ی ﮐﺎﻻ وﺳﯿﻠﻪای ﺑﺮای ﺗﻌﻮﯾﺾ ﻣـﺎزاد ﺗﻮﻟﯿـﺪات (ﺷـﺎﻣﻞ ﺳـﺒﺰﯾﺠﺎت و ﻣـﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ، ﭘﻮﺷﺎک، ﻟﻮازم زﻧﺪﮔﯽ و...) ﺑﺎ ﻣﺎﯾﺤﺘﺎج ﺿﺮوری از ﻣﺤﻞ ﺗﻮﻟﯿﺪات ﻏﯿﺮه ﺑـﻮد. ﺗﺒﻠﯿﻐـﺎت ﺑﺎ ﻇﻬﻮر ﺷﻬﺮﻧﺸﯿﻨﯽ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ و ﺑﻪﺗﺪرﯾﺞ ﺑﺎ ﺑﻬـﺮهﮔﯿـﺮی از روش ­های ﮔﻮﻧـﺎﮔﻮن ‫ﺗﮑﺎﻣﻞ ﯾﺎﻓﺖ (باهنر و همایون، 1388: 43).

تبلیغاتی که به فروش کالاها و اجناس مرتبط است، گذشته ­ای به قدمت دوران ماقبل تاریخ دارد. چنان­ که برخی غارنگاره ­ها به سازندگان اشیای ابتدایی نسبت داده شده است، اما می ­توان گفت این تبلیغات همگام با رشد جوامع و تکوین ارتباطات انسانی با به­ کارگیری علائم تجاری یا استفاده از نشانه­ های دیواری و یا استخدام جارچی­ های شهری توسعه یافته است. با این حال کشف گوتنبرگ[1] در سال 1450 میلادی را باید نقطه عطف این روند دانست، چرا که این اختراع تبلیغات بازرگانی را چون بسیاری از حوزه ­های دیگر تحت تأثیر قرار داد. این کشف، انقلاب عظیمی در تبلیغات چاپی ایجاد کرد و صنعتی به ­وجود آورد که اگرچه به کندی پیش رفت، اما به تدریج در اروپا با اقبال و توجه فراوانی روبرو شد (اربابی، 1350: 59).

‫ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ­ی ﺗﺎرﯾﺦ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت دارای ﺗﻘﺴﯿﻢﺑﻨﺪیﻫﺎی ﻣﺘﻨﻮﻋﯽ اﺳﺖ. ‫در یک ﺗﻘﺴﯿﻢﺑﻨﺪی، ﺗﺎرﯾﺦ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎتﺗﺠﺎری را دارای ﭘﻨﺞ ﻣﺮﺣﻠﻪ داﻧﺴﺘﻪاﻧﺪ:

‫1. ﻣﺮﺣﻠﻪ­ی ﭘﯿﺶ از ﻇﻬﻮر ﺻﻨﻌﺖ ﭼﺎپ

‫2. ﻣﺮﺣﻠﻪ­ی ﻇﻬﻮر ﺻﻨﻌﺖ ﭼﺎپ: در اﯾﻦ دوره، اﻃﻼع ­رﺳﺎﻧﯽ ﻣﺘﺤﻮل ﮔﺸﺖ ﺑـﻪ­ﮔﻮﻧـﻪای ﮐـﻪ اﻃﻼع ­رﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺟﻤﻊ زﯾﺎدی از ﻣﺮدم در ﺧﺎرج از ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺟﻐﺮاﻓﯿﺎﯾﯽ ﻣﻌﯿﻨـﯽ اﻣﮑـﺎنﭘـﺬﯾﺮ ﺷـﺪ.

‫اﻟﺒﺘﻪ در اﯾﻦ راﺳﺘﺎ، ﻧﺸﺮ و ﺗﺮوﯾﺞ آﻣﻮزش ﺧﻮاﻧﺪن و ﻧﻮﺷﺘﻦ و ﻧﯿﺰ ﻇﻬﻮر روزﻧﺎﻣﻪﻫـﺎ و اﻧﺘـﺸﺎر ‫آﻧﻬﺎ ﻧﻘﺶ ﻣﺆﺛﺮی داﺷﺘﻪ اﺳﺖ.

‫3. ﻣﺮﺣﻠﻪ اﻧﻘﻼب ﺻﻨﻌﺘﯽ: در اﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﺣﺠﻢ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺗﻨﻮع آن و ﻧﯿـﺰ ﺷﺪت ﯾﺎﻓﺘﻦ رﻗﺎﺑﺖ، اﻃﻼع ­رﺳﺎﻧﯽ اﻫﻤﯿﺖ روزاﻓﺰوﻧﯽ ﯾﺎﻓﺖ ﺗﺎ ﺟـﺎﯾﯽ ﮐـﻪ ﺟـﺰو ﺿـﺮورﯾﺎت ‫زﻧﺪﮔﯽ اﻗﺘﺼﺎدی و ﯾﮑﯽ از ﻟﻮازم اﺳﺎﺳﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه، ﺗﻮزﯾﻊﮐﻨﻨﺪه و ﻣﺼﺮفﮐﻨﻨﺪه ﺷﺪ.

‫4. ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ وﺳﺎﯾﻞ ارﺗﺒﺎﻃﯽ و ﻧﯿﺰ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻋﻠﻮم، ﻓﻨﻮن و ﻇﻬﻮر اﺧﺘﺮاﻋـﺎت ﺟﺪﯾـﺪ: در اﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺳﻄﻮح ﻧﮕﺎرش، روش ﻃﺮاﺣﯽ و اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ و ﺳﺎﺧﺖ آﮔﻬـﯽ ﺑـﻪ‫ﺷﺪت ﻣﺘﺤﻮل ﺷﺪ و اﻃﻼع ­رﺳﺎﻧﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺷﺪت اﻧﺘﺸﺎر ﯾﺎﻓﺖ.

‫5. ﻣﺮﺣﻠﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ارﺗﺒﺎط ﻣﯿﺎن اﻃﻼع ­رﺳﺎﻧﯽ و ﻋﻠﻮم دﯾﮕﺮ ﻣﺎﻧﻨﺪ رواﻧﺸﻨﺎﺳﯽ، ﺟﺎﻣﻌﻪﺷﻨﺎﺳـﯽ و رﯾﺎﺿﯿﺎت: در اﯾﻦ ﻣﯿﺎن، ﻣﺒﺎدی و اﺻﻮل اﻃﻼع ­رﺳﺎﻧﯽ و ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻣـﺪون ﺷـﺪ و ﻣﯿـﺎن­ رﺷـﺘﻪﻫـﺎی ﻋﻠﻤﯽ دﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﻣﺜﺎﺑﻪ رﺷﺘﻪای ﻋﻠﻤﯽ ﮐﻪ ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﯽ ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ اﺳـﺖ، ﺟﺎﯾﮕـﺎه وﯾـﮋه­ ای ﯾﺎﻓـﺖ.


[1]. Gutenberg

[2].Sisro