نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

دانلود پروژه روش ها و سیستم های تعمیرات و نگهداری پارت پلاستیک خراسان

دانلود پروژه روش ها و سیستم های تعمیرات و نگهداری پارت پلاستیک خراسان

دانلود پروژه روش ها و سیستم های تعمیرات و نگهداری پارت پلاستیک خراسان

دسته بندیصنایع
فرمت فایلdocx
حجم فایل2.106 مگا بایت
تعداد صفحات34
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فهرست مطالب

مقدمه. 1

مفاهیم کلی نگه داری و تعمیرات... 1

انواع روشها و سیستمهای نگهداری و تعمیرات... 3

نگهداری و تعمیرات بر اسا س شکست(BM) 3

نگهداری و تعمیرات اضطراری (EM) 4

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM ) 4

معرفی کارخانه. 5

ساعات کاری.. 6

خلاصه فرآیند سازمان.. 8

کلیات... 8

فرم درخواست تعمیر. 9

فرم سابقه دستگاه 10

فرم گزارش کارکرد: 10

فرم گزارش بازخورد. 12

کارت شناسایی دستگاه 12

شناسنامه ماشین آلات... 13

کد گذاری ماشین آلات... 17

طراحی بخش های مختلف نت و اجرا 17

پیاده سازی نظام طراحی شده 18

تعیین اهداف سازمان.. 19

بررسی وضعیت موجود. 19

گامهای موثر در بررسی وضعیت موجود. 19

ایجاد آرشیو اطلاعات تجهیزات... 19

مدیریت اطلاعات وتجزیه تحلیل نتایج.. 20

راه حل و روش اجرایی مناسب برای خرابی و از کار افتادگی های ناگهانی و پیش بینی نشده دستگاه ها 21

سیستم مناسب ( روش اجرایی )برای تعمیرات اساسی.. 22

فرم نیروی انسانی.. 26

فرم در خواست تعمیر اضطراری.. 27

فرم شرح تعمیرات ماشین آلات... 29

بررسی عملکرد سیستم.. 30

بررسی عمکرد کارخانه در زمینه نت... 30

جمع بندی.. 31

مقدمه

پیشرفت شتابنده و شگرف فناوری های مختلف در جهان به دامنه حرکت واحد های تولیدی ، خدماتی و صنعتی افزوده است ، به طوری که واحد های صنعتی کشور ها نیز نمی توانند بدون تاثیر پذیری و استقرار سیستمهای نگهداری و تعمیرات علمی در جهت دست یابی به افزایش بهره وری ، افزایش کیفیت محصولات ،‌ بالا بردن قدرت رقابت و سایر اهداف گام بردارند .

در دنیای امروز فعالیتهای تولیدی و اقتصادی هر چه بیشتر به ماشین آلات وابسته شده اند . پیچیدگی تجهیزات مستلزم برخوردی علمی با نگرشی مدرن برای استفاده و نگهداری از آنها می باشد و نگرش سنتی دیگر پاسخگو نمی باشد . بنابراین یکی از ضروری ترین نظام ها در هر کارخانه وجود یک نظام مدون ، علمی و کاربردی نگهداری و تعمیرات است .

نگهداری و تعمیرات صحیح ، علمی و برنامه ریزی شده با روشهای نوین بر روی بهره وری ، کیفیت ، هزینه های مستقیم تولید ، قابلیت اطمینان و سود آوری اثر می گذارد ، بنابراین ضرورت طراحی و استقرار سیستمهای نگهداری و تعمیرات در کارخانجات یکی از مسائل مبرم و حیاتی امروز صنایع مملکت ماست . حفظ سرمایه های کشور از یکسو ، ارزبری بالا و خرید ماشین آلات و تجهیزات از سویی دیگر ،‌ استفاده عقلایی و برنامه ریزی شده و نگهداری و تعمیر به موقع ماشین آلات و تجهیزات را الزامی می سازد .

مفاهیم کلی نگه داری و تعمیرات

  • دوره نخست BM - (Breakdown Maintenance)

سیر تحولات در دوره نخست تحقیقات نشان می‌دهد که گامهای اولیه در پیاده‌سازی نت در سالهای قبل از جنگ جهانی دوم رخ داده است . در آن ایام صنایع به شکل امروزی مکانیزه نبوده و لذا خرابیها و توقف ناگهانی ماشین‌آلات مشکلی جدی را برای دست اندرکاران امر تولید ایجاد نمی‌نمود ؛ به بیان دیگر ، جلوگیری از بروز عیب در ذهن اکثر مدیران و مهندسین مفهوم نداشته و یا حداقل ضرورتی از این نظر احساس نمی‌گردید . علاوه بر این اکثر ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی از طرح نسبتا ساده‌ای برخوردار بوده و این ویژگی ، کار با آنها را ساده و تعمیرشان را آسان می‌نمود . نتیجه آنکه در آن زمان نیازی به استفاده از نت سیستماتیک احساس نمی‌گردیده و اکثر شرکتها و واحدهای تولیدی و صنعتی تنها در زمانی که دستگاه و یا تجهیزات از کار می‌افتادند ، بازبینی و یا تعمیر آنها را آغاز می‌نمودند ؛ در واقع سیستم نگهداری و تعمیرات به هنگام از کارافتادگی (Breakdown Maintenance) معمول بود

دوره دوم TPM - (Total Productive Maintenance)

در طول دهه 1950 نت پیشگیرانه به تدریج تکامل یافته تا پاسخگوی نیازهای جدید صنعت باشد . در این راستا سیستم نگهداری و تعمیرات بهره‌ور(Productive Maintenance)در سال 1954 به صنایع آمریکا معرفی گردید . در این سیستم ضمن تاکید بر روی اصلاح خرابیهای اتفاقی و از کار افتادن غیرمنتظره تجهیزات با بهره‌گیری مناسب از علوم آمار و احتمالات و پژوهش عملیاتی ، شبیه‌سازی ، اقتصاد مهندسی ، تئوری صف و نگرشهای تحلیلی ، تکنیکها و مدلهایی برای حالات مختلف انواع دستگاهها و تجهیزات ابداع شد که متخصصین این رشته می‌توانستند کلیه فعالیتها و عملیات نگهداری و تعمیرات را به نظم درآورده و خرابیها را پیش‌بینی نمایند تا جهت نگهداری و تعمیر آنها برنامه‌ریزی انجام پذیرد .

دهه 1960 را می‌توان دهه گسترش استفاده از نت بهره‌ور در صنایع نامید . معرفی نت بی‌نیاز از تعمیر ، مهندسی قابلیت اطمینان و مهندسی قابلیت تعمیر (1962) از نتایج تحقیقات انجام شده در این دهه بوده که در تکامل سیستم نت بهر‌ه‌ور بسیار موثر بوده است .

فایل ورد 34 ص

دانلود تحقیق مدرنیته و پسا مدرنیته در گذر تاریخ

دانلود تحقیق مدرنیته و پسا مدرنیته در گذر تاریخ

دانلود تحقیق مدرنیته و پسا مدرنیته در گذر تاریخ

دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdocx
حجم فایل70 کیلو بایت
تعداد صفحات15
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

چکیده: مدرنیته به مثابۀ یک تمامیت، یک فلسفۀ تاریخی تکامل‌گرایانۀ آینده‌نگر است که مفهوم عقل و پیشرفت، هستۀ اساسی آن را تشکیل می‌دهد؛ عقلی که نه تنها در خصوص اخلاق و سیاست، بلکه معیار کلیۀ تجلیات زندگی انسان معاصر است. نقطۀ عطف این دگرگونی را باید عصر روشنگری و یا عصر حاکمیت عقل دانست؛ اما شکی نیست که ادامۀ این وضعیت به نزاع‌ها و اختلاف‌نظرهای پایان‌ناپذیر در مسائلی همچون لاقیدی اخلاقی سیاستمداران منجر می‌شود که حاکی از رویارویی انسان مدرن با یک فاجعۀ اخلاقی است. انسان عصر حاضر همواره با شبحی از اخلاق رودررو است؛ شبحی که میراث فرمانروایی عقل و دوری از احساسات و نوامیس اخلاقی است و این همه حاکی از نابسامانی زبان اخلاقی عصر مدرن است. در این مقاله، سعی شده است ضمن مروری اجمالی بر مفهوم مدرنیته، مدرنیسم، و پسامدرنیته، پسامدرنیسم، و تصورات غالب از این واژگان در گذر تاریخ، به ذهنیت بحران‌زدۀ انسان مدرن نیز به گونه‌ای تحلیلی توجه شود.

مدرنیته

«مدرنیته» مفهومی پیچیده است که نمی‌توان تعریفی جامع از آن به دست داد. دشواری تعریف کلمۀ «مدرن» از آنجا است که این کلمه همواره در تقابل با دو مفهوم دیگر قرار می‌گیرد: یکی مفهوم «کهنه» و دیگری مفهوم «سنت». از این نظر، گذشت زمان، مصداق کلمۀ «مدرن» را پیوسته تغییر می‌دهد؛ اما اصل «مدرنیته» به معنای «همواره به پیش رفتن است» و در عین حال «فراخواندن نو» و کنار گذاشتن «کهنه».

در نظر رومی‌ها، واژۀ «مدرن» معنای «تازه» داشت؛ حال آنکه معنای «کهن» عبارت بود از «آنچه به گذشته تعلق دارد.» کلمۀ «مدرن» (modernus) را رومیان نخستین بار در قرن ششم میلادی از روی کلمۀ «mode» یعنی «به تازگی» ساختند؛ همچنان که کلمۀ «modiernus» به معنای «امروزی» را از واژۀ «modie» به معنای «امروز» ساخته بودند. بنابراین، از نظر رومیان، «مدرن بودن» یعنی «آگاهی داشتن دربارۀ زمانۀ خود» (جهانبگلو، 1374: 55-49).

موج درگیری میان «قدیمی‌ها» و «مدرن‌ها» در قرون وسطا تشدید می‌شود؛ و تقابل میان «مدرن» و «کهن» با همین نحو در دوران اسکولاستیک در قرن سیزدهم ادامه می‌یابد. اما در قرون چهاردهم و پانزدهم است که نهضت‌هایی فکری و هنری سر برمی‌آورند که آشکارا خود را مدرن می‌نامند و صراحتاً آن را در تقابل با آرا و اعمال کهنه قرار می‌دهند. با رنسانس، میان عصر کهن و عصر مدرن برای همیشه حد فاصلی بنیادی کشیده می‌شود.

فایل ورد 15 ص

دانلود خلاصه کتاب اخلاق پروتستان و روح سرمایه داری اثر ماکس وبر

دانلود خلاصه کتاب اخلاق پروتستان و روح سرمایه داری اثر ماکس وبر

دانلود خلاصه کتاب اخلاق پروتستان و روح سرمایه داری اثر ماکس وبر

دسته بندیفقه و علوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل42 کیلو بایت
تعداد صفحات13
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فهرست مطالب

بخش اول.. 2

فصل اول.. 2

تعلق مذهبی و قشربندی اجتماعی.. 2

فصل دوم. 3

"روح" سرمایه داری: 3

فصل سوم. 4

مفهوم Beruf از دیدگاه لوتر: (هدف پژوهش( 4

بخش دوم. 5

فصل اول.. 5

کالونیسم.. 6

پیتیسم.. 7

متودیسم.. 8

فرقه های باپتیستی.. 8

فصل دوم. 9

ریاضت کشی و روح سرمایه داری: 9


مقدمه

تنها در غرب "علمی" که امروزه مرحله تکامل آن را "معتبر" می دانیم، به وجود آمده است.تمام آموزه های شرقی، فاقد روش منتظم و به طور کلی فاقد مفاهیم عقلانی بوده اند.

به طور مثال چاپ در چین وجود داشته است اما فقط در غرب بود که یک ادبیات چاپی که منحصرا برای چاپ در نظر گرفته شود و موجودیت خود را صرفا" مدیون چاپخانه باشد یعنی "مطبوعات" و "گاهنامه ها" رایج گردید.

"تکاپوی ثروت"، "جست و جوی منفعت" و جست وجو به دنبال پول آنهم حداکثر ممکن، فی نفسه هیچ ربطی به سرمایه داری ندارد و افراد مختلف با موقعیتهای متفاوت در همه اعصار و همه سرزمینها هر جا که شرایط عینی ایجاب کند یا ایجاب کرده باشد، چنین عطشی برای ثروت را از خود نشان می دهند.

حرص بی پایان برای تحصیل ثروت به هیچ وجه با سرمایه داری یکی نیست تاچه رسد با "روح" آن.سرمایه داری می تواند بیشتر با رام کردن این غریزه غیرعقلانی یا لااقل با تعدیل عقلانی آن یکسان باشد. در حقیقت،سرمایه داری مساوی است باجست و جوی منفعت از طریق فعالیتی مستمر،عقلانی و سرمایه دارانه در پی منفعتی همواره تجدید شونده.

عمل سرمایه دارانه را عملی می نامیم که بر انتظار کسب منفعت از طریق بهره برداری از امکانات مبادله، یعنی بر امکانات مسالمت آمیز کسب سود، متکی باشد. تحصیل ثروت از طریق زور از قوانین خاص خود تبعیت می کند و نباید با عملی که متوجه کسب منفعت از امکانات مبادله است در یک مقوله گنجانده شود. اگرتحصیل سرمایه دارانه ثروت به روش عقلانی دنبال شود ،عمل مربوطه باید توسط محاسبه اجزای سرمایه ارزیابی شود.یعنی اگر در این عمل از کالا یا خدمات افراد به عنوان وسیله تحصیل ثروت استفاده منتظم به عمل آید، بیلان نهایی دارایی موسسه بر حسب پول در پایان یک دوره فعالیت باید از سرمایه ای که برای تحصیل ثروت از طریق مبادله به کار رفته است، فزونی نشان دهد.اما این نکات فقط به درجه عقلانیت تحصیل ثروت سرمایه داری مربوط می شود.

در تمام کشورهای متمدن،" سرمایه داری" و موسسات "سرمایه داری" مبتنی بر درجه قابل قبولی از عقلانی شدن محاسبه سرمایه وجود داشته است و موسسه سرمایه داری و کارفرمای سرمایه داری از زمانهای بسیار کهن در جهان پراکنده بوده اند آنهم نه فقط با فعالیتهای موسمی، بلکه با فعالیتی دائمی. اما سرمایه داری فقط در غرب به درجه ای از اهمیت و به گونه ها، واشکال و گرایشاتی دست یافت که هرگز در جای دیگری سابقه نداشته است .ازجمله سازمان عقلانی سرمایه دارانه کار آزاد ، که خارج از مغرب زمین جز به صورت پراکنده وجود نداشته است و در نتیجه می توان گفت که منشاء دانش مغرب زمین نوع ویژه ای از "عقلگرایی" است. در اینجا باید دانست حوزه های عقلانی شده در غرب کدامند و عقلانی شدن آنها در کدام جهت صورت گرفته است. برای فهم این مطالب قبل از هر چیز باید اهمیت بنیادی اقتصاد را به رسمیت بشناسیم و بدانیم که تکامل عقلگرایی اقتصادی رویهمرفته به فنون و حقوق عقلانی بستگی دارد و به قوا و استعدادهای انسان در اختیار کردن انواع معینی از رفتار عقلانی- عملی هم وابسته است.در گذشته ، نیروهای جادویی و مذهبی و نیز ایده های مربوط به تکالیف اخلاقی که بر این نیروها استوار بوده اند ،همواره در زمره مهمترین عناصر شکل دهنده رفتار به شمار آمده اند و هر جا این رفتارها با موانع روحی برخورد کرده اند ،تکامل رفتار عقلانی اقتصادی هم با مقاومتهای سرسختانه درونی مواجه شده اند.

در اینجا به بررسی تاثیر باورهای مذهبی بر پیدایش یک "ذهنیت اقتصادی" پرداخته شده و به عنوان نمونه ، همبستگی های روح زندگی اقتصادی جدید با اخلاق پروتستانیسم ریاضت کشانه انتخاب شده است. هدف از تحقیق هم تعیین روابط مذاهب مهم با اقتصاد و قشربندی اجتماعی در حوزه تاثیر آنها می باشد.

بخش اول فصل اول تعلق مذهبی و قشربندی اجتماعی

آمار اشتغال [دراروپا] نشان می دهند که مدیران و صاحبان سرمایه و نیز نمایندگان تعلیم دیده اقشار فوقانی کارگری و حتی کارکنان فنی و بازرگانی شرکتهای جدید که از آموزش بالایی برخوردارند،اغلب به فرقه پروتستان تعلق دارند. البته سهم نسبی افزونتر پروتستانها در مالکیت سرمایه، مدیریت و رده های فوقانی کارگری در شرکتهای بزرگ صنعتی و تجاری را میتوان معلول شرایطی تاریخی مربوط به گذشته های دور دانست که در آن شرایط تعلق مذهبی نه علت ،بلکه تا حدود معینی معلول پدیده های اقتصادی به نظر می رسید.عهده دار شدن نقشهای اقتصادی از یک سو مستلزم مالکیت سرمایه و از سوی دیگر مستلزم تحصیلات پرهزینه و اغلب مستلزم هر دوی آنهاست و اینها امروزه به برخورداری از ثروت موروثی یا دست کم به تمول معینی وابسته اند.

در قرن شانزدهم ،بسیاری از مناطق ثروتمند که از توسعه یافته ترین اقتصاد برخوردار بوده اند و به خصوص تعداد زیادی از شهرها ی ثروتمند به آیین پروتستان درآمدند که پیامدهای آن حتی هنوز هم موقعیت پروتستانها در مبارزه برای حیات اقتصادی را تقویت می نماید.

از این رو ،این سئوال مطرح می شود که تمایل شدید به انقلاب در کلیسا ،در پیشرفته ترین مناطق اقتصادی بر چه مبنایی استوار است؟بدون شک رهایی از سنتگرایی اقتصادی عامل مهمی به نظر می رسد که باید تمایل به شک در سنت مذهبی و قیام علیه مراجع سنتی را تقویت نماید.

در بعضی مناطق [از جمله مجارستان] تفاوت قابل ملاحظه ای در نوع تحصیلات"متوسطه" که اولیای کاتولیک و پروتستان برای فرزندانشان مقرر می کنند مشهود است.بدون شک علت پایین بودن درصد تعداد کاتولیکها در میان محصلان و دیپلمه های مراکز آموزش "متوسطه" نسبت به کل جمعیت آنها را می توان به حساب تفاوتهای مهم در ثروت موروثی گذاشت.

کارخانه ها هم کارگران خود را از میان شاگردان پروتستان برمیگزینند زیرا شاگردان کاتولیک علاقه شدیدتری به باقی ماندن در پیشه وری از خود نشان میدهند و بنابراین به استادکار تبدیل می شوند،در حالی که پروتستانها غالبا جذب کارخانه ها شده و در آنجا در رده های فوقانی کارگران تعلیم دیده و پستهای مدیریت را اشغال می نمایند.علت این امر خصوصیات روحی حاصل از محیط و نوع تربیتی است که فضای مذهبی زادگاه یا محیط خانوادگی القا می کند که در انتخاب شغل و در سرنوشت آتی افراد نقش تعیین کننده دارد.

در نتیجه این حقیقتی است که پروتستانها چنان گرایش خاصی به عقلگرایی اقتصادی از خود نشان داده اند که کاتولیکها در مواضع مشابه هرگز از خود نشان نداده اند. بنابراین،دلیل این تفاوت رفتار را باید عمدتا" در خصلت ذاتی و پایدار عقاید مذهبی و نه صرفا" در اوضاع و احوال ظاهری و گذرای تاریخی- سیاسی آنها جست و جو کرد.

پس در اینجا در پی یافتن آن عناصر خاصی از این مذاهب برمی آییم که تفاوت فوق در رفتار را موجب شده اند.
خصلت "تارک دنیایی" و ریاضت کشانه تر کاتولیسم علت بی اعتنایی شدیدتر معترفان این طریقت به نعم دنیوی است. کاتولیکها با محکوم کردن"مادیگرایی" که نتیجه دنیوی شدن همه شئون زندگی توسط پروتستانیسم است،به مقابله برمی خیزند اما به نظر می رسد تمام فرق پروتستان با نیرویی یکسان در این جهت عمل نکرده اند و کالونیسم قوی ترین تاثیر را در تکامل روحیه سرمایه داری گذاشته است.

فایل ورد 13 ص

دانلود تحقیق فضا و سیارات

دانلود تحقیق فضا و سیارات

دانلود تحقیق فضا و سیارات

دسته بندیجغرافیا
فرمت فایلdocx
حجم فایل3.231 مگا بایت
تعداد صفحات43
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فهرست مطالب

مقدمه. 1

منظومه ی شمسی.. 1

خورشید. 2

عطارد (تیر) 4

زهره (ناهید) 4

زمین.. 5

شفق قطبی.. 6

ماه 6

مریخ (بهرام) 7

کمربند سیارکها 9

سرس.... 10

شهاب وار، شهاب و شهاب سنگ.... 10

مشتری.. 11

قمرهای سیاره ی مشتری.. 12

آیو. 12

اروپا 12

گانیمد و کالیستو. 13

زحل.. 13

تیتان.. 13

قمرهای سگ گله. 13

اورانوس.... 14

نپتون.. 14

منطقه ی فرانپتونی.. 15

پلوتو. 16

هائومیا 16

ماکی ماکی.. 17

اریس.... 17

سدنا 18

ابر اورت... 19

دنباله دارها 19

بزرگترین اجرام. 21

پیدایش منظومه شمسی.. 23

نظریه برخورد نزدیک.... 23

فرضیه کانت – لاپلاس.... 23

نظریه جدید ابر غبار 23

کهکشان.. 24

بزرگی، ویژگیها، ریخت شناسی، دسته بندی.. 24

گونه های کهکشان از دید ریخت شناسی.. 26

کهکشان نامنظم.. 26

کهکشان مار پیچی.. 26

کهکشان مارپیچی میله ای.. 27

کهکشان بیضوی.. 27

کهکشان راه شیری.. 27

کهکشان های فعال و غیر عادی.. 28

تولد و مرگ ستارگان.. 29

نخستین نسل ستارگان.. 29

فرضیات جدید در مورد چگونگی تشکیل ستارگان.. 30

مرگ ستارگان.. 30

سیاهچاله. 31

سیاهچاله ستاره ای.. 32

سیاهچاله های ابرجرم دار 32

سیاهچاله با جرم متوسط... 32

تصورات اشتباه 33

انفجار بزرگ... 33

سرانجام جهان.. 34

تسخیر جهان.. 34

آغاز هستی و پایان هستی در قرآن کریم.. 35

آغاز هستی.. 35

نکات آیه: 35

پایان هستی.. 35

نکات آیه: 36

شکل هستی.. 36

چگونه فضانورد شویم؟ 36

سال اول: آزمون، تمرین، و باز هم آزمون! 36

سال دوم و سوم: منتخبین اولیه. 36

سال های آتی: دوره های پیشرفته. 37

چه دروسی باید خواند؟ 37

چه تمریناتی باید انجام داد؟ 37

تمرین های زمینی.. 37

تمرینهای آبی.. 38

تمرین های هوایی.. 38

تمرینها در شرایط بیوزنی.. 38

چند نوع فضانورد داریم؟ 39

منابع.. 39


مقدمه

کیهان شناسی از علومی است که از گذشته های دور بسیار مورد توجه بوده و هرگز کهنه نشده است. دنیای خارج از کره ی کوچک خاکی ما آنقدر وسیع و شگفت انگیز است که هرچه به آن بپردازیم به شگفتی های بیشتری در عالم خلقت پی می بریم و همچنین می فهمیم که زمین ما تا چه اندازه با ارزش است و نگهداری آن تا چه اندازه مهم است. آن چه در پیش رو دارید مقدمه ای است بر شناخت اجمالی و ابتدایی کیهان بزرگ تا ذره ای درک کنیم در چه دنیایی زندگی می کنیم و در آسمان شب ما چه چیزهایی می بینیم.

منظومه ی شمسی

کره ی خاکی ما به همراه سایر کراتی که برای اغلب افراد شناخته شده اند، پیرامون ستاره ی ما یعنی خورشید در گردشند. این منظومه ی شگفت انگیز اولین مبحث در مباحث کیهان شناسی را به خود اختصاص می دهد. جالب است بدانیم این منظومه ی خورشیدی چگونه و از چه اجرامی تشکیل شده است.

منظومه ی خورشیدی از انفجار یک ابرنواختر و فروریزش یک ابر چرخان پدید آمد و در دوران رنسانس و با مشاهدات افرادی از جمله گالیلئو گالیله کشف شد. این منظومه در بازوی شکارچی، کهکشان راه شیری واقع شده و 2500 سال نوری از مرکز کهکشانی و کناره ی کهکشان فاصله دارد.

خورشید بیش از 99.8 درصد جرم سامانه ی خورشیدی را شامل میشود و منبع انرژی بسیار از جمله انرژی گرما و نور است. منظومه ی شمسی دارای هشت سیاره (تیر، ناهید، زمین، بهرام، هرمز، کیوان، اورانوس و نپتون) و پنج سیاره ی کوتوله (سرس، پلوتو، هائومیا، ماکیماکی و اریس) است. چهار سیارهی نخست، سیارات درونی یا زمینسان هستند و بیشتر از سنگ ساخته شدهاند و چهار سیارهی دیگر سیارات بیرونی یا غولهای گازی هستند و از گازهای مختلف ساخته شدهاند. علاوه بر این اجرام، سامانهی خورشیدی دارای اجرام دیگری از جمله ماهها، سیارکها، شهابوارها، شهابها، شهابسنگها و دنبالهدارهاست. سامانه ی خورشیدی همچنین دارای مناطق خاصی از جمله کمربند سیارکها، کمربند کویپر و دیسک فشرده است.

فایل ورد 43 ص

پاورپوینت فصل اول تئوری حسابداری هندریکسن جلد اول

پاورپوینت فصل اول تئوری حسابداری هندریکسن جلد اول

پاورپوینت فصل اول تئوری حسابداری هندریکسن جلد اول

دسته بندیحسابداری
فرمت فایلpptx
حجم فایل51 کیلو بایت
تعداد صفحات21
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

دانلود پاورپوینت فصل اول تئوری حسابداری هندریکسن (جلد اول) با عنوان مقدمه ای بر حسابداری: روش شناسی