دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2575 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
پاورپوینت بررسی اثر فسفر و تراکم بر عملکرد و اجزای عملکرد ارقام مختلف نخود در منطقه گرگان 35 اسلاید
چکیده
این آزمایش در سال زراعی 85–84 در ایستگاه تحقیقات هاشمآباد گرگان به منظور بررسی اثر کود فسفره و تراکم بوته بر روی ارقام نخود با استفاده از طرح کرتهای خرد شده در قالب بلوکهای کامل تصادفی در سه تکرار انجام شد. فاکتور اصلی شامل سه سطح کود فسفره (کود فسفره=A شامل سه مقدار 0=a1، 45=a2 و 90=a3 کیلوگرم سوپرفسفات ترپیل در هکتار) بود. فاکتور فرعی شامل ترکیب سه رقم (رقم=C و c1=Filip86-50c و c2=Filip89-50c و c3=Filip84-48c) و سه تراکم بوته (تراکم=B، 20=b1، 30=b2، 40=b3 بوته در مترمربع) به صورت فاکتوریل بود. در مجموع 27 تیمار در سه تکرار مورد آزمایش قرار گرفت. نمونهبرداری در 6 مرحله رشد و نمو به منظور یادداشتبرداریهای لازم از صفات موردنظر (ارتفاع، شاخص سطح برگ، وزن خشک کل، وزن خشک برگ، تعداد غلاف در بوته، تعداد دانه در غلاف، وزن صد دانه، عملکرد نهایی و شاخص برداشت) صورت گرفت.
تیمارهای 45 کیلوگرم و 90 کیلوگرم فسفر در هکتار به ترتیب با میانگین 23/40 و 68/40 گرم بیشترین وزن صد دانه به دست آمد. در تراکم 20 بوته و 30 بوته در مترمربع به ترتیب با میانگین 96/40 و 22/40 گرم حداکثر وزن صد دانه را داشت. اثر ارقام مختلف بر وزن صد دانه تفاوت معنیدار داشت و رقم Filip86-50c با میانگین صد دانه 3/41 گرم دارای بیشترین وزن صد دانه است. بیشترین وزن صد دانه در رقم Filip86-50c با تراکم 20 بوته در مترمربع و میزان فسفر 45 کیلوگرم در هکتار (95/46 گرم) بود. اختلاف معنیداری بین سطوح فسفر در رابطه با عملکرد دانه نبود، ولی ارقام دارای اختلاف بسیار معنیداری در سطح یک درصد احتمالات بودند و رقم Filip86-50c بیشترین عملکرد (5/254 گرم دانه در مترمربع) را داشت. در سطوح تراکم اختلاف معنیداری در سطح 5 درصد احتمالات مشاهده شد و با افزایش تعداد بوته در واحد سطح از 20 بوته در مترمربع به 30 و 40 بوته در مترمربع افزایش عملکرد دانه صورت گرفت. تراکم 30 بوته در مترمربع با میزان فسفر 45 کیلوگرم در هکتار با میانگین 2/256 گرم وزن دانه در مترمربع بیشترین بود و اختلاف معنیداری با سایر سطوح داشت. رقم Filip86-50c با تراکم 30 بوته در مترمربع با 3/278 گرم وزن دانه در مترمربع دارای بیشترین میانگین بود. حداکثر شاخص برداشت در اثرات متقابل سه جانبه فسفر، تراکم و رقم در میزان فسفر 45 کیلوگرم در هکتار و رقم Filip89-50c و تراکم 30 بوته در مترمربع با 57/66 درصد بوده است. در نهایت مشخص گردید که رقم Filip86-50c با میزان فسفر 45 کیلوگرم و تراکم 30 بوته در مترمربع با 7/336 گرم وزن دانه در مترمربع بیشترین عملکرد را داشته که از نظر تولید اقتصادی در شرایط منطقه مورد آزمایش ارجح بوده و این تیمار قابل توصیه است.
مقدمه
پس از غلات دومین منبع غذائی بشر حبوبات است(1). دانه حبوبات با داشتن 30-18 درصد پروتئین نقش مهمی در تأمین مواد پروتئینی مورد نیاز انسان میتواند داشته باشد(8). نخود یکی از مهمترین حبوبات است و در بین حبوبات در ایران بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است(8، 11، 17 و 21). نخود بطور معمول 25درصد پروتئین دارد(9). دو عامل مهم در افزایش عملکرد میزان کود مصرفی و تراکم مطلوب است که در این تحقیق سعی شده بهترین میزان کود فسفر و تراکم مورد نیاز مشخص شود از علائم اصلی کمبود فسفر آن است که معمولاً قبل از اینکه طول گیاه به 8-6 سانتیمتر برسد، رنگ ارغوانی در برگهای زیرین گیاه پدیدار میشود(2 و 21). مصرف فسفر باعث زودرسی و بلوغ زود هنگام که منجر به فرار از خشکی میشود، میگردد(21). مشاهده شده که با کاربرد 75 کیلوگرم P2O5 همراه با آبیاری افزایش عملکرد را معنیدار میکند (19 و 20).
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1603 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند 20 اسلاید
تعاریفی ازآنتالپی
1-آنتالپی عبارت است از گرمای موجود در سیال.
2-آنتالپی یک خاصیت مقداری است که به صورت مجموع انرژی داخلی یک سیستم و حاصلضرب حجم سیستم در فشاری است که ازمحیط برروی سیستم اعمال میشود و محتوای حرارتی نیز نام دارد.
H=u+p.v
انرژی داخلی
U =
فشار
P =
حجم مخصوص
=
V
در رابطه با آب و بخار آب 3 آنتالپی وجود دارد:
1-انتالپی مایع اشباع
2-انتالپی تبخیر
3-انتالپی بخار اشباع
چکیده
فرایند تولید شکر بر اساس حداقل مصرف انرژی با سرد کردن تبلور غلیظ عصاره خام:
1-استفاده از ریز صافی ها
2-استفاده از دستگاه تبادل یونی
قبل از تبلور باید عصاره خام تحت تبخیر چند مرحله ای در محدوده فشار تحت فشار جو غلیظ و تبلور انجام شود.
در این فرایند فشار بخار مصرف شده به منظور ذخیره انرژی قرار می گیرد.
برای یک ساختار تبخیر کن مصرف انرژی به پارامترهای:
دما و فشار بستگی دارد.
مقدمه
این مقال …
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 351 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 76 |
بصورت فایل ورد همراه با منابع 2-1) مقدمه........................................................................................................................................................ |
16 |
بخش اول |
16 |
2-2) سرمایه فکری .... ..................................................................................................................................... |
19 |
2-2-1) مبانی نظری و سیر تاریخی سرمایه فکری .......................................................................................... |
23 |
2-2-2) تعریف سرمایه فکری ........................................................................................................................... 2-2-3) انواع طبقه بندی اجزای سرمایه فکری.................................................................................................. |
26 26 |
2-2-4) مشترکات نظریات ................................................................................................................................ 2-2-4-1) سرمایه انسانی ................................................................................................................................. 2-2-4-2) سرمایه ساختاری (سازمانی) .......................................................................................................... 2-2-4-3) سرمایه ارتباطی ( مشتری)............................................................................................................... |
40 41 42 42 |
2-2-5) سنجش سرمایه فکری........................................................................................................................... 2-2-5-1) دلایل سنجش سرمایه فکری............................................................................................................ 2-2-5-2) اهداف اندازه گیری سرمایه فکری................................................................................................... 2-2-5-3) منافع و مزایای اندازهگیری سرمایه فکری ........................................................................................ |
42 42 45 45 |
2-2-6) مدلها و روشهای اندازه گیری سرمایه فکری ................................................................................. |
49 |
2-2-6-1) مدلهای سنجش غیرمالی سرمایه فکری ......................................................................................... |
49 |
2-2-6-2) مدلهای سنجش پولی و مالی سرمایه فکری ................................................................................... |
52 |
2-2-7) گزارشدهی سرمایه فکری ................................................................................................................... |
59 |
2-2-7-1) مفروضات زیربنایی مدل گزارشدهی سرمایه فکری ....................................................................... |
60 |
2-2-7-2) محتوای گزارشدهی سرمایه فکری ................................................................................................. |
62 |
بخش دوم : مدیریت سود................................................................................................................................... |
62 |
2-3) سود مورد انتظار (عادی یا هدف) .......................................................................................................... |
62 |
2-3-1) تعریف و تبیین مدیریت سود ........................................................................................................... |
62 |
2-3-2) تاریخچه مدیریت سود........................................................................................................................ |
65 |
2-3-3) انواع مدیریت سود .............................................................................................................................. |
67 |
2-3-4) انگیزههای مدیریت در مدیریت سود ................................................................................................. |
68 |
2-3-5) مدیریت سود و رابطه ی آن با هزینه – منفعت ................................................................................... |
70 |
2-3-6) جایگاه مدیریت سود ........................................................................................................................... |
71 |
2-3-7) فرضیه مدیریت سود و فرضیه بازار..................................................................................................... |
72 |
2-3-8) روشهای مدیریت سود ...................................................................................................................... |
73 |
2-3-9) ابزارهای مدیریت سود .......................................................................................................................... |
74 |
2-3-10) خصوصیات روشهای مدیریت سود .................................................................................................. |
77 |
2-3-11) عوامل موثر بر مدیریت سود ............................................................................................................ |
80 |
2-3-12) رویکردهای مختلف مطالعه مدیریت سود ........................................................................................ |
82 |
بخش سوم: پیشینه تحقیق................................................................................................................................. |
83 |
2-4-1) تحقیقات خارجی................................................................................................................................ |
83 |
2-4-2) تحقیقات داخلی.................................................................................................................................. |
88 |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 295 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- مقدمه ..................................................................................................19
2-2- تعریف سرمایه فکری .................................................................................19
2-3- سیر تاریخی توسعه مفهوم و کاربرد سرمایه فکری .................................................................................22
2-4- دلایل اندازه گیری سرمایه فکری .............................................................................................25
2-5- اجزای سرمایه فکری .........................................................................................26
2-5-1- سرمایه انسانی ...............................................................................................27
2-5-2- سرمایه ساختاری .................................................................................28
2-5-3- سرمایه مشتری (سرمایه بازار ) ..............................................................................................28
2-5-4- سرمایه نوآوری ..........................................................................................29
2-6- روش های اندازه گیری سرمایه فکری ...................................................................................................29
2-6-1- کیوی توبین ................................................................................................29
2-6-2- حسابداری منابع انسانی ..................................................................................30
2-6-3- ترازنامه نامرئی ................................................................................................30
2-6-4- کارت ارزیابی متوازن ............................................................................................31
2-6-5- سرمایه فکری مستقیم .......................................................................................32
2-6-6- جهت یابی اسکاندیا ...........................................................................................32
2-6-7- حسابداری و هزینه یابی منابع انسانی ................................................................................................33
2-6-8- کارگزار تکنولوژی ...........................................................................................33
2-6-9- کنترل دارایی نامشهود ...................................................................................................34
2-6-10- ارزش افزوده اقتصادی ..................................................................................................34
2-6-11- ارزش بازار به دفتر ..........................................................................................35
2-6-12- ارزش نامشهود محاسبه شده ...........................................................................................................36
2-6-13- جستجوگر ارزش ...........................................................................................37
2-6-14- نتایج امتیازی زنجیره ارزش .............................................................................................................37
2-7- فرمول های محاسباتی و روش های کمی جهت محاسبه ارزش سرمایه های فکری .............................38
2-8- طبقه بندی روش های اندازه گیری سرمایه فکری ..................................................................................39
2-8-1- طبقه اول : روش های سرمایه فکری مستقیم .....................................................................................39
2-8-2- طبقه دوم : روش های سرمایه گذاری بازار .......................................................................................40
2-8-3- طبقه سوم : روش های بازگشت روی دارایی ها ...............................................................................40
2-8-4- طبقه چهارم : روش های کارت امتیازی ............................................................................................40
2-9- زنجیره ارزش .........................................................................................................40
2-9-1- فعالیت های اصلی زنجیره ارزش .......................................................................................................41
2-9-2- فعالیت های پشتیبانی زنجیره ارزش .................................................................................................42
2-10- مدیریت دانش ....................................................................................................44
2-11- زمینه های پدیداری مدیریت دانش ......................................................................................................45
2-12- انواع دانش ................................................................................................................45
2-13- مفهوم مدیریت دانش ...............................................................................................46
2-14- مدیریت موفق سرمایه فکری ................................................................................................................47
2-15- الگوی ارزش افزوده اقتصادی ..............................................................................................................48
2-16- آشفتگی مالی .....................................................................................................49
2-17- علل مشکلات مالی ...............................................................................................51
2-18- میزان ناکامی ها و شکست های تجاری ...............................................................................................52
2-19- هزینه آشفتگی مالی ...........................................................................................53
2-20- آشفتگی مالی و منابع نقدی نگهداری شده ...........................................................................................54
2-21- مدل آلتمن برای پیش بینی آشفتگی مالی .............................................................................................55
2-22- پیشینه تحقیق ..........................................................................................59
2-22-1- سرمایه فکری .......................................................................................59
2-22-1-1- پیشینه تحقیق خارجی ...................................................................................59
2-22-1-2- پیشینه تحقیق داخلی ...............................................................................63
2-22-2- آشفتگی مالی..................... .........................................................66
2-22-2-1- پیشینه تحقیق خارجی .....................................................................................66
2-22-2-2- پیشینه تحقیق داخلی .........................................................................68
2-23- مقایسه تحقیق با تحقیقات داخلی و خارجی صورت گرفته ....................................................72
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 249 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- مقدمه....................................................................... 10
2-2- حاکمیت شرکتی........................................................... 11
2-3- اصول حاکمیت شرکتی...................................................... 13
2-4- چارچوب تئوری نمایندگی................................................ 15
2-5- مفروضات مهم تئوری نمایندگی.......................................... 17
2-6- ساختار مالکیت.................................................................. 18
2-7- ترکیب مالکیت و سهامداری مدیران...................................... 21
2-8- ترکیب مالکیت و سهامداران نهادی و عمده........................... 24
2-9- رابطه ساختار مالکیت با کارآیی بازار سرمایه.......................... 28
2-10- رابطه ترکیب مالکیت با نقدشوندگی بازار............................ 29
2-11- فرضیه ثبات مدیریتی و همگرایی منافع:............................. 35
2-12- مالکیت نهادی............................................................ 36
2-13- انواع مالکیت نهادی (فعال و منفعل).................................... 37
2-14- مالکان خانوادگی............................................................. 38
2-15- فرصتهای رشد و ساختار مالکیت :....................................... 38
2-16- ساختار مالکیت و عملکرد شرکت......................................... 39
2-17- ارزش شرکت.................................................................... 41
2-18- ارزش با فرض تداوم فعالیت شرکت..................................... 42
2-19- پیشینه پژوهش.............................................................. 53
2-20- خلاصه فصل................................................................ 66