نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

نمونه سوالات کنکور , دانلود سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور , سئوالات کنکور,دانلود سوالات کنکور ریاضی, دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد , پاسخ سوالات کنکور , پیشینه تحقیق , نمونه سوال پیام نور , جزوه , پاورپوینت , طرح توجیهی , پرسشنامه

دانلود تحقیق در مورد معایب ساختمانهای بتنی

معایب ساختمان‌های بتنی
دسته بندی معماری
فرمت فایل docx
حجم فایل 616 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
تحقیق در مورد معایب ساختمانهای بتنی

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

تحقیق در مورد معایب ساختمان‌های بتنی

مقدمه

به طور کلی دوام ساختمان به دو عامل بستگی دارد:

  1. طراحی و روش ساخت
  2. کیفیت مصالح ساختمانی

پژوهش‌های انجام شده در زمینه ساختمان‌سازی در ایران، نشان داده است که عمر مفید ساختمان‌های ایران، در مقایسه با کشورهای صنعتی کمتر است. یکی از دلایل این مساله، پایین بودن کیفیت و عدم مرغوبیت مصالح ساختمانی مصرف شده در ساختمان‌هاست.

به علت پایین بودن کیفیت بسیاری از مصالح ساختمانی تولید شده در کشور و عدم مطابقت آنها با ویژگی‌های استاندارد، همه ساله خسارت‌های عظیمی به کشور وارد می‌شود. از اهم دلایل پایین بودن کیفیت مصالح ساختمانی کشور، می‌توان به کنترل نشدن آنها در کارخانه و کارگاه‌های تولیدی پیش از ورود به بازار مصرف و نیز پایین بودن سطح فن‌آوری (تکنولوژی) تولید در بسیاری از واحدهای اشاره نمود.

بنابراین با توجه به اینکه ایران از کشورهای زلزله‌خیز بوده و در معرض سایر بلایای طبیعی مثل سیل نیز قرار دارد و مصرف مصالح ساختمانی مرغوبیت و با کیفیت مطلوب می‌تواند مقاومت ساختمان‌ها را در برابر این عوامل مخرب افزایش دهد. بایسته است که از فرآورده‌های کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی، قبل از ورود به بازار مصرف نمونه‌برداری به عمل آید و نمونه‌ها، مورد آزمایش‌های شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی قرار گیرند تا کیفیت و مرغوبیت محصول و یا عدم آن مشخص گردد تا در صورت نامناسب بودن فرآورده‌، چاره‌اندیشی شود. ارائه راه‌حل‌های کاربردی و رهنمودهای لازم در زمینه بهبود کیفیت مصالح به گونه‌ای که با استانداردهای ملی مطابقت داشته باشد، تنها راه کار این مساله است که باید مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است که با بکار بردن مصالح مرغوب با کیفیت بالا می‌توان طرح دوام ساختمان‌ها را در برابر سوانح طبیعی مثل زلزله، سیل و ... به اجرا درآورد.

بتن یکی از مهمترین مصالح ساختمانی است که در پایداری و دوام سازه‌ها بسیار موثر است و مصرف روزافزون آن در کارهای مختلف عمرانی به سبب دارا بودن خواص مناسب و دوام کافی، لزوم شناخت بیشتر از اجزای تشکیل دهنده آن را بیش از پیش روشن می‌سازد.

آشنایی کامل با خواص سیمان و مصالح سنگی و آب به عنوان مواد تشکیل دهنده بتن از جمله مباحثی است که امروزه دانستن آن برای مهندسان و دانشجویان رشته عمران و پیمانکاران ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.